Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ADHD ( net ontdekt)

+9
Susan
Sjaantje
TukTuk
Filoria
Sterre
Tazz
Roze Roos
Ugly Betty
Angel
13 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Filoria wo 20 jul 2011 - 4:54

Je klinkt wel dapper en daadkrachtig zeg! Daar heb ik veel respect voor. Sterkte de komende tijd meid hug
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  CCC wo 20 jul 2011 - 5:12

Haha vind je? Thnx! smile Gaat vast helemaal goedkomen! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Filoria zo 18 sep 2011 - 7:25

Hoe gaat het met de andere ADHD´ers hier?

Ik heb vorige week voor het eerst groepstherapie gehad. Het was best grappig, maar ik weet niet of ik er echt wat aan ga hebben. De andere mensen met wie ik in de groep zit zijn heel goed in praten (net als ik hoor Rolling Eyes) maar echt enorm 'van de hak op de tak'. 90% van wat er gezegd wordt is niet leerzaam. Natuurlijk wel interessant om ervaringen van andere ADHD'ers te horen, maar ik heb niet het idee dat ik er meteen iets mee kan.

Nu is dit ook een introductiegroep hoor. Hierna ga ik meedoen met groepen die gerichter aan dingen werken. Daar ben ik nu vooral benieuwd naar.

AngelNyn, jij zat toch een beetje in hetzelfde traject als ik bij PsyQ? Hoe bevalt het jou daar?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Susan zo 18 sep 2011 - 8:01

Ik heb hier niet echt veel mee gepost, maar het gaat hier wel goed. Ik heb er niet echt veel last van momenteel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Filoria zo 18 sep 2011 - 8:06

Slik jij eigenlijk medicatie, of heb/had je therapie? Fijn dat het nu goed gaat!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Susan zo 18 sep 2011 - 8:13

Ik slik geen medicatie, ik heb wel therapie voor mijn overgeeffobie, al staat dat nu op een laag pitje omdat ik geen oppas meer heb voor de donderdag en andere dagen nu ook lastig zijn. Als het goed is sta ik ook op de wachtlijst voor een ADHD-coach, daar heeft mijn behandelaar me voor aangemeld, maar die wachtlijst is blijkbaar lang, want ik heb er nog niks van gehoord.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  luenca zo 18 sep 2011 - 8:30

ik heb ADD en die hyperfocus herken ik echt heel erg. een tijdje terug was me moeder keihard gevallen in mijn keuken en zelfs even buiten westen geweest, ze heeft me ook geroepen en het was een flinke klap. ik had helemaal niks gehoord :shock: of een keer dat me broer belde via de telefoon en aan de voordeur meerdere keren en ik niks doorhad. op zon moment is dat achteraf wel vervelend.

gelukkig vind ik het vaak ook heel fijn, erna ben ik altijd wel uitgerust, of zo voel ik me dan iigv wel. ik slik nu ritalin maar vrij lage dosis, heb nog steeds last van concentratie maar ben al iets rustiger in me hoofd.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 9:40

Ik ben er achter dat ik waarschijnlijk geen ADD heb, maar dat ik gewoon een erge beelddenker ben. Ben in ieder geval blij dat ik nooit aan medicijnen ben begonnen. Ben benieuwd of je er nog wat aan die praatgroep hebt, Filoria!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Filoria ma 19 sep 2011 - 2:16

Ik kan me voorstellen dat je dan blij bent dat je niet aan medicatie bent begonnen. Hoe ben je hierachter gekomen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  TukTuk di 20 sep 2011 - 7:31

Filoria schreef:Hoe gaat het met de andere ADHD´ers hier?

Ik heb vorige week voor het eerst groepstherapie gehad. Het was best grappig, maar ik weet niet of ik er echt wat aan ga hebben. De andere mensen met wie ik in de groep zit zijn heel goed in praten (net als ik hoor Rolling Eyes) maar echt enorm 'van de hak op de tak'. 90% van wat er gezegd wordt is niet leerzaam. Natuurlijk wel interessant om ervaringen van andere ADHD'ers te horen, maar ik heb niet het idee dat ik er meteen iets mee kan.

Nu is dit ook een introductiegroep hoor. Hierna ga ik meedoen met groepen die gerichter aan dingen werken. Daar ben ik nu vooral benieuwd naar.

AngelNyn, jij zat toch een beetje in hetzelfde traject als ik bij PsyQ? Hoe bevalt het jou daar?

Ik moet nog wachten op de uitslag Sad
Heb vorige week de test gehad, met mijn ouders en vriend er bij.. En moet 2 (!!!) maanden wachten op het gesprek bij de psychiater en krijg de week er na een advies gesprek.. Ben inmiddels vanaf mei al aan het wachten Sad
Ik heb wel al aangegeven geen interesse te hebben in groepstherapie, maarja het is uberhaupt de vraag of ik de diagnose krijg.. Scoorde op ADD 5/9 in de kinderjaren en 8/9 nu. Bij ADHD zat ik op 3/9 in de kinderjaren en 5 of 6/9 nu.
Had dat sowieso bij ADHD wel verwacht, ben naar de huisarts gegaan om ADD uit tesluiten. Maar ik weet niet wat zwaarder telt, je volwassenen score of kinderjaren score. Dus het hangt er volgens mij nog echt om..

Zit jij ook in Eindhoven of niet? Ik hoop vooral iets aan begeleiding te kunnen krijgen om mijn studie beter te kunnen volgen, plannen en concentratie verhogen zodat ik beter kan studeren.. De rest van mijn klachten kan ik redelijk mee leven, heb ze liever niet, maarja mijn studie is mijn grootste struikelblok.. Alhoewel het huishouden etc ook wel is, maar mijn vriend heeft er meer problemen mee dan in Embarassed
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 7:47

Filoria schreef:Ik kan me voorstellen dat je dan blij bent dat je niet aan medicatie bent begonnen. Hoe ben je hierachter gekomen?

Ik pm je wel even.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Filoria wo 21 sep 2011 - 6:47

AngelNyn schreef:
Filoria schreef:Hoe gaat het met de andere ADHD´ers hier?

Ik heb vorige week voor het eerst groepstherapie gehad. Het was best grappig, maar ik weet niet of ik er echt wat aan ga hebben. De andere mensen met wie ik in de groep zit zijn heel goed in praten (net als ik hoor Rolling Eyes) maar echt enorm 'van de hak op de tak'. 90% van wat er gezegd wordt is niet leerzaam. Natuurlijk wel interessant om ervaringen van andere ADHD'ers te horen, maar ik heb niet het idee dat ik er meteen iets mee kan.

Nu is dit ook een introductiegroep hoor. Hierna ga ik meedoen met groepen die gerichter aan dingen werken. Daar ben ik nu vooral benieuwd naar.

AngelNyn, jij zat toch een beetje in hetzelfde traject als ik bij PsyQ? Hoe bevalt het jou daar?

Ik moet nog wachten op de uitslag Sad
Heb vorige week de test gehad, met mijn ouders en vriend er bij.. En moet 2 (!!!) maanden wachten op het gesprek bij de psychiater en krijg de week er na een advies gesprek.. Ben inmiddels vanaf mei al aan het wachten Sad
Ik heb wel al aangegeven geen interesse te hebben in groepstherapie, maarja het is uberhaupt de vraag of ik de diagnose krijg.. Scoorde op ADD 5/9 in de kinderjaren en 8/9 nu. Bij ADHD zat ik op 3/9 in de kinderjaren en 5 of 6/9 nu.
Had dat sowieso bij ADHD wel verwacht, ben naar de huisarts gegaan om ADD uit tesluiten. Maar ik weet niet wat zwaarder telt, je volwassenen score of kinderjaren score. Dus het hangt er volgens mij nog echt om..

Zit jij ook in Eindhoven of niet? Ik hoop vooral iets aan begeleiding te kunnen krijgen om mijn studie beter te kunnen volgen, plannen en concentratie verhogen zodat ik beter kan studeren.. De rest van mijn klachten kan ik redelijk mee leven, heb ze liever niet, maarja mijn studie is mijn grootste struikelblok.. Alhoewel het huishouden etc ook wel is, maar mijn vriend heeft er meer problemen mee dan in Embarassed
Ik snap je niet helemaal, want je zegt dat je de uitslag pas over twee maanden krijgt (das lang inderdaad!) maar je hebt het wel over scores van 5/9 etc, waar heb je die scores dan vandaan? Ik heb zoiets nooit gehad. Maar de psychologe zei wel dat ze niet getwijfeld had over mij: ik was een erg duidelijk geval haha.

Hoe sta je er nu tegenover om de diagnose AD(H)D te krijgen, als je het idee hebt dat je het niet heel erg hebt? Zou je eventueel wel medicatie willen proberen?

Bij mij duurde het geloof ik twee weken voor ik de uitslag had. Dat vond ik ook al lang eigenlijk Neutral Zit trouwens niet in Eindhoven, maar in mijn eigen woonplaats. De vestiging is 1 minuut lopen voor mij. Das wel ideaal met die wekelijkse groepstraining nu.

Wat je zegt over dat je wilt werken aan je concentratie, plannen, huishouden etc. klinkt echt typisch als dingen voor de 'ADHD Vaardigheidstraining'. Die bieden ze hier aan als vervolgtraining naar de introductiegroep (waar ik nu in zit). Is ook in groepsverband, maar je werkt wel aan je eigen doelen. Het lijkt mij heel zinnig. Maar ik weet niet of het wat voor jou is en of ze dat in Eindhoen aanbieden?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  TukTuk wo 21 sep 2011 - 7:04

Filoria schreef:
Ik snap je niet helemaal, want je zegt dat je de uitslag pas over twee maanden krijgt (das lang inderdaad!) maar je hebt het wel over scores van 5/9 etc, waar heb je die scores dan vandaan? Ik heb zoiets nooit gehad. Maar de psychologe zei wel dat ze niet getwijfeld had over mij: ik was een erg duidelijk geval haha.

Hoe sta je er nu tegenover om de diagnose AD(H)D te krijgen, als je het idee hebt dat je het niet heel erg hebt? Zou je eventueel wel medicatie willen proberen?

Bij mij duurde het geloof ik twee weken voor ik de uitslag had. Dat vond ik ook al lang eigenlijk Neutral Zit trouwens niet in Eindhoven, maar in mijn eigen woonplaats. De vestiging is 1 minuut lopen voor mij. Das wel ideaal met die wekelijkse groepstraining nu.

Wat je zegt over dat je wilt werken aan je concentratie, plannen, huishouden etc. klinkt echt typisch als dingen voor de 'ADHD Vaardigheidstraining'. Die bieden ze hier aan als vervolgtraining naar de introductiegroep (waar ik nu in zit). Is ook in groepsverband, maar je werkt wel aan je eigen doelen. Het lijkt mij heel zinnig. Maar ik weet niet of het wat voor jou is en of ze dat in Eindhoen aanbieden?

Ik heb die vragenlijst moeten invullen vorige week, de therapeut stelde vragen en scoorde me daarmee op die lijst:
http://www.psyq.nl/files/1263005/DIVA_2.pdf

Daar gaan ze uit van een score van 6/9 minimaal voor de diagnose, als ik het goed heb. Ik heb dus die scores gezien en nu is het dus de vraag welke diagnose ik ga krijgen. Krijg dus eerst nog gesprek met psychiater, en een week later dan de uitslag/eventuele diagnose.

Ik denk zelf dat ik niet echt last van ADHD heb, maar eerder ADD, en dat wees de test dus ook uit. Maar omdat ik wel lichamelijke onrust heb, dachten ze bij de telefonische intake eerder aan ADHD, maar dat is het dus waarschijnlijk niet. Ik ben ook naar de huisarts gegaan met klachten die wijzen op ADD. Ik slik overigs op dit moment al ritalin, 2x 10mg per dag.
Helpt nog niet heel erg..

Die vaardigheidstraining klinkt wel intressant! Ik las ook nog over een andere training, speciaal voor studenten maar die wordt niet op iedere vestiging gegeven.. En er staat niet bij op welke wel! Heel irritant Sad

Slik jij nu overigs medicatie?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Filoria do 22 sep 2011 - 8:30

Dat verschil tussen ADHD en ADD vond ik eerst ook erg boeiend, maar nu ik eenmaal in de groep zit merk ik dat het eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt voor de behandeling. ADD'ers zijn vaak wat stiller, en hebben minder last van de hyperactieve kenmerken die bij ADHD horen (zoals veel praten, bewegen, ongeduldig zijn, mensen onderbreken in gesprekken etc.) Maar op het gebied van concentratie komen de symptomen erg overeen. Vandaar dat ADHD'ers en ADD'ers ook gewoon samen in die trainingsgroepen worden gezet. En ze krijgen ook vaak dezelfde medicijnen.

Hopelijk weet je gauw meer, en kom je in aanmerking voor van die trainingen! Het is echt leuk om te doen, ookal is niet alles wat wordt besproken interessant. Ik heb toch al wat tips meegepikt waar ik wat mee kan.

Jammer dat je nog niet zoveel merkt van de Ritalin. Wat zegt je omgeving ervan, merken die wel verschil?

Ik slik geen medicijnen omdat ik zwanger wil worden. Dan zou ik meteen weer moeten stoppen als ik eenmaal zwanger ben en dat lijkt me erg onhandig. Dan begin ik liever na de bevalling/borstvoeding zodat ik het echt rustig een paar maanden kan proberen en evt kan blijven slikken.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  TukTuk do 10 nov 2011 - 4:50

Even een upje smile Vandaag gesprek eindelijk gehad met de psychiater.. Heb dus toch ADHD, had net genoeg gescoord voor het gecombineerde type, maar de concentratie problemen waren wel duidelijker aanwezig.
Maarja.. toen viel ineens het woord autisme.. Heb schijnbaar een mannelijk brein ofzo Rolling Eyes en heb trekjes van PDD-NOS, High-functioning autism ofzo.. Nouja snapte het allemaal niet zo goed, ze legde het uit als een tabel met allemaal wankele pootjes, en nu is toevallig het ADHD pootje wankel en komt dus naar voren ofzo..

Maarja de dosis ritalin is opgeschroeft naar 4x 10, en heb volgened week nog gesprek met diegene die ook de test gedaan heeft en dan in januari met die psychiater weer.. Ik zie het wel.. Moet het even laten bezinken.. Met ADHD had ik rekening gehouden, met autisme niet.. ook al zijn het trekjes..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Pompoen do 10 nov 2011 - 5:30

AngelNyn schreef:Even een upje smile Vandaag gesprek eindelijk gehad met de psychiater.. Heb dus toch ADHD, had net genoeg gescoord voor het gecombineerde type, maar de concentratie problemen waren wel duidelijker aanwezig.
Maarja.. toen viel ineens het woord autisme.. Heb schijnbaar een mannelijk brein ofzo Rolling Eyes en heb trekjes van PDD-NOS, High-functioning autism ofzo.. Nouja snapte het allemaal niet zo goed, ze legde het uit als een tabel met allemaal wankele pootjes, en nu is toevallig het ADHD pootje wankel en komt dus naar voren ofzo..

Maarja de dosis ritalin is opgeschroeft naar 4x 10, en heb volgened week nog gesprek met diegene die ook de test gedaan heeft en dan in januari met die psychiater weer.. Ik zie het wel.. Moet het even laten bezinken.. Met ADHD had ik rekening gehouden, met autisme niet.. ook al zijn het trekjes..

Ik heb ook ADHD en ik heb ook autistische trekjes. Ik heb heel bewust niet verder laten testen op PDD-Nos, vond het wel even mooi geweest, herken mezelf ook heel erg in ADHD. Maar wat ook zo is is dat PDD-NOS heel veel overlap heeft met ADHD, ik geloof zelfs dat die diagnoses niet naast elkaar kunnen bestaan! Dat je dus of ADHD met trekjes van PDD-NOS hebt óf PDD-NOS met ADHD trekjes. Maar pin me daar niet op vast.
Ik zelf vond het wel verhelderend om dingen over ADHD en over PDD-NOS te lezen, ik herken me helemaal in ADHD en herken een aantal dingen van PDD-NOS. Uiteindelijk vind ik dat het niet om het label gaat maar om wat je er mee kunt. Het is aan de ene kant erkenning maar aan de andere kant juist ook een label waardoor je makkelijker de juiste handelswijze voor jezelf kunt vinden. En ik ben minder hard voor mezelf.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  TukTuk do 10 nov 2011 - 20:37

тыквашка schreef:
AngelNyn schreef:Even een upje smile Vandaag gesprek eindelijk gehad met de psychiater.. Heb dus toch ADHD, had net genoeg gescoord voor het gecombineerde type, maar de concentratie problemen waren wel duidelijker aanwezig.
Maarja.. toen viel ineens het woord autisme.. Heb schijnbaar een mannelijk brein ofzo Rolling Eyes en heb trekjes van PDD-NOS, High-functioning autism ofzo.. Nouja snapte het allemaal niet zo goed, ze legde het uit als een tabel met allemaal wankele pootjes, en nu is toevallig het ADHD pootje wankel en komt dus naar voren ofzo..

Maarja de dosis ritalin is opgeschroeft naar 4x 10, en heb volgened week nog gesprek met diegene die ook de test gedaan heeft en dan in januari met die psychiater weer.. Ik zie het wel.. Moet het even laten bezinken.. Met ADHD had ik rekening gehouden, met autisme niet.. ook al zijn het trekjes..

Ik heb ook ADHD en ik heb ook autistische trekjes. Ik heb heel bewust niet verder laten testen op PDD-Nos, vond het wel even mooi geweest, herken mezelf ook heel erg in ADHD. Maar wat ook zo is is dat PDD-NOS heel veel overlap heeft met ADHD, ik geloof zelfs dat die diagnoses niet naast elkaar kunnen bestaan! Dat je dus of ADHD met trekjes van PDD-NOS hebt óf PDD-NOS met ADHD trekjes. Maar pin me daar niet op vast.
Ik zelf vond het wel verhelderend om dingen over ADHD en over PDD-NOS te lezen, ik herken me helemaal in ADHD en herken een aantal dingen van PDD-NOS. Uiteindelijk vind ik dat het niet om het label gaat maar om wat je er mee kunt. Het is aan de ene kant erkenning maar aan de andere kant juist ook een label waardoor je makkelijker de juiste handelswijze voor jezelf kunt vinden. En ik ben minder hard voor mezelf.

Dankjewel voor je reactie! Had gister niet even de energie om nog te reageren. Ja ik heb zelf ook niet echt de behoefte om daar verder op te laten testen, maar daar heeft ze het verder ook niet over gehad..
Heel stom, maar tis voor mij alleen nog niet duidelijk of ADHD zeg maar de "hoofd diagnose" is en dat ik dan trekjes van PDD-NOS heb, of dat de ADHD als gevolg van de PDD-NOS, al moet ik zeggen dat ik me niet super erg herken in PDD-NOS.. Maar ergens zou ik het heel erg vinden als het PDD-NOS is met trekjes van ADHD, terwijl als het ADHD is met trekjes van PDD-NOS, dan kan ik er wel beter mee leven zeg maar..
Ik vroeg het nog wel aan haar, maar ze gaf me er geen duidelijk antwoord op.. Had het idee dat het kwa zwaarte evenveel mee woog..
Volgende week maar eens duidelijkheid vragen als ik weer een gesprek heb met die persoon die mij getest heeft. Misschien kan hij het wat duidelijker uitleggen.

Je hebt ook wel helemaal gelijk hoor, het gaat ook niet om het labeltje.. Maar toen het woordje autisme viel schrok ik er gewoon heel erg van, en het heeft me de hele avond bezig gehouden.. Juist ook omdat ik alleen maar getest wilde worden omdat ik nu vast loop met school, nu pas worden de problemen echt duidelijk, voorheen kon ik me altijd wel redden met een beetje geluk, goed gokken, en nu deze studie veel zwaarder is lukt dat dus niet meer, puur omdat ik geen planning kan maken, niet kan concentreren.. Als ik aan het leren ben, ben ik binnen paar minuten weer afgeleid etc.. Daarom wilde ik er iets mee doen, omdat ik gewoon niet constant wil blijven falen in wat ik doe, alleen maar omdat het me niet meer komt aanwaaien.. Mensen denken altijd maar dat ik laks ben, lui.. Maar ik wil het echt heel graag, ik weet alleen niet HOE..
Ik heb al ervaring met GGZ gehad en was zo blij dat ik er weg kon.. En nu ga ik weer die hele molen in en vind dat gewoon eng.

Volg jij verder ook nog therapie, of slik je medicijnen? En merk je dat de uitslag je leven positief heeft veranderd, als in, dat je er veel beter rekening mee kan houden en dingen op een andere manier kan aanpakken?



TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Pompoen vr 11 nov 2011 - 4:22

AngelNyn schreef:Dankjewel voor je reactie! Had gister niet even de energie om nog te reageren. Ja ik heb zelf ook niet echt de behoefte om daar verder op te laten testen, maar daar heeft ze het verder ook niet over gehad..
Heel stom, maar tis voor mij alleen nog niet duidelijk of ADHD zeg maar de "hoofd diagnose" is en dat ik dan trekjes van PDD-NOS heb, of dat de ADHD als gevolg van de PDD-NOS, al moet ik zeggen dat ik me niet super erg herken in PDD-NOS.. Maar ergens zou ik het heel erg vinden als het PDD-NOS is met trekjes van ADHD, terwijl als het ADHD is met trekjes van PDD-NOS, dan kan ik er wel beter mee leven zeg maar..
Ik vroeg het nog wel aan haar, maar ze gaf me er geen duidelijk antwoord op.. Had het idee dat het kwa zwaarte evenveel mee woog..
Volgende week maar eens duidelijkheid vragen als ik weer een gesprek heb met die persoon die mij getest heeft. Misschien kan hij het wat duidelijker uitleggen.

Je hebt ook wel helemaal gelijk hoor, het gaat ook niet om het labeltje.. Maar toen het woordje autisme viel schrok ik er gewoon heel erg van, en het heeft me de hele avond bezig gehouden.. Juist ook omdat ik alleen maar getest wilde worden omdat ik nu vast loop met school, nu pas worden de problemen echt duidelijk, voorheen kon ik me altijd wel redden met een beetje geluk, goed gokken, en nu deze studie veel zwaarder is lukt dat dus niet meer, puur omdat ik geen planning kan maken, niet kan concentreren.. Als ik aan het leren ben, ben ik binnen paar minuten weer afgeleid etc.. Daarom wilde ik er iets mee doen, omdat ik gewoon niet constant wil blijven falen in wat ik doe, alleen maar omdat het me niet meer komt aanwaaien.. Mensen denken altijd maar dat ik laks ben, lui.. Maar ik wil het echt heel graag, ik weet alleen niet HOE..
Ik heb al ervaring met GGZ gehad en was zo blij dat ik er weg kon.. En nu ga ik weer die hele molen in en vind dat gewoon eng.

Volg jij verder ook nog therapie, of slik je medicijnen? En merk je dat de uitslag je leven positief heeft veranderd, als in, dat je er veel beter rekening mee kan houden en dingen op een andere manier kan aanpakken?




Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met GGZ, ik hoop dat jij nu ook een betere ervaring daarmee krijgt.
Ik volg op dit moment geen therapie en ik slik geen medicijnen. Ritalin/concerta reageerde ik raar op, dat werkte niet goed, heb ook nog wat andere dingen geprobeerd, maar hielp allemaal niet goed en één medicijn kreeg ik enorme maagpijn van.
Ik ben wel weer op zoek naar hulp, maar dat is eigenlijk op veel meer gebieden dan de ADHD. Waar ik op dit moment in ieder geval op dat gebied heel erg hard tegen aan loop is dat ik zo slecht mijn eigen grenzen ken. Ik ga altijd maar door, knal dwars over alles heen, luister niet naar mijn lichaam. En daar heb ik last van!

Ik vond het een enorme opluchting dat ik de diagnose ADHD kreeg, ineens snapte ik waarom ik vast liep met bepaalde dingen. Het heeft mij echt wel een positieve boost gegeven. Ik waak ervoor om ADHD als excuus te gebruiken, maar ik kan nu wel beter aan mensen dingen uitleggen. En ik heb ook beter hulp kunnen zoeken en beter gericht op ADHD dingen kunnen proberen.
Wat ook heel erg helpt is dat het eeuwige gevecht met mijzelf minder is geworden, ik accepteer van meer dingen dat ze nu eenmaal gewoon niet gaan zoals ze horen te gaan omdat ik dat niet goed kan. Ik leg de lat soms iets minder hoog (maar meestal nog veel te hoog) voor mezelf. Verder ben ik ook trotser als dingen lukken waarvan ik weet dat ik ze moeilijk vind door de ADHD. Klinkt heel duf misschien, maar eerder was ik niet trots als iets me wel lukte, alleen maar boos als het niet lukte. Dus ja het heeft mij wel geholpen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  TukTuk zo 13 nov 2011 - 7:39

тыквашка schreef:

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met GGZ, ik hoop dat jij nu ook een betere ervaring daarmee krijgt.
Ik volg op dit moment geen therapie en ik slik geen medicijnen. Ritalin/concerta reageerde ik raar op, dat werkte niet goed, heb ook nog wat andere dingen geprobeerd, maar hielp allemaal niet goed en één medicijn kreeg ik enorme maagpijn van.
Ik ben wel weer op zoek naar hulp, maar dat is eigenlijk op veel meer gebieden dan de ADHD. Waar ik op dit moment in ieder geval op dat gebied heel erg hard tegen aan loop is dat ik zo slecht mijn eigen grenzen ken. Ik ga altijd maar door, knal dwars over alles heen, luister niet naar mijn lichaam. En daar heb ik last van!

Ik vond het een enorme opluchting dat ik de diagnose ADHD kreeg, ineens snapte ik waarom ik vast liep met bepaalde dingen. Het heeft mij echt wel een positieve boost gegeven. Ik waak ervoor om ADHD als excuus te gebruiken, maar ik kan nu wel beter aan mensen dingen uitleggen. En ik heb ook beter hulp kunnen zoeken en beter gericht op ADHD dingen kunnen proberen.
Wat ook heel erg helpt is dat het eeuwige gevecht met mijzelf minder is geworden, ik accepteer van meer dingen dat ze nu eenmaal gewoon niet gaan zoals ze horen te gaan omdat ik dat niet goed kan. Ik leg de lat soms iets minder hoog (maar meestal nog veel te hoog) voor mezelf. Verder ben ik ook trotser als dingen lukken waarvan ik weet dat ik ze moeilijk vind door de ADHD. Klinkt heel duf misschien, maar eerder was ik niet trots als iets me wel lukte, alleen maar boos als het niet lukte. Dus ja het heeft mij wel geholpen!

Balen dat de medicijnen bij jou niet werken!

Verder voel ik wel hetzelfde als jou, ik ben opgelucht en kan nu veel dingen verklaren, maar wil het ook weer niet als excuus gebruiken en ben bang dat mensen misschien denken dat ik het als excuus gebruik.. En vind dat nu nog wel lastig, wie vertel ik het wel, wie niet etc..

Vind het knap dat je nu trots kan zijn op jezelf als moeilijke dingen lukken! Ik voel nu idd nog vooral die boosheid en frustratie, ondanks dat ik het wel deels kan verklaren waarom dingen niet lukken.
Hopelijk gaat het mij ook lukken om het op een positieve manier te gebruiken en er wat aan te hebben!

Overigs, over ritalin/methylfenidaat, mijn huisarts had me dus verder er niet veel over verteld, wat wel mag en niet.. Zegt die psychiater van de week tijdens dat gesprek ineens "ja het valt wel onder de opium wet, dus als je naar het buitenland reist, moet je daarvoor toestemming vragen bij de ambassade, dus als je bijvoorbeeld naar Thailand gaat, moet je dat echt op tijd aanvragen, anders wordt het als drugs gezien" :shock: Dus echt totaal niet bij stil gestaan.. Mijn huisarts heeft dus ook niks gezegd. Ben blij dat ik daar nu wel van op de hoogte ben.. Weet wel dat je altijd je medicijnen moet aangeven, maar totaal niet bij stil gestaan dat dit onder de opiumwet zou vallen..
Officieel zou ik het dus ook niet eens zo mee mogen nemen naar België, maarja denk niet dat ik daar enig risico mee loop.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 6:05

Bij mij is ik denk zo'n 2 jaar geleden ADD geconstateerd. Ik ben toen met ritalin begonnen, ik nam er 4 per dag. Ik merkte in het begin wel wat verschil, maar na een tijdje niet meer en werd ik medicijnmoe. Ik krijg ook nog B12 injecties en slik de pil en iets voor mijn darmen, dus ik was onderhand een wandelende medicijnkast geworden. Tegenwoordig neem ik 2 ritalin 's morgens en de rest van de dag niks meer. Verder neem ik het als ik moet poetsen, studeren, goed moet concentreren op mijn werk, een bespreking heb, enz. Naar Thailand heb ik ze niet meegenomen, ik had wel een doktersverklaring gehaald, maar vond het niet echt nodig. Ik ben daar zo lekker alleen met mezelf en heb die structuur dan niet nodig. Ik prop mijn dagen dan ook overvol, dus mijn hoofd heeft geen tijd om te malen. Dat ik niet zomaar even 2 uur op het strand kan liggen, dat neem ik dan maar voor lief.

Ik vind het zelf belangrijk dat ik kan leren om te gaan met mijn ADD. Ik heb er veel over gelezen en herken heel veel in mezelf en kan nu ook accepteren dat het zo is. Ik weet nu waarom ik altijd onder mijn niveau heb gepresteerd, waarom ik faalangst had, waarom ik sommige dingen echt niet kan leren en andere dingen direct onthoud, ik snap nu waarom ik niet gestructureerd mijn huis kan poetsen, waarom het hier een zooi is en waarom ik me daar zo aan erger. Waarom ik onrustig word van hectiek, maar tegelijkertijd een hang heb naar nieuwe en spannende dingen.
Nu ik dat allemaal begrijp, kan ik het ook beter accepteren. Ik hoop over een tijdje weer gewoon zonder medicijnen te leven. Hoewel ik op dit moment nogal gestresst ben, en dus eigenlijk wat meer medicijnen zou moeten nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Curious wo 16 nov 2011 - 6:57

Ik heb vorige week het verslag van mijn onderzoek gelezen. Hieruit kwam gecombineerd type ADHD. Dat wist ik al maar het verslag moest eerst besproken en goedgekeurd worden ofzoiets, en dat duurde dus een hele tijd.
Wat ik wel vreemd vond maar ben vergeten te vragen is dat ik in de kindertijd 7 van de 9 symptomen scoor op zowel aandacht als hyperactiviteit/impulsiviteit, en dat ik in de volwassentijd 7 op 9 scoor bij aandacht, maar 8 op 9 bij hyperactiviteit/impulsiviteit.
In de kindertijd heb je 6 symptomen nodig om adhd (of add) te scoren, in de volwassentijd 4 of 5. Bij mij is het dus juist hoger... en dat terwijl de symptomen af zouden moeten nemen, althans dat wordt veronderstelt.
Iemand die dit ook heeft of hier een verklaring voor kan bedenken??
Ik zal het morgen iig ook nog vragen bij de psycholoog.

Vind t iig wel fijn om verhalen van andere meiden met add/adhd te lezen, toch veel herkenning!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  TukTuk wo 16 nov 2011 - 7:47

Curious schreef:Ik heb vorige week het verslag van mijn onderzoek gelezen. Hieruit kwam gecombineerd type ADHD. Dat wist ik al maar het verslag moest eerst besproken en goedgekeurd worden ofzoiets, en dat duurde dus een hele tijd.
Wat ik wel vreemd vond maar ben vergeten te vragen is dat ik in de kindertijd 7 van de 9 symptomen scoor op zowel aandacht als hyperactiviteit/impulsiviteit, en dat ik in de volwassentijd 7 op 9 scoor bij aandacht, maar 8 op 9 bij hyperactiviteit/impulsiviteit.
In de kindertijd heb je 6 symptomen nodig om adhd (of add) te scoren, in de volwassentijd 4 of 5. Bij mij is het dus juist hoger... en dat terwijl de symptomen af zouden moeten nemen, althans dat wordt veronderstelt.
Iemand die dit ook heeft of hier een verklaring voor kan bedenken??
Ik zal het morgen iig ook nog vragen bij de psycholoog.

Vind t iig wel fijn om verhalen van andere meiden met add/adhd te lezen, toch veel herkenning!

Ik had hetzelfde, mijn scores in de kindertijd lagen ook lager dan nu. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik er nu meer last van ondervind, sinds ik op mezelf woon, sinds ik weer studeer etc.. Ik kon het altijd redelijk handelen en verdoezelen, te laat kwam ik nooit omdat mijn moeder me altijd wakker maakte als ik te laat dreigde te komen, ik vergat nooit iets want zij zorgde wel dat het in mijn tas zat etc etc.. Ze herinnerde me altijd aan dingen die ik niet moest vergeten. En mijn concentratieniveau was altijd al laag, maar ik hoefde nooit goed op te letten tijdens de les, ik haalde het toch wel..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Curious wo 16 nov 2011 - 7:55

hmm, klinkt inderdaad wel logisch als ik lees wat je zegt.
In de kindertijd werd ik denk ik ook wel deels 'gered' en boven water gehouden door de mensen om me heen, nu ik zelfstandig ben lukt dat niet meer zelf.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 23:52

Ik heb ook even een vraagje,

Bij mij hebben ze van de week ondekt dat een zware vorm van ADD heb. Ik scoor zeg maar onder het gemiddelde. In alles kan ik me wel herkennen en ik had zowaar ook een vermoeden, maar dat het zo erg zou zijn niet. Heeft ADD/ADHD verschillende gradaties? En hoe moet ik het zien? Ik ga zeker te weten ook aan de Ritalin, maar wat voor bijwerkingen heeft deze medicatie? En is het op lange termijn ook werkbaar, want de psychoog zei al dat ik waarschijnlijk mijn hele leven aan het slikken kom. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Pompoen wo 16 nov 2011 - 23:59

Cimic schreef:Ik heb ook even een vraagje,

Bij mij hebben ze van de week ondekt dat een zware vorm van ADD heb. Ik scoor zeg maar onder het gemiddelde. In alles kan ik me wel herkennen en ik had zowaar ook een vermoeden, maar dat het zo erg zou zijn niet. Heeft ADD/ADHD verschillende gradaties? En hoe moet ik het zien? Ik ga zeker te weten ook aan de Ritalin, maar wat voor bijwerkingen heeft deze medicatie? En is het op lange termijn ook werkbaar, want de psychoog zei al dat ik waarschijnlijk mijn hele leven aan het slikken kom. :shock:

Officieel zijn er geloof ik geen verschillende gradaties. Maar het is wel zo dat de een er gewoon minder last van heeft dan de ander. Ik zelf schijn ook een zware vorm van ADHD te hebben, maar op papier is het gewoon ADHD of ADD.
Ritalin heeft wel een aantal bijwerkingen, maar die zijn te overzien. Ik had vooral heel erg last van dat ik niet meer goed kon slapen. Maar goed, verder deed het ook niet zijn werk, ik had alleen maar last van de bijwerkingen. Lang niet iedereen heeft daar zo veel last van en lang niet iedereen heeft alle bijwerkingen. Een andere bekende bijwerking bijvoorbeeld is dat je eetlust kan verminderen, maar dat had ik dan weer niet (helaas pindakaas ;-)).

Op lange termijn zou het ook gewoon zijn werk moeten blijven doen. Er is ook sinds een tijdje een ander middel op de markt, dat heet strattera, 't word nog niet zo veel voorgeschreven maar schijnt wel erg effectief te kunnen zijn.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ADHD ( net ontdekt) - Pagina 4 Empty Re: ADHD ( net ontdekt)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum