Net ontdekt...
+14
Snoes
Elodie
Pien
Dora
M@niek
Ella
Sanne
Jezzie
Slakje
Sea of Trees
Sun88
kajaka88
Lejow
jena
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Net ontdekt...
Ik heb dus net ontdekt dat ik zwanger ben (waarschijnlijk een week of 3 nu)... Hoewel het gepland is, vind ik het ineens toch wel erg spannend allemaal.
Mijn vriend vroeg|: 'Moet je deze week dan nog langs bij de huisarts?' en eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet. Ik weet dat ik niet moet roken, drinken en wat ik wel/ niet moet eten, maar voor de rest?
Moet ik een afspraak maken bij de huisarts? Nee, toch? Bij hoeveel weken moet je een verloskundige zoeken? Nog meer dingen die ik wel of juist niet moet doen?
Tips anyone?
Mijn vriend vroeg|: 'Moet je deze week dan nog langs bij de huisarts?' en eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet. Ik weet dat ik niet moet roken, drinken en wat ik wel/ niet moet eten, maar voor de rest?
Moet ik een afspraak maken bij de huisarts? Nee, toch? Bij hoeveel weken moet je een verloskundige zoeken? Nog meer dingen die ik wel of juist niet moet doen?
Tips anyone?
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Net ontdekt...
Lekker gaan zoeken nu op internet naar een verloskundige, en maandag bellen voor een afspraak. Dan hoor je vanzelf van hun wanneer ze je graag willen zien.
Je hoeft niet langs te huisarts, maar je kunt ze wel even bellen en je zwangerschap melden. Dit is altijd handig ivm medicijnen enzo.
Gefeliciteerd!
Je hoeft niet langs te huisarts, maar je kunt ze wel even bellen en je zwangerschap melden. Dit is altijd handig ivm medicijnen enzo.
Gefeliciteerd!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Gefeliciteerd!
Nee je hoeft niet naar de huisarts. Mijn huisarts weet nu nog niet eens dat ik zwanger ben. Ik heb de verloskundige gebeld toen ik 4 weken zwanger was. Verder niet echt tips..
Nee je hoeft niet naar de huisarts. Mijn huisarts weet nu nog niet eens dat ik zwanger ben. Ik heb de verloskundige gebeld toen ik 4 weken zwanger was. Verder niet echt tips..
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Dank voor jullie reacties! Kijk, nu al een verloskundige bellen, daar was ik dus echt nooit op gekomen. Fijn dat jullie even meedenken (en ervaring hebben natuurlijk ).
jena- Fluisteraar
Lekker gaan genieten nu!
Maandag inderdaad verloskundige bellen en even de huisarts bellen met de mededeling, ik heb dat trouwens niet gedaan, die kreeg gewoon een geboortekaartje, maar met medicijnen kan het wel handig zijn.
Voor 14.weken adviseren ze om kraamzorg geregeld te hebben,.maar dat legt de verloskundige uit, heb je nog ruim de tijd voor.
Gefeliciteerd en succes!
Maandag inderdaad verloskundige bellen en even de huisarts bellen met de mededeling, ik heb dat trouwens niet gedaan, die kreeg gewoon een geboortekaartje, maar met medicijnen kan het wel handig zijn.
Voor 14.weken adviseren ze om kraamzorg geregeld te hebben,.maar dat legt de verloskundige uit, heb je nog ruim de tijd voor.
Gefeliciteerd en succes!
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Gefeliciteerd jena!
Toen ik zwanger was had ik de huisarts gebeld, omdat ik niet zo goed wist waar ik anders heen moest bellen
Toen ik zwanger was had ik de huisarts gebeld, omdat ik niet zo goed wist waar ik anders heen moest bellen
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Gefeliciteerd!
Ik ben na een positieve test nog een bloedtest gaan laten doen bij de huisarts en hij had mij dan prenatale vitaminen voorgeschreven (kan je vrij verkrijgen, hoor) en gezegd dat ik moest doen.
Ik ben na een positieve test nog een bloedtest gaan laten doen bij de huisarts en hij had mij dan prenatale vitaminen voorgeschreven (kan je vrij verkrijgen, hoor) en gezegd dat ik moest doen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Gefeliciteerd!
Bij mij gaf de vk door aan de huisarts dat ik zwanger was.
Idd een verloskundige bellen.
En foliumzuur slikken als je dat nog niet deed.
Bij mij gaf de vk door aan de huisarts dat ik zwanger was.
Idd een verloskundige bellen.
En foliumzuur slikken als je dat nog niet deed.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Gefeliciteerd! Hopelijk ga je een fijne zwangerschap tegemoet.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Gefeliciteerd! Inderdaad de verloskundige bellen. Gebruik je nu zelf medicijnen? Dan is het handig even na te kijken of je die mag blijven gebruiken. En foliumzuur gaan nemen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik gebruik geen medicijnen, dus dat is verder geen probleem. Foliumzuur slikte ik al!
Zal inderdaad morgen maar een verloskundige bellen. Pff, wat raar allemaal zeg.
Er schieten meteen 1000 dingen door m'n hoofd: kunnen we het echt wel betalen? Stel dat het kindje niet gezond is, wat doen we dan? Kinderopvang? Verzekeringen, wat wordt er vergoed? Wanneer aan werkgever vertellen? Wanneer aan ouders/ vrienden vertellen?
Aaaaaahhhhh
Maar komt vast goed allemaal.
Zal inderdaad morgen maar een verloskundige bellen. Pff, wat raar allemaal zeg.
Er schieten meteen 1000 dingen door m'n hoofd: kunnen we het echt wel betalen? Stel dat het kindje niet gezond is, wat doen we dan? Kinderopvang? Verzekeringen, wat wordt er vergoed? Wanneer aan werkgever vertellen? Wanneer aan ouders/ vrienden vertellen?
Aaaaaahhhhh
Maar komt vast goed allemaal.
jena- Fluisteraar
Relax meid, komt echt allemaal goed! Ga eerst eens wennen aan het idee en schrijf dan eens voor jezelf op wat je allemaal wilt weten en neem het mee naar de eerste afspraaak bij de verloskundige.
Wanneer je het verteld aan vrienden en familie daar staat natuurlijk geen tijd voor wat jullie het fijnste vinden!
Wanneer je het verteld aan vrienden en familie daar staat natuurlijk geen tijd voor wat jullie het fijnste vinden!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
De verzekering moet je ook alvast inlichten voor de kraamzorg en je kraampakket
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Dora schreef:De verzekering moet je ook alvast inlichten voor de kraamzorg en je kraampakket
Dat hoeft nu echt nog niet hoor... dat geeft de verloskundige vanzelf aan wanneer je dat moet doen... Ik heb dat bij beide zwangerschappen pas rond de 15 weken gedaan nadat de vk dat vertelde.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Sea of Trees schreef:Gefeliciteerd jena!
Haha, ik ook.
Gefeliciteerd!
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Gefeliciteerd!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
ik heb toen ik zwanger was gewoon de huisarts gebeld, ik ben ook bij haar op gesprek geweest, zij heeft me dingen uitgelegd, folders meegegeven van verschillende verloskundigen in de buurt. Ik vond het wel heel prettig om eerst een gesprek te hebben bij de huisarts (nu slik ik ook medicijnen dus daarom vond ik het ook wel fijn).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Elodie schreef:Sea of Trees schreef:Gefeliciteerd jena!
Haha, ik ook.
Gefeliciteerd!
Ik ook, kreeg toen een telefoonnummer van de verloskundige praktijk bij mij in de buurt. Ook werd het bij de huisarts gelijk in het systeem gezet.
Gefeliciteerd!!
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Gefeliciteerd!
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Gefeliciteerd! Geen zorgen, in het begin hoef je maar heel weinig te regelen. De dingen die je moet doen / waar je over na moet denken, daar wijst de verloskdunige je op tijdens de eerste afspraak. Komt allemaal goed!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» ADHD ( net ontdekt)
» Oh ik heb zoiets waanzinnigs ontdekt!!
» Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein
» Oh ik heb zoiets waanzinnigs ontdekt!!
» Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: