Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein

+16
Lejow
Supertalentje
pindaatje
SarahKey
loesje
Annie24
Floor
koNijntje
PiP
vlindertje
PapillonRose
Annemie
_Mashimaro_
M@niek
Teddyaapje
Flower_L
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein Empty Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein

Bericht  Flower_L do 26 apr 2012 - 6:19

Net weer ronde door de kast gemaakt en de hoogwaterbroeken en naveltruitjes naar zolder verhuisd.
Kwam nieuwe trui tegen met prijskaart en al....mt 86....te klein dus. wist echt niet meer dat ik dat ding ooit gekocht heb. En een pyama in verpakking...mt 74 oeps.

Hebben jullie dit vaak? Wat doen jullie er dan mee?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein Empty Re: Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein

Bericht  Teddyaapje do 26 apr 2012 - 6:29

Herkenbaar, ik bewaar t voor een evt. 2e of geef t weg als kraamcadeau
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein Empty Re: Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 6:36

nieuwe kleding bewaar ik allemaal bij elkaar in een box (per maat). Als onze dochter naar een nieuwe maat gaat, pak ik de hele box erbij en op die manier glipt er niks tussendoor!

Gast
Gast

Bericht  M@niek do 26 apr 2012 - 6:37

Ik heb in de kast een plastice doos staan waar ik alle nieuwe kleertjes/rompers/pyama's e.d. in doe, die voorlopig nog niet aan kunnen. Eens in de zoveel tijd kijk ik er eventjes in. Het is me nog nooit overkomen dat ik iets niet meer kon gebruiken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Mashimaro_ do 26 apr 2012 - 6:52

Tot nu toe kwam ik er nog op tijd achter. Sinds de laatste keer leg ik de kleertjes per maat op een plank in de kast.

Het idee van de box vind ik ook wel een goed idee!
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636

Bericht  Annemie do 26 apr 2012 - 6:54

Herkenbaar, dat ik ook vaak dacht, ohja die had ik ook nog.. ik breng het dan naar de zolder voor een evt. volgende.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PapillonRose do 26 apr 2012 - 7:23

Dat heb ik nog niet gehad. Nieuwe kleertjes bewaar ik per maat bij elkaar, en tegen de tijd dat ze naar een volgende maat gaat dan pak ik de kleertjes van die maat erbij. En van tevoren probeer ik ook vast in te schatten of iets groot, klein of normaal valt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  vlindertje do 26 apr 2012 - 7:32

Of verkoop het bij vraag& aanbod. Mijn dochtertje heeft maat 80;)
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 7:51

Gelukkig nog niet voorgekomen, en ik controleer eigenlijk redelijk vaak de kast(en) even na van hoe of wat.

Gast
Gast

Bericht  PiP do 26 apr 2012 - 7:54

Nog niet overkomen, misschien dat het scheelt dat ik alles heb hangen?
Ze heeft ook niet overdreven veel kleding.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  koNijntje do 26 apr 2012 - 8:15

moet je die pyjama nog kwijt? Wink
als het een leuk truitje is wil ik daar ook nog wel over nadenken!
zal ik misschien binnenkort maar eens langs komen?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Floor do 26 apr 2012 - 8:48

In de kast ligt alles op maat (of grootte van de kleding, sommige merken vallen erg groot/klein).
Elke 2/3 weken controleer ik de stapeltjes of er al wat bij zit wat hij aan zou kunnen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Annie24 do 26 apr 2012 - 9:07

Hier heb ik dat regelmatig Embarassed

Helaas ook een stuk of 4 truien en 6 vesten die met kaartje de bak in zijn gegaan omdat ze te klein waren. Y. is behoorlijk warmbloedig en heeft afgelopen winter alleen longsleeves aangehad. Voor volgende winter kopen we dus géén truien, alleen 2 vestjes voor als het evt héél koud is.

Ook een aantal rompers lange mouwen liggen, nieuw en hetzelfde verhaal als hierboven: niet gedragen afgelopen winter. Hij draagt alleen korte mouw.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  loesje do 26 apr 2012 - 20:20

Herkenbaar, ik bewaar het ook voor onze 2e of geef t weg als kraamcadeau.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  SarahKey do 26 apr 2012 - 20:30

Hier nog niet voorgekomen. Ik heb bakken staan met kleding wat per maat is gesorteerd.
Maat wat hij nu aanheeft ligt in de commode. De maat waar hij naar toe groeit ligt al klaar en uitgezocht in de kast. Nu raakt hij uit maat 56 en wat te klein word haal ik uit de commode en vul ik aan met kleding uit de kast.

Wat ik wel heb, bijvoorbeeld een nieuw broekje van de hema. Qua lengte zit het broekje tot net over de knie en qua middel verzuipt hij erin. Nooit aan gehad dus, kaartje zit er nog aan. Bij meerdere dingen van de hema, heb ontdekt dat de hema iets is voor kleine dikkere baby's.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  PiP do 26 apr 2012 - 21:56

SarahKey schreef:

Wat ik wel heb, bijvoorbeeld een nieuw broekje van de hema. Qua lengte zit het broekje tot net over de knie en qua middel verzuipt hij erin. Nooit aan gehad dus, kaartje zit er nog aan. Bij meerdere dingen van de hema, heb ontdekt dat de hema iets is voor kleine dikkere baby's.
Dat vond ik ook met de kleine maatjes, later vond ik de kleertjes wel gemiddeld vallen en nu juist weer aan de kleine kant.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  pindaatje do 26 apr 2012 - 21:59

PiP schreef:
SarahKey schreef:

Dat vond ik ook met de kleine maatjes, later vond ik de kleertjes wel gemiddeld vallen en nu juist weer aan de kleine kant.

Idd, zo ervaar ik het ook.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Supertalentje vr 27 apr 2012 - 3:52

Ik heb 2 maten in zn kast liggen, maat 62 draagt hij nu en ligt vooraan, maat 68 erachter. Als ik het idee heb dat iets klein valt dan haal ik het een maat naar voren. Het enige dat ik hier heb gehad met maat 56 is dat het wel vooraan lag, maar onderop de stapel, dus ook niet gedragen ;( Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Lejow vr 27 apr 2012 - 5:12

Ik had vandeweek 2 EXACT dezelfde broekjes van de hema, zelfde maat, kortom : hetzelfde.
Die verschilde serieus bijna een cm in lengte!!
Dat is toch raar..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Pien vr 27 apr 2012 - 5:14

Supertalentje schreef: Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.

dat snap ik idd niet. ik ga er van uit dat iedereen toch eerst de kleren uit wast voor ze in de kledingkast terecht komen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lejow vr 27 apr 2012 - 5:15

Pien schreef:
Supertalentje schreef: Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.

dat snap ik idd ook niet. ik ga er van uit dat iedereen toch eerst de kleren uit wast voor ze in de kledingkast terecht komen?

Nee, doen we hier ook niet.
Ik heb alles in de kledingkast gelegd wat ik gekocht had, en iedere keer was ik een beetje..
Oh wacht, dan zijn de kaartjes er wel af :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Supertalentje vr 27 apr 2012 - 5:30

Pien schreef:

dat snap ik idd niet. ik ga er van uit dat iedereen toch eerst de kleren uit wast voor ze in de kledingkast terecht komen?

Ik kan me voorstellen dat het ergens anders ligt dan in de kledingkast. Of ergens onderin weggestopt (zo van dat is toch veel te groot oid). En later vind je het dan, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  SarahKey vr 27 apr 2012 - 6:05

Lejow schreef:Ik had vandeweek 2 EXACT dezelfde broekjes van de hema, zelfde maat, kortom : hetzelfde.
Die verschilde serieus bijna een cm in lengte!!
Dat is toch raar..

gek he! Dat heb ik met 2 spencers van henk ten hoor. Zelfde maat alleen verschillende kleuren. En ze verschillen qua centimeters.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 27 apr 2012 - 6:20

Pien schreef:

Ik was tegenwoordig nieuwe kleren echt niet meer uit, ze komen dus meestal zo in de kledingkast en regelmatig met kaartjes dus.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  SarahKey vr 27 apr 2012 - 6:23

pindaatje schreef:
PiP schreef:
SarahKey schreef:

Idd, zo ervaar ik het ook.

Ben benieuwd of ik dat ook zo ga ervaren. Tot nu toe bevalt me het hema merk me helemaal niet. Behalve die zachte broekjes, die vind ik wel erg fijn.

En ik was ook alles. Had alles t/m maat 62 in de zwangerschap gewassen. Alleen dit broekje kreeg ik als kraamkado en dacht, even passen, nou veel te wijd! Dus geen moeite meer gedaan om kaartje eraf te halen en te wassen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: