Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein
+16
Lejow
Supertalentje
pindaatje
SarahKey
loesje
Annie24
Floor
koNijntje
PiP
vlindertje
PapillonRose
Annemie
_Mashimaro_
M@niek
Teddyaapje
Flower_L
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein
Net weer ronde door de kast gemaakt en de hoogwaterbroeken en naveltruitjes naar zolder verhuisd.
Kwam nieuwe trui tegen met prijskaart en al....mt 86....te klein dus. wist echt niet meer dat ik dat ding ooit gekocht heb. En een pyama in verpakking...mt 74 oeps.
Hebben jullie dit vaak? Wat doen jullie er dan mee?
Kwam nieuwe trui tegen met prijskaart en al....mt 86....te klein dus. wist echt niet meer dat ik dat ding ooit gekocht heb. En een pyama in verpakking...mt 74 oeps.
Hebben jullie dit vaak? Wat doen jullie er dan mee?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Nieuwe kleding te laat ontdekt....en te klein
Herkenbaar, ik bewaar t voor een evt. 2e of geef t weg als kraamcadeau
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
nieuwe kleding bewaar ik allemaal bij elkaar in een box (per maat). Als onze dochter naar een nieuwe maat gaat, pak ik de hele box erbij en op die manier glipt er niks tussendoor!
Gast- Gast
Ik heb in de kast een plastice doos staan waar ik alle nieuwe kleertjes/rompers/pyama's e.d. in doe, die voorlopig nog niet aan kunnen. Eens in de zoveel tijd kijk ik er eventjes in. Het is me nog nooit overkomen dat ik iets niet meer kon gebruiken.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Tot nu toe kwam ik er nog op tijd achter. Sinds de laatste keer leg ik de kleertjes per maat op een plank in de kast.
Het idee van de box vind ik ook wel een goed idee!
Het idee van de box vind ik ook wel een goed idee!
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Herkenbaar, dat ik ook vaak dacht, ohja die had ik ook nog.. ik breng het dan naar de zolder voor een evt. volgende.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dat heb ik nog niet gehad. Nieuwe kleertjes bewaar ik per maat bij elkaar, en tegen de tijd dat ze naar een volgende maat gaat dan pak ik de kleertjes van die maat erbij. En van tevoren probeer ik ook vast in te schatten of iets groot, klein of normaal valt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Of verkoop het bij vraag& aanbod. Mijn dochtertje heeft maat 80;)
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Gelukkig nog niet voorgekomen, en ik controleer eigenlijk redelijk vaak de kast(en) even na van hoe of wat.
Gast- Gast
Nog niet overkomen, misschien dat het scheelt dat ik alles heb hangen?
Ze heeft ook niet overdreven veel kleding.
Ze heeft ook niet overdreven veel kleding.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
moet je die pyjama nog kwijt?
als het een leuk truitje is wil ik daar ook nog wel over nadenken!
zal ik misschien binnenkort maar eens langs komen?
als het een leuk truitje is wil ik daar ook nog wel over nadenken!
zal ik misschien binnenkort maar eens langs komen?
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
In de kast ligt alles op maat (of grootte van de kleding, sommige merken vallen erg groot/klein).
Elke 2/3 weken controleer ik de stapeltjes of er al wat bij zit wat hij aan zou kunnen.
Elke 2/3 weken controleer ik de stapeltjes of er al wat bij zit wat hij aan zou kunnen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Hier heb ik dat regelmatig
Helaas ook een stuk of 4 truien en 6 vesten die met kaartje de bak in zijn gegaan omdat ze te klein waren. Y. is behoorlijk warmbloedig en heeft afgelopen winter alleen longsleeves aangehad. Voor volgende winter kopen we dus géén truien, alleen 2 vestjes voor als het evt héél koud is.
Ook een aantal rompers lange mouwen liggen, nieuw en hetzelfde verhaal als hierboven: niet gedragen afgelopen winter. Hij draagt alleen korte mouw.
Helaas ook een stuk of 4 truien en 6 vesten die met kaartje de bak in zijn gegaan omdat ze te klein waren. Y. is behoorlijk warmbloedig en heeft afgelopen winter alleen longsleeves aangehad. Voor volgende winter kopen we dus géén truien, alleen 2 vestjes voor als het evt héél koud is.
Ook een aantal rompers lange mouwen liggen, nieuw en hetzelfde verhaal als hierboven: niet gedragen afgelopen winter. Hij draagt alleen korte mouw.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Herkenbaar, ik bewaar het ook voor onze 2e of geef t weg als kraamcadeau.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Hier nog niet voorgekomen. Ik heb bakken staan met kleding wat per maat is gesorteerd.
Maat wat hij nu aanheeft ligt in de commode. De maat waar hij naar toe groeit ligt al klaar en uitgezocht in de kast. Nu raakt hij uit maat 56 en wat te klein word haal ik uit de commode en vul ik aan met kleding uit de kast.
Wat ik wel heb, bijvoorbeeld een nieuw broekje van de hema. Qua lengte zit het broekje tot net over de knie en qua middel verzuipt hij erin. Nooit aan gehad dus, kaartje zit er nog aan. Bij meerdere dingen van de hema, heb ontdekt dat de hema iets is voor kleine dikkere baby's.
Maat wat hij nu aanheeft ligt in de commode. De maat waar hij naar toe groeit ligt al klaar en uitgezocht in de kast. Nu raakt hij uit maat 56 en wat te klein word haal ik uit de commode en vul ik aan met kleding uit de kast.
Wat ik wel heb, bijvoorbeeld een nieuw broekje van de hema. Qua lengte zit het broekje tot net over de knie en qua middel verzuipt hij erin. Nooit aan gehad dus, kaartje zit er nog aan. Bij meerdere dingen van de hema, heb ontdekt dat de hema iets is voor kleine dikkere baby's.
Dat vond ik ook met de kleine maatjes, later vond ik de kleertjes wel gemiddeld vallen en nu juist weer aan de kleine kant.SarahKey schreef:
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Dat vond ik ook met de kleine maatjes, later vond ik de kleertjes wel gemiddeld vallen en nu juist weer aan de kleine kant.SarahKey schreef:
Idd, zo ervaar ik het ook.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb 2 maten in zn kast liggen, maat 62 draagt hij nu en ligt vooraan, maat 68 erachter. Als ik het idee heb dat iets klein valt dan haal ik het een maat naar voren. Het enige dat ik hier heb gehad met maat 56 is dat het wel vooraan lag, maar onderop de stapel, dus ook niet gedragen ;( Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik had vandeweek 2 EXACT dezelfde broekjes van de hema, zelfde maat, kortom : hetzelfde.
Die verschilde serieus bijna een cm in lengte!!
Dat is toch raar..
Dat is toch raar..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Supertalentje schreef: Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.
dat snap ik idd niet. ik ga er van uit dat iedereen toch eerst de kleren uit wast voor ze in de kledingkast terecht komen?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Supertalentje schreef: Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.
dat snap ik idd ook niet. ik ga er van uit dat iedereen toch eerst de kleren uit wast voor ze in de kledingkast terecht komen?
Nee, doen we hier ook niet.
Ik heb alles in de kledingkast gelegd wat ik gekocht had, en iedere keer was ik een beetje..
Oh wacht, dan zijn de kaartjes er wel af
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pien schreef:Supertalentje schreef: Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.
dat snap ik idd niet. ik ga er van uit dat iedereen toch eerst de kleren uit wast voor ze in de kledingkast terecht komen?
Ik kan me voorstellen dat het ergens anders ligt dan in de kledingkast. Of ergens onderin weggestopt (zo van dat is toch veel te groot oid). En later vind je het dan, haha!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Lejow schreef:Ik had vandeweek 2 EXACT dezelfde broekjes van de hema, zelfde maat, kortom : hetzelfde.
Dat is toch raar..
gek he! Dat heb ik met 2 spencers van henk ten hoor. Zelfde maat alleen verschillende kleuren. En ze verschillen qua centimeters.
Ik was tegenwoordig nieuwe kleren echt niet meer uit, ze komen dus meestal zo in de kledingkast en regelmatig met kaartjes dus.Pien schreef:Supertalentje schreef: Maar alles dat in de kast ligt is gewassen, dus niks meer met kaartjes.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
pindaatje schreef:PiP schreef:Dat vond ik ook met de kleine maatjes, later vond ik de kleertjes wel gemiddeld vallen en nu juist weer aan de kleine kant.SarahKey schreef:
Idd, zo ervaar ik het ook.
Ben benieuwd of ik dat ook zo ga ervaren. Tot nu toe bevalt me het hema merk me helemaal niet. Behalve die zachte broekjes, die vind ik wel erg fijn.
En ik was ook alles. Had alles t/m maat 62 in de zwangerschap gewassen. Alleen dit broekje kreeg ik als kraamkado en dacht, even passen, nou veel te wijd! Dus geen moeite meer gedaan om kaartje eraf te halen en te wassen.
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kleding met klein budget
» Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?
» het 'ik-ga-de-komende-tijd-geen-nieuwe-kleding-kopen topic!
» Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?
» Net ontdekt...
» Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?
» het 'ik-ga-de-komende-tijd-geen-nieuwe-kleding-kopen topic!
» Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?
» Net ontdekt...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: