Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?
+65
Bacio
Bazinga
Weetjewel
nina
Manderijn
Rouxxxe
Surya
Jeanette
Rovine
CCC
Capt'n Zero
Toet
Destino
Blond
Dennenappel
Snoes
Pineco
Marin
Saga
Mermaid
Esperanza
Caresses
Elliot
loura
a.k.
nonnekuh
M-G
Sushi
silly-one
Caramba
Fjell
Charles
Bliss
Phileine
Coco
mii_joyce
Shisha
SuperGrover
Fayebella
Sea of Trees
Moira
Engelse Drop
May
koalabeer
luisa
Harrison
Reeza
Linda
Rush
Artemis
Antibes
minoessepoes
Gympie
rapa nui
Atelier Madame
Printje
Nyx
Tania
Aziraphale
Urban Naked
Lady Starstruck
Caroow
Japie
Kowalski
Lot
69 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?
Ligt er een beetje aan waar in heen moet fietsen. Maar over het algemeen maakt de tijd mij niet uit. Er zijn alleen bepaalde wijken waar ik liever 's nachts niet doorheen fiets.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Als het donker is fiets ik liever niet alleen meer naar huis. Vaak ben ik 's avonds bij mijn beste vriend, die brengt me dan even terug
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Ik fiets in onze huidige woonplaats 's avonds nooit. Mocht dat toch eens gebeuren zal dat alleen binnen onze wijk zijn en hooguit 21.00. Bij mijn ouders in het dorp maakt het me niet zoveel uit, al ben ik dan sowieso uiterlijk 00.00 "thuis". Toen ik nog in Amsterdam woonde haalde 1 van mijn buurmannen (vrienden die als een broer waren) mij altijd van muiderpoort station na 18.00 in de herfst/wintertijd, die wilden echt niet dat ik dan nog alleen op straat liep daar.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik hou niet van fietsen in het donker, maar op zaterdag moet ik wel, omdat ik om zes uur al begin met werken. Dus dan zit ik om 5:40 al op de fiets, terwijl er dan geen kip op de weg is. Ik moet een lange weg af met allemaal bosjes, meestal fiets ik dan over de autobaan, zodat er geen engerd vanuit de bosjes mij kan grijpen
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik fiets op elk moment alleen naar huis, heb daar weinig problemen mee. Zou me ook bezwaard voelen als er altijd iemand mee moest fietsen of me op zou moeten halen eerlijk gezegd.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit door afgelegen gebieden hoef te fietsen, dat lijkt me wel enger namelijk.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit door afgelegen gebieden hoef te fietsen, dat lijkt me wel enger namelijk.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb geen fiets.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik fiets eigenlijk altijd wel. Vroeger vooral 's ochtends in het donker op weg naar school of stage. En dan ook wel langs rustige wegen en langs bossen. Niet er dwars doorheen gelukkig. Nu woon ik in de stad en fiets ik altijd. Paar jaar geleden werkte ik bij de Mac en moest ik wel eens tot 1 of 3 uur 's nachts werken. Ik kies dan wel de voor mijn gevoel meest veilige route uit.
Als ik niet in het donker zou fietsen dan zou dat mijn leven toch wel beperken denk ik. Heb geen zin om altijd voor het donker thuis te zijn..en woon alleen dus heb ook niemand die mij kan thuisbrengen en logeren heb ik ook niet altijd zin in. Slaap dan toch het liefst in mijn eigen bed.
Als ik niet in het donker zou fietsen dan zou dat mijn leven toch wel beperken denk ik. Heb geen zin om altijd voor het donker thuis te zijn..en woon alleen dus heb ook niemand die mij kan thuisbrengen en logeren heb ik ook niet altijd zin in. Slaap dan toch het liefst in mijn eigen bed.
Fjell- Fluisteraar
- Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13
Als ik hier in het dorp ben, maakt tijdstip niet uit. Dan loop ik ook wel alleen door het dorp.
Maar wanneer ik tot 23.00 uur moet werken, buiten het dorp, 2,5 km verder, dan fiets ik niet meer. Dat pad heeft een erg donker stuk en vorig jaar voelde ik me daar niet veilig bij. Dit aan vriend verteld en die had liever niet dat ik 's avonds in het donker van mijn werk naar huis fiets. Pak dus wanneer ik buiten het dorp ben/moet zijn de auto.
Maar wanneer ik tot 23.00 uur moet werken, buiten het dorp, 2,5 km verder, dan fiets ik niet meer. Dat pad heeft een erg donker stuk en vorig jaar voelde ik me daar niet veilig bij. Dit aan vriend verteld en die had liever niet dat ik 's avonds in het donker van mijn werk naar huis fiets. Pak dus wanneer ik buiten het dorp ben/moet zijn de auto.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Oke dit vind ik dan wel weer heel erg overdreven, vanaf 18 uur al niet meer alleen over straat mogen in Amsterdam als het donker is? Na half 10 kan ik nog begrijpen maar ditCoco schreef:Ik fiets in onze huidige woonplaats 's avonds nooit. Mocht dat toch eens gebeuren zal dat alleen binnen onze wijk zijn en hooguit 21.00. Bij mijn ouders in het dorp maakt het me niet zoveel uit, al ben ik dan sowieso uiterlijk 00.00 "thuis". Toen ik nog in Amsterdam woonde haalde 1 van mijn buurmannen (vrienden die als een broer waren) mij altijd van muiderpoort station na 18.00 in de herfst/wintertijd, die wilden echt niet dat ik dan nog alleen op straat liep daar.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik fiets op alle tijden naar huis. Afstand maakt mij ook niet echt uit, als het maar binnen het uur te fietsen is. De toestand waarin ik fiets is ook niet altijd verantwoord, maar ja ik zal toch thuis moeten komen en er is niemand die mij komt halen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik fiets ook gewoon altijd alleen naar huis. Ik ga dan alleen niet langs afgelegen fietspaden, maar fiets gewoon door de stad naar huis.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Als het zo uitkomt fiets ik op alle tijdstippen alleen naar huis. Ik ben niet bang aangelegd en vind het geen probleem om langs verlaten wegen te fietsen, drukke wegen, bospaden...het maakt mij niet uit.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik kom uit een dorp, daar fietste ik op elk tijdstip naar huis al is het midden in de nacht. Een half uur alleen lopen doe ik daar ook makkelijk 's nachts.
Inmiddels woon ik in een grote stad. (Eindhoven) Toen ik daar voor het eerst in het donker naar huis fietste (niet eens zo laat, rond 24.00 uur) werd ik gelijk lastig gevallen door 2 jongens op de scooter. Sindsdien probeer ik het toch te voorkomen om in de stad alleen in het donker te fietsen. Maar zodra ik in mijn geboortedorp ben doe ik het weer wel!
Inmiddels woon ik in een grote stad. (Eindhoven) Toen ik daar voor het eerst in het donker naar huis fietste (niet eens zo laat, rond 24.00 uur) werd ik gelijk lastig gevallen door 2 jongens op de scooter. Sindsdien probeer ik het toch te voorkomen om in de stad alleen in het donker te fietsen. Maar zodra ik in mijn geboortedorp ben doe ik het weer wel!
nonnekuh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 38
Punten : 88
Registratiedatum : 12-01-11
Ik ben niet zo bang aangelegd, fiets op elk tijdstip van de dag naar huis, al zou ik wel met een ruime boog om een mogelijk gevaarpunt heen fietsen (groepje jongens o.i.d.).
a.k.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 11
Punten : 17
Registratiedatum : 02-10-12
Op ieder moment van de dag (nacht) fiets ik alleen naar huis. Ik hoef dan ook meestal geen afgelegen stukken te fietsen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Als ik 's avonds weg ga, ga ik eigenlijk altijd met de auto. Dus ik fiets sowieso nooit 's avonds.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Nou moet ik zeggen dat ik tegenwoordig 's avonds nooit meer 's nachts van de ene naar de andere plek moet. Maar anders verschilt het vanwaar ik moet komen.
Mijn eigen buurt vind ik veilig, dus daar zou ik 's nachts ook wel fietsen.
Er zijn hier ook wijken waar ik me overdag al niet heel prettig voel, dus daar zal ik in het donker nooit alleen te vinden zijn. Terwijl er ook genoeg wijken zijn waar ik ook 's nachts wel zou fietsen. Al zou ik me dan niet heel prettig voelen (gewoon omdat het dan donker is en dat geeft toch een andere sfeer). Vanaf de binnenstad naar huis fietsen zou ik wel doen, druk genoeg op straat en goede verlichting overal, geen bosjes.
Maar aansluitend op het plak topic: als ik 's nachts zou moeten fietsen dan zou mijn vriend aanbieden om mij op te halen omdat hij het ook geen prettig idee vind.
Mijn eigen buurt vind ik veilig, dus daar zou ik 's nachts ook wel fietsen.
Er zijn hier ook wijken waar ik me overdag al niet heel prettig voel, dus daar zal ik in het donker nooit alleen te vinden zijn. Terwijl er ook genoeg wijken zijn waar ik ook 's nachts wel zou fietsen. Al zou ik me dan niet heel prettig voelen (gewoon omdat het dan donker is en dat geeft toch een andere sfeer). Vanaf de binnenstad naar huis fietsen zou ik wel doen, druk genoeg op straat en goede verlichting overal, geen bosjes.
Maar aansluitend op het plak topic: als ik 's nachts zou moeten fietsen dan zou mijn vriend aanbieden om mij op te halen omdat hij het ook geen prettig idee vind.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik fiets altijd alleen naar huis. Heb dat nooit als een probleem ervaren. Moet zeggen dat ik het wel prettiger vind nu ik in de stad woon. In het dorp waar ik ben opgegroeid, langs de stille weggetjes, vond ik het minder prettig.
Ik zit me nu ook te bedenken dat ik heel veel dingen niet zou kunnen doen als ik niet alleen zou fietsen.
Ik zit me nu ook te bedenken dat ik heel veel dingen niet zou kunnen doen als ik niet alleen zou fietsen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Als het moest fiets ik op elk tijdstip alleen naar huis, ik heb geen alternatief. Natuurlijk vermijd ik sommige gevaarlijkere stukken dan wel en voel ik me niet helemaal op mijn gemak, maar een alternatief heb ik niet.
Als mijn vriend thuis is komt hij me soms wel tegemoet fietsen of op de fiets ophalen, maar dat is meer voor de gezelligheid.
Als mijn vriend thuis is komt hij me soms wel tegemoet fietsen of op de fiets ophalen, maar dat is meer voor de gezelligheid.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Nadat ik 10 jaar geleden in het donker de bosjes in ben getrokken en ben verkracht, ben ik echt bang in het donker. Als ik logisch nadenk weet ik dat de kans ontzettend klein is dat zoiets nog eens gebeurd, maar de angst in het donker blijft altijd.
Wij wonen ook nog eens afgelegen en in het bos, maar ik ga haast nooit met de fiets weg, altijd met de scooter of motor.
En anders haalt mijn vriend mij op, hij kent mijn angst en heeft daar gelukkig geen problemen mee.
Wij wonen ook nog eens afgelegen en in het bos, maar ik ga haast nooit met de fiets weg, altijd met de scooter of motor.
En anders haalt mijn vriend mij op, hij kent mijn angst en heeft daar gelukkig geen problemen mee.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Wat heftig Saga, dan is het toch ook heel logisch dat je die angst hebt. Hoe klein de kans ook is dat het weer gebeurd.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Ik fiets sowieso niet zo vaak, maar dan zou ik in het donker fietsen wel eng vinden.
Maar ik ga wel vaak met het OV (metro/tram/trein) 's avonds en tegenwoordig komt m'n vriend me meestal ophalen bij het station, zodat ik dan niet nog met de metro/tram hoef 's avonds laat. Ach, vroeger kon ik het ook prima zelf, hoe vaak ik wel niet dronken in de nachttrein tussen Utrecht en Amsterdam heb gependeld in m'n eentje, maar toch vind ik het nu wel fijn dat er iemand is die m'n veiligheid belangrijk vindt en me dus op komt halen.
Maar ik ga wel vaak met het OV (metro/tram/trein) 's avonds en tegenwoordig komt m'n vriend me meestal ophalen bij het station, zodat ik dan niet nog met de metro/tram hoef 's avonds laat. Ach, vroeger kon ik het ook prima zelf, hoe vaak ik wel niet dronken in de nachttrein tussen Utrecht en Amsterdam heb gependeld in m'n eentje, maar toch vind ik het nu wel fijn dat er iemand is die m'n veiligheid belangrijk vindt en me dus op komt halen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben geen goede graadmeter voor dit topic, want ik fiets vrijwel nooit en al helemaal niet in het donker. Gewoon omdat er hier veel te veel heuvels zijn en ik vrijwel altijd een auto tot mijn beschikking heb.
In mijn geboortedorp fietste ik wel gewoon op ieder tijdstip, daar voelde (en voel) ik me heel veilig. Als we naar de stad of zo gingen, was het eigenlijk altijd met het openbaar vervoer of met iemand mee in de auto. Ik ben wat dat betreft nooit zo'n held geweest...
@Saga, wat heftig zeg:hug:
In mijn geboortedorp fietste ik wel gewoon op ieder tijdstip, daar voelde (en voel) ik me heel veilig. Als we naar de stad of zo gingen, was het eigenlijk altijd met het openbaar vervoer of met iemand mee in de auto. Ik ben wat dat betreft nooit zo'n held geweest...
@Saga, wat heftig zeg:hug:
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Bij voorkeur niet als het donker is, maar als het bijvoorbeeld vlakbij huis is (ik woon langs een redelijk drukke straat) dan durf ik dat wel. Al neem ik 's avonds dan liever de auto als ik weet dat het laat kan worden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Heftig Saga, begrijpelijk dat je dan toch schrik hebt!
Het is denk ik ook wel een beetje wat binnen je mogelijkheden ligt. Ik heb geen auto, ik heb geen vriend, mijn ouders wonen precies de andere kant op, OV rijdt óf niet meer (na het stappen) óf rijdt dat traject gewoon niet (na het werk, meestal rond 23.30), dus ik heb weinig andere opties dan gewoon alleen te fietsen.
Het is denk ik ook wel een beetje wat binnen je mogelijkheden ligt. Ik heb geen auto, ik heb geen vriend, mijn ouders wonen precies de andere kant op, OV rijdt óf niet meer (na het stappen) óf rijdt dat traject gewoon niet (na het werk, meestal rond 23.30), dus ik heb weinig andere opties dan gewoon alleen te fietsen.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Hoe laat ga je weg en hoe laat kom je thuis?
» Stelling: Van huis huis uit......
» Achterzitje fiets
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Hoe laat ga je weg en hoe laat kom je thuis?
» Stelling: Van huis huis uit......
» Achterzitje fiets
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: