Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pas laat naar bed

+4
Janelie
Jeanette
Thunder
Lotus
8 plaatsers

Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Pas laat naar bed

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:27

Hallo allemaal,

Het komt de laatste tijd erg vaak voor dat ik s'nachts pas rond 2.00/2.30 richting bed ga. Dit is dan wel als ik de volgende dag een late of slaapdienst heb, maar ben die ochtend dan al wel optijd uit bed gegaan. Ik vind dit wel erg vervelend aangezien ik hierdoor de volgende ochtend langer uitslaap dan de bedoeling is en ik dit zonde vind van de dag ( klink voort als mijn moeder Rolling Eyes ).
Een simpele oplossing is natuurlijk 'eerder naar bed gaan', maar dan lig ik maar te woelen in mijn bed.. Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:32

Herkenbaar, maar ik doe er niets aan.. Ik kan het redden met 5/6 uurtjes slaap en ik moet `s ochtends dus gewoon vroeg..
Als ik niet vroeg hoef heb ik er totaal geen moeite mee om een gat in de dag te slapen, dus ik kan je niet helpen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:56

Misschien eerder stoppen met de dingen die je doet. Ga alvast naar bed en lees daar nog een boek of een tijdschrift en probeer dan na een half uur te gaan slapen. Dan zit je niet meer in de rush van wat je normaal gesproken nog allemaal doet voor je naar bed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 11:07

Lagom schreef:Misschien eerder stoppen met de dingen die je doet. Ga alvast naar bed en lees daar nog een boek of een tijdschrift en probeer dan na een half uur te gaan slapen. Dan zit je niet meer in de rush van wat je normaal gesproken nog allemaal doet voor je naar bed gaat.

Ja dat is inderdaad ook wel een idee, zal het straks eens proberen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 11:53

Ik heb er ook last van om naar bed gaan uit te stellen, vandaar dat ik nog aan het forummen ben en niet aan het slapen Very Happy. Ik heb op het moment de slaap ook niet heel hard nodig, maar wanneer dat wel het geval is, ga ik wat rustige dingen doen voor het slapen gaan. Dus niet televisie kijken of internetten, maar bijvoorbeeld een boek lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Lotus ma 29 nov 2010 - 20:59

Ik lig juist altijd heel erg vroeg in bed...
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:16

Is je ritme gewoon niet verschoven? Laat erin en laat eruit? Helpt het niet als je er eens heel vroeg uit gaat, zodat je 's avonds ook vroeger kunt gaan slapen?

Wij liggen er overigens vaak rond 22.00 uur al wel in. Mijn man gaat er dan om 5.00 uur weer uit voor het werk en ik blijf dan vaak liggen tot 8.00 uur/8.30 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Thunder ma 29 nov 2010 - 21:31

Ik heb minder slaap nodig dan mijn man en ga daarom soms (te) laat naar bed. Nu probeer ik er altijd voor te zorgen dat ik tegen elven naar boven ga. Dan ga ik nog even lekker warm douchen en kruip daarna mijn bed in. Tot nu toe werkt dit voor mij erg goed.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 22:34

Dromertje schreef:Is je ritme gewoon niet verschoven? Laat erin en laat eruit? Helpt het niet als je er eens heel vroeg uit gaat, zodat je 's avonds ook vroeger kunt gaan slapen?

Wij liggen er overigens vaak rond 22.00 uur al wel in. Mijn man gaat er dan om 5.00 uur weer uit voor het werk en ik blijf dan vaak liggen tot 8.00 uur/8.30 uur.

Ik heb niet echt een ritme en kan er ook niet voor zorgen, aangezien ik onregelmatig werk.
Werk nu al bijna 2 jaar in de zorg, maar ben er nog steeds niet aan gewend om dan soms pas laat thuis te komen, soms slaapdiensten te werken en soms gewoon een dagdienst te werken scratch .. Maar misschien wen ik er ooit wel aan Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Jeanette ma 29 nov 2010 - 22:53

Heel herkenbaar! Ik ga ook meestal rond een uur of 00.30, want anders kom ik echt in slaap. Vaak ben ik wijs en zet ik de tv ook eerder uit.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Janelie di 30 nov 2010 - 11:03

Ik herken het wel, alleen ga ik wel eerder mijn bed in dan jij. Ik heb dan ook best veel slaap nodig. Hetgeen Lagom zei werkt ook voor mij, verder heb ik niet zoveel tips. Misschien dat je gewoon volhardend moet zijn. De eerste twee nachten lig je nog te woelen, maar misschien slaap je dan de derde nacht wel eerder?
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Inge di 30 nov 2010 - 11:11

Ik heb precies hetzelfde.
werk in de zorg dus onregelmatigheid en slaap bijna nooit voor 2u...
geen idee wat er tegen te doen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Jeanette di 30 nov 2010 - 11:46

Ik werk ook onregelmatig en als ik slaapdiensten heb op mijn werk, merk ik dat ik daar voor 00.30 echt klaar wakker ben. Erg irritant omdat ik er dan weer vroeg uit moet.. Cry
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  VeryCherry di 30 nov 2010 - 21:55

Sinds ik samenwoon ga ik niet meer zo héél laat naar bed, nu gaan we rond een uur of 12 toch wel liggen. Toen mijn vriend hier nog niet woonde bleef ik rustig toch een uurtje of 3/4 zitten Embarassed
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 21:57

Ik had het ook altijd heel erg toen ik studeerde. Kon gerust tot half 3 blijven zitten, vond het ook lekker om dan alle dingen zo laat nog te doen en had soms echt geen zin om dan naar bed te gaan.

Maar nu ik werk ben ik doodop 's avonds en lig ik meestal tussen 9 en 10 wel in bed, een enkele keer vroeger, enkele keer later.

Maar wat Lagom zegt is een hele handige tip. Zorg dat je rond 11 uur afrond met de normale dingen en neem dan een kop thee mee naar bed en ga nog even lezen. Of doe lekker lang over je make up afhalen. Zo kom je wel tot rust.

Ik val overigens alleen in slaap als ik lees, dus dat doe ik dan ook als ik in bed lig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Jelin di 30 nov 2010 - 23:41

Ik werk vooral 's avonds en ben meestal dan pas rond 1 uur thuis. Ik lig dan ook nooit voor 2 uur op bed. Op de dagen dat ik vrij ben, probeer ik wel eerder naar bed te gaan, maar dat wordt meestal ook na 12 uur. Ik probeer altijd 's middags een halfuurtje tot uurtje te slapen als mijn dochter ook op bed ligt. En als ik echt slaaptekort heb, dan probeer ik in het weekend terug naar bed te gaan voor een paar uurtjes.

Maar die tip van Lagom kan wel helpen. Ik ga altijd douchen voordat ik naar bed ga, ik word daar erg rustig en ontspannen van.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 2:00

Jeanette schreef:Ik werk ook onregelmatig en als ik slaapdiensten heb op mijn werk, merk ik dat ik daar voor 00.30 echt klaar wakker ben. Erg irritant omdat ik er dan weer vroeg uit moet.. Cry

Ja dat vind ik ook altijd erg vervelend! Ik mag op mijn werk om 00.00 gaan slapen, maar ben dan nog zo bezig met zaken rondom bewoners, dat ik meestal pas rond 1.30 in slaap kan vallen. Ik moet er dan wel weer om 6.15 uit. Maargoed dan ga ik meestal als ik de volgende dag thuis kom nog even een uurtje liggen, met als gevolg dat ik s'avonds weer niet optijd kan gaan slapen. Dus dan is het cirkeltje rond haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Sugarfall do 2 dec 2010 - 2:44

Ik heb dit ook heel erg, ik ga meestal sowieso niet voor 00.30 naar bed. Meestal rond 1.00-1.30. Ik weet van mezelf dat ik toch niet eerder in slaap kan komen, alleen als ik ziek ben of hele erge hoofdpijn heb. En ik vind het zo vervelend om wakker te liggen, dus ik probeer het al niet eens meer. Al zal ik dat toch weer moeten gaan doen, want ik moet er de komende tijd weer vroeger uit, anders ben ik bang dat ik het niet vol ga houden.

Maar ik heb het altijd al gehad dat ik heel erg moeilijk in slaap kom, ik heb alle tips en adviezen ook wel uitgeprobeerd, maar niks werkt echt. Ik heb me er maar gewoon bij neergelegd :P
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Inge do 2 dec 2010 - 4:56

Razz88 schreef:
Jeanette schreef:Ik werk ook onregelmatig en als ik slaapdiensten heb op mijn werk, merk ik dat ik daar voor 00.30 echt klaar wakker ben. Erg irritant omdat ik er dan weer vroeg uit moet.. Cry

Ja dat vind ik ook altijd erg vervelend! Ik mag op mijn werk om 00.00 gaan slapen, maar ben dan nog zo bezig met zaken rondom bewoners, dat ik meestal pas rond 1.30 in slaap kan vallen. Ik moet er dan wel weer om 6.15 uit. Maargoed dan ga ik meestal als ik de volgende dag thuis kom nog even een uurtje liggen, met als gevolg dat ik s'avonds weer niet optijd kan gaan slapen. Dus dan is het cirkeltje rond haha.

Heb ik ook ja... ik mag ook na 00.00uur slapen. Om 6.00 gaat mijn wekker dan alweer. slaap sowieso amper tijdens slaapdiensten, wordt om de haverklap wakker. Ook ik slaap 's middags bij en kan dan de nacht niet goed slapen smile
heel herkenbaar dus
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pas laat naar bed Empty Re: Pas laat naar bed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum