Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

+65
Bacio
Bazinga
Weetjewel
nina
Manderijn
Rouxxxe
Surya
Jeanette
Rovine
CCC
Capt'n Zero
Toet
Destino
Blond
Dennenappel
Snoes
Pineco
Marin
Saga
Mermaid
Esperanza
Caresses
Elliot
loura
a.k.
nonnekuh
M-G
Sushi
silly-one
Caramba
Fjell
Charles
Bliss
Phileine
Coco
mii_joyce
Shisha
SuperGrover
Fayebella
Sea of Trees
Moira
Engelse Drop
May
koalabeer
luisa
Harrison
Reeza
Linda
Rush
Artemis
Antibes
minoessepoes
Gympie
rapa nui
Atelier Madame
Printje
Nyx
Tania
Aziraphale
Urban Naked
Lady Starstruck
Caroow
Japie
Kowalski
Lot
69 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Lot di 13 aug 2013 - 7:40

N.a.v. het onder de plak zitten topic. Om welke tijd fiets jij nog wel alleen naar huis (zomer/winter) en vanaf hoe laat voel jij je niet meer veilig?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 7:41

Ik fiets tot 22.00u alleen naar huis; in de zomer later, als het nog licht is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Kowalski di 13 aug 2013 - 7:43

Ik fiets nooit niet alleen naar huis. Erg onverantwoord, I know. Vooral eigenwijs nerd
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 7:44

Als het donker is.
Edit: dan bedoel ik na een feestje. In de winter is het natuurlijk om 17.30 al donker, dan fiets ik nog wel alleen. Dus na 22.00 denk ik.


Laatst aangepast door Pritt op di 13 aug 2013 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Japie di 13 aug 2013 - 7:44

Ik fiets eigenlijk altijd alleen naar huis. Of dat nu om 22.00, 1.00 of 5.00 uur is. Ik maak mij daar nooit zo druk om. Ben gelukkig ook niet bang in mijn eentje.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Caroow di 13 aug 2013 - 7:45

Wat is het alternatief dan? Ik fiets altijd alleen naar huis, ik werk vaak tot 00.30 en ook wel eens tot 01.30 en fiets dan gewoon naar huis.

De kortste route gaat door het park, dat doe ik dan niet 's nachts maar dat is meer omdat ik bang ben dat ik naast de brug fiets.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 7:46

Voor mij is het alternatief dus thuisgebracht worden, mijn vriend me laten halen, met de auto gaan of op tijd naar huis gaan zodat ik nog door het licht fiets smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Lady Starstruck di 13 aug 2013 - 7:47

Ik voel me eerlijk gezegd al heel snel 's avonds niet meer veilig. Komt door mijn moeder die mij vroeger heeft ingeprent dat er 's avonds enge mannen in de bosjes liggen Neutral  Zodra het gaat schemeren voel ik me al onveilig 's avonds.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Lot di 13 aug 2013 - 7:47

Dat iemand je komt halen, of dat je een scooter/auto hebt?

Ik zelf doe het ook gewoon hoor, al voel ik me er vaak niet veilig bij. En dan denk ik inderdaad, WAAROM doe ik dat? Die ene keer dat het mis gaat kan zo mijn leven verpesten. Maar ja, hoe moet ik het oplossen dan? Ik werk vaak tot 22.30u of moet om 07:00u beginnen en moet ik me dan maar altijd door iemand laten ophalen/brengen? Als ik op stap ga probeer ik wel vaak bij iemand te gaan logeren.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Urban Naked di 13 aug 2013 - 7:47

Ik fiets op elk moment alleen naar huis, of het nou 1.00 of 6.00 is. Fiets dan meestal dwars door de stad. Buitenwijken of platteland zou ik inderdaad niet snel meer doen na 0.00.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Aziraphale di 13 aug 2013 - 7:49

Ik ga 's avonds altijd met de auto.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Tania di 13 aug 2013 - 7:50

Ik fiets altijd naar huis als ik gewerkt heb. Dat is maximaal tot 23.00. Ik bel dan wel altijd mijn man dat ik naar huis kom.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Caroow di 13 aug 2013 - 7:50

Haha mijn vriend ziet me aankomen, die haalt me echt niet op omdat het te donker is. Ik ben 26 jaar en ik vind dat oud genoeg om zelf te fietsen Yes 

Moet er ook niet aan denken dat mijn vriend zich om dat soort dingen druk zou maken.


Vorige week maandag was ik zonder jas naar het werk gegaan en toen bleek het toen ik vrij was keihard te onweren en hagelen. Ja dan mag hij me wel ophalen (kan natuurlijk niet, baby is thuis), maar hoe vaak komt dat voor?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Nyx di 13 aug 2013 - 7:52

Zolang het licht is ga ik over straat. Ik wil wel fietsen, maar ik heb een lekke band en nooit geleerd (willen leren) hoe die dingen geplakt moeten worden.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 7:53

Dat heeft weinig met leeftijd te maken, lijkt me. Ik ben net zo oud, maar ik vind het gewoon niet fijn in het donker en ben blij dat mijn vriend me gewoon serieus neemt daarin, en meedenkt voor een oplossing. En dat is niet dagelijks of wekelijks, dat is soms en dat doet hij uit zichzelf. Sowieso als ik met vriendinnen wegga rijdt één van ons en brengt iedereen veilig thuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 7:53

Nyx schreef:Zolang het licht is ga ik over straat. Ik wil wel fietsen, maar ik heb een lekke band en nooit geleerd (willen leren) hoe die dingen geplakt moeten worden.
Daar heb je fietsenmakers, of buurmannen voor nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Caroow di 13 aug 2013 - 7:53

Ik fiets trouwens ook heel vaak 's ochtends in het donker naar het werk, ik vertrek dan rond 6.10, vinden jullie dat ook gevaarlijk/eng?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Printje di 13 aug 2013 - 7:53

Ik fiets bijna nooit in het donker naar huis, alleen soms na een ouderavond oid rond een uur of 22. Dan laat ik eerst man weten dat ik ga en dan is het een kleine 5 minuutjes, over gewoon maar een lange rechte weg naar huis... Er is daar eigenlijk altijd op dat tijdstip nog wel iemand die de hond aan het uitlaten is.

maar echt vanuit de stad ofzo zou ik dan weer niet durven, ik ben zo'n held.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Atelier Madame di 13 aug 2013 - 7:54

Door mijn woonplaats gewoon altijd door het donker, daar voel ik me veilig genoeg voor. Door de weilanden al niet meer met schemer. Dat vind ik gewoon niet prettig.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 7:54

Caroow schreef:Ik fiets trouwens ook heel vaak 's ochtends in het donker naar het werk, ik vertrek dan rond 6.10, vinden jullie dat ook gevaarlijk/eng?
Ik vertrek nu om 5.45u als ik een vroege dienst heb en ik ben blij dat het nu nog (bijna) licht is, want anders voelt het ook niet fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  rapa nui di 13 aug 2013 - 7:55

Ik fiets altijd alleen naar huis maar woon in een dorp waarin ik me compleet veilig voel en waarin ik op het gebied van alleen in het donker fietsen ook nog nooit gekke dingen heb gehoord.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Caroow di 13 aug 2013 - 7:55

Pippa schreef:Dat heeft weinig met leeftijd te maken, lijkt me. Ik ben net zo oud, maar ik vind het gewoon niet fijn in het donker en ben blij dat mijn vriend me gewoon serieus neemt daarin, en meedenkt voor een oplossing. En dat is niet dagelijks of wekelijks, dat is soms en dat doet hij uit zichzelf. Sowieso als ik met vriendinnen wegga rijdt één van ons en brengt iedereen veilig thuis.
Bij mij is het twee keer per week, voorheen 5 keer dus dat was echt niet te doen geweest. Hij slaapt ook gewoon al als ik vrij ben.

Ik moet er bij zeggen dat ik ergens achter de bar heb gestaan waar ik al zoveel gekkigheid heb meegemaakt dat ik niet snel meer bang ben voor 'mannen in de bosjes'.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gympie di 13 aug 2013 - 7:56

Caroow schreef:Ik fiets trouwens ook heel vaak 's ochtends in het donker naar het werk, ik vertrek dan rond 6.10, vinden jullie dat ook gevaarlijk/eng?
Voor stage moest ik vaak om 06.00 uur de deur uit, ook in de winter. Ik vond het niet heel erg prettig moet ik zeggen, zo in het donker. Ik moest dan naar de bushalte lopen en ik hield altijd mijn sleutels in mijn hand. Als er dan een gek kwam, zou ik gaan steken met die sleutels laughcry .
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Aziraphale di 13 aug 2013 - 7:56

Vanaf mijn werk is het 5 minuten fietsen, maar heel erg afgelegen in een woonwijk die niet af gebouwd is. Ik moet dan over een fietsbrug langs het bos zonder verlichting en er zijn daar meerdere vrouwen van hun fiets getrokken en aangerand vorig jaar. Ik ga in de winter ook altijd met de auto als het 's ochtends nog donker is en eind van de middag alweer donker wordt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Lot di 13 aug 2013 - 7:56

Ja ik vind het vroeg in de ochtend ook altijd wel een beetje eng. Ik ontwijk dan tunnels/afgelegen wegen en fiets nooit dicht langs de bosjes haha. Ik probeer ook nooit mijn telefoon vast te hebben omdat ik dan bang ben dat ze die willen jatten. 

Maar hebben jullie dan nooit in het donker gefietst? Altijd weggebracht/gehaald totdat er een ander veilige oplossing voor was (bijv. een eigen auto/rijbewijs)?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis? Empty Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum