De overgang naar niet meer slapen 's middags
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
De overgang naar niet meer slapen 's middags
Mijn dochtertje wil sinds deze week in ene niet meer slapen 's middags.
Voorheen sliep ze van half 1 tot half 4 en nu wil ze echt niet meer. Ze schreeuwen alles bij elkaar.
Met als gevolg dat ze vanaf een uur of 4 helemaal gesloopt is en enorm shagerijnig.
Het avondeten is nu ook elke keer drama omdat ze natuurlijk enorm moe is.
Buiten dat het voor haar vervelend is mis ik ook mijn 'rust' momentje.
Ze is een erg actief kind wat de hele dag rent, huppelt en ze kletst de hele dag door.
Die uurtjes slaap had ze echt nog nodig om op te laden.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Mijn jongste slaapt ook die tijd dus moet sowieso stil/rustig doen.
Ik vind dat ze gewoon nog moet gaan slapen 's middags
Voorheen sliep ze van half 1 tot half 4 en nu wil ze echt niet meer. Ze schreeuwen alles bij elkaar.
Met als gevolg dat ze vanaf een uur of 4 helemaal gesloopt is en enorm shagerijnig.
Het avondeten is nu ook elke keer drama omdat ze natuurlijk enorm moe is.
Buiten dat het voor haar vervelend is mis ik ook mijn 'rust' momentje.
Ze is een erg actief kind wat de hele dag rent, huppelt en ze kletst de hele dag door.
Die uurtjes slaap had ze echt nog nodig om op te laden.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Mijn jongste slaapt ook die tijd dus moet sowieso stil/rustig doen.
Ik vind dat ze gewoon nog moet gaan slapen 's middags
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Re: De overgang naar niet meer slapen 's middags
Misschien tijdelijk even laten 'rusten' op haar kamer? Uitleggen dat ze niet hoeft te slapen maar dat ze wel even wat rust nodig heeft. Leg wat boeken in bed en knuffels/poppen, zodat ze wat te spelen heeft. Misschien valt ze op een gegeven moment vanzelf in slaap of is het een fase en gaat het na een paar dagen weer beter.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Onze dochter is aan het eind van de middag ook niet meer zo gezellig. Tussen de middag zit ze nu wel vaak op de bank en dan lezen we boekjes of ze kijkt televisie, soms valt ze dan ook nog in slaap, ik probeer dan wel een rustmomentje voor haar te creeeren.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
in die fase zitten we nu ook. Rond 13u/13.30u is ze nog niet moe genoeg om in slaap te vallen, maar tegen 17u valt ze op de bank in slaap.
Ik neem haar nu nog wel eens mee naar boven, dan kan ik even op bed gaan liggen en zo heel af en toe valt zij dan ook per ongeluk in slaap. Verder wil een stukje met de auto rijden en haar in de autostoel laten slapen ook wel goed. Is niet ideaal, maar dan heeft ze in ieder geval even wat slaap gehad.
Ik neem haar nu nog wel eens mee naar boven, dan kan ik even op bed gaan liggen en zo heel af en toe valt zij dan ook per ongeluk in slaap. Verder wil een stukje met de auto rijden en haar in de autostoel laten slapen ook wel goed. Is niet ideaal, maar dan heeft ze in ieder geval even wat slaap gehad.
Gast- Gast
Mijn dochter gilde ook alles bij elkaar toen ze ineens niet meer wilde slapen tussen de middag. Rond 16 uur was ze vaak zo moe dat ze op de bank in slaap viel. Of ik zet de televisie voor haar aan dan valt ze ook nog weleens in slaapt. Zo was ze voor het eten toch wat fitter.
In de auto slaapt ze altijd!
In de auto slaapt ze altijd!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had eerder dit topic moeten plaatsen
Inmiddels slaapt ze nu al vanaf 1 uur. Ze was echt heel moe.
Ben alleen nu in dubio of ik haar wakker zal maken of laten slapen tot ze wakker wordt..
Inmiddels slaapt ze nu al vanaf 1 uur. Ze was echt heel moe.
Ben alleen nu in dubio of ik haar wakker zal maken of laten slapen tot ze wakker wordt..
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Hele goeie tip! Dit doet Tomas nog steeds. Hij slaapt al een paar maanden niet meer 's middags, maar hij rust enorm uit van dat uurtje op zijn kamer. Hij vraagt er soms zelfs om. 'Mag ik zo even op mijn kamer spelen?' Als hij er weer uit komt is hij plotseling veel opgewekter en uitgeruster.Parisienne schreef:Misschien tijdelijk even laten 'rusten' op haar kamer? Uitleggen dat ze niet hoeft te slapen maar dat ze wel even wat rust nodig heeft. Leg wat boeken in bed en knuffels/poppen, zodat ze wat te spelen heeft. Misschien valt ze op een gegeven moment vanzelf in slaap of is het een fase en gaat het na een paar dagen weer beter.
Maar fijn dat ze alsnog is gaan slapen Bloempjuh Misschien was ze juist oververmoeid? En dit soort dingen gaan ook altijd in fases. Dan weer wel slapen, dan weer niet. Lastig is dat.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Overgang van 2x naar 1x slapen.
» Ik weet het niet meer..(slapen)
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» ik weet het echt niet meer:slapen
» Wanneer overdag niet meer slapen?
» Ik weet het niet meer..(slapen)
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» ik weet het echt niet meer:slapen
» Wanneer overdag niet meer slapen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: