Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?
+65
Bacio
Bazinga
Weetjewel
nina
Manderijn
Rouxxxe
Surya
Jeanette
Rovine
CCC
Capt'n Zero
Toet
Destino
Blond
Dennenappel
Snoes
Pineco
Marin
Saga
Mermaid
Esperanza
Caresses
Elliot
loura
a.k.
nonnekuh
M-G
Sushi
silly-one
Caramba
Fjell
Charles
Bliss
Phileine
Coco
mii_joyce
Shisha
SuperGrover
Fayebella
Sea of Trees
Moira
Engelse Drop
May
koalabeer
luisa
Harrison
Reeza
Linda
Rush
Artemis
Antibes
minoessepoes
Gympie
rapa nui
Atelier Madame
Printje
Nyx
Tania
Aziraphale
Urban Naked
Lady Starstruck
Caroow
Japie
Kowalski
Lot
69 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hoe laat fiets jij niet meer alleen naar huis?
Ik fiets wel in het donker, maar dan met iemand aan de telefoon. Ik ben niet bang voor iets onderweg, ik vind het donker gewoon eng.
Gast- Gast
Haha! Dat klopt ook weer.Pippa schreef:Daar heb je fietsenmakers, of buurmannen voorNyx schreef:Zolang het licht is ga ik over straat. Ik wil wel fietsen, maar ik heb een lekke band en nooit geleerd (willen leren) hoe die dingen geplakt moeten worden.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik ga door de week om 05.40 van huis, het is maar een korte periode van het jaar licht dan, ik kan moeilijk aan mijn man vragen om mij elke morgen te brengen met de fiets naar het station en dus ook op dat tijdstip op te staan, een auto hebben we niet dus weinig alternatieven. Ik fiets op elk tijdstip naar huis maar wij wonen dan ook centraal in Amsterdam. Het is hier nooit uitgestorven op straat, er rijd hier altijd politie rond en ik heb me nog nooit onveilig gevoeld.
Bij mijn ouders fietste ik niet meer in het donker van de stad naar het dorp, dan fiets je wel langs een drukke weg maar wel naast de weilanden en over een uitgestorven bedrijventerrein, dat vind ik een heel andere situatie.
Bij mijn ouders fietste ik niet meer in het donker van de stad naar het dorp, dan fiets je wel langs een drukke weg maar wel naast de weilanden en over een uitgestorven bedrijventerrein, dat vind ik een heel andere situatie.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Op youtube kan je zo een filmpje vinden met een stap voor stap uitleg ;-)Nyx schreef:Haha! Dat klopt ook weer.Pippa schreef:Daar heb je fietsenmakers, of buurmannen voorNyx schreef:Zolang het licht is ga ik over straat. Ik wil wel fietsen, maar ik heb een lekke band en nooit geleerd (willen leren) hoe die dingen geplakt moeten worden.Ik haat fietsen.
minoessepoes- Ratel
Ik fiets op elk willekeurig tijdstip alleen naar huis. Ik woon alleen, veel vriendinnen ook en samen fietsen is best zinloos als er dan altijd nog 1 van de 2 verder alleen moet fietsen. En echt niet dat elk feestje van mij in een logeerpartijtje hoeft te eindigen!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Gewoon altijd. En het maakt ook niet echt uit waar, ik heb slechtere ervaringen op een vol station met mensen of in een drukke woonwijk bij daglicht dan bij om 3.00 s nachts op de fiets zitten in een weiland.
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Die enkele keer dat ik me licht onveilig voel doe ik dat ook wel eend inderdaad.Pippa schreef:Ik fiets wel in het donker, maar dan met iemand aan de telefoon. Ik ben niet bang voor iets onderweg, ik vind het donker gewoon eng.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
En ik ga er altijd maar vanuit dat enge mannen om 6.00 ' s nachts ook slapen.
De kans dat je wordt verkracht door een enge vent in de bosjes is vrij klein. Verkrachting gebeurt meestal door een bekende. En voor een overval ofzo ben ik ook niet echt bang.
De kans dat je wordt verkracht door een enge vent in de bosjes is vrij klein. Verkrachting gebeurt meestal door een bekende. En voor een overval ofzo ben ik ook niet echt bang.
Artemis- Prater
Gewoon, wanneer 't moet. Waar en tijd maakt dan niet uit. Bellen doe ik nooit, heb een dure telefoon en zit dan alleen, hoe makkelijk doelwit ben ik dan? Wel houd ik, als ik me bedreigd voel door de wijk oid, m'n sleutels in m'n hand. Mocht 't voorkomen dat ik me moet verdedigen, dan maar gelijk 'goed'.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Bij mijn ouders zorgde ik inderdaad dat ik de laatste trein nam en mijn ouders me ophaalde op het station, ik met de bus ging die vlak bij huis stopte, ik naar huis gebracht werd, of samen met vrienden naar huis ging. Nu nog blijf ik vaak bij vriendinnen in de stad slapen ivm terug te gaan naar het huis van mijn ouders. Een auto heb ik nooit tot mijn beschikking gehad en eigenlijk ook nooit gemist.Lot schreef:Ja ik vind het vroeg in de ochtend ook altijd wel een beetje eng. Ik ontwijk dan tunnels/afgelegen wegen en fiets nooit dicht langs de bosjes haha. Ik probeer ook nooit mijn telefoon vast te hebben omdat ik dan bang ben dat ze die willen jatten.
Maar hebben jullie dan nooit in het donker gefietst? Altijd weggebracht/gehaald totdat er een ander veilige oplossing voor was (bijv. een eigen auto/rijbewijs)?
minoessepoes- Ratel
Antibes schreef:Die enkele keer dat ik me licht onveilig voel doe ik dat ook wel eend inderdaad.Pippa schreef:Ik fiets wel in het donker, maar dan met iemand aan de telefoon. Ik ben niet bang voor iets onderweg, ik vind het donker gewoon eng.
Het schijnt dat je door nep bellen of bellen veel minder alert bent voor echt gevaar.
Ik deed het ook wel hoor, tot ik dat hoorde.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben bang in het donker, dus ik fiets niet laat meer. Overigens wil m'n man het ook niet dat ik nog heel laat ergens vandaan zou fietsen (openbaar vervoer ook niet).
Ik ben wat dat betreft echt een schijterd.
Ik ben wat dat betreft echt een schijterd.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik ook, ik ben niet anders gewend. Ik woon wel in een stad, maar daar kan ook iets gebeuren natuurlijk.Japie schreef:Ik fiets eigenlijk altijd alleen naar huis. Of dat nu om 22.00, 1.00 of 5.00 uur is. Ik maak mij daar nooit zo druk om. Ben gelukkig ook niet bang in mijn eentje.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Maar wélk gevaar dan? Ik bedoel, we wonen allemaal niet in één of ander ghetto toch?Rush schreef:Antibes schreef:Die enkele keer dat ik me licht onveilig voel doe ik dat ook wel eend inderdaad.Pippa schreef:Ik fiets wel in het donker, maar dan met iemand aan de telefoon. Ik ben niet bang voor iets onderweg, ik vind het donker gewoon eng.
Het schijnt dat je door nep bellen of bellen veel minder alert bent voor echt gevaar.
Ik deed het ook wel hoor, tot ik dat hoorde.
Kijk, dat sommige buurten niet superveilig zijn om doorheen te fietsen snap ik, en een bos zou ik gewoon zelf eng vinden, omdat ik bang ben in het donker, straks kom ik die clown van It tegen ofzo, of dat enge mens van the Ring... Maar dat is omdat ik iets teveel horrorfilms heb gekeken, niet omdat ik nou zo bang ben verkracht of aangerand te worden....
Maar verder is het toch gewon relatief veilig op straat?
Artemis- Prater
Ik fiets zonder moeite op elk moment van de dag naar huis. No problemo!
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Ik fiets altijd alleen. Nou ja, ik bedoel natuurlijk op elk tijdstip als ik ergens alleen ben. Nu woon ik in een kleine stad dus geen probleem, maar ook toen ik in andere steden en dorpen woonde ging ik alleen als het moest. Heb daar geen moeite mee.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik woon ook in een klein dorp en fiets altijd maakt niet uit hoe laat het is.
koalabeer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 07-08-13
Ik fiets ook op elk tijdstip naar huis. Heb niet eens iemand die mij op zou kunnen halen maar zou dat zelf ook niet nodig vinden. Ik ben niet zo bang aangelegd op dat gebied en voel me heel veilig hier.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ik fiets ook op elk tijdstip alleen naar huis. Licht, donker, regen, hagel, noem het allemaal maar op. Ik woon midden in de stad en ben hier nooit bang geweest. In het andere topic werd ik hierom afgemaakt, in dit topic is het kennelijk heel normaal. Zo zie je maar weer
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Ik fiets niet in het donker. Ik moet dan langs een lange polder/bosweg en dat vind ik onveilig en ook gevaarlijk (auto's rijden daar heel hard en er is geen lantaarnlicht). Ik heb een auto, dus voor mij geen probleem. Kom zo toch overal.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ik vind het doodeng om alleen door donkere paden of bossen te fietsen in het donker, krijg nu al de kriebels
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Absoluut +1Antibes schreef:Ik fiets op elk willekeurig tijdstip alleen naar huis. Ik woon alleen, veel vriendinnen ook en samen fietsen is best zinloos als er dan altijd nog 1 van de 2 verder alleen moet fietsen. En echt niet dat elk feestje van mij in een logeerpartijtje hoeft te eindigen!
Ik vind sommige reacties echt wel overdreven, maar ik ben niet zo bang aangelegd, gelukkig. Anders zat ik avonden in de week alleen thuis of moet iedereen naar mij komen.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
hahaha ik ook maar ook overdag ga ik echt nooit maar dan ook nooit alleen een bos in.. Ik zie overal moordenaars ahahahaSea of Trees schreef:Ik vind het doodeng om alleen door donkere paden of bossen te fietsen in het donker, krijg nu al de kriebels
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik fiets in principe wel alleen naar huis als het moet, op elk tijdstip, mits het door bewoond gebied is. Door het bos vlakbij mij fiets ik niet in het donker (en eigenlijk sowieso liever niet alleen, dan kies ik meestal een andere route), en door de weilanden niet meer na 22:00
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik woon aan de rand van het bos en via de andere kant moet ik langs het weiland en door 2 donkere tunnels. In het donker ga ik daar niet fietsen in de avond/nacht.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» onveilig in eigen huis, ik weet niet meer wat ik moet doen
» De overgang naar niet meer slapen 's middags
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Pas laat naar bed
» Ze laat steeds meer staan.
» De overgang naar niet meer slapen 's middags
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Pas laat naar bed
» Ze laat steeds meer staan.
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: