Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

+52
Pineco
Charles
Pommes
Marsy28
Aagje!
Ella
SarahKey
Angela_1986
AnnaK
Bacio
xxjojootjexx
Jade
CCC
luisa
Siamsa
Destino
Rovine
sanne-84
Aziraphale
*Lookie*
Phileine
Punk'd
SoGood
girli
Moira
Saga
Marin
Minx
minoessepoes
Ragazza
Razz
Shisha
Gizmo
Arwyn
Linda
Rush
GreenGrass
Reeza
RioolSpook
Coco
Fortissimo
studiebol
Atelier Madame
Sanne
Aoi
Surya
Annie24
Vixen
Highway
Dolphinne
M@niek
Aimee
56 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Razz wo 10 jul 2013 - 20:15

Ik sta al 8 jaar ingeschreven in mijn oude woonplaats en ik zal waarschijnlijk dan snel een huurhuis kunnen krijgen. Tot die tijd zouden zoon en ik wel bij mijn ouders terecht kunnen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Ragazza wo 10 jul 2013 - 20:46

Poe, nee, ik sta niet ingeschreven. Dus als mijn vriend en ik uit elkaar zouden gaan, dan heb ik niet zomaar een plaatsje voor mezelf. Ik denk dat mocht het nu gebeuren, ik zolang bij mijn vader in zou gaan wonen. Als ik me nu zou inschrijven bij de woningbouwvereniging, dan heb ik over 1.5 jaar een woning in het dorp waar ik nu woon.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  minoessepoes wo 10 jul 2013 - 20:57

Ik ben naar de andere kant van het land verhuisd dus een inschrijving die ik eventueel vanaf mijn 18de zou hebben, daar heb ik nu niks meer aan omdat ik hier werk heb. Mochten wij uit elkaar gaan dan kunnen we op de lange termijn beide niet in dit huis blijven wonen omdat dat te duur is, we kunnen het wel volhouden maar er is dan geen ruimte meer voor leuke dingen. Dus wij zullen dan het huis te koop zetten en ik denk dat ik dan tijdelijk in een kamer zou gaan wonen, ik heb een full-time baan dus dat is qua kosten geen enkel probleem. Ik heb geen idee hoe lang ik ingeschreven zou moeten staan om in Amsterdam recht te hebben op een huurwoning, maar dat hoeft ook niet omdat een kamer of een particulier gehuurd appartementje wel te krijgen is.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 21:40

Ik zou er niet kunnen blijven wonen, want wij hebben een koophuis gebaseerd op 1,5 maandsalaris van ons.

Wel sta ik ingeschreven, en hij ook. En dat houden we zo. Ik raad echt al mijn vriendinnen aan om zich in te schrijven en dit elk jaar te verlengen. Je weet maar nooit. Hier zie ik het ook voorbij komen, dat mensen uit elkaar gaan en ze nergens hebben om heen te gaan.

Edit: Of ik kan ook een kleiner huis kopen met een lagere hypotheek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Minx wo 10 jul 2013 - 21:53

Ik ben heel blij dat ik mijn inschrijving heb behouden. Eerder kon je hier met 2,5/3 jaar een huis hebben inmiddels is dat door een wijziging 7 jaar geworden. En je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Het kan tegenwoordig ook zo maar zijn dat je beiden je baan kwijt raakt en je huis moet verkopen ook dan ben je blij met je inschrijving, kost hier trouwens 10 euro per jaar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Marin wo 10 jul 2013 - 22:03

Ik weet dat ik dat wel eens eerder van jou heb gelezen Carrie en dat ik dat zo verstandig vond. Dat wilde ik even zeggen smile
Alleen doe ik het zelf niet, dat is onverstandig van me. Hoewel ik misschien wel ingeschreven sta in Den Haag, dat weet ik eigenlijk niet. Dan zit ik nu op z'n 5 of 6 jaar daar geloof ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Saga wo 10 jul 2013 - 22:04

Wij wonen in een huurhuisje die we niet alleen kunnen betalen. Beide staan we ingeschreven, in de woonplaatsen waar we op zijn gegroeid. Ik denk dat ik eerder aan een plekje zal komen dan mijn vriend, doordat ik nog geregeld actief reageer. Hij doet dit nooit bij de woningbouwvereniging waar hij ingeschreven staat. 
Beide kunnen we wel weer bij onze ouders terecht. Al zal mijn zusje dat niet leuk vinden, mijn slaapkamer is nu namelijk haar schoonheidssalon.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Moira wo 10 jul 2013 - 22:06

Ik stond nog ingeschreven bij de woningbouwvereniging. Maar die hebben sinds kort iets veranderd en ik denk niet dat ik nog ingeschreven sta (kost tegenwoordig ook ieder jaar geld).

Maar als student zijnde zou ik het toch niet makkelijk kunnen betalen en ben ik bang dat ik weer naar mijn ouders zou moeten. Als mijn studie over een paar jaar is afgerond ligt dat wel anders, dan wil ik hier graag blijven of ga ik op zoek naar een koopwoning of particulier huren.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  girli wo 10 jul 2013 - 22:20

Carrie schreef: Ik raad echt al mijn vriendinnen aan om zich in te schrijven en dit elk jaar te verlengen. Je weet maar nooit. Hier zie ik het ook voorbij komen, dat mensen uit elkaar gaan en ze nergens hebben om heen te gaan.

Edit: Of ik kan ook een kleiner huis kopen met een lagere hypotheek.
Dat vind ik echt heel erg slim. Ik ben ook niet van plan om te gaan "scheiden", maar je weet nooit wat er de toekomst nog gaat brengen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  SoGood wo 10 jul 2013 - 22:20

Nou, dan heb ik toch een probleem, haha.

Mama heeft nog wel een leuk zolderkamertje. smile Appartement is van mijn vriend, ik sta wel ingeschreven maar in deze tijd en in deze stad zegt dat weinig.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Punk'd wo 10 jul 2013 - 22:49

Ik ben hoofdhuurder en het appartement is officieel van mijn ouders. Dus ik kan blijven zitten waar ik zit.

Maar ik word al misselijk als ik er aan denk. Ik hoop dat wij voor altijd bij elkaar blijven haha I love you

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Phileine wo 10 jul 2013 - 23:05

Ja, ik sta ingeschreven bij de woningbouw in de stad waar ik nu woon. Nog niet zo lang helaas, want in mijn vorige relatie stonden we samen ingeschreven en ik had er beter voor kunnen zorgen dat ik ook alleen stond ingeschreven. Toen wij uit elkaar gingen, wat ik ook totaal niet verwacht had in het begin, moest ik noodgedwongen in een kamer wonen. Nu heb ik een huisje via de woningbouw, maar daar sta ik nu niet meer ingeschreven omdat dat maar tot en met 30 jaar mag. En aangezien ik over ruim anderhalf jaar 30 word, heb ik daar niet veel meer aan en kan ik mij beter richten op de reguliere woningbouw.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Gast wo 10 jul 2013 - 23:37

Hier is niet zoiets als een woningbouwvereniging, dus alleen maar particuliere huur. Het appartement waar wij in wonenhuren we samen. Ik denk dat als we uit elkaar zouden gaan, we in overleg moeten kijken wie er in het appartement blijft, misschien wel allebei niet. Ik zou het net kunnen betalen, maar het is wel aan de dure kant, dus waarschijnlijk zou ik verhuizen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  *Lookie* wo 10 jul 2013 - 23:44

Volgens mij is het hier met de woningbouw zo dat als je nooit reageert op een woning, ze je op een gegeven moment weer uitschrijven (maar dat weet ik niet 100% zeker). Ik heb toevallig gisteren net mijn huurwoning (staat op mijn naam maar wonen er samen) opgezegd omdat we een huis hebben gekocht. Dat vind ik ergens wel eng, want hoewel ons nieuwe huis op ons beide namen staat betaald mijn vriend het omdat ik momenteel geen inkomen heb. We gaan ook vastleggen dat hij dan ook degene is die aanspraak op het huis kan maken. (Mocht ik weer werk vinden en meebetalen dan zou ik dat graag weer willen evranderen). Mochten we daadwerkelijk uit elkaar gaan dan denk ik dat het meest logische is (in ons geval dan) dat hij dan eerst weer bij zijn ouders gaat wonen, en dat ik met onze zoon in het huis blijf tot ik andere woonruimte heb.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Aziraphale do 11 jul 2013 - 0:38

Dan kan ik iets anders kopen. Ik denk dat ik dan in eerste instantie in deze provincie blijf, want ik heb hier een leuke baan. Maar ik zou dan uiteindelijk terug willen naar Zuid-Holland, dus waarschijnlijk direct die keuze maken, mits ik daar een baan kan krijgen. Anders kan ik altijd bij m'n moeder terecht en van daaruit een baan/huis zoeken.

Maar ik denk/hoop niet dat het nodig is Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  sanne-84 do 11 jul 2013 - 0:54

Ik stond nergens ingeschreven, en daar baal ik nu wel van. Heel naief, nooit echt bij nagedacht. Sta nu dus een maandje ingeschreven..
Met behulp van financiele steun van papa kan ik haar niet blijven wonen. En dat vind ik erg jammmer ivm E..
Nu ff laten rusten en kijken hoe of wat. Heb sowieso steun van ons pap nodig, want met een dochter en parttime baan kan ik en niet kopen en niet particulier huren (wat beide ongeveer even duur is..)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 2:33

Saga schreef:Wij wonen in een huurhuisje die we niet alleen kunnen betalen. Beide staan we ingeschreven, in de woonplaatsen waar we op zijn gegroeid. Ik denk dat ik eerder aan een plekje zal komen dan mijn vriend, doordat ik nog geregeld actief reageer. Hij doet dit nooit bij de woningbouwvereniging waar hij ingeschreven staat. 
Beide kunnen we wel weer bij onze ouders terecht. Al zal mijn zusje dat niet leuk vinden, mijn slaapkamer is nu namelijk haar schoonheidssalon.

Maar zou je dat willen dan, terug naar je ouders? Je kunt je toch eventueel nu alsnog in gaan schrijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 2:35

Marin schreef:Ik weet dat ik dat wel eens eerder van jou heb gelezen Carrie en dat ik dat zo verstandig vond. Dat wilde ik even zeggen smile
Alleen doe ik het zelf niet, dat is onverstandig van me. Hoewel ik misschien wel ingeschreven sta in Den Haag, dat weet ik eigenlijk niet. Dan zit ik nu op z'n 5 of 6 jaar daar geloof ik.

Haha tnx! Kun je niet achterhalen of je in Den Haag staat ingeschreven? Wordt dat dan automatisch verlengd dat je het niet zeker weet? Dat zou je moeten kunnen zien aan geld dat van je rekening wordt afgeschreven. Of werk dat in Den Haag anders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Rush do 11 jul 2013 - 2:37

Bij ons is het gewoon gratis, dus ik 'merk' ook niet dat ik ingeschreven sta. Heel soms krijg ik eens een brief, als er weer iets veranderd is, maar voor de rest gaat dat gewoon door.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Saga do 11 jul 2013 - 2:41

Carrie schreef:
Saga schreef:Wij wonen in een huurhuisje die we niet alleen kunnen betalen. Beide staan we ingeschreven, in de woonplaatsen waar we op zijn gegroeid. Ik denk dat ik eerder aan een plekje zal komen dan mijn vriend, doordat ik nog geregeld actief reageer. Hij doet dit nooit bij de woningbouwvereniging waar hij ingeschreven staat. 
Beide kunnen we wel weer bij onze ouders terecht. Al zal mijn zusje dat niet leuk vinden, mijn slaapkamer is nu namelijk haar schoonheidssalon.

Maar zou je dat willen dan, terug naar je ouders? Je kunt je toch eventueel nu alsnog in gaan schrijven?

 Ik sta gewoon ingeschreven hoor! Maar er komen hier niet veel huizen vrij dus de kans dat ik meteen ergens in kan is erg klein.
Ik zou dan wel een bungalow kunnen huren op een van de vele campings hier, maar ook dat is nog vrij prijzig.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Rovine do 11 jul 2013 - 2:42

Ik maakte het vorig jaar mee en ben particulier gaan huren. Timing was enorm slecht, baan net kwijt, dus wist niet zeker of ik in deze plaats wilde blijven. Nu zou ik denk ik kopen, al vind ik zoiets wel voor langere termijn.  

Ik sta wel ingeschreven,  er kan meer misgaan in het leven dan een verbroken relatie.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Destino do 11 jul 2013 - 2:48

Wij staan beiden nergens ingeschreven op dit moment. Mochten wij uit elkaar gaan zal het huis verkocht moeten worden, want we kunnen geen van beiden alleen alle vaste lasten opbrengen.
Ik denk dat ik sowieso tijdelijk bij mijn ouders zou moeten gaan wonen, je kunt hier ook niet zomaar een huisje huren, daarvoor moet je een tijd ingeschreven staan.
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Rush do 11 jul 2013 - 2:51

Destino schreef:Wij staan beiden nergens ingeschreven op dit moment. Mochten wij uit elkaar gaan zal het huis verkocht moeten worden, want we kunnen geen van beiden alleen alle vaste lasten opbrengen.
Ik denk dat ik sowieso tijdelijk bij mijn ouders zou moeten gaan wonen, je kunt hier ook niet zomaar een huisje huren, daarvoor moet je een tijd ingeschreven staan.

En juist daarom staan er zoveel dames al een tijd ingeschreven Wink. Als je je nu inschrijft, dan sta je ook 'een tijd ingeschreven' mocht er iets gebeuren.

Niemand hoopt of verwacht uit elkaar te gaan. Maar een back-up hebben is gewoon handig. Misschien ben ik er ook wel zo op gebrand omdat ik niet naar m`n ouders terug kan, in ieder geval niet langer dan een paar weken en particuliere huur is hier bijna niet. Dus ik heb dan geen andere keus dan woningbouw.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Siamsa do 11 jul 2013 - 3:03

Een vriendin van mij heeft een koophuis met haar man (soon to be ex-man) maar ze gaan scheiden en ze staat niet meer ingeschreven, dus particuliere huur is haar enige optie. Mooi klote dus.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Gast do 11 jul 2013 - 3:13

Rush schreef:
Destino schreef:Wij staan beiden nergens ingeschreven op dit moment. Mochten wij uit elkaar gaan zal het huis verkocht moeten worden, want we kunnen geen van beiden alleen alle vaste lasten opbrengen.
Ik denk dat ik sowieso tijdelijk bij mijn ouders zou moeten gaan wonen, je kunt hier ook niet zomaar een huisje huren, daarvoor moet je een tijd ingeschreven staan.

En juist daarom staan er zoveel dames al een tijd ingeschreven Wink. Als je je nu inschrijft, dan sta je ook 'een tijd ingeschreven' mocht er iets gebeuren.

Niemand hoopt of verwacht uit elkaar te gaan. Maar een back-up hebben is gewoon handig. Misschien ben ik er ook wel zo op gebrand omdat ik niet naar m`n ouders terug kan, in ieder geval niet langer dan een paar weken en particuliere huur is hier bijna niet. Dus ik heb dan geen andere keus dan woningbouw.

Ja maar dat moet niet de enige reden zijn, denk ik. Dat je niet terug kunt naar je ouders. Ik ben 31 en ik wíl het ook gewoon niet. Ik ben nu al ruime tijd volwassen en vind dat ik daar ook naar moet handelen en mijn zaken moet regelen om niet op mijn moeder terug te hoeven vallen. Bovendien moet ik er echt niet aan denken weer bij mijn moeder te moeten wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan... - Pagina 2 Empty Re: Als jij en je partner uit elkaar zouden gaan...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum