Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijdelijk uit elkaar gaan

+26
Sterre
Zwoesj
Burn
Esperanza
Dikkie Dik
Enelya
M-G
Engelse Drop
Carra
Feline
Snoes
ellibre
Rizzo
Mees
Lynn_
Gympie
Davinia
Filoria
Ella
Bisq
Tabbert
Corsica
Bazinga
nijntje4
Bliss
Merai
30 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Tijdelijk uit elkaar gaan Empty Tijdelijk uit elkaar gaan

Bericht  Merai di 16 jul 2013 - 5:06

Wie heeft daar ervaring mee? Heeft het jullie relatie goed gedaan of is het daarna juist over gegaan? 

Mijn vriend en ik zijn vijf jaar samen en hebben een heftig jaar achter de rug waarin we elkaar steeds meer uit het oog zijn verloren. Zoals het nu tussen ons is zijn we niet meer gelukkig. We hebben er al meerdere dingen aan geprobeerd te doen maar zijn nu op het punt beland dat er grover geschut nodig is. 
We hebben gisteren besloten om de komende weken uit elkaar te gaan zodat we allebei even goed kunnen nagaan wat we willen. Het was mijn idee en ik denk ook dat het echt nodig is maar het voelt al zo definitief, het lijkt me zo moeilijk om daarna weer bij elkaar te komen. Iemand tips of ervaringen om te delen?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk uit elkaar gaan Empty Re: Tijdelijk uit elkaar gaan

Bericht  Bliss di 16 jul 2013 - 5:23

Jee meid, ik schrik ervan! Heb geen tips, maar wens je veel sterkte! Denk dat je wel contact moet houden, voordat jullie helemaal uit elkaar groeien.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  nijntje4 di 16 jul 2013 - 5:33

Jeetje wat vervelend Sad

Ik denk dat tijdelijk uit elkaar gaan lastig is. Aan de ene kant kan het even wat lucht geven (ik heb dat ook weleens gehad in het verleden, maar dat was maar een weekje). Aan de andere kant: als het niet goed gaat dan moet je er sámen uit komen, samen praten, samen tot oplossingen komen. Dan is het ook weer tegenstrijdig om apart van elkaar te zijn, want dan lijkt het wel een soort uitvlucht, zeker als het een lange periode is.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Bazinga di 16 jul 2013 - 5:44

Ahw wat vervelend.. Dapper, dat je 't durft toe te geven en zo'n stap durft te zetten! Ik heb 't niet meegemaakt, maar kan me wel voorstellen dat 't opluchting kan geven. Je jezelf weer kunt vinden.

Ik zou alleen oppassen voor Rachel-Ross praktijken..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Corsica di 16 jul 2013 - 7:39

Ik heb er geen ervaring mee dus kan je geen tips geven. Ik vind het wel een dappere beslissing, maar het lijkt me ook heel moeilijk. Ben je niet bang dat je elkaar te snel mist en daarom terug gaat of dat (een van jullie) je eigen leven verder gaat en het eigenlijk wel bevalt zo en de ander juist heel erg terug verlangt naar de ander?

Sterkte de komende periode, ik hoop dat het jullie weer dichter bij elkaar brengt.
Corsica
Corsica
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 31
Registratiedatum : 03-07-13

Bericht  Tabbert di 16 jul 2013 - 8:29

Mijn ervaring is: uit het oog, is uit het hart.

Ik denk dat uit elkaar gaan gewoon de eerste stap is van het uit elkaar gaan...

Vind het trouwens erg vervelend om te lezen! Als je afleiding wil, kletsen of gewoon juist lol. Je weet me te vinden!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Bisq di 16 jul 2013 - 8:43

Geen ervaring, maar wat een naar bericht. Veel sterkte!
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Ella di 16 jul 2013 - 8:47

Jeetje wat vervelend, sterkte
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Filoria di 16 jul 2013 - 8:50

Ik ben wel eens - voordat we kinderen kregen - een paar dagen bij mijn moeder gaan logeren. Dat hielp om rustig te worden en dingen te overdenken. Daarna hebben we veel gepraat en is het weer goedgekomen.

Wonen jullie samen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Davinia di 16 jul 2013 - 8:57

He bah, wat naar zeg! Sad

Het kan ook goed gaan hoor. Vrienden van mijn ouders wilden ook uit elkaar gaan, maar vanwege een zoontje hebben ze besloten eerst aantal weken apart te wonen. Na 4 dagen mistten ze elkaar zo erg, dat de man weer thuis is gaan wonen en nu gaat alles weer goed. Ze kwamen erachter dat ze er wel hard aan moesten werken, maar helemaal niet zonder elkaar kunnen.

Ik hoop voor je dat alles weer goed komt! hug
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Gympie di 16 jul 2013 - 9:04

Wij zijn in 2011 uit elkaar gegaan, toen als een definitieve breuk. We hebben nog wel een tijdje in 1 huis gezeten samen, omdat ik nog geen andere woonruimte had. Toen zagen we elkaar dus nog wel dagelijks. Na drie maanden ben ik vertrokken en hebben we allebei rust gehad, maar er was nog wel contact. Uiteindelijk vroegen we ons af waar we nou mee bezig waren en zijn we weer gaan 'daten'. In 2012 ben ik weer bij hem gaan wonen en nu zijn we weer hartstikke goed met elkaar. Het was een break van een halfjaar (met daarin dus wel contact, maar op een lager pitje).

Die break was wel nodig en fijn, ondanks dat we elkaar dus wel misten. Het was een eyeopener denk ik. Dus het tijdelijk uit elkaar gaan, heeft ons goed gedaan! Ook al was dat niet de intentie, het komt er wel op neer.

Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen en misschien allebei wat rust ergens kunnen vinden.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Lynn_ di 16 jul 2013 - 9:19

Veel sterkte! Lijkt me heel lastig om tijdelijk uit elkaar te gaan. Wonen jullie samen?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 9:54

O wat rot om te lezen zeg; ik dacht juist dat jullie aan trouwen e.d. dachten Sad  Hopelijk kunnen jullie beide je gedachten een beetje op een rijtje zetten en eruit komen wat de beste optie is voor beide om (weer) gelukkig te zijn/ te worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 jul 2013 - 10:21

Wat rot Merai, sterkte! Is relatietherapie misschien nog een idee?

Gast
Gast

Bericht  Mees di 16 jul 2013 - 10:30

Wat een klote situatie. Heel veel sterkte!
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Rizzo di 16 jul 2013 - 11:13

Bah wat naar! Wel een dappere beslissing van je! Als je beiden niet meer gelukkig bent is dat misschien ook het beste. Mijn vriend en ik zijn een half jaar uit elkaar geweest. Reden hiervan was echter dat ik nog jong was en mijn vrijheid terug wilde. Na een half jaar kwam ik erachter dat ik hem toch de leukste vind. Ik denk dat het aan de reden van de breuk ligt of het werkt of niet. Zelf ken ik veel stellen die ooit eens uit elkaar zijn geweest en wat na een tijdje uit elkaar zijn weer goed is gekomen. Denk alleen wel dat je er voor moet waken dat je straks wel 'iets' gaat missen. Iemand die thuis is als jij thuis komt, even een knuffel, een maatje. Dat wil alleen niet zeggen dat hij dit moet zijn, al is dat misschien de veiligste weg. Dat kan je wel in de war maken misschien. Ik denk dat het kan werken, maar je zult zelf uit moeten zoeken of dit voor jullie ook het geval is. Sterkte iig!
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  ellibre di 16 jul 2013 - 12:24

Wij zijn sinds begin 2005 samen en zijn eind 2009, dus ook na bijna 5 jaar, een tijd uit elkaar geweest. E klopten een aantal dingen niet binnen onze relatie en we moesten echt aan onszelf werken, met name ik. Ik kreeg vrij snel vanuit de middelbare school een relatie met mijn vriend. Ik ben daarin teveel bezig geweest met de ideale vriendin zijn, en te weinig met mezelf zijn en ontwikkelen. Op een gegeven moment botsten we zo vaak dat een relatie echt niet meer ging.

We zijn een half jaar uit elkaar geweest waarbij we wel contact onderhielden en af en toe samen aten of iets anders deden, maar niet bij elkaar bleven slapen of zo. Ik heb in die periode een enorme ontwikkeling doorgemaakt en realiseer me nu dat ik daarvoor teveel op mijn vriend leunde. In de loop van 2010 hebben wij naar elkaar uitgesproken dat we ons beide zo ontwikkeld hadden en weer naar elkaar toe gegroeid waren dat we het weer wilden proberen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en sindsdien gelukkiger dan ooit. Ik geloof dus dat het kan, maar je moet je wel bewust zijn waarom je het doet en elkaar de ruimte durven geven om de benodigde ontwikkeling door te maken.

Heel veel sterkte!
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Snoes di 16 jul 2013 - 21:46

Wat een nare situatie, veel sterkte!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Feline di 16 jul 2013 - 21:58

Ik heb geen advies maar ik wil je wel veel sterkte wensen de komende weken. Volgens mij hebben jullie er al keihard voor gevochten door te praten e.d. Dan is dit nu denk ik de enige weg die je nog kan belopen. Hoop dat het één en ander verhelderd en dat je uiteindelijk gelukkig kan worden met de uiteindelijke beslissing.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Merai wo 17 jul 2013 - 7:59

Bedankt voor jullie reacties!

We zijn de afgelopen maanden al heel bewust bezig geweest om er iets aan te veranderen.  Het ontbreekt niet aan liefde voor elkaar maar vooral aan tijd. Ik heb een fulltime baan en mijn vriend is muzikant, we weten al jaren dat we tijd samen moeten inplannen en dat ging ook altijd goed maar nu schiet het er steeds vaker bij in waardoor we simpelweg de verbinding kwijt zijn. 

We hebben een paar maanden geleden besloten dat we twee (vaste) avonden en een weekend-ochtend voor elkaar zouden vrijhouden, bij hoge uitzondering zou een optreden voorrang hebben. In de praktijk blijkt echter dat dit om ruim de helft van de momenten samen gaat en dat trek ik niet. Ik begrijp hoe belangrijk de muziek voor hem is en dat het ook gewoon zijn werk is, ik heb hem daarin ook altijd heel erg vrij gelaten. Ik merk nu gewoon aan mezelf dat ik dit te weinig vind, dat ik meer nodig heb. Ik hoop dat hij me dat in de toekomst weer kan geven.

De quality time is weg en daardoor leven we langs elkaar heen. Geen tijd samen betekent ook geen tijd voor seks en ook dat zorgt ervoor dat we de verbinding kwijt zijn.
De insteek van deze weken apart is wel om daarna samen weer verder te gaan maar ik vind het moeilijk om te beoordelen of dat nog lukt.
Voor degene die het vroeg, we wonen al ruim vier jaar samen. Juist vanwege onze verschillende schema's en het feit dat we toen ook een uur uit elkaar woonden zijn we na 8 maanden gaan samenwonen. Het leek altijd de perfecte relatie en tot voor een aantal maanden geleden heb ik er überhaupt nooit over nagedacht dat er een kans was dat het mis zou gaan, nu staan we opeens op dat punt.

Harrison, we zijn inderdaad al in relatietherapie, daar hebben we volgende week ook een afspraak dus daar zien we elkaar weer.

Ik merk aan mezelf dat mijn gevoel heel erg wisselt, het ene moment voelt het alsof ik aan een dood paard trek en dat ik gewoon moet accepteren dat het voorbij is, het volgende moment wil ik met alles wat ik in me heb vechten voor onze relatie en voel ik dat het goed kan komen. Het kost me allemaal zoveel energie nu, ik heb het gevoel dat ik niet echt helder meer kan denken.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Carra wo 17 jul 2013 - 8:40

Wat naar Merai!

Goed dat je ook naar therapie gaat. Hopelijk levert het wat op en komen jullie elkaar ergens weer halverwege tegen. hug 
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Engelse Drop wo 17 jul 2013 - 8:52

Als het niet aan liefde ontbreekt, waarom dan uit elkaar gaan? Wat is de reden dat hij die tijd niet voor je maakt, terwijl dat voor jou zo belangrijk is? Het lijkt me in dit geval niet verstandig om tijdelijk afstand te nemen, zou juist willen aanraden om even lekker een weekje samen weg te gaan zodat je even de volle onverdeelde aandacht voor elkaar hebt , leuke dingen samen kan doen en jullie seksleven weer wat nieuw leven in kan blazen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Gast wo 17 jul 2013 - 9:04

Ik vind het echt heel naar voor je Merai Sad. Hoop dat jullie er uit komen. En inderdaad even lekker samen op vakantie? Of is het daar te laat voor? Heel veel sterkte in ieder geval!

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 17 jul 2013 - 10:50

Dankjewel ladies. Engelse drop; Ik begrijp dat het gek klinkt maar de stappen die jij noemt hebben we al geprobeerd, dat heeft niet voldoende opgeleverd. Daarom nu tijdelijk uit elkaar in de hoop dat, vooral hij, zich gaat realiseren wat er op het spel staat. Ik vind het moeilijk uit te leggen maar ik heb er de afgelopen maanden al zoveel energie in gestoken, nu ligt de bal bij hem.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  M-G wo 17 jul 2013 - 11:15

Om eerst antwoord te geven op je vraag: wij zijn toen we ruim 4 jaar samen waren ruim een half jaar uit elkaar geweest. We hielden nog steeds van elkaar maar hadden ook allebei andere toekomstbeelden. We hebben elkaar in dit half jaar nog wel gezien, afgesproken maar waren verder gewoon "vrij" van verplichtingen naar elkaar toe. Bij ons heeft het gewerkt en kwamen we samen tot de conclusie dat we beide iets in moesten leveren of geven aan de ander om elkaar toch gelukkig te blijven maken. We hielden genoeg van elkaar dus volgens ons moest het te doen zijn. Nu 8 jaar na de "breuk" zijn we nog steeds gelukkig samen en is ons zoontje inmiddels ruim 7 maand. Hier is het dus helemaal goed gekomen. 

Het kan op meerdere manier natuurlijk. Er worden hier meerdere (verschillende) reacties en adviezen gegeven, die allemaal wel een goede uitwerking kunnen hebben. Jullie moeten hetgeen doen waar jullie je goed bij voelen en de grootste slagingskans in zien.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud