Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

3 plaatsers

Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  me1987 zo 13 mei 2012 - 4:08

****WEG****


Laatst aangepast door me1987 op zo 13 mei 2012 - 9:16; in totaal 2 keer bewerkt
me1987
me1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 165
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  Twellie zo 13 mei 2012 - 4:20

Vervelende situatie!

De vragen die je stelt zijn denk ik alleen te beantwoorden als je specifieker bent over de situatie.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  Atelier Madame zo 13 mei 2012 - 4:48

Hebben jullie een samenlevingscontract? is het huis van jullie beide?
Als een van jullie in het huis wil blijven moet de ander worden uitgekocht. Anders verkopen en mogelijk een restachuld die wordt gesplitst.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 4:49

Gaan jullie het huis te koop zetten? Of gaat één van beide er in wonen?

Vervelend zeg. Sterkte..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  me1987 zo 13 mei 2012 - 4:52

Youandi schreef:Gaan jullie het huis te koop zetten? Of gaat één van beide er in wonen?

Vervelend zeg. Sterkte..



Heb de openingstekst aangepast. Mijn ex twijfelt of hij hier wil wonen. Wij hebben het geluk dat ons huis terug gekocht wordt door de woningcooperatie.
me1987
me1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 165
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 5:09

Ik zou contact opnemen met de adviseur van je hypotheekverstrekker. Die kan je er vast meer over vertellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  Gast zo 13 mei 2012 - 5:09

Dan hangt het er dus vanaf of je ex er blijft wonen.

Wil hij dat wel, dan moet je met de notaris in gesprek. Hoe het precies gaat, weet ik niet, maar er wordt in ieder geval een akte van verdeling opgemaakt. En de hypotheekverstrekker wordt hierbij ook betrokken.

Wil hij het niet, dan moet het huis verkocht worden en kunnen jullie onderling de opbrengst van het huis delen. Uiteraard moet het samenlevingscontract ook bij de notaris ontbonden worden.

Dus, contact opnemen met de notaris is de eerste stap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  Atelier Madame zo 13 mei 2012 - 5:49

Uitkopen betekent volgens mij dat wat aan jou toekomt (dus overwaarde of aflossing?) door je ex aan jou betaald moet worden.

Wat Youandi zegt dus inderdaad: contact opnemen met de notaris en hypotheekverstrekker vervolgens
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis Empty Re: Uit elkaar gaan en het hebben van een koophuis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum