Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?
+47
Joli86
luisa
Willem
Pien
Bolleke
Lady4
Parisienne
Moira
Zora
Gizmo
Bacio
Ilovethe90s
Siem
MADDIE
xxjojootjexx
Caramba
Caro
SoGood
Pineco
Sam
mzcharlotte
Guusje
Kreeftje
Pancake
JustMeDaan
Shopaholic
LDJ
Angela_1986
Surya
Jasmine
Snoopy
nina
Pommes
Prosecco
Roxi3
tienie31
Peanut
Lejow
Arwyn
Capt'n Zero
Kaboutertje
Ibbeltje
Silver
Sadie_
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
51 plaatsers
Pagina 3 van 8
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?
Jip83 schreef:Ja, je schreef ergens dat ze je geld geven, toch?
Nee hoor. Ik las het even terug en was niet duidelijk. Ik bedoelde dat dat die keren was dat hij het etentje had betaald en dan vind ik het wat anders dan gewoon een verjaardag ofzo. Ook met kerst, ook al gaan we niet uit eten vind ik het geen probleem dat ze meerijden, want dat is toch wat anders vind ik.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Bij ons mag altijd iedereen meerijden, geen probleem!
Bij jou wel blijkbaar wel een probleem, dus je zegt gewoon nee. Maar die tip hebben nu al meerdere meiden gegeven, maar blijkbaar wil je iets anders horen... Dat je groot gelijk hebt ofzo?
Bij jou wel blijkbaar wel een probleem, dus je zegt gewoon nee. Maar die tip hebben nu al meerdere meiden gegeven, maar blijkbaar wil je iets anders horen... Dat je groot gelijk hebt ofzo?
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Van mij mag iedereen meerijden hoor als het een beetje dichtbij is. Geen probleem hoor. Hoef er ook niks voor te hebben ik moet er zelf ook heenrijden.
Ik vraag me oprecht af hoe vaak dat meerijden nou voorkomt. Hebben jullie vaak zulke gelegenheden? Als je anderen (in dit geval je schoonouders) een dienst kunt bewijzen is dat toch alleen maar mooi.
Ik vraag me oprecht af hoe vaak dat meerijden nou voorkomt. Hebben jullie vaak zulke gelegenheden? Als je anderen (in dit geval je schoonouders) een dienst kunt bewijzen is dat toch alleen maar mooi.
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Verandert je mening nu ook na zoveel reacties?
Ik zie dat je er alleen maar tegen in gaat, terwijl een ieder gewoon haar mening geeft.
Ik zie dat je er alleen maar tegen in gaat, terwijl een ieder gewoon haar mening geeft.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Angela_1986 schreef:Overigens vind ik het wel heel opvallend hoe je deze situatie weer benadert, het is géén probleem, jij maakt er een probleem van.
Hier ben ik het wel mee eens. Het gaat nu om twee keer, waarom verwacht je dat het een gewoonte wordt? Waarom "moet" je schoonvader meer drinken dat wettelijk is toegestaan om het meerijden te verantwoorden? En nog het belangrijkst; waarom zoek je reacties van anderen als jij en je man het over het onderwerp eens zijn? Het maakt toch niet uit wat de rest van de wereld vindt, of zegt?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
En waarom doe je niets met de reacties? En ga je er alleen maar tegen in...mzcharlotte schreef:Angela_1986 schreef:Overigens vind ik het wel heel opvallend hoe je deze situatie weer benadert, het is géén probleem, jij maakt er een probleem van.
Hier ben ik het wel mee eens. Het gaat nu om twee keer, waarom verwacht je dat het een gewoonte wordt? Waarom "moet" je schoonvader meer drinken dat wettelijk is toegestaan om het meerijden te verantwoorden? En nog het belangrijkst; waarom zoek je reacties van anderen als jij en je man het over het onderwerp eens zijn? Het maakt toch niet uit wat de rest van de wereld vindt, of zegt?
nina- Kletskop
nina schreef:En waarom doe je niets met de reacties? En ga je er alleen maar tegen in...mzcharlotte schreef:Angela_1986 schreef:Overigens vind ik het wel heel opvallend hoe je deze situatie weer benadert, het is géén probleem, jij maakt er een probleem van.
Dat is het standaard verloop. Ze blijft toch wel bij haar mening.
Ik vind je schoonvader zeer verantwoordelijk CBL. Hij rijdt niet als hij drinkt, ook niet als het 'maar' twee biertjes zijn.
Verder vind ik echt dat je van een mug een enorme olifant maakt. Volgens mij kunnen die mensen niets, maar dan ook werkelijk niets goeds doen in jouw ogen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Dan snap ik niet waarom mensen nog de moeite nemen om te reageren.
nina- Kletskop
Het blijft altijd grappig om te lezen
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
nina schreef:Dan snap ik niet waarom mensen nog de moeite nemen om te reageren.
Je bent nooit te oud om te leren, toch? Dus wie weet, ooit, dat het kwartje gaat vallen, misschien...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik rijd er niet speciaal voor om, maar iedereen mag meerijden.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Hier kan ook altijd iedereen meerijden en ik hoef er echt niets voor te hebben. Bij een feestje of etentje waar we met meerdere familieleden heen gaan, proberen wij juist altijd met zo min mogelijk auto's te gaan. En dan maakt het mij echt niet uit dat wij vaker moeten rijden dan bijvoorbeeld mijn schoonbroer. Bij ons passen meer mensen in de auto, dus het lijkt mij alleen maar logisch. Ik maak er dan ook nooit een probleem van en zie in jouw situatie het probleem ook niet zo...
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Wat ben ik toch eigenlijk een makkelijk mens.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
CBL.. echt waar meisje, zie nu toch eens in dat je met deze agressieve houding niet verder komt in je relatie met je man, met zijn ouders, met je omgeving.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Wat is hier nou aggressief aan? Anyway, de avond ik voorbij. Vlak voordat wij weg wilde gaan belde mijn schoonvader waar wij bleven! Dus mijn man zei zijn zus dat had gezegd en dat wij helemaal verder niks hebben doorgekregen, dat het haar idee was. Zijn ouders gingen dan maar ook weg. Komen we daar zegt mijn man tegen zijn zus waarom zij had gezegd dat hun ouders konden mee rijden zonder even aan ons te vragen of wij dat goed vinden.
Niet veel later kwamen mijn schoonouders ook, ze bleven een tijdje binnen zitten zonder iemand gedag te zeggen. Ik hoor mijn schoonmoeder zeggen 'jullie hebben we al gezien vandaag' en daarmee bedoelde ze de schoonouders van mijn schoonzus die ze s'ochtends dus al hadden gezien.
Ik had echt zoiets van ''ja nou en, de anderen hebben jullie nog niet gezien, jullie komen als laatste binnen en dan kan je best even gedag zeggen''. Mijn man en ik hebben dat ook gedaan en dat hoeft echt niet 1 op 1 te zijn, gewoon ''hallo allemaal'' ofzo is genoeg.
De hele tijd hebben mijn schoonouders mijn man en mij genegeerd alsof het onze schuld was! Ik had zoiets van als hun zo kinderachtig doen, dan ga ik ze ook geen aandacht geven. Op de terugweg zei ik tegen mijn man dat ik vind dat ze kinderachtig deden door ons te negeren en hij zei dat zijn moeder wel met hem had gepraat maar ik zei dat dat was omdat mijn man bij oa haar aan tafel zat.
Mijn man vond het hele gedoe ook maar raar omdat zijn zus tegen hun had gezegd dat ze met ons konden meerijden zonder ons er ook maar van op de hoogte te stellen. Hij zei ''laat ze het lekker allemaal uitzoeken''.
Wat een gezeik zeg!
Niet veel later kwamen mijn schoonouders ook, ze bleven een tijdje binnen zitten zonder iemand gedag te zeggen. Ik hoor mijn schoonmoeder zeggen 'jullie hebben we al gezien vandaag' en daarmee bedoelde ze de schoonouders van mijn schoonzus die ze s'ochtends dus al hadden gezien.
Ik had echt zoiets van ''ja nou en, de anderen hebben jullie nog niet gezien, jullie komen als laatste binnen en dan kan je best even gedag zeggen''. Mijn man en ik hebben dat ook gedaan en dat hoeft echt niet 1 op 1 te zijn, gewoon ''hallo allemaal'' ofzo is genoeg.
De hele tijd hebben mijn schoonouders mijn man en mij genegeerd alsof het onze schuld was! Ik had zoiets van als hun zo kinderachtig doen, dan ga ik ze ook geen aandacht geven. Op de terugweg zei ik tegen mijn man dat ik vind dat ze kinderachtig deden door ons te negeren en hij zei dat zijn moeder wel met hem had gepraat maar ik zei dat dat was omdat mijn man bij oa haar aan tafel zat.
Mijn man vond het hele gedoe ook maar raar omdat zijn zus tegen hun had gezegd dat ze met ons konden meerijden zonder ons er ook maar van op de hoogte te stellen. Hij zei ''laat ze het lekker allemaal uitzoeken''.
Wat een gezeik zeg!
Caribbeanlover- Ratel
Dat bedoelde je sarcastisch neem ik aan.
Caribbeanlover- Ratel
Ja. Mijn schoonfamilie, met name het contact met schoonmoeder, kent ook echt wel de nodige issues, misschien nog wel heel wat heftiger dan de jouwe. Meer het heeft gewoon geen enkele zin om je daar keer op keer zo op de kast door te laten jagen. Wij denken nu maar: schoonmoeder is nu eenmaal zo, vervelend, soms ook pijnlijk, maarja, jammer dan. Probeer het ook gewoon eens los te laten. Door alles hier op het forum ook nog eens in detail te gaan beschrijven maak je jezelf volgens mij alleen maar nóg bozer dan nodig is. Het is gezeik van beide kanten uit.
Gast- Gast
Ik vind het nu gezeik van 1 kant af, immers wij hebben niks verkeerd gedaan! Hoe denkt jouw man/vriend dan over het gedrag van zijn moeder?
Caribbeanlover- Ratel
Sorry zie het nu idd
Caribbeanlover- Ratel
Je maakt het jezelf ook vele moeilijker dan het is. Trek het gedrag van je schoonouders niet aan. Lekker negeren. Als je je wel ergens aan irriteerde kost het alleen maar negatieve energie, waardoor jij weer kribbig tegen je man wordt en hij tegen jou. Dat doet de situatie thuis ook geen goed lijkt me.
Gast- Gast
Mijn schoonouders lusten graag een borrel en zij mogen van mij altijd wel meerijden, ookal zouden ze maar 1 borrel drinken, die ene borrel zou ook zomaar verkeerd kunnen vallen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Jip83 schreef:Je maakt het jezelf ook vele moeilijker dan het is. Trek het gedrag van je schoonouders niet aan. Lekker negeren. Als je je wel ergens aan irriteerde kost het alleen maar negatieve energie, waardoor jij weer kribbig tegen je man wordt en hij tegen jou. Dat doet de situatie thuis ook geen goed lijkt me.
Je hebt gelijk, maar gelukkig dachten mijn man en ik er nu hetzelfde over en dat is in zijn ouders geval vaak niet zo.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Jip83 schreef:Je maakt het jezelf ook vele moeilijker dan het is. Trek het gedrag van je schoonouders niet aan. Lekker negeren. Als je je wel ergens aan irriteerde kost het alleen maar negatieve energie, waardoor jij weer kribbig tegen je man wordt en hij tegen jou. Dat doet de situatie thuis ook geen goed lijkt me.
Je hebt gelijk, maar gelukkig dachten mijn man en ik er nu hetzelfde over en dat is in zijn ouders geval vaak niet zo.
Gelukkig!
Mijn schoonmoeder kan ook ontzetten zeiken. Vroeger irriteerde ik me er aan, nu stop ik al haar gezeur in een ballon in m'n hoofd en stuur ze weg, of ik neem een slokje water als ik me ergens aan irriteer. Hoef ik ook niet meteen te reageren.
Gast- Gast
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Rijden jullie wel eens te hard?
» Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?
» Zijn er hier mensen met ADD?
» Erfelijke ziekte bij jullie in de familie?
» Rijden jullie wel eens te hard?
» Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?
» Zijn er hier mensen met ADD?
» Erfelijke ziekte bij jullie in de familie?
Pagina 3 van 8
Permissies van dit forum: