Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

+47
Joli86
luisa
Willem
Pien
Bolleke
Lady4
Parisienne
Moira
Zora
Gizmo
Bacio
Ilovethe90s
Siem
MADDIE
xxjojootjexx
Caramba
Caro
SoGood
Pineco
Sam
mzcharlotte
Guusje
Kreeftje
Pancake
JustMeDaan
Shopaholic
LDJ
Angela_1986
Surya
Jasmine
Snoopy
nina
Pommes
Prosecco
Roxi3
tienie31
Peanut
Lejow
Arwyn
Capt'n Zero
Kaboutertje
Ibbeltje
Silver
Sadie_
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
51 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Lejow za 6 jul 2013 - 6:12

Ik snap niet zo goed wat het probleem is als jullie bij elkaar in de buurt wonen, en beide naar hetzelfde eindpunt moeten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Peanut za 6 jul 2013 - 6:15

Lejow schreef:Ik snap niet zo goed wat het probleem is als jullie bij elkaar in de buurt wonen, en beide naar hetzelfde eindpunt moeten.

Eens, Je kan dan toch gewoon samen rijden. Is toch veel gezelliger dan apart te moeten rijden. En je kan het ook beurt om beurt doen. Eerst jullie en dan hun ofzo.

Ik breng iedereen thuis en ga ze ook halen. Als ik het niet te ver vindt om rijden hoppa in de auto en rijden maar.

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Bericht  tienie31 za 6 jul 2013 - 6:28

Zucht:roll:

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Roxi3 za 6 jul 2013 - 6:44

Om antwoord te geven op je vraag, iedereen mag met mij meerijden. Ik ga toch en vrienden/kennissen en familie zijn van harte welkom om in mijn auto te stappen. Ik bied het meestal zelf aan en ik hoef er ook niets voor terug. Ik vind het een ander verhaal als mensen mij alleen bellen als ze ergens heen moeten of willen maar dat is hier volgens mij niet aan de orde.

Oh, ik hoef trouwens ook geen reden te weten. Als iemand het vraagt hebben ze blijkbaar een goede reden of vinden ze het gezellig.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Prosecco za 6 jul 2013 - 6:49

ik vind het bijzonder dat er een topic wordt geopend met de vraag hoe wij zijn met mensen mee laten rijden, maar vervolgens is de to in het hele topic alleen maar het zeiken dat het geen gewoonte moet worden dat haar schoonouders regelmatig mee rijden. En dat terwijl de bewuste schoonouders helemaal niks gevraagd hebben.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 6:51

Prosecco schreef:ik vind het bijzonder dat er een topic wordt geopend met de vraag hoe wij zijn met mensen mee laten rijden, maar vervolgens is de to in het hele topic alleen maar het zeiken dat het geen gewoonte moet worden dat haar schoonouders regelmatig mee rijden. En dat terwijl de bewuste schoonouders helemaal niks gevraagd hebben.

haha idd. Ze vult het in voor der schoonouders over wat ze zouden kunnen gaan doen. Maar het is helemaal niet ter sprake idd Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Pommes za 6 jul 2013 - 7:35

Ik ben daar ook helemaal niet moeilijk in. Ikzelf rijd altijd terwijl ik ook wel eens zou willen drinken maar helaas is mijn man volgens jou niet intelligent genoeg om z'n rijbewijs te halen. (Helaas financieel niet mogelijk) maar daarom vind ik het wel fijn dat ik rijd dat anderen ook een drankje kunnen drinken.

En hoevaak zijn ze nu meegereden en hoelang zijn je man en jij nu samen? Ach een paar keer per jaar is toch geen ramp. Fijn toch dat je zo iets voor hun kunt doen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  nina za 6 jul 2013 - 7:53

Jemig, wat zeur jij.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 6 jul 2013 - 8:11

Ja hoor. Hier gaat het een beetje om en om. We gaan naar dezelfde feestjes en dan is het onzin om met twee auto's te gaan als we vlak bij elkaar wonen en naar dezelfde bestemming gaan. Alleen is het wel zo dat we allemaal tegelijk weggaan als de bestuurder weg wil.

Maar je schoonouders gaan er volgens mij helemaal niet vanuit dat het een gewoonte wordt, aangezien ze zelf nog niks gevraagd hebben. Daarbij betalen ze zelfs nog eens...dus al zou het een gewoonte worden, je hebt je benzine er al uit.

Gast
Gast

Bericht  Snoopy za 6 jul 2013 - 8:27

Ik vind het alleen maar logisch om met elkaar mee terijden. Scheelt brandstof en uitlaatgassen, dus is beter voor het milieu.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 8:52

Arwyn schreef:Als je schoonouders ver weg wonen is het niet handig, anders zou ik het geen probleem vinden.
Als wij ergens verder weg heen gaan met de hele familie, rijden we ook vaak met elkaar mee. De ene keer rijdt die, de andere keer iemand anders. Die persoon is dan gewoon de bob, aangezien bij ons iedereen wel een borrel lust maar we allemaal geen voorstander zijn van rijden met drank op (ook al is het maar 1 of 2 drankjes).

Vreemd op zich dat het idee erachter is dat je schoonzus iets voor haar ouders wil doen en zij dan niet zelf rijden, maar dat is het enige dat ik ietwat bijzonder vind.

Dat vind ik ook vreemd dat zij dat zomaar even bedacht heeft, maar het is bij haar en als dat niet zo was was er geen ruimte voor mijn schoonouders in hun auto. Nu ik erover nadenk is dat mijn schoonouders nooit gevraagd hebben of wij met hun mee willen rijden, nee het is altijd andersom. Ik drink amper,maar nooit zullen zij eens vragen of wij met hun mee willen rijden. Waarom dan zij wel met ons?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 8:54

Roxi3 schreef:Om antwoord te geven op je vraag, iedereen mag met mij meerijden. Ik ga toch en vrienden/kennissen en familie zijn van harte welkom om in mijn auto te stappen. Ik bied het meestal zelf aan en ik hoef er ook niets voor terug. Ik vind het een ander verhaal als mensen mij alleen bellen als ze ergens heen moeten of willen maar dat is hier volgens mij niet aan de orde.

Oh, ik hoef trouwens ook geen reden te weten. Als iemand het vraagt hebben ze blijkbaar een goede reden of vinden ze het gezellig.

Wat is daar nou gezellig aan? Je zit met elkaar in de auto, meer niet!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje za 6 jul 2013 - 8:59

CBL nee voor jou is het niet gezellig. Ik zou ze geen aanbod doen om mee te rijden. O echt jeetje zeg.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast za 6 jul 2013 - 9:04

Ibbeltje schreef:CBL nee voor jou is het niet gezellig. Ik zou ze geen aanbod doen om mee te rijden. O echt jeetje zeg.

Ik hou ook altijd mijn mond de hele weg dicht als ik met iemand mee rijd... :nopompom: 

Gast
Gast

Bericht  Jasmine za 6 jul 2013 - 9:06

Dat zou mij nu werkelijk geen barst interesseren. Als wij toch ergens heen moeten, wat maakt het mij dan uit of ik met twee of met vier personen in de auto zit, ongeacht de reden. De auto moet dan toch rijden, dan kan er net zo goed iemand mee rijden.

Vind het dan altijd juist wel fijn om zelf te rijden. Als ik dan op tijd naar huis wil, ben ik niet afhankelijk van een andere chauffeur.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Surya za 6 jul 2013 - 9:14

Ik ben daar heel makkelijk in. Iedereen mag meerijden en ik wil er ook best een stuk voor omrijden. Zolang ik er net hoef te lopen met íemand op mijn rug vind ik het best.

Laatst aangepast door Surya op za 6 jul 2013 - 9:16; in totaal 1 keer bewerkt
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Angela_1986 za 6 jul 2013 - 9:14

Ik ben soms net een taxibedrijf, zeker met carnaval Laughing Ik woon het verste weg en zou dan een heel stuk alleen moeten fietsen, dat vind ik geen fijn idee én ik hoef niet zo nodig alcohol te drinken dus ga ik eigenlijk altijd met de auto. Geen probleem om dan wat mensen mee te nemen! En als ik geen zin heb dan zeg ik gewoon nee, heel simpel. Maar ik rij eigenlijk altijd wel!

Soms rij ik met een vriendin mee of andersom maar dan kan het ook goed zijn dat degene die meerijdt maar 1 glaasje alcohol drinkt of zelfs niets. Geen enkel probleem! Wij wonen niet ver bij elkaar vandaan en als je dan toch naar dezelfde eindbestemming moet dan kun je mijn inziens net zo goed met elkaar rijden. Ook beter voor het milieu hè!

Ik zie het probleem ook écht niet in jouw geval CBL, als je nu 'ja' zegt dan betekent dat niet dat je dat alle, eventuele (want dat weet je niet, of ze het vaker gaan vragen!), volgende keren ook maar 'ja' moet zeggen! Je hebt altijd het recht om het verzoek, van wie dan ook, te weigeren. Dat zou je nu dus ook kunnen doen. Dan zeg je gewoon dat je dat niet doet en klaar!

Overigens vind ik het wel heel opvallend hoe je deze situatie weer benadert, het is géén probleem, jij maakt er een probleem van. Dat lijkt me zo vermoeiend voor je!
Als men je om een gunst gevraagd wordt dan heb je twee opties; je kunt ja zeggen of je kunt nee zeggen. Dat weten mensen ook op het moment dat ze je om een gunst vragen dus ze weten ook dat je kunt weigeren. De meeste mensen zullen daar niet moeilijk over doen en zowel dan is het hun probleem en niet dan van jou.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  LDJ za 6 jul 2013 - 9:32

Jasmine schreef:Dat zou mij nu werkelijk geen barst interesseren. Als wij toch ergens heen moeten, wat maakt het mij dan uit of ik met twee of met vier personen in de auto zit, ongeacht de reden. De auto moet dan toch rijden, dan kan er net zo goed iemand mee rijden.

Vind het dan altijd juist wel fijn om zelf te rijden. Als ik dan op tijd naar huis wil, ben ik niet afhankelijk van een andere chauffeur.

Eens.
Ik begrijp echt niet wat het probleem is...
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Shopaholic za 6 jul 2013 - 9:45

Wij zijn daar ook heel makkelijk! En mochten we ver weg gaan doen we het vaak sam sam qua benzine.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  JustMeDaan za 6 jul 2013 - 9:48

Snap dat het bij jou in de auto niet gezellig is CBL met die instelling van je.

Iedereen kan met mij mee rijden als ik die kant uit ga, sterker nog ze hoeven me niet eens benzinegeld te geven, ik rijd zelf toch dus ik vind dat echt de grootste onzin die er is!!
Ik snap serieus niet dat jij het jezelf zo moeilijk maakt om op alle slakken zout te leggen en je druk te maken om zulke futiliteiten.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Pancake za 6 jul 2013 - 9:59

Ik ben er ook wel makkelijk in. Als je beide dezelfde kant op gaat dan vind ik het niet erg om iemand mee te nemen. Ik hoef er niet eens iets voor terug te hebben.. Nee, ik zie het probleem niet zo.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 10:09

Jip83 schreef:Ja hoor. Hier gaat het een beetje om en om. We gaan naar dezelfde feestjes en dan is het onzin om met twee auto's te gaan als we vlak bij elkaar wonen en naar dezelfde bestemming gaan. Alleen is het wel zo dat we allemaal tegelijk weggaan als de bestuurder weg wil.

Maar je schoonouders gaan er volgens mij helemaal niet vanuit dat het een gewoonte wordt, aangezien ze zelf nog niks gevraagd hebben. Daarbij betalen ze zelfs nog eens...dus al zou het een gewoonte worden, je hebt je benzine er al uit.

Betalen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 jul 2013 - 10:16

Ja, je schreef ergens dat ze je geld geven, toch?

Gast
Gast

Bericht  Pommes za 6 jul 2013 - 10:16

Dat zeg je zelf in je openingspost. Maar ze hebben nu 2 keer meegereden dus ik snap werkelijk waar niet waar je je druk om maakt. Ook omdat ze zelf nog niets eens iets gevraagd hebben.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Caribbeanlover za 6 jul 2013 - 12:22

Zij heeft tegen mijn man gezegd dat het misschien een idee was om mijn schoonouders mee te laten rijden, maar ik weet dus niet of ze dat ook tegen hun heeft gezegd.
Mijn man heeft zelf tegen haar gezegd dat mijn schoonvader de anderen keren dat ze met ons mee reden helemaal niet zoveel gedronken had en dat hij met die hoeveelheid ook zelf had kunnen rijden. Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Zoals ik al zei met bepaalde gelegenheden zoals ik die noemde vind ik het niet erg, maar een verjaardag of gewoon iets vind ik het niet nodig.
Een keer ging mijn schoonvader mij even vertellen hoe ik wel niet naar hun huis moest rijden en achteraf gezien dacht ik ''wees blij dat je mee kan rijden''.

Wij waren toen onze route gewend zoals altijd, maar er moest blijkbaar de route gereden worden die hij altijd reed. In the middle of nowhere waren we waar mijn man en ik het niet kende. Ik reed de verkeerde weg in dankzij de oh zo fijne aanwijzingen, moest weer terug, allerlei vagen weggetjes reed ik in. Heb toen ook tijdens die rit gezegd dat we voortaan rijden zoals wij dat gewend zijn en niet met zo'n omweg. Hadden we toen gewoon onze route aangehouden, dan waren we er al geweest. Kijk ik bedoel maar!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: