Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

+47
Joli86
luisa
Willem
Pien
Bolleke
Lady4
Parisienne
Moira
Zora
Gizmo
Bacio
Ilovethe90s
Siem
MADDIE
xxjojootjexx
Caramba
Caro
SoGood
Pineco
Sam
mzcharlotte
Guusje
Kreeftje
Pancake
JustMeDaan
Shopaholic
LDJ
Angela_1986
Surya
Jasmine
Snoopy
nina
Pommes
Prosecco
Roxi3
tienie31
Peanut
Lejow
Arwyn
Capt'n Zero
Kaboutertje
Ibbeltje
Silver
Sadie_
Bazinga
Rush
Caribbeanlover
51 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? - Pagina 5 Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Bacio ma 8 jul 2013 - 8:01

Ho stop wacht!! Je maakt een heel topic aan, omdat je schoonouders weer mee moeten rijden. Dit heeft de zus van je man namelijk laten weten. Vervolgens doe je op de avond zelf alsof je van niks wist?!
Vind je t gek dat je schoonouders je dan negeren?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)? - Pagina 5 Empty Re: Hoe zijn jullie met mensen mee laten rijden (familie ed)?

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 8:04

Ibbeltje schreef:
Caribbeanlover schreef:
Ibbeltje schreef:Dan moet je dit tegen je schoonzus (of wie zei t dat jullie ze op wilden halen?) zeggen en dat je er niet van gediend bent dit voor jullie te bepalen.

Mijn man heeft er ook wat van gezegd, maar volgens mij had ik dat al gezegd.

Oh oke sorry. Maar goed ik denk ook dat je schoonouders niet veel goeds kunnen doen en dat terwijl het nu eigenlijk door schoonzus kwam als ik het goed begrijp.

Maar goed ik kan zeggen wat ik wil maar ik sta er toch heel anders in als jij en zou  het wel goed vinden als ze meerijden. Snap wel dat t vervelend is dat schoonzus dan blijkbaar min of meer geregeld heeft dat jullie schoonouders ophalen terwijl dat niet echt met jullie is afgesproken.

Het is toch raar dat ze boos zijn op mijn man en mij en dat terwijl ons niks gevraagd is. Bovendien hadden zijn ouders al tig keer de moeite kunnen nemen om te bellen of het kon, maar nee de enige keer dat ze belde is waar we bleven. Kom op zeg, wij krijgen de schuld van iets wat we niet gedaan hebben en waar we niet om gevraagd hebben het moet niet gekker worden hoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Lejow ma 8 jul 2013 - 8:09

Ik... snap t niet meer...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 8:13

Dat heet nou miscommunicatie, CBL. Zij dachten waarschijnlijk dat alles geregeld was, en ja, dan vind ik het niet zo heel vreemd dat ze gaan vragen waar jullie dan blijven. Als je schoonzusje richting hun doet overkomen dat het allemaal geregeld is... Echt, hou op met nijdig zijn op je schoonouders, want in dit geval doen ze echt niet zo heel veel fout. Misschien hebben ze wat gebrek aan tact, maargoed, daar heb jij ook zo nu en dan last van.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje ma 8 jul 2013 - 8:16

Lennox schreef:Dat heet nou miscommunicatie, CBL. Zij dachten waarschijnlijk dat alles geregeld was, en ja, dan vind ik het niet zo heel vreemd dat ze gaan vragen waar jullie dan blijven. Als je schoonzusje richting hun doet overkomen dat het allemaal geregeld is... Echt, hou op met nijdig zijn op je schoonouders, want in dit geval doen ze echt niet zo heel veel fout. Misschien hebben ze wat gebrek aan tact, maargoed, daar heb jij ook zo nu en dan last van.

Ja dit idd.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gizmo ma 8 jul 2013 - 8:28

CBL, wat hebben jullie eigenlijk gezegd op de vraag/opmerking van schoonzus dat jullie moesten rijden?

Edit: tegen je schoonzus zelf bedoel ik, direct na de mededeling/vraag/whatever.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 8:55

Lennox schreef:Dat heet nou miscommunicatie, CBL. Zij dachten waarschijnlijk dat alles geregeld was, en ja, dan vind ik het niet zo heel vreemd dat ze gaan vragen waar jullie dan blijven. Als je schoonzusje richting hun doet overkomen dat het allemaal geregeld is... Echt, hou op met nijdig zijn op je schoonouders, want in dit geval doen ze echt niet zo heel veel fout. Misschien hebben ze wat gebrek aan tact, maargoed, daar heb jij ook zo nu en dan last van.

Wij doen toch net zo goed niks fout vind ik.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 8:57

Maar je doet ook niets om de miscommunicatie uit de wereld te helpen, behalve mopperen.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 9:00

Gizmo schreef:CBL, wat hebben jullie eigenlijk gezegd op de vraag/opmerking van schoonzus dat jullie moesten rijden?

Edit: tegen je schoonzus zelf bedoel ik, direct na de mededeling/vraag/whatever.

Toen zij het tegen mijn man zei was het meer een idee en dus zei zij niet dat ze het aan hun had doorgegeven of ging doen. Mijn man had zoiets van........eh wordt er niet met ons/mij overlegt?

Bovendien moeten wij niks, wij bepalen dat nog altijd zelf. Zij had het plan dat het wel handig/leuk was als hun ouders met ons zouden mee rijden, maar verder niet doorgegeven aan ons dat zij dat tegen hun had gezegd (wat later dus wel zo was aangezien mijn schoonvader belde).
Wij dachten dus dat zij alleen met die gedachten liep, maar er verder niks mee gedaan had. Tja, dan moeten mijn schoonouders ook niet verbaasd zijn dat wij er niet waren.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 9:02

Lennox schreef:Maar je doet ook niets om de miscommunicatie uit de wereld te helpen, behalve mopperen.

We hebben er wat van gezegd tegen mijn schoonzus, het enige wat zij deed is er een beetje nonchalant over doen zo van  '' ach ja, ik dacht dat jullie dat wel wisten'', maar dan had zij dat moeten doorgeven vind ik.

De miscommunicatie uit de wereld helpen is niet ons probleem en niet aan ons, maar aan haar.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Zora ma 8 jul 2013 - 9:02

Goed. Dus jullie wisten daar met z'n vieren allemaal van elkaar dat jullie eigenlijk in 1 auto zouden gaan rijden en niemand van jullie heeft daar nog even wat over gezegd, en jullie hebben elkaar álle vier genegeerd? Nee, ok.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 9:04

Caribbeanlover schreef:

De miscommunicatie uit de wereld helpen is niet ons probleem en niet aan ons, maar aan haar.
Met zo'n houding kom je vast ver in je leven, CBL, maargoed.... Laat maar. Je wilt het toch niet inzien.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 9:06

We kunnen dat wel tegen zijn ouders uitleggen, maar dat vind ik niet onze taak. Bovendien deden zij zo raar, laat ze het lekker uitzoeken zoals mijn man al zei.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 8 jul 2013 - 9:07

Laat ze het dan ook lekker uitzoeken, zoals je man zegt, en maak je niet zo druk. Schouders ophalen en niet meer over nadenken.

Gast
Gast

Bericht  Caro ma 8 jul 2013 - 9:19

Caribbeanlover schreef:We kunnen dat wel tegen zijn ouders uitleggen, maar dat vind ik niet onze taak. Bovendien deden zij zo raar, laat ze het lekker uitzoeken zoals mijn man al zei.

Dan doe dat dan ipv te mopperen en te zeuren. Serieus.. het leven is hier zó veel te kort voor. Echt, zodra je eens écht tegenspoed krijgt in je leven kom je daar nog wel achter. En nee, dat gun ik je écht niet, maar dát zijn de momenten waarop je later terugkijkt en denkt 'wáárom heb ik me zo druk gemaakt om een ritje meer of minder'. Echt.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Lejow ma 8 jul 2013 - 9:28

Caro schreef:
Caribbeanlover schreef:We kunnen dat wel tegen zijn ouders uitleggen, maar dat vind ik niet onze taak. Bovendien deden zij zo raar, laat ze het lekker uitzoeken zoals mijn man al zei.

Dan doe dat dan ipv te mopperen en te zeuren. Serieus.. het leven is hier zó veel te kort voor. Echt, zodra je eens écht tegenspoed krijgt in je leven kom je daar nog wel achter. En nee, dat gun ik je écht niet, maar dát zijn de momenten waarop je later terugkijkt en denkt 'wáárom heb ik me zo druk gemaakt om een ritje meer of minder'. Echt.

Amen!

En miscommunicatie hoort uitgesproken te worden door alle betrokken partijen. Niet met dat vingertjes wijs gebeuren.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 9:38

Dat hoort helemaal niet en het is tenslotte niet onze schuld. Prima dat jullie er anders over denken,maar ik houd me bij mijn mening.  Als zij dat niet had gezegd was er niks aan de hand geweest. Bovendien als zij niks tegen ze had gezegd hadden mijn schoonouders het ook zelf kunnen vragen, ze hebben daarvoor een mond gekregen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 9:40

Lennox schreef:Laat ze het dan ook lekker uitzoeken, zoals je man zegt, en maak je niet zo druk. Schouders ophalen en niet meer over nadenken.

Je hebt gelijk, maar ik ben het meer dan zat dat anderen maar bepalen dat wij iets kunnen doen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  tienie31 ma 8 jul 2013 - 10:10

Als je bij je mening blijft, waarom open je dan uberhaupt een topic erover? 
De topics die je opent nav je schoonouders gaan altijd maar over 1ding , dat het altijd aan hun ligt en nooit aan jou. Als je zo stellig van jezelf overtuigd bent wat betreft je eigen mening, en dat het altijd aan hun ligt hoef je geen topics meer daarover te openen.
Alle adviesen en meningen van andere forummers intreseren je toch geen ene sier. Want jij doet alles volgens het boekje en de mensen in je omgeving, vreemden, forummers deugen niet.  Je slaat alles in de wind en weet overal wel weer een antwoord op te verzinnen, met ja maar.

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Moira ma 8 jul 2013 - 11:08

Bij mij mag iedereen meerijden die redelijk op de route ligt. Juist met familie carpoolen we veel, altijd om en om. Als ik rij drink ik trouwens geen druppel alcohol en ik zou ook niet met iemand meerijden die dat wel heeft gedaan. Dus in dat opzicht snap ik je schoonfamilie wel. 

Ik ben blij dat wij in de (schoon)familie wel dingen onderling oplossen en het beste met elkaar voor hebben. Dus als we iets voor mijn (schoon)ouders kunnen betekenen doen we dat gelijk. En andersom ook. Misschien zou je dat ook eens kunnen proberen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Parisienne ma 8 jul 2013 - 11:58

Caribbeanlover schreef:
Lennox schreef:Laat ze het dan ook lekker uitzoeken, zoals je man zegt, en maak je niet zo druk. Schouders ophalen en niet meer over nadenken.

Je hebt gelijk, maar ik ben het meer dan zat dat anderen maar bepalen dat wij iets kunnen doen.
Als dit je echt zo dwars zit, práát er dan over. Laat hen weten dat jullie ermee zitten. Zij zijn zich vast van geen kwaad bewust. Zolang er niet over gepraat wordt, zal dit altijd zo blijven en verandert er nooit iets. Ik vind dan op den duur dat jij ten onrechte hier maar telkens zit te klagen over je schoonmoeder (en anderen). Want er gaat iets mis bij jullie familie wat betreft communicatie. Werk daaraan of laat het gaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Lady4 ma 8 jul 2013 - 18:09

Ik, en ook mijn omgeving, ben daar erg makkelijk in. Verjaardagen zijn vaak buiten de stad, waardoor ik de meeste reistijd heb. Dan vind ik het geen enkel probleem om anderen op te pikken, zodat zij wel een borreltje kunnen drinken. En daar ga ik echt geen geld voor vragen, ik zou me doodgeneren. Ik moet die rit toch maken, dan liever gezellig met anderen die er ook ook nog wat aan hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Bolleke ma 8 jul 2013 - 18:50

Een vriendin heeft gisteren een heel stuk om gereden om mij en Christian thuis af te zetten, ik denk dat ze wel een half uur later thuis was. Ze vroeg het uit haarzelf en ik vond het kei lief!
Het is toch juist leuk als je zulke kleine dingen kunt doen voor iemand?
Ik ben vaak degene die met mensen mee rijdt, en ik heb nog nooit gehoord dat ze dat vervelend vinden. Bij grote stukken delen we de benzine, en bij kleinere afstanden geef ik een kopje koffie of een broodje terug.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 20:18

Snow White schreef:Bij mij mag iedereen meerijden die redelijk op de route ligt. Juist met familie carpoolen we veel, altijd om en om. Als ik rij drink ik trouwens geen druppel alcohol en ik zou ook niet met iemand meerijden die dat wel heeft gedaan. Dus in dat opzicht snap ik je schoonfamilie wel. 

Ik ben blij dat wij in de (schoon)familie wel dingen onderling oplossen en het beste met elkaar voor hebben. Dus als we iets voor mijn (schoon)ouders kunnen betekenen doen we dat gelijk. En andersom ook. Misschien zou je dat ook eens kunnen proberen.

Ik heb nooit gezegd dat zij niet met iemand mee willen rijden die gedronken heeft dus dat weet ik niet.. Overigens toen zijn vader belde had hij alsnog kunnen vragen of wij hun wilde ophalen, maar dat deed hij niet. Het ligt deze keer niet aan ons en diegene die het veroorzaakt heeft komt er lekker makkelijk vanaf.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover ma 8 jul 2013 - 20:18

Lady4 schreef:Ik, en ook mijn omgeving, ben daar erg makkelijk in. Verjaardagen zijn vaak buiten de stad, waardoor ik de meeste reistijd heb. Dan vind ik het geen enkel probleem om anderen op te pikken, zodat zij wel een borreltje kunnen drinken. En daar ga ik echt geen geld voor vragen, ik zou me doodgeneren. Ik moet die rit toch maken, dan liever gezellig met anderen die er ook ook nog wat aan hebben.

Ik heb het toch niet over geld vragen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: