Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Protest borstvoedende moeders Denemarken

+30
blondje1313
Sanne
SoGood
Luce
Caroow
Slakje
Pink!
Bolleke
Roodkapje
TukTuk
M@niek
ijsjemeisje
Mamsie
Parisienne
Lejow
Saga
Sea of Trees
Annie24
Liadan
Filoria
Novalee
Kalishi
shadow
Fiwen
Linda
Darius
Laurientje
Vixen
Susan
Fearie
34 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Protest borstvoedende moeders Denemarken - Pagina 3 Empty Re: Protest borstvoedende moeders Denemarken

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:26

Ik vind het niet raar, niet vies en ook niet seksueel. Ik vind het gewoon niet gepast om het midden in een restaurant te doen, omdat daar ook nog andere mensen zijn, die daar voor hun eigen ontspanning zitten en niet om geconfronteerd te worden met een blote borst van de één of andere vrouw. Het gaat om de context.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Protest borstvoedende moeders Denemarken - Pagina 3 Empty Re: Protest borstvoedende moeders Denemarken

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:32

Fiwen schreef:Maar Saga, de meeste moeders doen dat ook niet midden in een restaurant maar zoeken zelf juist al een hoekje op waar het rustiger is en ze dus niet vol in het blikveld van andere gasten zitten. 

En Kim, wat is jouw probleem met voeden in het openbaar. Je komt niet verder dan 'ik zit daar niet op te wachten' maar vind je het vies? Te seksueel? Wat is het echte probleem? En zit je er dan wel op te wachten dat je naast een moeder met een krijsend kind zit? Want dat is dan de consequentie.

In het eerste stukje omschrijf je juist zo mooi dat moeders zelf over het algemeen een rustig plekje opzoeken; voor zichzelf en anderen. Maar in het tweede stukje mag Kim, als ander zijnde, zich niet ongemakkelijk voelen als er iemand open en bloot gaat zitten in haar gezichtsveld? Kim heeft volgens mij geen moeite met het voeden in het openbaar an sich maar meer met de vrouwen die dat nogal publiekelijk doen. Daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Een moeder die ergens in een hoekje rustig de borst geeft heb je over het algemeen niet eens in de gaten.

Gast
Gast

Bericht  Filoria ma 17 jun 2013 - 10:34

Je vindt blote borsten dus niet raar, vies of seksueel, maar toch wil je er niet mee geconfronteerd worden. Wat is er dan mis met borsten waardoor je die niet wil zien?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:37

Ik ben het op zich wel eens met Kim deze keer. Ze zegt nergens dat ze tegen voeden in het openbaar is, ze geeft aan dat ze voeden midden in een grote mensenmassa teveel van het goede vindt, ook voor het kindje, en dat ze er geen enkel probleem mee heeft als moeder even op een rustigere plek gaat voeden (dus in een restaurant even een rustiger hoekje opzoeken ofzo). Da's toch ook alleen maar prettiger voor jezelf en je kindje?

Edit: da's precies de discretie waar ik eerder in dit topic op doelde, trouwens.

Gast
Gast

Bericht  M@niek ma 17 jun 2013 - 10:38

Lejow schreef:
Mamsie schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik hoef eigenlijk geen blote borsten te zien wanneer ik in een kroeg zit. Ik heb gewoon geen zin om daarmee geconfronteerd te worden wanneer ik een broodje eet, of een biertje drink met mijn vrienden.

Bier en tietuh !! 

LALALALALA!!!

Jij zit er om dezelfde reden als die baby, die wilt ook eten/drinken.

En het is toch niet zo dat alle moeders hun tiet er uit floppen en eerst 6 rondjes half naakt om de bar heen rennen ofzo?

Wijn en Piemels tralalala..(zo gaat ie verder)
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk ma 17 jun 2013 - 10:39

Filoria schreef:Je vindt blote borsten dus niet raar, vies of seksueel, maar toch wil je er niet mee geconfronteerd worden. Wat is er dan mis met borsten waardoor je die niet wil zien?

Het kan toch zijn dat iemand het gewoon niet zo prettig vindt als een vrouw met volledig ontblote borst zit te voeden? Net als dat het ongepast / onsmakelijk is als iemand zijn haren uitgebreid gaat kammen in een restaurant bijvoorbeeld.
Volgens mij is het nog steeds iemand zijn goed recht om het niet zo prettig te vinden? Net zo goed als dat je het wel de normaalste zaak mag vinden?

Overigens heb ik geen enkel probleem met bv geven in het openbaar, mits het maar inderdaad een beetje discreet gebeurd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:40

Net als dat ik er niet van gediend ben als een man ineens zijn broek naar beneden trekt, een vrouw topless in een zaak zit, of ik iemand zijn bilspleet vol in beeld zie. Ik hoef gewoon niet zo nodig zoveel naakt te zien wanneer ik in een openbare gelegenheid zit te drinken/eten. Ik zit daar voor mijn ontspanning, niet om geconfronteerd te worden met iemand anders zijn intieme lichaamsdelen. En ja, voor mij zijn borsten iets waarmee je niet in het openbaar bloot zit. In een sauna is het iets anders, maar in een restaurant trek je gewoon even wat aan. Wat is er zo moeilijk aan om respect te hebben voor de mensen in je omgeving en even een rustig plekje op te zoeken?

Gast
Gast

Bericht  Filoria ma 17 jun 2013 - 10:43

Lennox, zoals jij het formuleert ben ik het er ook mee eens, maar dat je 'niet met een blote borst geconfronteerd wil worden' als je 'ergens voor je eigen ontspanning zit' vind ik minder mooi omschreven. Het klinkt alsof het om iets vies of raars gaat dan. Dat is het blijkbaar niet, maar wat is er dan mis mee? Een bilspleet of in het openbaar je haren borstelen vind ik vies, dus dat snap ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:48

Het staat misschien anders verwoord, maar als je goed terugleest, na de reactie van Saga vooral, zie je dat ze exact hetzelfde bedoelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 10:53

Kim zegt hetzelfde maar niet in mooie woordjes en dus ben je het niet met haar eens? Het komt er toch op neer dat ze niet met blote borsten geconfronteerd wil worden als ze ergens een biertje drinkt? Wat is er fout aan om het zo te zeggen of te zeggen dat ze liever heeft dat de desbetreffende moeder een rustig hoekje op zoekt... Zit echt 0,0 verschil in naar mijn idee.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 17 jun 2013 - 12:06

Half bloot voeden kan ik best begrijpen. Maar nogmaals, de meesten voeden écht wel discreet, waarbij er weinig tot niks te zien of te merken is. Moet er dan een verbod komen aan voeden in het openbaar?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Roodkapje ma 17 jun 2013 - 13:46

Ik voed overal en nergens en ga echt niet wachten op een plekje in de rustige hoek als mijn kind trek heeft. Ik snap dat niet iedereen op een blote borst zit te wachten ( ik schaamde me dood als borstvoedende mama over die scene met Paul de Leeuw laatst bijv. met al die moeders naakt op tv aan het kolven, sorry maar dat ging mij echt te ver) maar je ziet nog minder van mijn borst met baby ervoor dan met gewoon een topje aan hoor. Haar hoofdje bedekt mijn borst en je ziet een donsje haar op  haar hoofdje. Daaraan zie je dat ze eten krijgt, maar borst, die zie je echt niet. Of je moet er 20 cm bovenhangen, dan natuurlijk wel maar daar ben ik dan weer niet zo van gediend tijdens het voeden smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Vixen ma 17 jun 2013 - 18:07

Maar als er een béétje discreet gevoed wordt, zie je niet eens blote borst. En wat nou als het druk is, zou je je kind dan gewoon niet moeten voeden? Ik denk dat 95% van de vrouwen discreet voedt in het openbaar. Thuis leg ik mijn baby nog wel eens weg voor ik mijn bh dicht klap, maar dat doe ik in het openbaar niet hoor, dan mijn baby er net zo lang voor liggen tot mijn bh weer dicht zit en mijn shirtje weer goed.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 18:14

Parisienne schreef:Half bloot voeden kan ik best begrijpen. Maar nogmaals, de meesten voeden écht wel discreet, waarbij er weinig tot niks te zien of te merken is. Moet er dan een verbod komen aan voeden in het openbaar?

Volgens mij zegt niemand dat hier.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke ma 17 jun 2013 - 18:37

Ik voel mij ook ongemakkelijk als iemand zit te voeden in een openbare gelegenheid, ookal is het heel discreet. Ik snap Kim dus wel, ik snap de reacties tegen Kim juist niet, iedereen mag hier toch een mening over hebben. Waarom moet daar zo kinderachtig over gedaan worden? En gewoon de andere kant op kijken vind ik echt een uitspraak die nergens op slaat, dan zou ik in mijn blote billen in een restaurant kunnen gaan zitten en dan tegen iedereen die er een probleem mee heeft kunnen zeggen dat ze dan maar niet moeten kijken.
Ik heb trouwens niks tegen voedende mensen in openbare ruimtes, maar ik voel me dan wel ongemakkelijk op dat moment.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Linda ma 17 jun 2013 - 18:45

Wat een onzinnige vergelijking! In je blote billen zitten heeft geen enkel doel. Je baby voeden is gewoon noodzakelijk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 18:54

Ze mag zich er toch best ongemakkelijk bij voelen? Een gevoel kun je vrij weinig aan doen naar mijn idee.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen ma 17 jun 2013 - 19:00

Weet je, dit is zo'n discussie waar je toch niet uit komt.
Ik zou bij mijn volgende kindje in ieder geval echt geen toestemming gaan vragen om mijn kind te mogen voeden en ik zou altijd proberen om een rustig plekje te vinden maar als die er niet zou zijn dan zal hij/zij toch moeten eten en dan zal ik op een minder rustig plekje voeden. Maar altijd zo discreet mogelijk, dus met een hydrofiel er overheen o.i.d. En iedereen die daar dan een probleem mee heeft mag dat tegen me zeggen maar ik zal me er niks (meer) van aantrekken en al zeker niet weg gaan.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 19:06

Eerder zocht ik nog wel een rustig plekje op, gewoon omdat dat voor mij fijner voelde en dochter dan beter dronk. Als ze nu wil drinken is dat echter vaak maar een paar slokjes, even het zoeken van troost of mama-honger, als ze zich even niet zo op haar gemak voelt. En voor die momenten ga ik echt geen rustig plekje opzoeken. Dan blijf ik bezig, juist op die drukke plaatsen. Overigens hebben de meeste mensen dan niet eens door dat ze aan de borst is.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 17 jun 2013 - 19:09

Zus schreef:Ze mag zich er toch best ongemakkelijk bij voelen? Een gevoel kun je vrij weinig aan doen naar mijn idee.

Ja hoor, dat mag ze best, ik zeg ook niet dat dat niet mag. Ik heb 2 jaar borstvoeding gegeven en ik ben nooit voorstander geweest van in het openbaar voeden. Alleen is het nu erg moeilijk te voorkomen als je 2 kinderen hebt.
Ik vind alleen de vergelijking met in je blote billen lopen nergens op slaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 19:25

Wat irritatie opwekt is dat ze maar blijft hoorhameren op die blote borst waar ze niet van gediend is en zichzelf tig keer herhaalt, terwijl een heleboel moeders al hebben aangegeven dat als je discreet voedt, er helemaal geen blote borst te zien is. 

Ik heb ook nog nooit echt een blote borst in het openbaar gezien en ik denk ook niet dat mensen ooit bij mij een blote borst hebben gezien terwijl ik zat te voeden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Bolleke ma 17 jun 2013 - 19:56

Linda schreef:Wat een onzinnige vergelijking! In je blote billen zitten heeft geen enkel doel. Je baby voeden is gewoon noodzakelijk.

Het feit dat iemand zich dan ongemakkelijk voelt blijft hetzelfde. Dan moet iedereen maar gewoon de andere kant op kijken als je je ergens ongemakkelijk onder voelt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 20:00

Bolleke schreef:
Linda schreef:Wat een onzinnige vergelijking! In je blote billen zitten heeft geen enkel doel. Je baby voeden is gewoon noodzakelijk.

Het feit dat iemand zich dan ongemakkelijk voelt blijft hetzelfde. Dan moet iedereen maar gewoon de andere kant op kijken als je je ergens ongemakkelijk onder voelt.

Nou ja.. met je billen bloot gaan zitten is natuurlijk niet helemaal normaal of noodzakelijk en dient geen enkel doel.
Het aan de borst gaan van een baby lijkt me de normaalste zaak van de wereld en een kind dat honger heeft moet gewoon gevoed worden. En als je daar niet van gediend bent, ja, dan moet je vind ik maar gewoon de andere kant opkijken, voor zover er al wat te zien valt.

Gast
Gast

Bericht  Pink! ma 17 jun 2013 - 20:02

Tiramisu schreef:
Bolleke schreef:

Nou ja.. met je billen bloot gaan zitten is natuurlijk niet helemaal normaal of noodzakelijk en dient geen enkel doel.
Het aan de borst gaan van een baby lijkt me de normaalste zaak van de wereld en een kind dat honger heeft moet gewoon gevoed worden. En als je daar niet van gediend bent, ja, dan moet je vind ik maar gewoon de andere kant opkijken, voor zover er al wat te zien valt.

+1 

Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Parisienne ma 17 jun 2013 - 20:39

Zus schreef:
Parisienne schreef:Half bloot voeden kan ik best begrijpen. Maar nogmaals, de meesten voeden écht wel discreet, waarbij er weinig tot niks te zien of te merken is. Moet er dan een verbod komen aan voeden in het openbaar?

Volgens mij zegt niemand dat hier.
Klopt. Maar Kim's reactie dat ze 'die blote borst' in het openbaar niks vindt als ze in dezelfde ruimte zit was een reactie op de eerste post in het topic, over het protest van vrouwen in Denemarken. Daaruit maakte ik op dat Kim het in zijn geheel wellicht niet nodig vond, al ging het wel telkens om die blote tiet die zij dan steeds ziet. Daarom probeert iedereen hier duidelijk te maken dat er in de meeste gevallen weinig tot helemaal niets van te zien is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: