Protest borstvoedende moeders Denemarken
+30
blondje1313
Sanne
SoGood
Luce
Caroow
Slakje
Pink!
Bolleke
Roodkapje
TukTuk
M@niek
ijsjemeisje
Mamsie
Parisienne
Lejow
Saga
Sea of Trees
Annie24
Liadan
Filoria
Novalee
Kalishi
shadow
Fiwen
Linda
Darius
Laurientje
Vixen
Susan
Fearie
34 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Protest borstvoedende moeders Denemarken
KimRosenberg85 schreef:Ik kan me er wel aan storen. Ik vind het dan ook logisch dat je even netjes vraagt of je ergens borstvoeding mag geven. Je zit niet in je eigen huiskamer.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om toestemming te vragen om mijn kind te mogen voeden.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Je zit in een kroég/restaurant, ik vind dat wel zo netjes. Niet iedereen zit te wachten op de aanblik van een blote borst.
Gast- Gast
Heb je ooit zo'n harige, dikke machoman horen vragen of hij misschien zijn t-shirt uit mag doen in het openbaar? Nee toch? Doen ze gerust hoor. Maar daar durft niemand wat van te zeggen omdat die mannen er vaak uitzien alsof ze wel een grote bek terug geven.KimRosenberg85 schreef:Je zit in een kroég/restaurant, ik vind dat wel zo netjes. Niet iedereen zit te wachten op de aanblik van een blote borst.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Vixen schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik kan me er wel aan storen. Ik vind het dan ook logisch dat je even netjes vraagt of je ergens borstvoeding mag geven. Je zit niet in je eigen huiskamer.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om toestemming te vragen om mijn kind te mogen voeden.
Ik stel voor bordjes op te hangen 'verboden voor mensen die zich storen aan bv gevende mama's'
Net zoiets als een niet roken bordje
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ging ook echt geen toestemming vragen om mijn kind te voeden. Hoe zie je dat voor je in een café, dat je met je lepeltje tegen je glas tikt zodat je de aandacht hebt om het dan aan iedereen die daar zit te vragen?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik zit daar gewoon echt niet op te wachten, ben in de kroeg om lekker een drankje te drinken, niet om geconfronteerd te worden met zo'n blote borst die ineens uit een shirt steekt.
Gast- Gast
Maar, waar moet ik dan volgens jou mijn kind voeden?
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Maar, waar moet ik dan volgens jou mijn kind voeden?
thuis, in je woonkamer, dat zei ze al. Je mag dus je huis niet meer uit
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Oh, nou, ik ga altijd speciaal naar de kroeg om een borst uit een shirt te zien steken. Altijd weer zo'n teleurstelling als dat niet gebeurt en ik weer een drankje moet bestellen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ach schei uit. Een kind moet eten, dan ga je daar toch geen toestemming voor vragen, doe jij dat ook dan?KimRosenberg85 schreef:Je zit in een kroég/restaurant, ik vind dat wel zo netjes. Niet iedereen zit te wachten op de aanblik van een blote borst.
Er is al meerdere keren gezegd dat de meeste mensen hun kind heel discreet voeden, en jij blijft maar gefocust op die blote tiet.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik werk al jaren in verschillende restaurants en heb daar nog nooit iemand borstvoeding zien geven. De moeders kwamen dan altijd vragen of ze ergens rustig mochten zitten omdat het ten eerste voor hun zelf prettiger was maar ook om de andere gasten niet te storen.
Ik zou het zelf ook erg vreemd vinden om midden in een restaurant borstvoeding te gaan geven.
Ik zou het zelf ook erg vreemd vinden om midden in een restaurant borstvoeding te gaan geven.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Maar Saga, de meeste moeders doen dat ook niet midden in een restaurant maar zoeken zelf juist al een hoekje op waar het rustiger is en ze dus niet vol in het blikveld van andere gasten zitten.
En Kim, wat is jouw probleem met voeden in het openbaar. Je komt niet verder dan 'ik zit daar niet op te wachten' maar vind je het vies? Te seksueel? Wat is het echte probleem? En zit je er dan wel op te wachten dat je naast een moeder met een krijsend kind zit? Want dat is dan de consequentie.
En Kim, wat is jouw probleem met voeden in het openbaar. Je komt niet verder dan 'ik zit daar niet op te wachten' maar vind je het vies? Te seksueel? Wat is het echte probleem? En zit je er dan wel op te wachten dat je naast een moeder met een krijsend kind zit? Want dat is dan de consequentie.
Fiwen- Kletskop
Precies, dit vind ik de normale gang van zaken.Saga schreef:Ik werk al jaren in verschillende restaurants en heb daar nog nooit iemand borstvoeding zien geven. De moeders kwamen dan altijd vragen of ze ergens rustig mochten zitten omdat het ten eerste voor hun zelf prettiger was maar ook om de andere gasten niet te storen.
Gast- Gast
[quote="Susan"]Oh, nou, ik ga altijd speciaal naar de kroeg om een borst uit een shirt te zien steken. Altijd weer zo'n teleurstelling als dat niet gebeurt en ik weer een drankje moet bestellen.[/quote
Nou echt he..!!
Ik zat dus afgelopen weekend in de kroeg, en maar wachten... Helaas.. geen blote tiet gezien, WAT een teleurstelling.
Kim, wil jij de volgende keer dan ook even toestemming vragen als je gaat zitten eten?
Ik vind dat erg storend, andere mensen die eten.. Kunnen die ook niet gewoon thuis blijven?
Nou echt he..!!
Ik zat dus afgelopen weekend in de kroeg, en maar wachten... Helaas.. geen blote tiet gezien, WAT een teleurstelling.
Kim, wil jij de volgende keer dan ook even toestemming vragen als je gaat zitten eten?
Ik vind dat erg storend, andere mensen die eten.. Kunnen die ook niet gewoon thuis blijven?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nee hoor, ik vind het niet vies en ook niet seksueel (vaak juist a-seksueel), maar ik vind het gewoon niet passen op een plek waar mensen komen om gezellig te drinken/eten en slap te ouwehoeren.
Gast- Gast
Kim, je bleef net doorgaan over die blote tiet die jij dan ziet. De meesten doen het écht niet zo. Die voeden een stuk onopvallender. Er zijn er genoeg waarbij je niet eens iets doorhebt. Wat vind je daarvan dan?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
KimRosenberg85 schreef:Ik hoef eigenlijk geen blote borsten te zien wanneer ik in een kroeg zit. Ik heb gewoon geen zin om daarmee geconfronteerd te worden wanneer ik een broodje eet, of een biertje drink met mijn vrienden.
Bier en tietuh !!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Whahaha hier moet ik even heel hard om lachen... Een plek waar mensen komen om te eten/drinken... Is een baby geen mens dan?
En nogmaals, als ik in de stad ben met mijn baby, en die krijgt ineens honger (dat valt met die kleintjes nog heel lastig te plannen) wat moet ik dan volgens jou doen? Waar moet ik dan naartoe om hem/haar te voeden? Eerst naar huis is geen optie, een baby met honger kan geen half uur wachten... Vertel mij dan eens wat ik moet doen, ben heel benieuwd naar jouw oplossing.
En nogmaals, als ik in de stad ben met mijn baby, en die krijgt ineens honger (dat valt met die kleintjes nog heel lastig te plannen) wat moet ik dan volgens jou doen? Waar moet ik dan naartoe om hem/haar te voeden? Eerst naar huis is geen optie, een baby met honger kan geen half uur wachten... Vertel mij dan eens wat ik moet doen, ben heel benieuwd naar jouw oplossing.
Fiwen- Kletskop
Mamsie schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik hoef eigenlijk geen blote borsten te zien wanneer ik in een kroeg zit. Ik heb gewoon geen zin om daarmee geconfronteerd te worden wanneer ik een broodje eet, of een biertje drink met mijn vrienden.
Bier en tietuh !!
LALALALALA!!!
Jij zit er om dezelfde reden als die baby, die wilt ook eten/drinken.
En het is toch niet zo dat alle moeders hun tiet er uit floppen en eerst 6 rondjes half naakt om de bar heen rennen ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Fiwen, snel een koepeltentje opzetten zodat niemand het kan zien. Moet je wel snel genoeg wezen dat je niet beboet wordt op wild kamperen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Gewoon dat wat Saga zegt: De moeders kwamen dan altijd vragen of ze ergens rustig mochten zitten omdat het ten eerste voor hun zelf prettiger was maar ook om de andere gasten niet te storen.Fiwen schreef:
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Gewoon dat wat Saga zegt: De moeders kwamen dan altijd vragen of ze ergens rustig mochten zitten omdat het ten eerste voor hun zelf prettiger was maar ook om de andere gasten niet te storen.Fiwen schreef:
Bij m'n dochter deed ik dat inderdaad (of ik ging in de auto zitten, dat vind ik achteraf best stom). Maar als ik nu met twee kinderen ergens ben dan lukt het echt niet om eerst alles in te pakken en met twee kinderen ergens "rustig" te gaan zitten. Haha, daar heeft mijn dochter echt geen zin in.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Fiwen schreef:Maar Saga, de meeste moeders doen dat ook niet midden in een restaurant maar zoeken zelf juist al een hoekje op waar het rustiger is en ze dus niet vol in het blikveld van andere gasten zitten.
Ja dat zeg ik Zoals het hier omschreven werd, zou iedere moeder midden in een restaurant bijvoorbeeld borstvoeding gaan geven. Ik geef dus aan dat zoiets haast niet gebeurt.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Kim ik snap je wel een beetje. Ik zeg niet dat iedere moeder moet thuis blijven hoor.
Laatst had op FB de vriend zijn vriendin die borstvoeding gaf midden in een grote horeca gelegenheid op de foto gezet. Het eten stond al op tafel. Persoonlijk zal ik een rustiger plekje voor dat moment opzoeken. Als gast zijnde valt het toch op en kijk je eerst op wat er gebeurd.
Laatst had op FB de vriend zijn vriendin die borstvoeding gaf midden in een grote horeca gelegenheid op de foto gezet. Het eten stond al op tafel. Persoonlijk zal ik een rustiger plekje voor dat moment opzoeken. Als gast zijnde valt het toch op en kijk je eerst op wat er gebeurd.
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Maar wat maakt nou dat zo'n blote borst (voor zover je die kunt zien) heel boeiend is? De helft van de wereld heeft borsten. En in deze context worden ze niet ingezet voor iets seksueels, maar voor het voeden van een baby. Wat maakt dat je dat niet aan kunt zien of raar vindt?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: