Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Protest borstvoedende moeders Denemarken

+30
blondje1313
Sanne
SoGood
Luce
Caroow
Slakje
Pink!
Bolleke
Roodkapje
TukTuk
M@niek
ijsjemeisje
Mamsie
Parisienne
Lejow
Saga
Sea of Trees
Annie24
Liadan
Filoria
Novalee
Kalishi
shadow
Fiwen
Linda
Darius
Laurientje
Vixen
Susan
Fearie
34 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Protest borstvoedende moeders Denemarken - Pagina 5 Empty Re: Protest borstvoedende moeders Denemarken

Bericht  Tiara di 18 jun 2013 - 0:44

Caroow schreef:Ik zing vaak een liedje voor zoon met daarin deze tekst

Zou het niet beter zijn als wij voortaan.
Verdraagzaam zijn, verdraagzaam zijn.

Dat vind ik hier ook wel van toepassing. Hebben ze toch goed bedacht, die 3 huppeltrutjes.

Bedankt hè, nou heb ik K3 in mijn hoofd :-)

Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Protest borstvoedende moeders Denemarken - Pagina 5 Empty Re: Protest borstvoedende moeders Denemarken

Bericht  Aimee di 18 jun 2013 - 0:47

Ik vond het ook echt niet leuk om overal mijn borst bloot te gooien. Maarja, mijn kind moest toch eten en als ik dat alleen thuis had mogen doen, was ik de deur de eerste 6 maanden niet uit gekomen (Luuk dronk elke 2 uur). En ik deed dat echt wel zo discreet mogelijk en probeerde rekening te houden met mensen die niet om bloot zaten te wachten, maar misschien heeft iemand wel eens een stukje borst gezien door mijn kind die plotseling losliet, of dat mijn BH niet zo snel dichtging als ik wilde. Jammer dan. Ik probeer rekening te houden met iedereen, maar een beetje wederzijds rekening houden zou ook prettig zijn. Geen één borstvoedende moeder gaat naar een café om haar borsten te showen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  TukTuk di 18 jun 2013 - 0:56

Maar waarom voelt iedereen zich zo genoodzaakt te verdedigen, het gaat toch alleen om vrouwen die gewoon alles open en bloot gooien? En die zijn er gewoon.. Het is toch niet gek dat daar iets over gezegd wordt? Als je gewoon discreet voed, en ja dan zal er ook wel eens soms iets te zien zijn, is er volgens mij niemand die er echt een probleem van maakt. En als iemand dat wel doet zijn het gewoon zeikerds. Je moet inderdaad gewoon kunnen voeden wanneer je wilt.

Laatst nog bij Paul de Leeuw nog een aantal vrouwen die echt totaal geen schaamte kenden, ging dan over Kolven, nouja er zaten er een aantal gewoon met alles open en bloot, en 1 iemand liet zelfs Paul uit haar borsten drinken.. Rolling Eyes

http://langsdeleeuw.vara.nl/media/235405

http://langsdeleeuw.vara.nl/media/235431
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Sea of Trees di 18 jun 2013 - 1:57

Zus schreef:En al zou ze alles bij elkaar verzinnen... Lekker boeiend.
Ik vind het een beetje vervelend dat we meteen op de vingers getikt worden zodra het over Kim gaat.
Kim zegt iets wat geheel tegen de meningen indruist, vervolgens worden er dingen gezegd over en weer, en dan is het ineens opfokken en doorhameren.....ik snap het gewoon niet, we zijn allemaal volwassen vrouwen hoor.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Parisienne di 18 jun 2013 - 6:51

TukTuk schreef:Maar waarom voelt iedereen zich zo genoodzaakt te verdedigen, het gaat toch alleen om vrouwen die gewoon alles open en bloot gooien? En die zijn er gewoon.. Het is toch niet gek dat daar iets over gezegd wordt? Als je gewoon discreet voed, en ja dan zal er ook wel eens soms iets te zien zijn, is er volgens mij niemand die er echt een probleem van maakt. En als iemand dat wel doet zijn het gewoon zeikerds. Je moet inderdaad gewoon kunnen voeden wanneer je wilt.

Laatst nog bij Paul de Leeuw nog een aantal vrouwen die echt totaal geen schaamte kenden, ging dan over Kolven, nouja er zaten er een aantal gewoon met alles open en bloot, en 1 iemand liet zelfs Paul uit haar borsten drinken.. Rolling Eyes

http://langsdeleeuw.vara.nl/media/235405

http://langsdeleeuw.vara.nl/media/235431
Fijn, die link. Ik had erover gehoord, maar het nog niet gezien. Nu wel. Vrij ehm.. apart. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk wel prima vind hoe er met dit toch wel grote taboe omgegaan wordt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  TukTuk di 18 jun 2013 - 6:59

Apart is idd het goede woord :P Ik was ook zo verbaasd over 1 van die andere vrouwen. Er zit een vrouw in het publiek, die samen met haar vrouw een kindje gekregen hebben, maar waarbij de BV niet voldoende is / niet helemaal goed op gang komt. En op een gegeven moment wordt 1 van die vrouwen die zit te kolven geïnterviewd, en die zegt dat het heel natuurlijk is BV geven etc, dus paul zegt "ja maar bij sommigen lukt dat dus niet zo goed", zegt die vrouw vervolgens kei bot "Ja daarvoor bestaan lacatatiekundigen!" Rolling Eyes (Vanaf 3 minuten ongeveer bij het eerste filmpje)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Bacio di 18 jun 2013 - 7:09

Ik vind borstvoeden in restaurants ook niet heel smakelijk. Ik kijk dan de andere kant op, maar vind het wel vervelend als ik zit te eten en die persoon direct in mijn gezichtsveld zit. Ik heb het idee dat je deze mening niet mag hebben.
Ik vind het bijvoorbeeld ook heel vervelend als ik op een terras aan het eten ben en de moeder/vader naast me op de tafel haar kind gaat verschonen. Ik vind poepluiers en eten geen goede combinatie.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Vixen di 18 jun 2013 - 7:13

Verschonen vind ik ook niet kunnen in een restaurant, dat vind ik gewoon op het toilet horen (en restaurants moeten voor een fatsoenlijke verschoonmogelijkheid zorgen, ik heb één van mijn kinderen wel eens op de pooltafel van een eetcafé verschoond.

Bacio: vind je het ook vervelend als je verder geen blote borst ziet, maar alleen het kindje in de drinkhouding?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Slakje di 18 jun 2013 - 7:18

Bacio schreef:Ik vind borstvoeden in restaurants ook niet heel smakelijk. Ik kijk dan de andere kant op, maar vind het wel vervelend als ik zit te eten en die persoon direct in mijn gezichtsveld zit. Ik heb het idee dat je deze mening niet mag hebben.
Ik vind het bijvoorbeeld ook heel vervelend als ik op een terras aan het eten ben en de moeder/vader naast me op de tafel haar kind gaat verschonen. Ik vind poepluiers en eten geen goede combinatie.

Dat van die poepluiers begrijp ik nog wel, maar in veel café's of restaurants hebben ze daar geen voorziening voor. Je kan je kind moeilijk in zijn poepluier laten rondlopen... Al denk ik dat je, als je echt uit eten gaat beter even kijkt naar de voorzieningen. 

Maar gaat het dan echt om het borstvoeding geven, of het zien van een blote borst dat je stoort? Want ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je het geven van borstvoeding zo onsmakelijk vindt... 
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Bacio di 18 jun 2013 - 7:19

Nee drinkhouding niet, dan zijn ze meestal ook stil (ik hou van stille kinderen :-)).

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Bacio di 18 jun 2013 - 7:21

Slakje schreef:
Bacio schreef:Ik vind borstvoeden in restaurants ook niet heel smakelijk. Ik kijk dan de andere kant op, maar vind het wel vervelend als ik zit te eten en die persoon direct in mijn gezichtsveld zit. Ik heb het idee dat je deze mening niet mag hebben.

Dat van die poepluiers begrijp ik nog wel, maar in veel café's of restaurants hebben ze daar geen voorziening voor. Je kan je kind moeilijk in zijn poepluier laten rondlopen... Al denk ik dat je, als je echt uit eten gaat beter even kijkt naar de voorzieningen. 

Maar gaat het dan echt om het borstvoeding geven, of het zien van een blote borst dat je stoort? Want ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je het geven van borstvoeding zo onsmakelijk vindt... 

---- Ik ben sowieso geen fan van kinderen. Dus dat maakt t ook dat me dat soort dingen ook sneller storen. Ik wil gewoon geen blote borsten zien, ik ga zelf ook niet mn even omkleden in het openbaar.

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Steep di 18 jun 2013 - 7:24

Zolang er niks te zien is vind ik het geen probleem. Als er wel iets te zien is zoul ik me wel ongemakkelijk voelen denk ik. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt (constant iets zien) en als er al iets te zien was, dan was het een flits.

Verschonen in een restaurant heb ik ook nooit begrepen. Ik pak mijn matje en loop naar de wc, als er niks is dan leg ik m op de grond (op het matje) of ik laat m staan (ligt eraan wat er in de luier zit haha).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: