Protest borstvoedende moeders Denemarken
+30
blondje1313
Sanne
SoGood
Luce
Caroow
Slakje
Pink!
Bolleke
Roodkapje
TukTuk
M@niek
ijsjemeisje
Mamsie
Parisienne
Lejow
Saga
Sea of Trees
Annie24
Liadan
Filoria
Novalee
Kalishi
shadow
Fiwen
Linda
Darius
Laurientje
Vixen
Susan
Fearie
34 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Protest borstvoedende moeders Denemarken
http://nos.nl/artikel/519331-deens-protest-met-baby-aan-borst.html
Dit hoorde ik zonet op de radio. Groot gelijk dat die moeders protesteren.
Dit hoorde ik zonet op de radio. Groot gelijk dat die moeders protesteren.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Protest borstvoedende moeders Denemarken
Ik hoef eigenlijk geen blote borsten te zien wanneer ik in een kroeg zit. Ik heb gewoon geen zin om daarmee geconfronteerd te worden wanneer ik een broodje eet, of een biertje drink met mijn vrienden.
Gast- Gast
Ik heb nog nooit een borstvoedende moeder gezien waarbij alles vol in beeld was. De mensen die ik in het openbaar heb zien voeden deden dat altijd heel discreet.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om in het openbaar te voeden, maar dat is een ander verhaal.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om in het openbaar te voeden, maar dat is een ander verhaal.
Gast- Gast
Ik zou er niet om gaan protesteren, maar ik zou me er ook niks van aantrekken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
KimRosenberg85 schreef:Ik hoef eigenlijk geen blote borsten te zien wanneer ik in een kroeg zit. Ik heb gewoon geen zin om daarmee geconfronteerd te worden wanneer ik een broodje eet, of een biertje drink met mijn vrienden.
Je zou ook de andere kant op kunnen kijken toch?
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Sowieso denk ik ook niet dat je in de kroeg een moeder tegen zult komen die haar kind mee neemt, laat staan dat ze die gaat voeden.
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik heb nog nooit een borstvoedende moeder gezien waarbij alles vol in beeld was. De mensen die ik in het openbaar heb zien voeden deden dat altijd heel discreet.
Dit dus..
En oh ik voedde wel in het openbaar maar wel discreet!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Ik heb ee aantal keer in het openbaar gevoed en ging dan gewoon wat beschut zitten. Niemand die wat zag.
Ik kon me ergens wel voorstellen dat ze protesteren, zeker aangezien Denemarken zo pro borstvoeding is.
Ik kon me ergens wel voorstellen dat ze protesteren, zeker aangezien Denemarken zo pro borstvoeding is.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik heb dat nog nooit gezien in de horeca eigenlijk maar persoonlijk zou ik er ook niet op zitten wachten als zo iemand precies in mijn gezichtsveld zou gaan zitten. Maar dan nog, over het algemeen gooien ze ook weer niet hun borst er uit, voor iedereen te zien. Vaak gaat dat een beetje voorzichtig, onopvallend enzo. En als het allemaal al wel zo zou gebeuren dan is het ook weer niet een ramp van wereldniveau, kan ik prima overheen komen zonder zo'n vrouw aan te gaan spreken of lastig te gaan vallen. Nah, ik vind het allemaal wel erg overdreven, zo'n verbod.
Gast- Gast
Ik kan me ook goed voorstellen dat die vrouwen gaan protesteren. Als het in Nederland zover komt dat je een kind niet meer de borst mag geven in een Horeca-gelegenheid, dan ging ik ook protesteren. Het geven van borstvoeding wordt zo ongeveer gelijk gesteld aan roken, wat ook niet mag in horecagelegenheden.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Volgens mij is het ook niet een absoluut verbod, maar meer een wet dat de horeca het mag weigeren. Ik denk dat dat in de praktijk wel los zal lopen en dat je weinig last zult hebben van die wet als je discreet voedt en je een beetje aan de fatsoensnormen houdt.
Susan- Lady Post-a-lot
Darius schreef:Ik kan me ook goed voorstellen dat die vrouwen gaan protesteren. Als het in Nederland zover komt dat je een kind niet meer de borst mag geven in een Horeca-gelegenheid, dan ging ik ook protesteren. Het geven van borstvoeding wordt zo ongeveer gelijk gesteld aan roken, wat ook niet mag in horecagelegenheden.
Nou, dit dus inderdaad!
Wat een achterlijke wet!
Hoe zou ik m'n baby moeten voeden als ik hem niet de borst mag geven?
Ik heb vrijdag in blijdorp nog m'n zoon op een bankje in het zonnetje gevoed. Kind moet toch drinken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb wel al een aantal keren moeders zien voeden op openbare plekken en nee, niet erg discreet ik zag echt hun volledige borst. Ik voelde me daar vrij ongemakkelijk bij, het is niet iets waarmee ik geconfronteerd wil worden als ik ergens zit te eten, of een drankje drink op een terras.
Gast- Gast
Wat zou jouw voorstel zijn dan? Alle borstvoedende moeders thuis blijven?
Overigens voeden alle moeders die ik ken heel discreet. Ik heb nog nooit een hele ontblote borst gezien, hooguit een stukje huid, maar dan moest ik wel aandachtig blijven kijken. Toen ik zondag mijn baby aan de borst had tussen de visite, vroeg één van de mensen of ik nog borstvoeding gaf. Hij had niet eens gezien dat ik aan het voeden was, ook al zat hij tegenover me.
Overigens voeden alle moeders die ik ken heel discreet. Ik heb nog nooit een hele ontblote borst gezien, hooguit een stukje huid, maar dan moest ik wel aandachtig blijven kijken. Toen ik zondag mijn baby aan de borst had tussen de visite, vroeg één van de mensen of ik nog borstvoeding gaf. Hij had niet eens gezien dat ik aan het voeden was, ook al zat hij tegenover me.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
KimRosenberg85 schreef:Ik heb wel al een aantal keren moeders zien voeden op openbare plekken en nee, niet erg discreet ik zag echt hun volledige borst. Ik voelde me daar vrij ongemakkelijk bij, het is niet iets waarmee ik geconfronteerd wil worden als ik ergens zit te eten, of een drankje drink op een terras.
Dan kijk je toch even de andere kant op?
Darius- Ratel
Ik heb mijn dochter ook vaak genoeg in het openbaar gevoed. Zij moest ook gewoon eten en ik ging altijd ergens in een hoekje zitten of in ieder geval ergens waar niet continu mensen langs liepen, maar nog meer omdat mijn dochter dan snel afgeleid was dan het feit dat ik met een stukje borst bloot zat.
Ik vind de opmerking "ik zit daar niet op te wachten als ik zit te eten" echt gezeur. Dan kijk je toch gewoon niet. Je wordt niet gedwongen om er naar te kijken.
Ik ben trouwens wel een keer weggestuurd uit een café hier in de stad. Was de eerste keer dat ik alleen naar de stad was met J en ik vond het al 'spannend' dus ik een café uitgezocht dat altijd rustig was. Echt, het café was helemaal leeg maar de serveerster snauwde goed chagrijnig "borstvoeding geven is hier niet gewenst, een fles geven is geen probleem..." Ik was echt te geschokt om iets te zeggen en heb mijn (van de honger) krijsende dochter op mijn arm gepakt en ben naar huis gegaan. Durfde nergens anders meer te gaan zitten.
Ik vind de opmerking "ik zit daar niet op te wachten als ik zit te eten" echt gezeur. Dan kijk je toch gewoon niet. Je wordt niet gedwongen om er naar te kijken.
Ik ben trouwens wel een keer weggestuurd uit een café hier in de stad. Was de eerste keer dat ik alleen naar de stad was met J en ik vond het al 'spannend' dus ik een café uitgezocht dat altijd rustig was. Echt, het café was helemaal leeg maar de serveerster snauwde goed chagrijnig "borstvoeding geven is hier niet gewenst, een fles geven is geen probleem..." Ik was echt te geschokt om iets te zeggen en heb mijn (van de honger) krijsende dochter op mijn arm gepakt en ben naar huis gegaan. Durfde nergens anders meer te gaan zitten.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Ik heb mijn dochter ook vaak genoeg in het openbaar gevoed. Zij moest ook gewoon eten en ik ging altijd ergens in een hoekje zitten of in ieder geval ergens waar niet continu mensen langs liepen, maar nog meer omdat mijn dochter dan snel afgeleid was dan het feit dat ik met een stukje borst bloot zat.
Dit is gewoon te erg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou ja zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Darius- Ratel
Heel goedmdat ze protesteren. Belachelijk dat je thuis zou moeten blijven omdat anderen problemen ermee hebben dat je je borsten gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn. De posters die bij bushokjes hangen laten meer bloot zien, dan ik ooit heb gezien bij iemand die is aan het borstvoeden. Moeten we dat naakt ook maar verbieden, oja en in films.....elke nederlandse film komt wel naakt in voor...hmm wil ik ook niet meer zien...
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Fiwen: jee:O zeg gewoon vreselijk belachelijk! En dan ben je op dat moment nog even van huh ehm okay. Maar je kind moet je overal eten kunnen geven. Ik gaf ook in het openbaar, hydrofiel doekje erover en niks aan de hand. En anders......thja dan kijk je toch een andere kant op. Makkelijk zat lijkt mij. Dat daar nou nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan vind ik ongelofelijk.
Kalishi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13
Darius schreef:Fiwen schreef:Ik heb mijn dochter ook vaak genoeg in het openbaar gevoed. Zij moest ook gewoon eten en ik ging altijd ergens in een hoekje zitten of in ieder geval ergens waar niet continu mensen langs liepen, maar nog meer omdat mijn dochter dan snel afgeleid was dan het feit dat ik met een stukje borst bloot zat.
Dit is gewoon te erg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou ja zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is inderdaad echt gewoon te belachelijk voor worden, fijn ook als je kindje niets anders wil dan borst, moet je dan maar thuis blijven van die dame? En ik vind een krijsend kind van de honger veel storender dan iemand die zijn kind voed.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Als je ineens pal voor je een ontblote borst ziet, dan kijk je echt wel even op, gewoon omdat mijn oog er naartoe wordt getrokken, en ja, daarna kijk ik de andere kant op, maar ik vind het toch niet prettig.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Als je ineens pal voor je een ontblote borst ziet, dan kijk je echt wel even op, gewoon omdat mijn oog er naartoe wordt getrokken, en ja, daarna kijk ik de andere kant op, maar ik vind het toch niet prettig.
Pal voor je, dan eten ze met je mee aan tafel. Dan kun je toch zelf zeggen tegen diegene met wie jij dan aan het eten bent of ze even ergens anders wil voeden.
Darius- Ratel
Pas op vakantie zag ik in het restaurant van het hotel toevallig twee moeders borstvoeding geven en dat ging dus wel letterlijk; top naar beneden, bh/bikini aan de kant en dan pas aanleggen. Daarbij zag je alles vol in beeld. Maar volgens mij zijn dat toch echt de uitzonderingen. En dan nog had ik er geen probleem mee. Ja, je ziet een blote borst, nou en? Het is maar een lichaamsdeel en BV is gewoon de natuur. Ik kan me daar totaal niet aan storen, kijk de andere kant op en eet/drink weer verder.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan me er wel aan storen. Ik vind het dan ook logisch dat je even netjes vraagt of je ergens borstvoeding mag geven. Je zit niet in je eigen huiskamer.
Gast- Gast
Nou, mooi, dan ga jij dat straks lekker doen.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangere meiden, doe mee met Moeders voor Moeders!
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
» Pregnyl en moeders voor moeders
» Moeders informeren moeders. Wie doet er mee?
» Klaar met Moeders voor moeders
» Moeders voor Moeders
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: