Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok!

+36
Parisienne
Derpy
Joli86
Roodkapje
Minx
Carmen_
Marsy28
Antibes
Kqip
Lady4
Vanilla Queen
Cow
Marin
Charles
mzcharlotte
Caro
Artemis
Burgemeester Irene
LDJ
Tania
ellibre
Angela_1986
ekjir@M
Mermaid
Capt'n Zero
luisa
Razz
Coco
Sayuri
Cimic
SarahKey
Surya
Exogenesis
Sea of Trees
Sam
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok! - Pagina 4 Empty Re: Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok!

Bericht  Caribbeanlover vr 7 jun 2013 - 12:14

Vanilla Queen schreef:
Caribbeanlover schreef:
Artemis schreef:Hij maakt iets van 50 cent kapot, jij gooit zijn glas leeg, scheidt, tiert en beledigd hem, probeert hém te slaan, hij geeft je een tik met de mop en hij zit opeens fout?
Sorry, slaan is nooit goed, maar je probeerde hem zelf ook te slaan zeg je, en je weet waarschijnlijk niet van ophouden als ik het zo lees. Ik snap hem wel. Hij zit fout, maar jij ook heel erg.
Jullie hebben beiden je zelfbeheersing verloren en dat is niet fraai, maar hij is niet fouter dan jij omdat hij toevallig raak sloeg en jij niet.

Ik kan en ga niet op iedereen reageren. Er staat duidelijk dat hij sloeg hoor, dus je had misschien even beter moeten lezen.
Ik las even snel ergens anders dat er steeds wordt gesproken over dat draad van 50 cent..............dat hij die prijs gaf, daarmee bedoelde hij dat het niet was en dat was het ook niet. Anyway, het gaat om het principe, hij maakt ongevraagd iets stuk en straks is het idd een keer een dure tas ofzo.
Hij heeft dat ooit eerder geflikt bij een splinternieuw dekbedovertrek. Meneer vond het nodig om de hele onderkant open te scheuren/trekken omdat dat makkelijker was zodat het dekbed er dan beter in kon. Die dingen worden zo gemaakt dat het anders ook wel lukt. Op zijn manier ging het dus al snel rafelen, dus jullie hebben nu een beetje een idee hoe hij met spullen kan omgaan ongeacht de prijs, daar gaat het niet om.

Ik ken alleen maar jouw kant van het verhaal dan. Maar sorry, stel nou dat iemand tig keer tegen mij zegt dat ik draadje niet mag kapot knippen (of dan op de manier hoe hij dat hier omschrijft), dan ga ik het toch doen, gewoon omdat het kan. Mijn ex trek de dekbed ook aan de onderkant kapot omdat hij het onzinnig vind dat de onderkant een kleine opening had, schijnbaar is dat mannenlogica. Maar het gaat helemaal niet meer om het principe in jullie situatie, maar het gene wat er achter ligt.

Dat vind ik raar van je als iemand iets niet wil, dat jij het toch doet. Dat is gewoon treiteren. Het ging nu wel om het principe, want als ik hem nooit om hulp had gevraagd die hij overigens gister zelf aanbood was er niks gebeurd. Ook het feit dat ik hem al tig keer had gezegd dat het niet makkelijk uit elkaar te halen is en dat ik met 2 strengen heel lang bezig was geweest drong niet bij hem door!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok! - Pagina 4 Empty Re: Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok!

Bericht  Vanilla Queen vr 7 jun 2013 - 12:33

Caribbeanlover schreef:
Dat vind ik raar van je als iemand iets niet wil, dat jij het toch doet. Dat is gewoon treiteren. Het ging nu wel om het principe, want als ik hem nooit om hulp had gevraagd die hij overigens gister zelf aanbood was er niks gebeurd. Ook het feit dat ik hem al tig keer had gezegd dat het niet makkelijk uit elkaar te halen is en dat ik met 2 strengen heel lang bezig was geweest drong niet bij hem door!

O ja, dat snap ik wel dat je dat raar vind, maar sommige reacties lokken ook acties uit.. dat bedoel ik er dus mee te zeggen. Maar goed.
Ik begrijp dus van jou dat het praten vooral uit jou vandaan komt, maar is het echt praten en zoeken naar een oplossing? Of zijn het ook verwijten? Geef je hem de schuld van jullie ruzies / onenigheid? Dat zijn wel dingen die ff goed zijn om na te gaan.
Ik heb idd wel eens vaker gelezen dat je moeite hebt met zijn drankgebruik,maar inhoudelijk weet ik het fijne niet, ik weet niet hoeveel hij drinkt maar heb je er moeite mee dat hij drinkt of heeft hij ook een kwade dronk? Mensen die veel drinken willen dat nog wel eens doen om emoties minder te voelen of te onderdrukken. Mensen die ontkennen een drankprobleem te hebben (of een andere verslaving) die wuiven dat bij voorbaat al weg wanneer er iemand iets van zegt (maar ik weet natuurlijk niet of zijn drankgebruik ook een drankprobleem is).

Naar mijn idee is het nou eenmaal zo dat je niet in je eentje samen een goede relatie kan hebben, als jouw man niet (meer) wilt praten dan moeten jullie samen een oplossing zoeken dat jullie (weer) open voor elkaar staan.

Ben je eigenlijk nog wel gelukkig met hem?
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 12:34

Ik heb inderdaad het idee dat het voor jou om het principe gaat. Maar inmiddels is deze ruzie al dusdanig geëscaleerd dat het principe, het ongevraagd doorknippen van dat draadje, er al helemaal niet meer toe doet, dat zou ik dus proberen los te laten.

Ik zie momenteel veel meer zorgwekkende dingen in dit topic voorbij komen dan dat hele principe, dingen waar jullie écht over zullen moeten praten. Jouw manier van communiceren naar hem, ongetwijfeld ook zijn manier van communiceren richting jou, jouw verbale agressie richting heb, zijn fysieke 'agressie' (tussen aanhalingstekens, want ik weet niet hoe hard de klap met de stok was) richting jou, en nu zie ik ook iets over drankgebruik tevoorschijn komen. Allemaal dingen waar jullie het echt over zullen moeten hebben, en als jullie hier samen uit willen komen, denk ik zelfs dat het niet heel onverstandig is om zelfs een derde persoon (bijvoorbeeld een relatietherapeut, noem maar op) erbij te laten zijn om het gesprek in goede banen te laten leiden.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees vr 7 jun 2013 - 18:38

Eens met Lennox.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Cimic vr 7 jun 2013 - 18:50

Ja, ook eens met Lennox. CBL, ik hoop dat jullie hier samen uit kunnen komen. Er moet iets aan jullie relatie gedaan worden. Dit is echt niet goed hoor, meid!
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Caribbeanlover za 8 jun 2013 - 2:08

Ja hoor ik was het weer die de 1e stap nam. Hij zegt dat hij het ook heeft geprobeerd door te vragen wat we gaan eten. Ik zei dat dat geen poging was en dat het er niet toe doet wat we gaan eten dan had hij over gister moeten beginnen.~

Hij vond het op dat moment nodig dat hij mij een tik gaf met dat ding. Ik hem hem gezegd dat ik alle bij mijn ouders heb gezegd ook mbt zijn drinkgedrag. Weer wuifde hij het weg en zei dat hij niet veel dronk. Ik zei dat ik er al zo vaak iets van heb gezegd, maar dat hij gewoon door blijft gaan.
Heb hem verteld dat mijn vader zei dat hij dan eens met hem wil praten daarover mocht het niet helpen.

Ik zei tegen mijn man dat hij mij vrij moet laten, ik had voor hem een eigen leven en naast hem wil ik dat ook hebben. Dat betekend dat ik zelf wel bepaald wanneer en of ik mee wil naar zijn familie, dat hij mij niet moet dwingen. Ik wilde nog meer zeggen, maar hij heeft me maar even aangekeken en ging vervolgens gewoon doodleuk verder met zijn spel op de pc! Heb gezegd dat er niet valt te praten met hem...............ben er nu even klaar mee, nu zet hij maar een stap!
Oh hij kon wel zeggen dat het mijn schuld is, maar ik heb gezegd dat we allebei schuld hebben.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 2:11

Ik heb het idee dat jullie allebei totaal verkeerde gesprekstechnieken hanteren, en dat dit alleen maar trekken aan een dood paard gaat worden...

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover za 8 jun 2013 - 2:12

Blijkbaar, maar ik weet het nu niet meer, heb het geprobeerd,maar spelletjes spelen vind meneer belangrijker!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 2:15

Wat doet dit allemaal met jou? Ben je nog gelukkig met hem? Knuffelen jullie nog, zeggen jullie nog lieve dingen tegen elkaar, geven jullie elkaar nog complimentjes, zijn jullie nog intiem met elkaar? Ben je sowieso gelukkig nu?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover za 8 jun 2013 - 2:19

Het klinkt gek, maar ik ben gelukkig met hem en hij ook wel met mij hoor. Dat ik het vaak heb over zijn drankgebruik is natuurlijk ook omdat ik me zorgen maak. Het is algemeen bekend dat het niet goed is zoveel drinken mbt je lever, ik ben bang dat hem op een dag iets gebeurd, hij is ook nog eens niet de slankste dus dat speelt ook mee.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 2:20

En de rest van m'n vragen?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover za 8 jun 2013 - 2:23

Lennox schreef:Wat doet dit allemaal met jou? Ben je nog gelukkig met hem? Knuffelen jullie nog, zeggen jullie nog lieve dingen tegen elkaar, geven jullie elkaar nog complimentjes, zijn jullie nog intiem met elkaar? Ben je sowieso gelukkig nu?
Het doet tuurlijk wel wat met mij, het is niet leuk.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 2:28

Haha, nou, ik bedoelde meer of jullie nog lieve woorden tegen elkaar zeggen, elkaar complimentjes geven, nog intiem met elkaar zijn etc etc. Natuurlijk hoef je hier niet te vertellen hoe vaak jullie seks hebben en welke standjes, maar de rest van de vragen, beantwoord ze voor jezelf eens. Als je op veel vragen voor jezelf nee moet antwoorden dan zou ik me toch af gaan vragen of ik een leven zónder hem niet gelukkiger zou kunnen inrichten.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 8 jun 2013 - 2:32

Therapie, therapie, therapie. Samen kunnen jullie overduidelijk niet praten, misschien met een bliksemafleider ertussen wel. Je kunt praten over de (schoon)familie-issues, zijn drankgebruik, jullie communicatie an sich. En los daarvan, kunnen jullie er beiden individueel vast ook nog wat van leren.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Marsy28 za 8 jun 2013 - 2:57

Weer een geweldige samenvattende uitspraak van antibes waar ik me volledig bij aansluit
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 3:13

Antibes schreef:Therapie, therapie, therapie. Samen kunnen jullie overduidelijk niet praten, misschien met een bliksemafleider ertussen wel. Je kunt praten over de (schoon)familie-issues, zijn drankgebruik, jullie communicatie an sich. En los daarvan, kunnen jullie er beiden individueel vast ook nog wat van leren.

Eens met dit bericht. Ik denk dat het heel goed is om eens met iemand erbij in gesprek te gaan. Je moet ook leren met elkaar te communiceren.

Gast
Gast

Bericht  Carmen_ za 8 jun 2013 - 3:26

Eens met antibes. En daarnaast, kijk eens naar jezelf. Ik heb mijn ex ook wel eens de inhoud van een glas rode wijn naar zijn kop gemikt maar dat was niet alleen zijn of mijn schuld.

Tip: neem witte wijn als je het wil proberen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Caro za 8 jun 2013 - 4:17

Maar, wát zijn de dingen van hem waar je wél gelukkig van wordt? En hij van jou? Ik blijf erbij, het lijkt een grote brok frustratie tussen jullie te staan. Los je dat niet op, dan worden jullie allebei nóg ongelukkiger dan jullie nu al zijn.

Hij zal drinken met een reden, dat deed mijn ex ook. Heel frustrerend te zien als partner, maar het echt zelf veranderen kan je niet. Dat moet uit hemzelf komen. Hoeveel drinkt hij eigenlijk?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 4:57

Caro schreef:Maar, wát zijn de dingen van hem waar je wél gelukkig van wordt? En hij van jou? Ik blijf erbij, het lijkt een grote brok frustratie tussen jullie te staan. Los je dat niet op, dan worden jullie allebei nóg ongelukkiger dan jullie nu al zijn.

Hij zal drinken met een reden, dat deed mijn ex ook. Heel frustrerend te zien als partner, maar het echt zelf veranderen kan je niet. Dat moet uit hemzelf komen. Hoeveel drinkt hij eigenlijk?

Mee eens. Er zit meer frustratie achter deze ruzie want anders loopt zo'n onzinnig iets niet zo compleet uit de hand. Vaak als je veel en hele erge ruzie hebt over nietszeggende dingen is er iets groters aan de hand.

En wat de verslaving betreft, blijkbaar ziet hij het nog niet eens (als het al het geval is, dat weet ik natuurlijk niet) en dan is het nog een lange weg. Mijn ex zag het wel en die kon nog niet eens ingrijpen of hulp accepteren. Inmiddels is het zelfs alleen maar slechter geworden maar naar zijn eigen zeggen heeft hij zijn diepste punt nog niet bereikt. Ik begrijp er werkelijk niks van maar ik ben dan ook niet verslavingsgevoelig... Het is verdomde lastig samen te wonen met iemand die zo verslaafd is en waarin jij niet kunt helpen. Uiteindelijk beïnvloed het ook jouw leven en je hebt het niet eens in de hand. Heel frustrerend en uiteindelijk heeft het de relatie ook kapot gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 8 jun 2013 - 5:51

Weet je hoe ik het een beetje vind klinken en ik kan helemaal mis zitten, maar ik krijg een beetje het gevoel dat cbl zo door het lint is gegaan dat die klap meer was om haar weer bij de tijd te krijgen. Ik wil het hier absoluut niet mee goed praten want slaan is gewoon verkeerd.
De communicatie loopt niet dat hebben we hier al vaker gezegd. En dat zal aan beide kanten liggen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje za 8 jun 2013 - 5:57

Ik snap zelf al niet echt waarom je voor zoiets kleins ruzie gaat lopen maken. Als hij het dan alsnog kapot knipt en je baalt ervan kan je toch nieuwe bestellen ( gewoon op zijn kosten ?) Zeker als het maar 0.50 ct is. Beetje zonde van jullie energie dit. Ik vind het slecht dat hij slaat maar ik vind jouw gedrag naar hem toe ook zeker niet normaal. Ik zou pas zo reageren als iemand de fotoalbums van mijn kinderen in flarden scheurt geloof ik. Niet om iets wat makkelijk vervangbaar is.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast za 8 jun 2013 - 7:01

Ik denk eerlijk gezegd dat het CBL meer ging om het feit dat ze iets niet zomaar weg wil gooien in plaats van die 50cent. Dat was haar principe kwestie. En voor zo ver ik haar meekrijg op het forum is ze ook gewoon het type om zo in het leven te staan, dat zou haar man ook wel mogen respecteren. Maar feit blijft dat deze compleet uit de hand gelopen ruzie niet in verhouding meer staat met waar het over ging. Dat zie je vaak als er onderhuids van alles broedt. Er is dus veel meer aan de hand en eigenlijk gaat de ruzie niet om dat draadje maar om heel veel meer dan dat.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 9 jun 2013 - 20:07

Zus schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat het CBL meer ging om het feit dat ze iets niet zomaar weg wil gooien in plaats van die 50cent. Dat was haar principe kwestie. En voor zo ver ik haar meekrijg op het forum is ze ook gewoon het type om zo in het leven te staan, dat zou haar man ook wel mogen respecteren. Maar feit blijft dat deze compleet uit de hand gelopen ruzie niet in verhouding meer staat met waar het over ging. Dat zie je vaak als er onderhuids van alles broedt. Er is dus veel meer aan de hand en eigenlijk gaat de ruzie niet om dat draadje maar om heel veel meer dan dat.

Ik gooi idd niet zomaar wat weg, vooral geen eten. In zijn familie wel. Mijn ouders bewaren letterlijk nog 4 aardappels en een handje bonen, want dat heb ik wel eens gezien in hun koelkast.
Ik heb mijn man gezegd dat hij mij vrij moet laten mbt familiebezoek, dat hij niet moet gaan verplichten. Ook heb ik gezegd dat ik graag wil dat hij minder gaat drinken en hij zei dat hij doordeweeks niet meer gaat drinken. Dat heeft hij vaker gezegd, maar eerst zien dan geloven! Wel zei hij dat hij in het weekend wel wil drinken en dat vind ik niet erg zolang het maar niet overdreven is. Op vrijdag koopt hij altijd een 3 literpak en die is heel vaak op zaterdagavond leeg dus gaat hij op zondag weer zo`n ding kopen!
Dat vind ik veel wat hij in 2 dgn wegdrinkt! Als hij minder gaat drinken, is het normaal, doet hij niet vervelend. Als hij teveel op heeft is hij irritant en loopt te schreeuwen en te schelden. Dat moet maar eens afgelopen zijn. Als ik dan zeg ''zou ik voortaan ieder weekend mij klem zuipen denk dat je dat niet leuk vind'' waarop hij dus zei dat het hem niet uitmaakt en dat geloof ik niet!
Toen hij zei dat het mijn schuld was, heb ik wel even gezegd dat we allebei schuld hadden. Maar hij had dat draad niet moeten doorknippen en gewoon vragen of het mocht. Ook had hij kunnen zeggen ''het lukt niet, probeer jij het maar''.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het zijn schuld is en ik heb ook gezegd dat ik dat niet had mogen zeggen wat ik heb gezegd.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Cimic zo 9 jun 2013 - 23:28

Hoe is de situatie nu, CBL?
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Joli86 ma 10 jun 2013 - 0:09

Tania schreef:

Serieus CBL, 50 cent. Je hebt knallende ruzie met je man over een touwtje van 50cent. En ja natuurlijk mag je het niet leuk vinden dat hij dat doet maar je gedrag daarna gaat echt veel te ver. En nee, je man had je niet mogen slaan maar jullie zijn allebei te ver gegaan. Ga naar hem toe, maak het goed en doe normaal tegen elkaar.

Helemaal mee eens!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: