Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok!

+36
Parisienne
Derpy
Joli86
Roodkapje
Minx
Carmen_
Marsy28
Antibes
Kqip
Lady4
Vanilla Queen
Cow
Marin
Charles
mzcharlotte
Caro
Artemis
Burgemeester Irene
LDJ
Tania
ellibre
Angela_1986
ekjir@M
Mermaid
Capt'n Zero
luisa
Razz
Coco
Sayuri
Cimic
SarahKey
Surya
Exogenesis
Sea of Trees
Sam
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok! - Pagina 5 Empty Re: Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok!

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 0:22

Ik zie dat touwtje eerder als druppel die de emmer heeft doen laten overlopen... Hoe is de sfeer idd nu thuis CBL?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok! - Pagina 5 Empty Re: Ruzie met mijn man, ben geslagen met een stok!

Bericht  Derpy ma 10 jun 2013 - 2:25

Jullie zaten allebei fout, slaan is niet goed en schelden ook niet. Hoe kun je je man, degene van wie je houdt, nou uitschot noemen? Voor zover ik weet, heeft hij een goede band met zijn ouders. Zijn moeder is wel degene die hem heeft opgevoed en deels heeft gevormd tot degene op wie jij verliefd bent geworden en met wie je bent getrouwd. Volgens mij weet je heel goed dat je hem er hard mee raakt door zoiets te zeggen en ik snap dat hij dan uit frustratie slaat, ook al is dat echt niet netjes.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 2:39

Leuk, zo'n relatie :O

Ik denk dat je op de lange termijn veel gelukkiger zou zijn zonder hem en hij zonder jou. Afkappen die handel, zware ruzies, schelden, schreeuwen en slaan horen niet thuis in een relatie. Wanneer zoiets één keer gebeurd en je schrikt er samen onwijs van en je gaat eraan werken, dan kan het nog worden opgelost, maar volgens mij is het bij jullie iets structureels.

Waarom ga je niet gewoon weg? Je hoéft niet bij hem te blijven?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 2:52

Hier kun je pagina's lang over uitwijden, maar de conclusie lijkt me vrij duidelijk: als je beiden niet wil of kan praten en therapie geen optie is, is het einde verhaal of elkaar in de weg blijven zitten met alle gevolgen die erbij komen kijken. Er is een patroon ontstaan en dit lost zich niet vanzelf op, ook niet als je je kop in het zand steekt.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 10 jun 2013 - 9:45

Zus schreef:Ik zie dat touwtje eerder als druppel die de emmer heeft doen laten overlopen... Hoe is de sfeer idd nu thuis CBL?
Gewoon zoals het altijd al was/is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Parisienne ma 10 jun 2013 - 10:25

Wil je zo door blijven gaan? Of heb je voor jezelf nu besloten er echt wat aan te willen doen? Therapie bijvoorbeeld?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:49

Caribbeanlover schreef:
Zus schreef:Ik zie dat touwtje eerder als druppel die de emmer heeft doen laten overlopen... Hoe is de sfeer idd nu thuis CBL?
Gewoon zoals het altijd al was/is.

En is dat genoeg voor jou? Voel je je er goed bij?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 10 jun 2013 - 20:04

Ja, maar ik zal voor diegene die dat graag willen weten eens aan hem vragen hoe hij denkt over therapie.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Cow ma 10 jun 2013 - 20:07

Caribbeanlover schreef:Ja, maar ik zal voor diegene die dat graag willen weten eens aan hem vragen hoe hij denkt over therapie.

Dat moet je niet voor ons doen CBL dat moet je voor jezelf, je man en je huwelijk doen. Tenminste als je er nog voor wilt vechten....
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Caribbeanlover ma 10 jun 2013 - 21:28

Da's waar, overigens praat iedereen er anders over mbt uitpraten, dit is onze manier. Gister moest hij overwerken en normaal gesproken neemt hij dan wijn mee wat over is gebleven. Gister heeft hij niks meegenomen, dus wellicht een goed teken...........................nu nog volhouden op die manier!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Pannetoet di 11 jun 2013 - 0:12

Ik heb tot nu toe niets gezegd en alleen maar mee gelezen maar CBL..denk je echt als hij niet meer drinkt, of iig minder gaat drinken dat jullie dan ineens one happy couple zijn? Wat al heel veel meiden hier zeggen: ga samen in therapie en niet omdat wij dat zo graag willen maar omdat jij dat wil. Jij én je man. Want jullie hele manier van communiceren is niet goed, ronduit slecht. Het is niet jullie manier van uitpraten en er mee omgaan zoals je zelf zegt, het is iets wat er ingeslopen is waardoor jullie niet meer anders gewend zijn. Jij wilt gelukkig zijn met je man en je man wil ook gelukkig zijn maar op deze manier maken jullie elkaar compleet kapot! En het wordt niks beter als jullie op deze manier vrolijk doorgaan, eerder slechter! Het is een viceuze cirkel waar jullie never nooit zelf uit gaan komen. Was dit hetgeen wat je voor ogen had toen je 'Ja' zei tegen je man? Om elk stom dingetje ruzie maken, elkaar de verschrikkelijkste dingen naar het hoofd gooien, uitschieten met je hand....elkaar dan dagen negeren? Dit gaat toch nooit werken CBL? Echt..denk even goed na, open je ogen en lees al onze reacties even en maak een beslissing: relatietherapie of uit elkaar want met niets doen en op deze voet verder word jij en je man idem dito hartstikke ongelukkig..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover di 11 jun 2013 - 23:11

Uit elkaar gaan vind ik te ver gaan ongeachte we wel of niet in therapie gaan. Zelfs mijn ouders vinden het overdreven als we uit elkaar gaan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Davinia di 11 jun 2013 - 23:17

Ik heb eventjes vol verbazing zitten lezen.. Maar ik snap niet goed dat jouw ouders dit zomaar goed keuren? Mijn moeder zou toch mij hoogstpersoonlijk komen halen en zelfs mijn koffer nog in komen pakken als ik geslagen zou worden.
Hoe sta je er zelf tegenover dat hij jou geslagen heeft? Ik snap dat je dat natuurlijk niet leuk vind, maar vind je het wel 'normaal'?  Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Caribbeanlover di 11 jun 2013 - 23:25

Pannetoet, Ik weet dat jij net als de anderen het goed bedoeld, maar je kent mijn man niet. Dat hij gewoon doet als hij niet of amper wat drinkt dat weet ik en daar kunnen jullie niet over oordelen.

Davinia, Ik ben zelf naar mijn ouders gegaan, maar als ik het eerst over de telefoon had verteld kunnen zulke dingen verward overkomen. Zij en ik vind het ook niet goed van dat slaan, maar we weten allemaal dat ik ook fout was en dat heb ik ze zelfs ook gezegd, zo ook hier.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 1:26

Ik snap het niet zo goed, toen je dit topic opende had ik het idee dat je het verschrikkelijk vond wat er gebeurd was, en dan voornamelijk dat hij je geslagen had. Ook zei je nog bijna letterlijk dat vast niemand dat hier meegemaakt had. Je vond het dis écht erg en iets naars wat er gebeurd was, maar waarom vind je de overweging om uit elkaar te gaan dan overdreven? Er zijn relaties die om minder al stuklopen... Natuurlijk is het jouw keuze, maar bedenk dat jouw geluk voorop staat. En gelukkig vind ik je op het forum niet overkomen Sad

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover wo 12 jun 2013 - 2:39

Maar men hoeft toch niet bij het eerste de beste incident uit elkaar te gaan?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Blair wo 12 jun 2013 - 3:04

Het was toch al vaker voorgekomen?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Caro wo 12 jun 2013 - 3:56

Babydoll schreef:Het was toch al vaker voorgekomen?

Dat in combinatie met de eeuwige onvrede tussen jullie, de miscommunicatie, zijn drankmisbruik etc etc.. ik zeg verre van dat je direct uit elkaar moet gaan, maar meisje, denk eens ná of dit je werkelijk waar hét geluk brengt. 

En het zijne. 

Want eigenlijk ben ik nog steeds nieuwsgierig naar wat zowel Lennox als ik je al hebben gevraagd: knuffelen jullie nog? Krijg je nog wel eens spontaan een kus? Of geef je die? hebben jullie nog sex?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Pannetoet wo 12 jun 2013 - 5:50

Davinia schreef:Ik heb eventjes vol verbazing zitten lezen.. Maar ik snap niet goed dat jouw ouders dit zomaar goed keuren? Mijn moeder zou toch mij hoogstpersoonlijk komen halen en zelfs mijn koffer nog in komen pakken als ik geslagen zou worden.
Hoe sta je er zelf tegenover dat hij jou geslagen heeft? Ik snap dat je dat natuurlijk niet leuk vind, maar vind je het wel 'normaal'?  Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden.

De mijne ook..
Wij kennen je man inderdaad niet maar een vrouw sla je niet. Punt. Ik zou mij niet eens laten slaan door mijn vriend! Met of zonder drank, ik zou dat no way pikken! Waar is je zelfrespect en eigenwaarde? En als jou man zijnde zou ik het niet pikken om zulke respectloze woorden van je vrouw te horen.. zo ga je toch niet met elkaar om CBL? Ja en verder weet ik niet wat ik moet zeggen, je steekt in mijn ogen je kop in het zand..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sea of Trees wo 12 jun 2013 - 6:05

Pannetoet schreef:
Davinia schreef:Ik heb eventjes vol verbazing zitten lezen.. Maar ik snap niet goed dat jouw ouders dit zomaar goed keuren? Mijn moeder zou toch mij hoogstpersoonlijk komen halen en zelfs mijn koffer nog in komen pakken als ik geslagen zou worden.

De mijne ook..
Wij kennen je man inderdaad niet maar een vrouw sla je niet. Punt. Ik zou mij niet eens laten slaan door mijn vriend! Met of zonder drank, ik zou dat no way pikken! Waar is je zelfrespect en eigenwaarde? En als jou man zijnde zou ik het niet pikken om zulke respectloze woorden van je vrouw te horen.. zo ga je toch niet met elkaar om CBL? Ja en verder weet ik niet wat ik moet zeggen, je steekt in mijn ogen je kop in het zand..
Typische woorden van iemand die zich nog niet eens vóór kan stellen hoe het is om in zo'n relatie te zitten....als je er eenmaal in zit, is het heel moeilijk om er weer uit te komen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Paper Crown wo 12 jun 2013 - 6:07

Sea of Trees schreef:
Pannetoet schreef:

De mijne ook..

Typische woorden van iemand die zich nog niet eens vóór kan stellen hoe het is om in zo'n relatie te zitten....als je er eenmaal in zit, is het heel moeilijk om er weer uit te komen.

Inderdaad zeg.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  LDJ wo 12 jun 2013 - 6:09

Paper Crown schreef:
Sea of Trees schreef:
Pannetoet schreef:

De mijne ook..

Inderdaad zeg.
Nou idd. Soms zijn dingen zo gemakkelijk gezegd dan gedaan...No
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Sea of Trees wo 12 jun 2013 - 6:17

Zoiets gaat geleidelijk aan. Daarom zeg ik, als je er in zit, kom je er niet makkelijk weer uit. Je wordt erin gezogen. Het begint met 1 klap, dan een hoop excuses en goedgepraat. Plus dat de partner vaak dreigend en intimiderend is, en niet zelden geweld gebruikt als je probeert weg te gaan.

Niet dat dit allemaal voor CBL geldt, maar ik vind het altijd zo makkelijk gezegd..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Pannetoet wo 12 jun 2013 - 6:50

Het is misschien inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan..en ik heb het gelukkig nog nooit mee hoeven te maken, een vriendin van mij wel en zij is wél na het tweede/derde incident weggegaan. Ik snap dat zoiets ontzettend moeilijk is en dat zoiets jaren voort kabbelt..maar ze spuugt haar gal hier en vraagt om advies en ik/wij proberen allemaal haar ogen te openen en haar te helpen. Mijn reactie was niet naar bedoeld!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 7:23

Weet je wat ik na het tweede en derde incident dacht? "Ach, het was vast een vergissing van hem, hij bedoelde het niet zo. En tsja, ik was ook wel echt onuitstaanbaar bezig, natuurlijk, dus wie weet heb ik het gewoon wel verdiend."

Weggaan kwam op dat moment niet eens in me op. Dat slaan in die relatie écht niet hoorde, dat besef kwam een jaar later pas. En zelfs toen heeft het nog 5 jaar geduurd voor ik de knop om kon zetten. Dus nee, zo eenvoudig is het echt niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: