Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+140
Viva
JustMeDaan
Tania
Engelse Drop
LDJ
Maple
Starla
L!ND@
Mermaid
Fjell
Char1
Willem
luisa
Urban Naked
Lejow
Darius
Paper Crown
luenca
Victoria-
Phileine
Pineco
Sadie_
Marsy28
Yvke
Charles
nijntje4
Sterre
Razz
Lady4
SDL
Shy
Biechtje
Jeanette
Coco
CCC
M@niek
Ilovethe90s
Lonely Goatherd
Arwyn
Plien84
Fayebella
Droopy28
MADDIE
Winegum
xxjojootjexx
Tabbert
slaatje
Filoria
rapa nui
Lynn_
Zonnetje
Auxo
Oasis
Mees
Vixen
Bacio
Nana
Zora
Takkie
Burn
Feline
Minx
Parisienne
Aimee
Atelier Madame
Pompoen
Caro
Roza
Bay
Aagje!
Evalynn
Surya
Sea of Trees
Stuiterbal
Gympie
Bazinga
Toet
Carra
Reva
Bolleke
Fortissimo
Aziraphale
Reeza
Benthe
Siem
Kannibaal
Chocoholic
Teddyaapje
Suus
Caresses
eigenwijs
ProudMom
Parel
Taeda
Zonneschijn
Blair
Pitufo
liesje
girli
Steep
Ella
Elliot
Mamsie
Exogenesis
Punk'd
RiLiJu
Printje
Sanne
Manderijn
Burgemeester Irene
Rush
Siamsa
Niene
TukTuk
SarahKey
mzcharlotte
nina
Bliss
Supertalentje
Dora
Luce
mauwmauw
Aletta
Pien
Stranger
VeryCherry
Artemis
snowflakes
SoGood
Susan
Derpy
Fred
Funk
Alex
Nyx
Marin
Cimic
Sure
Snoopy
SuperGrover
144 plaatsers

Pagina 35 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 35 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 2:16

Thanks ik zal m eens luisteren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SoGood do 8 aug 2013 - 2:18

SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SoGood do 8 aug 2013 - 2:19

Dat meisje heeft jouw ring, Marin.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 2:36

SoGood schreef:Dat meisje heeft jouw ring, Marin.
Haha ja. En dat liedje, die ken ik idd wel! Lekker nummer maar had eigenlijk nog niet eens naar de tekst geluisterd. Mooi is t!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sea of Trees do 8 aug 2013 - 2:40

SoGood schreef:
Sea of Trees schreef:
SoGood schreef:Sot, mooi onderschrift. En nu weet ik weer waar ik het van herken. smile
 Ik moest zo hard janken toen ik de tekst hoorde Embarassed 
En dit is een biecht.
Hoef je je niet voor te schamen, het is een hele pakkende tekst, kan me voorstellen dat het op dit moment in je leven heel hard binnen komt zo'n liedje. hug Heb het zaterdag op Dancevalley met kippenvel kei hard mee staan zingen. (Met duizenden anderen)
Klopt, het kwam echt keihard binnen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  nina do 8 aug 2013 - 3:02

Sea of Trees schreef:
SoGood schreef:
Sea of Trees schreef:
SoGood schreef:Sot, mooi onderschrift. En nu weet ik weer waar ik het van herken. smile
 Ik moest zo hard janken toen ik de tekst hoorde Embarassed 
En dit is een biecht.
Hoef je je niet voor te schamen, het is een hele pakkende tekst, kan me voorstellen dat het op dit moment in je leven heel hard binnen komt zo'n liedje. hug Heb het zaterdag op Dancevalley met kippenvel kei hard mee staan zingen. (Met duizenden anderen)
Klopt, het kwam echt keihard binnen.
Ik moet er ook van huilen Cry
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Biechtje do 8 aug 2013 - 6:36

Omdat ik niet weet of ik meelezers of dergelijke heb biecht ik hier.
Een goede vriend van me, die ik al zo'n 4 jaar ken en waar ik goed mee kan praten heeft me vandaag iets shockings opgebiecht.
Hij schijnt er een 'tweede agenda' op na te houden en een seksverslaving te hebben. Dat is nog tot daar aan toe, maar om de spanning van die seksverslaving de baas te zijn en af en toe te 'ontladen' houd hij er nogal iets extreems op na... Hij exhibitioneert, of zoals het in de volksmond genoemd word... hij is een potloodventer!!
Het hoe en waarom heeft hij me allemaal verteld, en ergens begrijp ik hoe het werkt en ontstaan is. Het is natuurlijk absoluut niet goed te keuren, en dat heb ik hem ook gezegd.
Omdat ik zelf heel goed weet hoe het is om afgewezen te worden als ik zelf open ben over hoe ik in elkaar zit, en mensen mij compleet hebben laten vallen terwijl ik eigenlijk nog steeds dezelfde 'ik' was voor ze, wil ik deze jongen hierom ook niet laten vallen. Buiten dit gedrag wat absoluut niet acceptabel is, is deze jongen natuurlijk nog steeds dezelfde waarmee ik zo goed kan opschieten, en ergens vind ik het ook knap dat hij hier nu eerlijk voor uit komt en niet meer tegen mij wil liegen. (natuurlijk heeft deze jongen hier hulp etc. voor en is hij ook bekend bij reclassering etc, dus in die zin hoef ik hier niets mee. Hij schaamt zich enorm en wil dit zelf ook absoluut niet.)
Maar hoe ga ik hier in hemelsnaam mee om? Iemand tips?

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Mermaid do 8 aug 2013 - 6:40

Anyway, mag ik ook een positieve biecht doen? gewoon omdat dit topic wel weer een positieve twist kan gebruiken en ik geen zin heb om een nieuw topic te openen of een ander geschikt topic te openen.

Ik biecht op dat ik heel blij ben met mijn schoonouders. Ze zijn zo lief en grappig. Na mijn vorige schoonouders had ik nooit meer verwacht zo'n leuke band te kunnen krijgen met schoonouders. Ik vind het heel bijzonder om te merken hoe welkom ik bij die mensen ben als mijn vriend weer weg is.

I know, beetje onzinnige biecht.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Lynn_ do 8 aug 2013 - 6:41

Jeetje, wat een verhaal... Ik vind het knap dat je hem nog kan zien als de jongen die hij eerst was voor jou. Ik zou daar grote moeite mee hebben. Wat ik me gelijk afvraag, waar kickt hij dan precies op? De schrik reacties van mensen?

Ik denk dat je zelf niet veel kunt doen eerlijk gezegd. Hij weet ook wel dat dit heel fout gedrag is...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Razz do 8 aug 2013 - 6:43

Laatste biechtje, misschien kun je hem aanpraten om naar een psycholoog te gaan. Dit gedrag komt ergens vandaan (en het is natuurlijk ook niet normaal) En misschien kan hij daar geholpen worden voordat de verslaving ernstigere vormen gaat aannemen zoals aanranding of verkrachting.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Marin do 8 aug 2013 - 6:46

mermaid, wat een lieve positieve biecht. Dat is echt enorm fijn. Zie je ze vaak als je vriend weg is? Ik ben ook ZO blij met m'n schoonouders, zulke schatten en ik vind het altijd aandoenlijk als z'n vader een arm om me heen slaat. Ik ben echt om die mensen gaan geven.

Laatste biechtte, daar weet ik nu eens geen goed advies op te geven. Wat lastig. Ik zou hem misschien duideliji laten weten dat jij hem niet laat vallen en dat ie daar niet bang voor hoeft te zijn, en misschien binnenkort eens casual afspreken ook om dat te laten zien. En zolang hij prof hulp er voor krijgt, kan je niet meer doen denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Biechtje do 8 aug 2013 - 6:50

Ik biecht iets op dat ik niet kan los laten.

Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste echte rimpel ontdekt. En dan niet zo'n lief rimpeltje onder de ogen of lachrimpels, nee.... Mijn rimpel zit bij mijn mondhoek en loopt omhoog naar mijn neus... En ook slechts aan één kant. Nu zullen veel mensen zeggen wat zeur je toch. Maar ik kan het niet loslaten. Ik vind het zo lelijk! Ik voel mezelf ook opeens zo lelijk. Rolling Eyes 

En vanaf hier wordt het alleen maar erger....

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Mermaid do 8 aug 2013 - 7:12

@ Marin, ik had vandaag toevallig een gesprek in het dorp waar ze wonen en daarna even gebeld of ze thuis waren. Ik probeer ze wel regelmatig te zien als vriend weg is. Zijn moeder staat hier ook nog wel eens zomaar voor de deur. Ik had echt een beetje een trauma door mijn vorige schoonouders, kan me er nu niks meer bij voorstellen dat ik het doodeng vond in het begin om ze te ontmoeten.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Lynn_ do 8 aug 2013 - 7:18

Biechtje schreef:Ik biecht iets op dat ik niet kan los laten.

Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste echte rimpel ontdekt. En dan niet zo'n lief rimpeltje onder de ogen of lachrimpels, nee.... Mijn rimpel zit bij mijn mondhoek en loopt omhoog naar mijn neus... En ook slechts aan één kant. Nu zullen veel mensen zeggen wat zeur je toch. Maar ik kan het niet loslaten. Ik vind het zo lelijk! Ik voel mezelf ook opeens zo lelijk. Rolling Eyes 

En vanaf hier wordt het alleen maar erger....
 Even balen en dan wordt dat gevoel vast minder. Zo niet, dan kun je er vanalles aan laten doen!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Biechtje do 8 aug 2013 - 10:13

Graag niks quoten. 

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb vrij goed contact met mijn buren. Buurvrouw en ik zijn meer vriendinnen geworden. We delen 'lief en leed'. Zij is zo'n 10 jaar ouder, maar dat is geen enkel probleem. Haar huwelijk met buurman loopt niet goed. Ze hebben een hekel aan elkaar, kunnen elkaar bij wijze van spreke wel iets aandoen, staan dus op het punt van scheiden. De stap zetten zal niet makkelijk worden, mede door bepaalde omstandigheden (schulden, nog geen NL paspoort, etc.). Ik ben hierin een luisterend oor voor haar, vindt ze erg fijn. Ik weet dat ze erg ongelukkig is in haar huidige huwelijk. Mede hierdoor heeft ze nu al drie affaires de afgelopen 2 jaar achter de rug.

Een kleine week geleden is haar laatste affaire geëindigd. Gisteravond zag ik haar weggaan, ik stond voor het raam de vensterbank op te ruimen. Ik zag haar voor de deur staan met haar telefoon in haar handen, helemaal opgetut. Op een gegeven moment stopte er een auto voor de deur. Ze stapte in, ging even comfortabel zitten en schudde de desbetreffende man de hand. Ze was zich aan het voorstellen, zo heb ik op kunnen maken uit hetgeen ik zag. Eerder die dag heeft ze aan mij wat dingen gevraagd, hoe ze een bepaald restaurant moest spellen bijvoorbeeld (ze is buitenlands, heeft soms wat hulp nodig met taal). Dit in combinatie met wat ik die avond zag maakte voor mij duidelijk dat ze weer aan het daten was. Ze whats appt heel erg veel, echt heel veel. Elke minuut krijgt ze wel een bericht en stuurt altijd wat terug. Ik weet dat ze actief is in een app waarbij je kan chatten met mensen uit de buurt. Ze heeft toen de eerste dag al 100 verzoeken gehad om te chatten. Ik vermoed dat ze weer begonnen is met die chat sinds haar laatste affaire vorige week eindigde. Ik snap niet waarom ze zich hier nu weer in mee laat gaan. Ik vind dit echt niet meer kunnen. Dat ze zichzelf dit aan doet is tot daar aan toe, maar om een man en haar kinderen op deze manier te bedriegen vind ik not done. 

Ik wil me totaal niet met iemands relatie bemoeien, ik oordeel echt niet snel over anderen, al helemaal niet in dit soort situaties. Nu vind ik het echter te ver gaan. Ik kan het niet goed los meer van elkaar zien. Het ene moment zitten we gezellig thee te drinken met elkaar, buurman er ook bij. Het andere moment vertelt ze me alles over haar stiekeme minnaar, over haar dates en over hun gesprekken. Ik voel me er niet meer prettig bij om nóg meer aan te moeten horen. Ik ga haar steeds minder waarderen als persoon, maar wil haar ook niet zomaar laten vallen. Ik kan er gewoon niet bij dat ze hier al die jaren mee bezig is. Hoe kan ik hiermee omgaan? Wat zouden jullie doen? 

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop do 8 aug 2013 - 10:17

Ik zou me erbuiten houden en wat meer afstand behouden.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Gast do 8 aug 2013 - 10:21

Biechtje met buurvrouw: weet je ook waarom ze het doet? Kan ze na een scheiding bijvoorbeeld zichzelf onderhouden? Misschien heeft ze wel iemand nodig die haar in huis neemt en haar financieel onderhoudt na een eventuele scheiding. En weet je wat haar man allemaal uitspookt? Of heeft hij geen affaires? Ik denk dat je 2 keuzes hebt; met je buurvrouw gaan praten om er achter te komen waarom ze dit doet en haar hulp aan te bieden of je er niet mee bemoeien. Ik denk dat zij in een erg moeilijke situatie zit, misschien kun je haar ergens bij helpen.

Gast
Gast

Bericht  Tabbert do 8 aug 2013 - 10:22

Ik ben het eens met Engelse Drop. Ik zou ook zeer ongemakkelijk worden van die situatie.

Trouwens als het echt mijn allerbeste vriendin zou zijn, zou ik haar er wel zeker op aanspreken. Ligt misschien dus ook een beetje aan de relatie tot haar.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Gast do 8 aug 2013 - 10:23

En biechtje met rimpel; ik denk dat je je niet zo veel zorgen moet maken. Iedereen heeft wel iets; een rimpel, wat grijze haren, scheve tanden, lelijke moedervlekken, weet ik veel. En het valt anderen veel minder op. Je zou eens kunnen vragen of je vriend of je moeder het was opgevallen en als zij zeggen dat het heel erg is kun je kijken wat je er mee wilt. Maar waarschijnlijk zeggen ze dat het helemaal niet opvalt.

Gast
Gast

Bericht  Biechtje do 8 aug 2013 - 10:33

Hier biechtje met buurvrouw. Jente, dank voor je uitgebreide reactie. Ze is buitenlands, heeft nog geen NL paspoort, zou zichzelf en haar kinderen financieel gezien na een scheiding niet zelf kunnen onderhouden. Heeft alleen haar schoonfamilie in de buurt, verder geen goede vriendinnen o.i.d. waar ze hulp van kan krijgen. Ik heb haar al heel vaak geadviseerd te gaan praten bij een deskundige, bij de gemeente of desnoods via de huisarts aan hulplijnen te komen. Ze zegt telkens wel "Ga ik doen!" maar heeft nog geen actie ondernomen. Ze heeft bij de vorige mannen elke keer bijna de stap gezet daar te gaan wonen. Gelukkig niet gedaan, waar ik dan weer elke keer blij om was (het zijn ook stuk voor stuk foute mannen namelijk). Het chatten en de 'jacht naar dates' komt dus waarschijnlijk voort uit het feit dat ze niet alleen wil/kan zijn als ze straks eenmaal gescheiden is. Ook weet ik van haar dat ze een flinke flirt kan zijn, dus het gemis bij haar man zoekt ze nu misschien in andere mannen. Maar dan nog vind ik dat ze nu toch eigenlijk echt te ver gaan, ik kan niet heel veel langer toekijken hoe oneerlijk het is tegenover haar man. Hij weet ook dat hun huwelijk niet perfect is, weet dat een scheiding op de loer ligt en is ook niet de makkelijkste/liefste. Zo heeft hij ontzettend veel schulden, wat mede de oorzaak is van hun frustraties en haat tegenover elkaar. 

ED en Tabbert, ik denk ook dat afstand nemen serieus de beste optie kan zijn. Ik zal me er dan ook zeker niet mee bemoeien. Ik wil hun huwelijk niet per se redden, ik wil niet per se op een scheiding aansporen, ik wil haar alleen laten inzien dat waar ze mee bezig is haar waarschijnlijk in de toekomst niet gelukkiger gaat maken.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Tabbert do 8 aug 2013 - 10:35

Dat vind ik heel mooi gezegd Biechtje, ik zou het ook zo brengen. Maar enkel als je er iets van wilt zeggen. Al denk ik dat dit nu ook tussen jullie in gaat staan als je niets zegt.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Biechtje vr 9 aug 2013 - 0:42

Gisteren heb ik geprobeerd mn relatie uit te maken.
Maar nu dreigt mn 'ex' met zelfmoord als ik er echt een punt achter zet.
Het enige wat ik wil is dat ie mn huissleutel op stuurt..
Wat moet ik doen?

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Luce vr 9 aug 2013 - 0:44

Voet bij stuk houden. Emotionele chantage lijkt me niet de manier om iemand bij je te houden...
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  L!ND@ vr 9 aug 2013 - 0:44

Nou inderdaad. Wat een laffe reactie!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  nina vr 9 aug 2013 - 0:45

Jeetje Biechtje. Dat is zeker een nare situatie.

Jullie wonen dus niet samen? Maar hij heeft wel een huissleutel van jouw huis?
Kunnen jullie wel 'normaal' met elkaar praten?

Heb je hem rustig de reden kunnen vertellen waarom je het uit maakt?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud