Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De perfecte relatie

+56
June
Printje
Caro
Reva
Surya
Lejow
ekjir@M
VeryCherry
Middleme
Sure
Zora
Puggle
Artemis
Alex
Niene
Ilovethe90s
Bazinga
Slakje
Tania
Liz
Marin
Susan
Charles
Sorella
Exogenesis
SarahKey
Parel
Rush
Bliss
minoessepoes
Fortissimo
Ibbeltje
Cimic
xxlisaxx
Lady4
Feline
Arwyn
Katrien
Davinia
Toet
SoGood
Marsy28
Sea of Trees
Lot
xxjojootjexx
Aziraphale
Merel
Stranger
Punk'd
Caroow
Luce
Sanne
Mermaid
Razz
Sayuri
Paper Crown
60 plaatsers

Pagina 11 van 15 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Artemis ma 3 jun 2013 - 8:12

Het is maar hoe je een artikel uit z'n verband wilt trekken. Ten eerste is het verouderd, de 3 (3!dat is niet veel) casussen die worden besproken zijn gedateerd. Daarnaast gaat het in het artikel voor het overgrote deel over psychiatrische klachten bij mannen die te relateren zijn aan zwangerschap en bevalling, en wordt een vergelijking getrokken naar een post partum depressie bij de vrouw. Ik geloof direct dat dat voorkomt, heftige gebeurtenissen, grote veranderingen en wisselingen in de hormoonhuishouding kunnen een psychiatrische stoornis triggeren. Zo ook bij mannen tijdens de zwangschap,

Er wordt gesproken over 10-12% van de mannen die in meer of mindere mate klachten ondervinden tijdens zwangerschap en bevalling, waarvan een groot deel van de klachten psychosomatisch zijn, (dus fysieke uitingen van psychische klachten, zoals hoofdpijn, en andere fysieke klachten) ook worden paniekstoornissen en depressie aangehaald.

Er wordt ook gezegd dat betrokken vaders er beduidend minder last van hebben dan vaders die afstand nemen tijdens die periode. Dat zou pleiten voor juist betrokken zijn bij de bevalling.
En dat de klachten van die 10-12%, die dus voor een deel psychosomatisch zijn en niet wat jij beschrijft, vooral tot 4 maanden na de bevalling spelen, en alleen bij uitzondering daarna. En dat veranderende rolpatronen van tegenwoordig, en dus een meer betrokken vader die ook zorgt, de ernst waarschijnlijk verminderen.

En van die 10-12% is dus een klein aantal die problemen krijgt op seksueel gebied, door de oorzaak die jij noemt. Maar aangezien ook gezegd wordt dat de klachten over het algemeen niet langer dan tot 4 maanden na de bevalling aanwezig zijn lijkt het me dat we het hier hebben over een héél klein percentage mannen wat daar blijvend last van houdt.
En in dit artikel wordt dat inderdaad besproken als een stoornis die behandeling behoeft. Zoals ik al zei: daar zijn vast therapieën voor.

Maar goed, verouderd en niet erg algemeen artikel. Dus niet erg relevant. En voor zover het wel relevant is bewijst het precies het punt wat ik net maak. Het gaat niet om 'heel wat' mannen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 8:21

Het is maar wat je onder 'heel wat' verstaat. Stel dat het onder 1% van de mannen voorkomt, dan vind ik dat al heel wat in absolute aantallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  SoGood ma 3 jun 2013 - 8:24

Kim, het zou je sieren als je zegt dat je het dit keer gewoon mis had. Kan gebeuren.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Middleme ma 3 jun 2013 - 8:25

KimRosenberg85 schreef:Het is maar wat je onder 'heel wat' verstaat. Stel dat het onder 1% van de mannen voorkomt, dan vind ik dat al heel wat in absolute aantallen.

Dan ben ik toch erg benieuwd wat voor aantal jij in je hoofd hebt...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  ekjir@M ma 3 jun 2013 - 8:28

Pritt schreef:
KimRosenberg85 schreef:Het gaat er niet om wat jij wel en niet raar vindt, het gaat erom dat heel wat mannen hier blijkbaar last van hebben. Niet dat ik om die reden niet zou willen dat mijn man mij van onderen zou zien hoor, tijdens de bevallen. Het is wat Carrie zegt: een gevoel. Het lijkt me gewoon geen prettig idee, that's it.

En jij kent uiteraard weer massa's mannen die daar last van hebben....?

Kim en haar omgeving. Wat denk jij nou?!

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Gast ma 3 jun 2013 - 8:32

Het is natuurlijk een taboe, maar het is wel een féit dat mannen tijdens en na de bevalling veel vaker vreemdgaan. Ineens is hun vrouw, niet meer alleen hun vrouw, maar ook (en soms vooral) moeder. Ik kan me wel voorstellen dat dit een kentering kan betekenen in seksuele gevoelens die je voor de vrouw in kwestie hebt. Ik vind dat helemaal niet zo'n vreemde gedachte eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Luce ma 3 jun 2013 - 8:33

Een feit nog wel? Ik mag zeker niet vragen of je dat kan onderbouwen? Of ken jij (natuurlijk) weer heel veel mannen in je omgeving waarbij dit het geval is?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Lejow ma 3 jun 2013 - 8:34

Luce schreef:Een feit nog wel? Ik mag zeker niet vragen of je dat kan onderbouwen? Of ken jij (natuurlijk) weer heel veel mannen in je omgeving waarbij dit het geval is?

Of ze heeft een onderzoek uit negentienhonderdnul, van een of andere vage site.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Tania ma 3 jun 2013 - 8:34

KimRosenberg85 schreef:Het is natuurlijk een taboe, maar het is wel een féit dat mannen tijdens en na de bevalling veel vaker vreemdgaan. Ineens is hun vrouw, niet meer alleen hun vrouw, maar ook (en soms vooral) moeder. Ik kan me wel voorstellen dat dit een kentering kan betekenen in seksuele gevoelens die je voor de vrouw in kwestie hebt. Ik vind dat helemaal niet zo'n vreemde gedachte eigenlijk.

Daar gaat het toch niet over? Het ging erom dat een man niet mocht kijken naar de vagina van de vrouw tijdens de geboorte van het kind.
Het gaat helemaal niet om de relatie na het krijgen van een kind, dat is een hele andere discussie.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Puggle ma 3 jun 2013 - 8:35

Serieus, wat zoek jij veel problemen op zeg. Wil je zelf toch nog wel kinderen?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Luce ma 3 jun 2013 - 8:36

Lejow schreef:
Luce schreef:Een feit nog wel? Ik mag zeker niet vragen of je dat kan onderbouwen? Of ken jij (natuurlijk) weer heel veel mannen in je omgeving waarbij dit het geval is?

Of ze heeft een onderzoek uit negentienhonderdnul, van een of andere vage site.

Ja, of ze het gaat het veralgemeniseren. Ja, want ze zei toch niet specifiek dit?? En dan snapt ze ook niet waarom mensen haar argumenten dom vinden. Meeeeh huilie huilie.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Exogenesis ma 3 jun 2013 - 8:38

Hmmmm... ik ben het met Kim eens. Ik weet niet of het als feit kan worden bestempeld, maar je hoort het wel veel. En het zien van een uitgerekte punani kan daaraan meedragen..

Wat ik nu niet begrijp is dat er zo ontzettend aanvallend wordt gereageerd op Kim. Als je het niet eens bent, prima, maar om het zo breed uit te meten.. Man, man, er worden wel héél veel mieren aangerand vanavond.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Artemis ma 3 jun 2013 - 8:39

KimRosenberg85 schreef:Het is natuurlijk een taboe, maar het is wel een féit dat mannen tijdens en na de bevalling veel vaker vreemdgaan. Ineens is hun vrouw, niet meer alleen hun vrouw, maar ook (en soms vooral) moeder. Ik kan me wel voorstellen dat dit een kentering kan betekenen in seksuele gevoelens die je voor de vrouw in kwestie hebt. Ik vind dat helemaal niet zo'n vreemde gedachte eigenlijk.
Nu zeg je iets compleet anders. Ik denk inderdaad dat het seksleven van veel jonge ouders te wensen over laat en ik weet inderdaad vrij zeker dat er mannen sneller vreemdgaan in die periode, máár jij linkt dat aan het zien van de bevalling in de rest van de discussie. Dat die mannen door het zien van de geboorte de vagina niet meer als seksueel zien. Dat is wat totaal anders dan wat je nú zegt.

Dus kies even welke discussie je wilt voeren...


Laatst aangepast door Artemis op ma 3 jun 2013 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Luce ma 3 jun 2013 - 8:40

Dat komt omdat Kim zélf heel provocerend bezig is elke keer. Laten we nou niet doen alsof mensen zonder reden zo op Kim reageren.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Lady4 ma 3 jun 2013 - 8:40

Mijn vriend mag met alle liefde mijn 'punani" bestuderen wanneer ik aan het bevallen ben. Wij hebben allebei al in en boven zoveel penissen en vagina's gehangen, met of zonder kind dat eruit kwam, dat we wat dat betreft geen kans op trauma's meer lopen. laughcry
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  SarahKey ma 3 jun 2013 - 8:43

Jongens, nu moet ik en dit topic en de biechttopic in de gaten houden, dat word nachtwerk Very Happy
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  VeryCherry ma 3 jun 2013 - 8:45

SarahKey schreef:Jongens, nu moet ik en dit topic en de biechttopic in de gaten houden, dat word nachtwerk Very Happy

Whahaha jij ook al Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Lejow ma 3 jun 2013 - 8:45

SarahKey schreef:Jongens, nu moet ik en dit topic en de biechttopic in de gaten houden, dat word nachtwerk Very Happy

:cheering:
No Worries, de burgemeester heeft de discussie in het biechttopic afgekapt. Kom je toch nog aan je nachtrust!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  SarahKey ma 3 jun 2013 - 8:46

Lejow schreef:
SarahKey schreef:Jongens, nu moet ik en dit topic en de biechttopic in de gaten houden, dat word nachtwerk Very Happy

De perfecte relatie - Pagina 11 281626781
No Worries, de burgemeester heeft de discussie in het biechttopic afgekapt. Kom je toch nog aan je nachtrust!

He verdarrie.. Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Exogenesis ma 3 jun 2013 - 8:47

Luce schreef:Dat komt omdat Kim zélf heel provocerend bezig is elke keer. Laten we nou niet doen alsof mensen zonder reden zo op Kim reageren.

Dat weet ik, maar je kunt het ook negeren. Maar weet je, prima dat je wilt discussiëren, daar is het ook een forum voor. Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat iedereen er dan bovenop lijkt te springen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Surya ma 3 jun 2013 - 8:50

Ik kan me eigenlijk wel heel goed voorstellen dat er mannen zijn die er moeite mee hebben. Een bevalling is natuurlijk niet alleen maar mooi. Er komt bloed bij kijken, scheuren, knippen, vaak ontlasting. De vagina is daarna niet meer alleen maar seksueel, er is een kind uit geboren. Je vrouw is niet meer alleen maar sexy, ze is ook moeder van je kind. Borsten lekken melk.
Ik heb ook wel genoeg mannen gehoord die daar echt moeite mee hadden en ik begrijp dat eigenlijk wel.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  ekjir@M ma 3 jun 2013 - 8:50

SarahKey schreef:
Lejow schreef:
SarahKey schreef:Jongens, nu moet ik en dit topic en de biechttopic in de gaten houden, dat word nachtwerk Very Happy

De perfecte relatie - Pagina 11 281626781
No Worries, de burgemeester heeft de discussie in het biechttopic afgekapt. Kom je toch nog aan je nachtrust!

He verdarrie.. Wink

Nou de chips kan weer in de kast en de rosé in de koelkast... Heb ik weer.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Lejow ma 3 jun 2013 - 8:52

ekjir@M schreef:
SarahKey schreef:
Lejow schreef:
SarahKey schreef:Jongens, nu moet ik en dit topic en de biechttopic in de gaten houden, dat word nachtwerk Very Happy

De perfecte relatie - Pagina 11 281626781
No Worries, de burgemeester heeft de discussie in het biechttopic afgekapt. Kom je toch nog aan je nachtrust!

He verdarrie.. Wink

Nou de chips kan weer in de kast en de rosé in de koelkast... Heb ik weer.

lol!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Luce ma 3 jun 2013 - 9:02

Exogenesis schreef:
Luce schreef:Dat komt omdat Kim zélf heel provocerend bezig is elke keer. Laten we nou niet doen alsof mensen zonder reden zo op Kim reageren.

Dat weet ik, maar je kunt het ook negeren. Maar weet je, prima dat je wilt discussiëren, daar is het ook een forum voor. Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat iedereen er dan bovenop lijkt te springen.

Ja, dat krijg je met mensen die hun ongezouten mening ongenuanceerd en te pas en te onpas de wereld in helpen. CBL krijgt ook niet voor niks hordes reacties op haar rare gedrag.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Susan ma 3 jun 2013 - 9:04

Surya schreef:Ik kan me eigenlijk wel heel goed voorstellen dat er mannen zijn die er moeite mee hebben. Een bevalling is natuurlijk niet alleen maar mooi. Er komt bloed bij kijken, scheuren, knippen, vaak ontlasting. De vagina is daarna niet meer alleen maar seksueel, er is een kind uit geboren. Je vrouw is niet meer alleen maar sexy, ze is ook moeder van je kind. Borsten lekken melk.
Ik heb ook wel genoeg mannen gehoord die daar echt moeite mee hadden en ik begrijp dat eigenlijk wel.

Ik vind het vrij onvolwassen, om het mild uit te drukken, als je tot dat moment dacht dat je vrouw alleen maar sexy was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De perfecte relatie - Pagina 11 Empty Re: De perfecte relatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 15 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum