Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat zeg je toch niet?

+50
SDL
Luce
Aziraphale
Ilovethe90s
Supertalentje
Blair
Mystique
June
Carmen_
Cimic
Lady Starstruck
AnnaK
Ragazza
MissBlunt
Punk'd
Bubbelicious
Steep
ekjir@M
Sam
Sanne
Alex
Exogenesis
Aggi
kwak
Snoopy
SoGood
rapa nui
*Lookie*
Snoes
Le Chat Noir
Arwyn
Sarah1985
Jerry
Slakje
Parel
Floor
NoName88
LDJ
Mida4you
Sea of Trees
Paper Crown
Mermaid
Laurientje
Appeltje
Susan
Lejow
Parisienne
Tiara
Gympie
Caroow
54 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Dat zeg je toch niet? - Pagina 3 Empty Re: Dat zeg je toch niet?

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 9:43

Bij mij is het overigens ook precies andersom. Als ik ergens ben en ze bieden mij taart/snoep/chips o.i.d. aan en ik neem geen stukje omdat ik daar geen zin in heb, krijg ik zowat standaard te horen: "Nou, je moet niet nog meer willen afvallen hoor" of "je kan het best wel hebben hoor, neem toch maar een stuk". Het is echt niet zo dat ik bewust ga dieëten en ik weet heus wel dat ik te mager ben en (veel te) veel ben afgevallen na mijn zwangerschap, maar op den duur zijn zo'n opmerkingen ook niet leuk meer.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Exogenesis do 30 mei 2013 - 9:46

Wat een klote opmerking. Ik snap echt niet dat iemand daar iets over denkt te moeten zeggen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Alex do 30 mei 2013 - 9:48

Vreselijk, dat soort opmerkingen. Ik zou me kapot schamen als ik zo'n opmerking zou plaatsen, dat doe je gewoon echt niet. Ik kreeg de opmerking dat ik nog wel een flinke buik had na de zwangerschap, dat was ongeveer 4 maanden na de bevalling. Dat vond ik zó naar om te horen, je denkt er toch gewoon over na of je het kunt maken zoiets te zeggen?

Probeer je er niks van aan te trekken, ook al is dat heel moeilijk. Het is wel erg persoonlijk natuurlijk, ik kan me goed voorstellen dat het je raakt en dat je ermee zit. Stomme mensen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Sanne do 30 mei 2013 - 10:17

Wat een lompe opmerking, Caroow. Ik zou dat ook niet zo kunnen waarderen.
Ik zou het maar gewoon van me laten afglijden, je ziet er immers hartstikke goed uit!

Edit: en als die mensen die dat zeggen zelf wel een paar pondjes over hebben, kun je net zo goed terug vragen of ze misschien een paar big Macs teveel op hebben Wink
Nee, serieus, ik zou met m'n mond vol tanden staan als ik zulke opmerkingen zou horen. Rare mensen af en toe...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 10:21

En hoe heb je hierop gereageerd? Als een collega zoiets tegen me zei, dan zou ik heel direct zijn en zeggen: ik zit niet te wachten op jouw oordeel over mijn lichaam, ik vind dit verre van professioneel. Of iets dergelijks.

Gast
Gast

Bericht  Sam do 30 mei 2013 - 10:32

Ik had laatst een patient die ging wegen. Ze schaamde zich voor haar gewicht, dus ik stelde haar gerust.
Zegt ze 'och ik hoef me ook niet te schamen, jij hebt er ook zat aanzitten'....
Ennnn bedankt! Kon niet meer zo heel enthousiast doen geloof ik. Rolling Eyes
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  ekjir@M do 30 mei 2013 - 18:53

Twee weken na de geboorte van onze oudste kwam mijn moeder met een vriendin van haar op bezoek. Die vriendin heb ik in een ver verleden nog eens mee gewerkt en die wou graag op kraamvisite komen. Ik zat er al niet heel erg op te wachten omdat het nogal een boerin is zeg maar...

De koffie stond net op tafel en ik krijg gelijk de opmerking "Zo je kilo's ben je ook nog niet kwijt zeker!" Ik heb maar heel rustig geantwoord dat ik net twee weken terug bevallen ben en dat ze er vast sneller af waren als bij haar, of zitten die overtollige kilo's er nog geen 35 jaar?

Ze had geen tijd meer om de beschuit met muisjes op te eten en bij de 2e is ze niet meer geweest.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Steep do 30 mei 2013 - 19:46

Zo die zit Ekjir@m! Ik zou ook graag zo ad rem willen zijn..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Bubbelicious do 30 mei 2013 - 20:40

Vorige week feliciteerde me iemand op de vakantie, die ik dus niet eens ken, me met mn zwangerschap Dat zeg je toch niet? - Pagina 3 394967 Ik ben echt niet de slankste hoor, dat weet ik, ik ben 77 kilo. En ze vroeg toen hoe ver ik was. Aangezien ik er opstandig van werd zei ik dat ik 4 maanden was. Niet heel slim, want vervolgens kwam ik haar de hele week tegen in het hotel en wilde ze over mn zwnagerschap praten. Dus dat doe ik ook nooit meer :P
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Punk'd do 30 mei 2013 - 20:55

Ik zou een sneer terug geven en niet zo'n kleine ook niet. Er is altijd wel iets aan iemand waar je die persoon op kan pakken. Misschien heel laag, maar dan houd het in de toekomst eens op.

En helemaal als iemand die zelf veel te dik is het zegt. Dan zou ik echt zeggen 'Bij jou zitten er nog 3 in of niet?' Idioot kreng Dat zeg je toch niet? - Pagina 3 253468018

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 21:00

Ik vraag me wel af welke mensen zulke lompe opmerkingen maken eigenlijk. In mijn omgeving maak ik het eigenlijk niet mee, nu heb ik zelf een gezond gewicht, maar ook van vriendinnen hoor ik nooit dergelijke verhalen...

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 21:00

Oh, ik vind het echt zo mooi als mensen dat kunnen, lik op stuk geven als ze een rotopmerking krijgen. Ik kan dat helemaal niet, ik sta alleen een beetje te knikken, en achteraf bedenk ik dan tien dingen die ik had moeten zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 21:02

KimRosenberg85 schreef:Ik vraag me wel af welke mensen zulke lompe opmerkingen maken eigenlijk. In mijn omgeving maak ik het eigenlijk niet mee, nu heb ik zelf een gezond gewicht, maar ook van vriendinnen hoor ik nooit dergelijke verhalen...

Het heeft niks te maken met een gezond gewicht, als je net bevallen bent dan kan het wat tijd kosten voor je buik weer in model is en niet iedereen komt maar tien kilo aan tijdens de zwangerschap.

Ik heb ook een gezond gewicht, maar ik heb echt wel eens opmerkingen gehad. Ook 'jezus, wat ben jij onwijs mager geworden' tijdens de borstvoedingsperiode, toen ik heel veel afviel. Opmerkingen krijgen is echt niet voorbehouden aan mensen met overgewicht of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 21:55

Ik ken het wel van een vriendin die te dun is, inderdaad, die krijgt constant opmerkingen, maar in mijn omgeving heb ik nog nooit een opmerking gehoord over iemand die te dik is, want iedereen weet dat dit gevoelig ligt. Al heb ik wel eens meegemaakt dat iemand ten onrecht dacht dat een ander zwanger was, maar dat was die persoon toch echt niet aan te rekenen. Het zag er écht uit alsof die vrouw zwanger was, namelijk... tsja...

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 22:00

Maar toch zou ik het bij zo'n twijfelachtig buikje nooit uit mezelf vragen. Wel als iemand een dikke hoogzwangere buik heeft, die je hebt als je acht of negen maanden zwanger bent, want zo'n buik heb je vrijwel zeker alleen als je zwanger bent, zeker als diegene voor de rest niet dik is (dan hoef je het ook niet meer te vragen maar dan zeg je meer iets in de trant van 'wanneer ben je uitgerekend' of zo), maar niet als het zo'n buikje is dat je hebt als je het net gaat zien, zo'n subtiel bolletje. Ten eerste omdat je iemand ermee kan kwetsen en ten tweede omdat diegene het zelf wel vertelt als ze het wil vertellen. Misschien is ze nog maar heel pril zwanger, sommige mensen hebben dan al heel snel een buikje, en misschien hoopt ze wel dat het niemand opvalt omdat ze het nog even geheim wil houden. Dat zou ik iemand dan wel gunnen. Ik vind het niet beleefd om zo botweg te vragen of iemand zwanger is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MissBlunt do 30 mei 2013 - 22:02

KimRosenberg85 schreef:Ik ken het wel van een vriendin die te dun is, inderdaad, die krijgt constant opmerkingen, maar in mijn omgeving heb ik nog nooit een opmerking gehoord over iemand die te dik is, want iedereen weet dat dit gevoelig ligt. Al heb ik wel eens meegemaakt dat iemand ten onrecht dacht dat een ander zwanger was, maar dat was die persoon toch echt niet aan te rekenen. Het zag er écht uit alsof die vrouw zwanger was, namelijk... tsja...

Oh dat is juist een hele gevaarlijke, aannemen dat iemand zwanger is zonder het zeker te weten. En het was de persoon die de opmerking maakte niet aan te rekenen omdat de persoon in kwestie dik was? Nee dat snap ik, je kan dikke mensen ten alle tijden vragen of ze zwanger zijn. Moeten ze er maar niet zo dik bij lopen.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:04

Ik vind het wel jammer, dat je hierdoor nooit meer iemand enthousiast kan feliciteren met haar zwangerschap, want je moet áltijd bang zijn dat je dé-grote-fout-maakt... En nee, ik doe dat dus ook écht niet meer. Heel jammer voor sommige trotse zwangere vrouwen, maar alles om niemand te beledigen natuurlijk...

Gast
Gast

Bericht  Ragazza do 30 mei 2013 - 22:05

Mijn moeder is in de supermarkt een keer aangesproken door de bedrijfsleider (nota bene) in de trant van: Goh, gefeliciteerd, maar het wordt dan wel een nakomertje he... (mijn broers en ik waren al bijna volwassen)

Oké, ze was op dat moment ook best wel dik, maar het heeft mijn moeder behoorlijk gekwetst. Zo zeer dat ze maanden niet meer in die supermarkt durfde te komen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:06

MissBlunt schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik ken het wel van een vriendin die te dun is, inderdaad, die krijgt constant opmerkingen, maar in mijn omgeving heb ik nog nooit een opmerking gehoord over iemand die te dik is, want iedereen weet dat dit gevoelig ligt. Al heb ik wel eens meegemaakt dat iemand ten onrecht dacht dat een ander zwanger was, maar dat was die persoon toch echt niet aan te rekenen. Het zag er écht uit alsof die vrouw zwanger was, namelijk... tsja...

Oh dat is juist een hele gevaarlijke, aannemen dat iemand zwanger is zonder het zeker te weten. En het was de persoon die de opmerking maakte niet aan te rekenen omdat de persoon in kwestie dik was? Nee dat snap ik, je kan dikke mensen ten alle tijden vragen of ze zwanger zijn. Moeten ze er maar niet zo dik bij lopen.
Nee, dat was het nou juist. Die persoon was niet overal dik, ze had gewoon een enorme buik, verder was ze vrij goed in proportie, daardoor leek het echt alsof ze zwanger was.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 22:10

KimRosenberg85 schreef:Ik vind het wel jammer, dat je hierdoor nooit meer iemand enthousiast kan feliciteren met haar zwangerschap, want je moet áltijd bang zijn dat je dé-grote-fout-maakt... En nee, ik doe dat dus ook écht niet meer. Heel jammer voor sommige trotse zwangere vrouwen, maar alles om niemand te beledigen natuurlijk...

Dat kan toch als diegene het zelf bekend maakt? Trotse zwangere vrouwen gaan dat heus niet onder stoelen of banken steken tijdens een gesprek. Tenzij het misschien nog te vroeg is, maar dan komt het de keer daarna wel ter sprake.

Wij hadden een vrouw op de studie met een overduidelijke zwangere buik, maar ze zei er gewoon niks over, ze praatte er echt nooit over en dat gaf ergens een heel ongemakkelijke sfeer, want hoewel het bijna niet anders kon dat ze zwanger was, bleef het toch een beetje in het midden, ook als een ander die ook zwanger was (het was een master waar bijna iedereen al ouder was en het als extra master deed) het daarover had hield ze zich op de vlakte. Dan zat je toch een beetje weg te kijken van die buik. Later hoorde ik wel dat ze inderdaad bevallen was, maar waarom dan helemaal niks zeggen? Je hoeft niet alle ins en outs op tafel te gooien, maar dit was wel het andere uiterste.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:12

Omdat ze dacht dat jullie gewoon wel konden zien dat ze zwanger was?

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 22:16

Het was ook weer niet 100% aan haar buik te zien, want ze was wel weer best fors gebouwd en ze had weer niet zo'n buik die enorm naar voren stak. Het was meer een heel sterk vermoeden als je haar buik zag, maar toch wel weer net zo dat je dacht: is C nou zwanger of niet? En toen was ze al heel ver, bleek achteraf (we hadden elkaar in de tussentijd een poosje niet gezien in verband met de stageperiode).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 22:20

Jeetje ongelooflijk zeg! Niet normaal dat mensen zoiets durven te zeggen.
Ik kwam een paar jaar geleden een vroegere Surinaamse vriendin van mijn moeder tegen, had ik al een paar jaar niet gezien. Zegt ze in de bus "Jeetje wat ben je bol geworden! Ja je bent dikker geworden!" Heel apart. Ik reageerde niet heel erg adrem, ik zei alleen sarcastisch, "bedankt zeg!".

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 22:24

Carrie schreef:Jeetje ongelooflijk zeg! Niet normaal dat mensen zoiets durven te zeggen.
Ik kwam een paar jaar geleden een vroegere Surinaamse vriendin van mijn moeder tegen, had ik al een paar jaar niet gezien. Zegt ze in de bus "Jeetje wat ben je bol geworden! Ja je bent dikker geworden!" Heel apart. Ik reageerde niet heel erg adrem, ik zei alleen sarcastisch, "bedankt zeg!".

Is dat niet bij Surinaamse mensen een compliment of zo? Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt dat Surinaamse vrouwen dat zeiden. Een van de keren wist ik echt 100% zeker dat ik niet was aangekomen, ik was toen juist heel mager geworden en woog niet eens 45 kilo, maar ze bleef het toen maar volhouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow do 30 mei 2013 - 23:14

Je bil is dik geworden is volgens mij bij Surninaamse vrouwen geen belediging.

En Kim, ik heb geen overgewicht en ik ben niet dik. Misschien dat het daarom juist zo opvalt.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: