Dit kan toch niet... of toch wel?
+2
kwak
CCC
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dit kan toch niet... of toch wel?
zinds afgelopen week viel ons op dat T. (13 maanden) twee woordjes achter elkaar zegt. Zo zegt hij: dag mama en nijn kijke. Ook mijn schoonvader die vandaag op paste viel het vandaag op. Maar dat kan toch helemaal niet bij een kindje van 13 maanden? T heeft al best een grote woordenschat voor zijn leeftijd (al zeg ik het zelf), maar dit? Wanneer is het normaal dat kindjes meerdere woordjes achter elkaar gaan plaatsen.
Gast- Gast
Re: Dit kan toch niet... of toch wel?
Het kan dus wel De één is sneller met zijn taalontwikkeling, de ander weer met wat anders... Goed toch?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
wat goed!
het kan dus wel, je zoon doet het toch !
het kan dus wel, je zoon doet het toch !
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Mijn oudste zus maakte met 15 maanden al korte zinnetjes dus ik denk dat het zeker wel kan!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
N. zegt ook wel eens twee woorden achter elkaar. Zo zegt de laatste dagen steeds vaker dingen als: "Mama, tijd" (= mama, kijk), "N.ona peen" (= N.oa speen) en "Mama, die". Verbaasde mij ook al! Maar N. heeft ook al een aardig grote woordenschat, het kan dus blijkbaar wel
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ja hoor, A. zei op die leeftijd ook al twee of soms wel meer woorden achter elkaar. Het kan dus wel degelijk!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ja hoor, dat kan echt!
Mijn dochter was ook ontzettend snel met praten, ze is nu 18 maand en zegt hele zinnen van 4 woordjes, ook kan ze zich heel goed duidelijk maken met wat ze wel of niet wil. Dan zegt ze ineens; mama heb auw poepen, en bleek dat ze ook keiharde ontlasting had..
Maar daar in tegen loopt mijn dochter nog niet, ze schuift het hele huis door op haar kont.
Volgens het cb richten kinderen zich op één ding tegelijk, bij de meeste is dat lichamelijk door optrekken/ staan/ lopen en soms richten ze zich eerst op de taal.
Mijn dochter was ook ontzettend snel met praten, ze is nu 18 maand en zegt hele zinnen van 4 woordjes, ook kan ze zich heel goed duidelijk maken met wat ze wel of niet wil. Dan zegt ze ineens; mama heb auw poepen, en bleek dat ze ook keiharde ontlasting had..
Maar daar in tegen loopt mijn dochter nog niet, ze schuift het hele huis door op haar kont.
Volgens het cb richten kinderen zich op één ding tegelijk, bij de meeste is dat lichamelijk door optrekken/ staan/ lopen en soms richten ze zich eerst op de taal.
Woezies- Fluisteraar
- Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet!
» Dit kan toch niet?
» Wel of toch niet? Wel dus!!!!
» Het zal toch niet?
» Dit kan toch niet!
» Dit kan toch niet?
» Wel of toch niet? Wel dus!!!!
» Het zal toch niet?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: