Dat zeg je toch niet?
+50
SDL
Luce
Aziraphale
Ilovethe90s
Supertalentje
Blair
Mystique
June
Carmen_
Cimic
Lady Starstruck
AnnaK
Ragazza
MissBlunt
Punk'd
Bubbelicious
Steep
ekjir@M
Sam
Sanne
Alex
Exogenesis
Aggi
kwak
Snoopy
SoGood
rapa nui
*Lookie*
Snoes
Le Chat Noir
Arwyn
Sarah1985
Jerry
Slakje
Parel
Floor
NoName88
LDJ
Mida4you
Sea of Trees
Paper Crown
Mermaid
Laurientje
Appeltje
Susan
Lejow
Parisienne
Tiara
Gympie
Caroow
54 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Dat zeg je toch niet?
Ohhhh zoAziraphale schreef:Lennox schreef:ik dacht echt een overduidelijke T te horen, en waarom zou je elkaar moeten aansporen om vrede zij met u te zeggen?Aziraphale schreef:Lennox schreef:buitenlandse kindjes, dus waarschijnlijk ipv Allah zij met u, dus.KimRosenberg85 schreef:Huh, ik snap 'm niet?Lennox schreef:Buh, ik liep net langs wat kinderen die elkaar zaten op te stoken om maar wat de roepen. Ik hoorde ze al mompelen, 'zeg het, zeg het nou, zeg het nou'. En toen kwam dus ineens 'Vreten zij met u' eruit. Kutkinders.
Vrede zij met u, denk ik.
Haha, nee. Ik bedoel dat ik denk dat het van de uitspraak Vrede Zij Met U komt, niet Allah Zij Met U.
Gast- Gast
Ja precies. Lennox, ken je de uitspraak niet? Het is 'vrede zij met u', ik ken het vanuit mijn protestantse achtergrond.
Gast- Gast
Joh zo erg is die opmerking over iemand die zwanger is echt niet vind ik. Je buik ís toch ook dik.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Weet je, het zijn kinderen hè? Hier wordt ook wel eens wat geroepen, maar als je je daar steeds iets van gaat aantrekken, dan blijf je bezig. Alleen maar jammer als je je je humeur daardoor laat verpesten!
Hoezo 'steeds', hou eens op met je conclusies joh. Lennox verteld toch niet elke dag dat ze belaagd wordt door die kinderen.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Hmmm... ik interpreteer zijn opmerking toch echt een stuk milder dan jullie, wat jammer als je je zo op de kast laat jagen, je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee. Persoonlijk geloof ik erg in 'what goes around, comes around'....Supertalentje schreef:Context? Welke context precies als je zo wordt voorgesteld aan een accountant met wie je de komende 6 weken moet samenwerken? Niet alleen blijkbaar die arme man, ook vrouwen vol van normen en waarden weten soms niet beter, sneu he?KimRosenberg85 schreef:Je moet het ook in de context zien natuurlijk. Arme man... wat moet je toch op je tellen passen tegenwoordig, voordat je het weet krijg je weer een sneer, omdat iemand zich gekwetst voelt...
Gast- Gast
Haha, ja preciés! Ik begrijp echt het probleem niet... zelf had ik er hartelijk om kunnen lachen!Carrie schreef:Joh zo erg is die opmerking over iemand die zwanger is echt niet vind ik. Je buik ís toch ook dik.
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik had geen tas mee. En wat een aparte beredenatie.
Aparte aannames en beredenaties heeft Kim wel vaker. Dat krijg je al je een hoop dingen in je omgeving niet meemaakt.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Waar lees jij dat mijn humeur erdoor verpest is? Het spookt door m'n hoofd, maar jij verpest m'n humeur nu meer met je aannames dan die kinderen, hoor. Mij humeur hebben ze niet verpest, maar in het kader van het topic paste het perfect. Het blijft toch wel door m'n hoofd spoken, als in een 'zie je wel, er moet toch nodig wat af'.KimRosenberg85 schreef:Weet je, het zijn kinderen hè? Hier wordt ook wel eens wat geroepen, maar als je je daar steeds iets van gaat aantrekken, dan blijf je bezig. Alleen maar jammer als je je je humeur daardoor laat verpesten!
Gast- Gast
Oeh, ik mag hopen dat dat voor sommigen niet opgaat, of zouden ze dat 'comes around' al meekrijgen?KimRosenberg85 schreef:Hmmm... ik interpreteer zijn opmerking toch echt een stuk milder dan jullie, wat jammer als je je zo op de kast laat jagen, je hebt er uiteindelijk alleen maar jezelf mee. Persoonlijk geloof ik erg in 'what goes around, comes around'....Supertalentje schreef:Context? Welke context precies als je zo wordt voorgesteld aan een accountant met wie je de komende 6 weken moet samenwerken? Niet alleen blijkbaar die arme man, ook vrouwen vol van normen en waarden weten soms niet beter, sneu he?KimRosenberg85 schreef:Je moet het ook in de context zien natuurlijk. Arme man... wat moet je toch op je tellen passen tegenwoordig, voordat je het weet krijg je weer een sneer, omdat iemand zich gekwetst voelt...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Als je de uitdrukking 'vrede zij met u' niet kent en jij interpreteert dat als 'vrete zij met u', ok, dat kan, maar om dat dan negatief op te vatten? Echt hoor, als je niet alles zo negatief inziet, dan ziet de wereld er ineens een stuk zonniger uit! Laat je toch eens niet zo kennen!
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Als je de uitdrukking 'vrede zij met u' niet kent en jij interpreteert dat als 'vrete zij met u', ok, dat kan, maar om dat dan negatief op te vatten? Echt hoor, als je niet alles zo negatief inziet, dan ziet de wereld er ineens een stuk zonniger uit! Laat je toch eens niet zo kennen!
Toch wordt die opmerking wel eens vaker verbasterd naar 'Vreten Zij Met U', net als 'vreetzaam', en dan bedoeld als grapje. Of wil je nu impliceren dat er óók al iets mis is met Lennox' oren?
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ze zeiden géén vrede zij met u, maar vreten zij met u. Ik liep erlangs, jij niet. Azi bedoelde met haar 'vrede zij met u' dat die opmerking niet afgeleid is van 'Allah zij met u', maar van 'vrede zij met u'. Dus.KimRosenberg85 schreef:Als je de uitdrukking 'vrede zij met u' niet kent en jij interpreteert dat als 'vrete zij met u', ok, dat kan, maar om dat dan negatief op te vatten? Echt hoor, als je niet alles zo negatief inziet, dan ziet de wereld er ineens een stuk zonniger uit! Laat je toch eens niet zo kennen!
Maar hey, waarom zit ik me hier eigenlijk tegenover jou te verdedigen, als jij zó goed weet wat er gezegd is terwijl je er niet bij was? Je weet het allemaal zo goed, dus ga jij maar lekker uit van je eigen waarheid.
Gast- Gast
Natuurlijk, die verbastering, nogmaals het zijn kinderen. Wat verwacht je nou eigenlijk, dat de hele wereld een stapje achteruit gaat als je voorbij gaat en jouw met fluwelen handjes behandeld? Wat is er mis met kinderen die een grapje maken, doe toch eens niet zo moeilijk.... dat maakt het leven echt een stukje leuker, vooral voor jezelf!Aziraphale schreef:KimRosenberg85 schreef:Als je de uitdrukking 'vrede zij met u' niet kent en jij interpreteert dat als 'vrete zij met u', ok, dat kan, maar om dat dan negatief op te vatten? Echt hoor, als je niet alles zo negatief inziet, dan ziet de wereld er ineens een stuk zonniger uit! Laat je toch eens niet zo kennen!
Toch wordt die opmerking wel eens vaker verbasterd naar 'Vreten Zij Met U', net als 'vreetzaam', en dan bedoeld als grapje. Of wil je nu impliceren dat er óók al iets mis is met Lennox' oren?
Gast- Gast
....zucht
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
KimRosenberg85 schreef:Natuurlijk, die verbastering, nogmaals het zijn kinderen. Wat verwacht je nou eigenlijk, dat de hele wereld een stapje achteruit gaat als je voorbij gaat en jouw met fluwelen handjes behandeld? Wat is er mis met kinderen die een grapje maken, doe toch eens niet zo moeilijk.... dat maakt het leven echt een stukje leuker, vooral voor jezelf!Aziraphale schreef:KimRosenberg85 schreef:Als je de uitdrukking 'vrede zij met u' niet kent en jij interpreteert dat als 'vrete zij met u', ok, dat kan, maar om dat dan negatief op te vatten? Echt hoor, als je niet alles zo negatief inziet, dan ziet de wereld er ineens een stuk zonniger uit! Laat je toch eens niet zo kennen!
Ik weet niet of je het nu tegen mij hebt, maar ik doel meer op jouw post die ik quote. Lennox heeft de opmerking niet verkeerd geïnterpreteerd. Hoe ze er daarna mee omgaat is niet aan mij om te veroordelen, vind ik.
Aziraphale- Ratel
Ze wil alleen niet vertellen hóe ze het dan precies heeft geïnterpreteerd. Ik kan er niet zoveel negatiefs van maken hoor, als een kind tegen me zou zeggen 'vreten zij met u'. Zou denk ik vriendelijk naar zo'n kind lachen en doorlopen en associatief bedenken wat een mooie uitspraak het toch is 'vrede zij met u' en hoe ik altijd genoot als kind van de kerkelijke dienst op zondag. Ik snap niet waarom Lennox het negatief opvat.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ze wil alleen niet vertellen hóe ze het dan precies heeft geïnterpreteerd. Ik kan er niet zoveel negatiefs van maken hoor, als een kind tegen me zou zeggen 'vreten zij met u'. Zou denk ik vriendelijk naar zo'n kind lachen en doorlopen en associatief bedenken wat een mooie uitspraak het toch is 'vrede zij met u' en hoe ik altijd genoot als kind van de kerkelijke dienst op zondag. Ik snap niet waarom Lennox het negatief opvat.
Omdat het ook negatief bedoelt is, lijkt me.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Kim: Misschien omdat ik een maatje meer heb, met van al die vieze rollen en vetflubbers, zoals je zelf ooit zei. Dan komt zoiets niet leuk over en denk ik niet aan leuke kerkdiensten, maar dan word ik er onzeker van. En van jouw stom en onnozel geblaat word ik eigenlijk alleen maar pisnijdig, dus wellicht is het beter dat ik dit topic gewoon maar even niet meer open.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ik vind het zelfs wel grappig dat je tegen een zwangere vrouw zegt (met duidelijk een dikke buik), dit is de enige vrouw op de afdeling die ik dik mag noemen, want ja, als zwangere vrouw bén je tijdelijk dik, en het heeft een prachtige oorzaak, terwijl je bij vrouwen die áltijd te dik zijn, natuurlijk nooit zou zeggen dat ze dik zijn.
Zo, wat moet jouw leidinggevende zich destijds lullig gevoeld hebben... vooral ook t.o.v. die accountant...
Serieus..?
Dan had hij zelf niet zo'n rare opmerking moet maken. Daag.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
KimRosenberg85 schreef:Ze wil alleen niet vertellen hóe ze het dan precies heeft geïnterpreteerd. Ik kan er niet zoveel negatiefs van maken hoor, als een kind tegen me zou zeggen 'vreten zij met u'. Zou denk ik vriendelijk naar zo'n kind lachen en doorlopen en associatief bedenken wat een mooie uitspraak het toch is 'vrede zij met u' en hoe ik altijd genoot als kind van de kerkelijke dienst op zondag. Ik snap niet waarom Lennox het negatief opvat.
Echt? Jij werd toch zo streng gelovig opgevoed dat je er nu juist geen goede herinneringen meer aan had?
Aziraphale- Ratel
Jeetje Lennox... ik hoop echt dat je snel wat zekerder van jezelf wordt, want de verantwoordelijkheid van je eigen gemoedsrust en geluk bij een ander neerleggen - nota bene een random stel kinderen op straat - dat lijkt me echt geen gezonde situatie.
Gast- Gast
Nee hoor, ik ben streng gereformeerd opgevoed en ik heb me hiervan losgemaakt, maar ik heb ook heel veel goede herinneringen uit die tijd, de kerk, de mensen etc.Aziraphale schreef:KimRosenberg85 schreef:Ze wil alleen niet vertellen hóe ze het dan precies heeft geïnterpreteerd. Ik kan er niet zoveel negatiefs van maken hoor, als een kind tegen me zou zeggen 'vreten zij met u'. Zou denk ik vriendelijk naar zo'n kind lachen en doorlopen en associatief bedenken wat een mooie uitspraak het toch is 'vrede zij met u' en hoe ik altijd genoot als kind van de kerkelijke dienst op zondag. Ik snap niet waarom Lennox het negatief opvat.
Echt? Jij werd toch zo streng gelovig opgevoed dat je er nu juist geen goede herinneringen meer aan had?
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Nee hoor, ik ben streng gereformeerd opgevoed en ik heb me hiervan losgemaakt, maar ik heb ook heel veel goede herinneringen uit die tijd, de kerk, de mensen etc.Aziraphale schreef:KimRosenberg85 schreef:Ze wil alleen niet vertellen hóe ze het dan precies heeft geïnterpreteerd. Ik kan er niet zoveel negatiefs van maken hoor, als een kind tegen me zou zeggen 'vreten zij met u'. Zou denk ik vriendelijk naar zo'n kind lachen en doorlopen en associatief bedenken wat een mooie uitspraak het toch is 'vrede zij met u' en hoe ik altijd genoot als kind van de kerkelijke dienst op zondag. Ik snap niet waarom Lennox het negatief opvat.
Gelukkig maar. Ik vind het knap dat je daar wel met een goed gevoel op terug kan kijken. Respecteerde jouw familie je keuze? Ik ken helaas een aantal streng gereformeerden uit mijn geboortedorp die daardoor hebben moeten breken met hun familie, erg naar.
Aziraphale- Ratel
Jij was er helemaal niet bij, hoe weet je dan in godsnaam hoe die kinderen het zeiden? Jij hebt echt een talent om mensen een complex aan te praten. Ik snap niet dat je werkelijk op elk zinnetje en op elk woordje jouw ongezouten mening er overheen moet klatsen. Doe je dat in het echt ook zo?KimRosenberg85 schreef:Jeetje Lennox... ik hoop echt dat je snel wat zekerder van jezelf wordt, want de verantwoordelijkheid van je eigen gemoedsrust en geluk bij een ander neerleggen - nota bene een random stel kinderen op straat - dat lijkt me echt geen gezonde situatie.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Nee joh, natuurlijk niet! Op het werk is een immer zakelijke cultuur (je hebt tenslotte niet geknikkerd met je leidinggevende), thuis is alles perfect en als iemand zegt na een aankoop 'heb je de creditcard van je man meegenomen?' dan weet ze niet hoe te reageren.Sea of Trees schreef:Jij was er helemaal niet bij, hoe weet je dan in godsnaam hoe die kinderen het zeiden? Jij hebt echt een talent om mensen een complex aan te praten. Ik snap niet dat je werkelijk op elk zinnetje en op elk woordje jouw ongezouten mening er overheen moet klatsen. Doe je dat in het echt ook zo?KimRosenberg85 schreef:Jeetje Lennox... ik hoop echt dat je snel wat zekerder van jezelf wordt, want de verantwoordelijkheid van je eigen gemoedsrust en geluk bij een ander neerleggen - nota bene een random stel kinderen op straat - dat lijkt me echt geen gezonde situatie.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Het zal toch niet?
» Dit doe je toch niet!
» UWV - dit mag toch niet?????
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Het zal toch niet?
» Dit doe je toch niet!
» UWV - dit mag toch niet?????
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: