Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat zeg je toch niet?

+50
SDL
Luce
Aziraphale
Ilovethe90s
Supertalentje
Blair
Mystique
June
Carmen_
Cimic
Lady Starstruck
AnnaK
Ragazza
MissBlunt
Punk'd
Bubbelicious
Steep
ekjir@M
Sam
Sanne
Alex
Exogenesis
Aggi
kwak
Snoopy
SoGood
rapa nui
*Lookie*
Snoes
Le Chat Noir
Arwyn
Sarah1985
Jerry
Slakje
Parel
Floor
NoName88
LDJ
Mida4you
Sea of Trees
Paper Crown
Mermaid
Laurientje
Appeltje
Susan
Lejow
Parisienne
Tiara
Gympie
Caroow
54 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Dat zeg je toch niet? - Pagina 5 Empty Re: Dat zeg je toch niet?

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 4:44

Ik vind het zelfs wel grappig dat je tegen een zwangere vrouw zegt (met duidelijk een dikke buik), dit is de enige vrouw op de afdeling die ik dik mag noemen, want ja, als zwangere vrouw bén je tijdelijk dik, en het heeft een prachtige oorzaak, terwijl je bij vrouwen die áltijd te dik zijn, natuurlijk nooit zou zeggen dat ze dik zijn.

Zo, wat moet jouw leidinggevende zich destijds lullig gevoeld hebben... vooral ook t.o.v. die accountant... Embarassed

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow vr 31 mei 2013 - 4:52

Wat een gemierenneuk weer om die opmerking van ekjir@M
Nee het was niet tactisch, maar kom op zeg, ooit gehoord van 'wie de bal kaatst' .. en iets met 'terug verwachten?'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 5:06

Kijk, als het vriendje van je kind nou zoiets zegt en je reageert zo aangebrand, ok... We zitten alleen niet meer op het speelplein en jij hebt nooit met je leidinggevende geknikkerd. Je bent in een wérkomgeving en zet zo'n mond op tégen je leidinggevende met nog een derde partij erbíj... Oei, dat is wel echt een grote vergissing, het verbaast me niks dat hij later heeft besloten je eruit te werken. In zijn positie zou ik hetzelfde doen. Niet alleen door één zo'n opmerking, maar het zegt wel iets over je hele manier van in het leven staan: defensief, negatief, kort lontje, je snel aangevallen voelen, geen gezag of autoriteit tolereren etc. Het is lastig om met zo iemand samen te werken lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M vr 31 mei 2013 - 5:25

Lejow schreef:Wat een gemierenneuk weer om die opmerking van ekjir@M
Nee het was niet tactisch, maar kom op zeg, ooit gehoord van 'wie de bal kaatst' .. en iets met 'terug verwachten?'

Precies. Wij begrijpen elkaar. Niet dat ik met het gemiereneuk kan zitten. Ik had binnen een week ander werk en daar zijn dat soort opmerkingen heel normaal.

Het ontslag was trouwens samen met 50 andere collega's inclusief de leidinggevende. Dus niet op de man maar keurig volgens afspiegelingsbeginsel.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 5:29

ekjir@M schreef:
Lejow schreef:Wat een gemierenneuk weer om die opmerking van ekjir@M

Precies. Wij begrijpen elkaar. Niet dat ik met het gemiereneuk kan zitten. Ik had binnen een week ander werk en daar zijn dat soort opmerkingen heel normaal.

Het ontslag was trouwens samen met 50 andere collega's inclusief de leidinggevende. Dus niet op de man maar keurig volgens afspiegelingsbeginsel.
Gezellige boel moet dat zijn Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Mystique vr 31 mei 2013 - 5:44

KimRosenberg85 schreef:Ja het is wel duidelijk hoor, maar dat is echt enorm onbeschoft, heb je dat zelf totaal niet door?

De man in kwestie is pas respectloos en onbeschoft. Ik vind je reactie geniaal ekjir@M Dat zeg je toch niet? - Pagina 5 281626781
Ik had precies zo gereageerd.
Mystique
Mystique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 152
Punten : 156
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Blair vr 31 mei 2013 - 5:46

Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen zoiets terug te zeggen, ook al maakt die leidinggevende nog zo'n hufterige opmerking. Heb een scherpe tong, maar op dat moment zou ik er voor kiezen niets te zeggen en mezelf niet te laten kennen, daar sta ik boven.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 5:54

Ik zou die opmerking niet eens opvatten als belediging, eerlijk gezegd. Als zwangere vrouw heb je een dikke buik, wanneer iemand zegt dat jij de enige op de afdeling bent, die hij dik mag noemen, dan betekent dat dus simpelweg, dat je dit wél tegen een zwangere vrouw mag zeggen, maar nóóit tegen iemand die uit zichzelf te dik is. Ik vind het echt een onschuldige opmerking.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 6:30

KimRosenberg85 schreef:Ik vind het zelfs wel grappig dat je tegen een zwangere vrouw zegt (met duidelijk een dikke buik), dit is de enige vrouw op de afdeling die ik dik mag noemen, want ja, als zwangere vrouw bén je tijdelijk dik, en het heeft een prachtige oorzaak, terwijl je bij vrouwen die áltijd te dik zijn, natuurlijk nooit zou zeggen dat ze dik zijn.

Zo, wat moet jouw leidinggevende zich destijds lullig gevoeld hebben... vooral ook t.o.v. die accountant... Embarassed

Haha! Gesproken over wat wel en niet kan. Ik ben niet tijdelijk dik, ik ben zwanger. Mijn buik is groter dan normaal, niet zo gek, er zit een baby in van anderhalve kilo en een sloot vruchtwater. Maar dik, nee. Zwangere vrouwen zijn niet dik en iemand zo voorstellen op de werkvloer is beneden alle peil, wat moet zij zich lullig gevoeld hebben zeg!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Mystique vr 31 mei 2013 - 6:56

KimRosenberg85 schreef:Kijk, als het vriendje van je kind nou zoiets zegt en je reageert zo aangebrand, ok... We zitten alleen niet meer op het speelplein en jij hebt nooit met je leidinggevende geknikkerd. Je bent in een wérkomgeving en zet zo'n mond op tégen je leidinggevende met nog een derde partij erbíj... Oei, dat is wel echt een grote vergissing, het verbaast me niks dat hij later heeft besloten je eruit te werken. In zijn positie zou ik hetzelfde doen. Niet alleen door één zo'n opmerking, maar het zegt wel iets over je hele manier van in het leven staan: defensief, negatief, kort lontje, je snel aangevallen voelen, geen gezag of autoriteit tolereren etc. Het is lastig om met zo iemand samen te werken lijkt me.

En dat baseer jij aan de hand van haar ene opmerking? Ik vind het nogal wat om dergelijke eigenschappen direct aan iemand te linken.
Mystique
Mystique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 152
Punten : 156
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Ilovethe90s vr 31 mei 2013 - 7:00

Sommige mensen hebben gewoon geen fatsoen Caroow, daar kun je helaas weinig tegen doen. Jammer dat ze zelf niet in de gaten hebben dat ze zo onbeschoft zijn.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:06

Buh, ik liep net langs wat kinderen die elkaar zaten op te stoken om maar wat de roepen. Ik hoorde ze al mompelen, 'zeg het, zeg het nou, zeg het nou'. En toen kwam dus ineens 'Vreten zij met u' eruit. Kutkinders.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:10

Supertalentje schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik vind het zelfs wel grappig dat je tegen een zwangere vrouw zegt (met duidelijk een dikke buik), dit is de enige vrouw op de afdeling die ik dik mag noemen, want ja, als zwangere vrouw bén je tijdelijk dik, en het heeft een prachtige oorzaak, terwijl je bij vrouwen die áltijd te dik zijn, natuurlijk nooit zou zeggen dat ze dik zijn.

Haha! Gesproken over wat wel en niet kan. Ik ben niet tijdelijk dik, ik ben zwanger. Mijn buik is groter dan normaal, niet zo gek, er zit een baby in van anderhalve kilo en een sloot vruchtwater. Maar dik, nee. Zwangere vrouwen zijn niet dik en iemand zo voorstellen op de werkvloer is beneden alle peil, wat moet zij zich lullig gevoeld hebben zeg!
Is het een taboe geworden om het woordje 'dik' te gebruiken? Ik weet niet anders dan dat je een dikke buik krijgt wanneer je zwanger bent, ik vind er niks mis mee dit te benoemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:10

Lennox schreef:Buh, ik liep net langs wat kinderen die elkaar zaten op te stoken om maar wat de roepen. Ik hoorde ze al mompelen, 'zeg het, zeg het nou, zeg het nou'. En toen kwam dus ineens 'Vreten zij met u' eruit. Kutkinders.
Huh, ik snap 'm niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:18

KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:Buh, ik liep net langs wat kinderen die elkaar zaten op te stoken om maar wat de roepen. Ik hoorde ze al mompelen, 'zeg het, zeg het nou, zeg het nou'. En toen kwam dus ineens 'Vreten zij met u' eruit. Kutkinders.
Huh, ik snap 'm niet?
buitenlandse kindjes, dus waarschijnlijk ipv Allah zij met u, dus.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale vr 31 mei 2013 - 7:26

Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Huh, ik snap 'm niet?

Vrede zij met u, denk ik.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 7:29

KimRosenberg85 schreef:
Supertalentje schreef:

Is het een taboe geworden om het woordje 'dik' te gebruiken? Ik weet niet anders dan dat je een dikke buik krijgt wanneer je zwanger bent, ik vind er niks mis mee dit te benoemen.
Of het een taboe geworden is weet ik niet, maar gepast is het mijn kringen allerminst. Dat jij niet anders weet maakt het nog niet gepast te zeggen dat je een zwangere vrouw ongegeneerd 'dik' mag noemen. Je mag het vinden en je mag het denken, maar kijk niet vreemd op als een zwangere vrouw de humor er ook niet van inziet.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:34

Aziraphale schreef:
Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Huh, ik snap 'm niet?

ik dacht echt een overduidelijke T te horen, en waarom zou je elkaar moeten aansporen om vrede zij met u te zeggen?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:34

Je moet het ook in de context zien natuurlijk. Arme man... wat moet je toch op je tellen passen tegenwoordig, voordat je het weet krijg je weer een sneer, omdat iemand zich gekwetst voelt...

En Lennox: ik vind het wel grappig eigenlijk, in plaats van: 'Vrede zij met u' zeiden ze dus 'Vrete zij met u', dus het vreten zij met u (in uw boodschappentas, stel ik me dan zo voor). Ik vind het wel creatief bedacht.

Als je je alles zo aantrekt dan heb je toch eigenlijk geen leven meer? Laat gaan!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:35

Ik had geen tas mee. En wat een aparte beredenatie.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:37

Hoe vat jij het dan op?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:37

Laat maar.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale vr 31 mei 2013 - 7:38

Lennox schreef:
Aziraphale schreef:
Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Huh, ik snap 'm niet?

ik dacht echt een overduidelijke T te horen, en waarom zou je elkaar moeten aansporen om vrede zij met u te zeggen?

Haha, nee. Ik bedoel dat ik denk dat het van de uitspraak Vrede Zij Met U komt, niet Allah Zij Met U.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Supertalentje vr 31 mei 2013 - 7:38

KimRosenberg85 schreef:Je moet het ook in de context zien natuurlijk. Arme man... wat moet je toch op je tellen passen tegenwoordig, voordat je het weet krijg je weer een sneer, omdat iemand zich gekwetst voelt...
Context? Welke context precies als je zo wordt voorgesteld aan een accountant met wie je de komende 6 weken moet samenwerken? Niet alleen blijkbaar die arme man, ook vrouwen vol van normen en waarden weten soms niet beter, sneu he?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 31 mei 2013 - 7:39

Weet je, het zijn kinderen hè? Hier wordt ook wel eens wat geroepen, maar als je je daar steeds iets van gaat aantrekken, dan blijf je bezig. Alleen maar jammer als je je je humeur daardoor laat verpesten!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: