Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dat zeg je toch niet?

+50
SDL
Luce
Aziraphale
Ilovethe90s
Supertalentje
Blair
Mystique
June
Carmen_
Cimic
Lady Starstruck
AnnaK
Ragazza
MissBlunt
Punk'd
Bubbelicious
Steep
ekjir@M
Sam
Sanne
Alex
Exogenesis
Aggi
kwak
Snoopy
SoGood
rapa nui
*Lookie*
Snoes
Le Chat Noir
Arwyn
Sarah1985
Jerry
Slakje
Parel
Floor
NoName88
LDJ
Mida4you
Sea of Trees
Paper Crown
Mermaid
Laurientje
Appeltje
Susan
Lejow
Parisienne
Tiara
Gympie
Caroow
54 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 Empty Re: Dat zeg je toch niet?

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 6:49

Parel schreef:
Wel vind ik het geen excuus, 'je hebt een kind gehad', ja natuurlijk heb je een kind gehad maar het is niks onoverkomelijks, doutzen kroes is er ook bovenop gekomen. Al vind ik zoiets zeggen na 10 weken wel érg cru ook.

Dit vind ik ook raar, ik bedoel, sinds wanneer heb je een excuus nodig om een buikje te hebben of aangekomen te zijn? Daarbij ga ik mezelf echt niet vergelijken met een topmodel die leeft van haar mooie figuur en het gewend is om zich helemaal suf te trainen.

Plus dat de kilo'tjes bij de een wat meer blijven hangen dan bij de ander, ik denk dat je daar niet altijd iets aan kan doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sarah1985 do 30 mei 2013 - 7:01

nare opmerkingen , en je bent helemaal niet dik

Moet je morgen werken in s?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow do 30 mei 2013 - 7:03

Ja, van 06.30 tot 11.00, kom je me spotten? Mijn vriend is te zien tussen 16.30 en 01.30 Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Arwyn do 30 mei 2013 - 7:05

Dat soort opmerkingen kreeg je ook best eens te horen tijdens je zwangerschap toch?
Echt, wat een botte mensen heb jij in je omgeving zeg.. Kan me echt niet voorstellen dat ik dat ooit zou zeggen tegen iemand die zwanger of net bevallen is..
Als je nou inderdaad elke dag een zak chips en 2 repen chocola op zou eten is het nog wat anders, maar nu.. Mad
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Le Chat Noir do 30 mei 2013 - 7:11

Misschien waren ze altijd jaloers op je uiterlijk of figuur en hebben ze er nu soort van plezier in dat je nog wat zwaarder bent....
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Caroow do 30 mei 2013 - 7:11

Ja die kreeg ik eerder ook, maar niet van deze mensen confused

Maar echt, als was ik nu nog 10 kilo zwaarder, ik heb een prachtig kind en mijn vriend vindt mij nog steeds mooi.

Ooit ben ik weer dun, en anders maar niet smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow do 30 mei 2013 - 7:11

Susan schreef:
Parel schreef:
Wel vind ik het geen excuus, 'je hebt een kind gehad', ja natuurlijk heb je een kind gehad maar het is niks onoverkomelijks, doutzen kroes is er ook bovenop gekomen. Al vind ik zoiets zeggen na 10 weken wel érg cru ook.

Dit vind ik ook raar, ik bedoel, sinds wanneer heb je een excuus nodig om een buikje te hebben of aangekomen te zijn? Daarbij ga ik mezelf echt niet vergelijken met een topmodel die leeft van haar mooie figuur en het gewend is om zich helemaal suf te trainen.

Plus dat de kilo'tjes bij de een wat meer blijven hangen dan bij de ander, ik denk dat je daar niet altijd iets aan kan doen.

En die de centen en de tijd heeft voor een personal trainer.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 7:14

Dat snap ik ook echt niet dat je zulke opmerkingen maakt, ik zou dat zelf echt nooit zeggen, zwanger (geweest) of niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Caroow do 30 mei 2013 - 7:14

Le Chat Noir schreef:Misschien waren ze altijd jaloers op je uiterlijk of figuur en hebben ze er nu soort van plezier in dat je nog wat zwaarder bent....

De volgende keer dat iemand iets zegt ga ik hier aan denken!

Toen ik nog zwanger was zei een wat zwaarder meisje tegen mij 'zo jij bent dik geworden', en ik heb toen geantwoord 'ja, en jij was het altijd al' (heerlijk he, hormonen Laughing ). Dat werd mij niet in dank afgenomen dus ik moet nu wel een beetje uitkijken wat ik terug zeg.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 7:14

Le Chat Noir schreef:Misschien waren ze altijd jaloers op je uiterlijk of figuur en hebben ze er nu soort van plezier in dat je nog wat zwaarder bent....

Ik weet nog dat ik hoogzwanger was en dat mijn nichtje, toen nog met veel overgewicht, inmiddels heel veel afgevallen, langskwam en zei: 'Hè hè, eindelijk ben jij een keer dikker.' Maar daar kon ik wel om lachen, was ook geen jaloerse opmerking maar gewoon typisch een grap voor haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 7:15

Caroow schreef:

De volgende keer dat iemand iets zegt ga ik hier aan denken!

Toen ik nog zwanger was zei een wat zwaarder meisje tegen mij 'zo jij bent dik geworden', en ik heb toen geantwoord 'ja, en jij was het altijd al' (heerlijk he, hormonen Laughing ). Dat werd mij niet in dank afgenomen dus ik moet nu wel een beetje uitkijken wat ik terug zeg.

Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781 Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 281626781
Sorry, maar ik vind het echt een topactie. Schijt dat het je niet in dank werd afgenomen, dan had zij maar moeten nadenken voor ze haar bek poezelige mondje opentrok.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow do 30 mei 2013 - 7:16

Hahaha ik moet hard om je reactie lachen Susan.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Slakje do 30 mei 2013 - 7:17

Lejow schreef:
Susan schreef:
Parel schreef:

En die de centen en de tijd heeft voor een personal trainer.
In één of ander mamaboekje stond eens een artikel over je gewicht na de zwangerschap. Daar stond toen een personal trainer in die speciale workouts aanbood voor net bevallen mama's voor maar 500 euro! Rolling Eyes

EDIT: Carooow; ik wilde op je FBstatus zeggen: Verlies je ook gelijk wat gewicht (als mopje, eh), maar misschien is dat toch niet zo handig :p
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Sarah1985 do 30 mei 2013 - 7:21

Caroow schreef:Ja, van 06.30 tot 11.00, kom je me spotten? Mijn vriend is te zien tussen 16.30 en 01.30 Very Happy

wij komen precies er tussen in jammer
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Caroow do 30 mei 2013 - 7:24

O jammer Sarah!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 7:27

Vind het in alle gevallen -aangekomen of afgevallen- not done om diegene daar expliciet op te wijzen, maar in het geval van een bekende en zwangerschap vind ik het ronduit dom.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 7:28

Behalve als je weet dat iemand hard bezig is om af te vallen, dan vind ik het wel aardig om het te zeggen als je vindt dat diegene veel kwijt is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Lookie* do 30 mei 2013 - 7:34

Wat erg dat collega's dit zeggen! Na 10 weken ben je echt nog niet op je normale gewicht in de meeste gevallen. En dan die opmerking over de borstvoeding, belachelijk. Trek je er maar niks van aan (is moeilijk, ik zou het me absoluut ook aantrekken). Misschien zijn ze jaloers? Je ziet er prima uit! (ik herinner me je nog in bikini in een ander topic, toen dacht ik nog: die ziet er alweer goed uit voor dat ze zo pas is bevallen)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  rapa nui do 30 mei 2013 - 7:43

Stomme opmerkingen van je collega's. Ligt het er ook niet aan dat ze misschien veel jonger zijn en nog helemaal niet bezig zijn met kinderen krijgen e.d. en dat er bij jou op het werk ook nog niet vaak eerder zwangere/net bevallen werknemers waren. Dat ze eigenlijk geen idee hebben wat normaal is na een zwangerschap? Niet dat ik indertijd zulk soort opmerkingen maakte maar ik kan me er dan iets meer bij voorstellen dan dat je met mensen in verschillende leeftijdscategorieen werkt waarvan oudere mensen ook zulk soort opmerkingen maken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Caroow do 30 mei 2013 - 7:45

Het waren geen opmerkingen van jongeren, juist van ouderen. Misschien komen die nog als ik het weekend werk nerd
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood do 30 mei 2013 - 8:50

Goh, mensen in mijn omgeving mogen wel blij zijn met mijn tactische aanpak. Cool Wat een stel tactloze domme opmerkingen zeg. Dat zeg je toch niet? - Pagina 2 1371890812 Alsof je daar iemand mee helpt.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Snoopy do 30 mei 2013 - 9:05

Ik sta ook altijd versteld wat mensen durven te zeggen.

Ik had eenpaar weken terug buikgriep en ik ben te zwaar. Dus ik zei dat ik niet veel kon eten : 'oh dat kan jij wel hebben'

Later kwam het ter sprake dat ik erg misselijk was, dus toen kreeg ik de opmerking 'je bent toch niet zwanger?
Op zich niks mis mee, als grapje, maar toen ik zei 'nee hoor komt door de buikgriep', toen kreeg ik terug 'dat zal je vast vaker horen? Dan men denkt dat je zwanger bent?'
Eh nee!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  kwak do 30 mei 2013 - 9:08

Lekker lullig vind ik z'n opmerking.
Kan me voorstellen dan je dat niet leuk vind.

Ik vind het niet leuk dat mensen zeggen dat ik alweer zo slank ben, of met aanbieden van iets lekkers zeggen "jij kan het wel hebben".
En dan word slank als gezien als ideaal beeld ofzo lijkt het wel maar ik vind het wel irritant als daar dan ook de nadruk word gelegd net als je wat kilo's te veel hebt en helemaal als je net bent bevallen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Snoes do 30 mei 2013 - 9:26

Snoopy schreef:Ik sta ook altijd versteld wat mensen durven te zeggen.

Ik had eenpaar weken terug buikgriep en ik ben te zwaar. Dus ik zei dat ik niet veel kon eten : 'oh dat kan jij wel hebben'

Later kwam het ter sprake dat ik erg misselijk was, dus toen kreeg ik de opmerking 'je bent toch niet zwanger?
Op zich niks mis mee, als grapje, maar toen ik zei 'nee hoor komt door de buikgriep', toen kreeg ik terug 'dat zal je vast vaker horen? Dan men denkt dat je zwanger bent?'
Eh nee!
Oh jeetje zeg, dit is toch gewoon kwetsen om te kwetsen? Ik snap écht waar niet dat er mensen zijn die zo'n opmerkingen durven maken, zo laag.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Aggi do 30 mei 2013 - 9:39

Ik ken de opmerkingen niet, ik was voor mijn zwangerschap al enorm afgevallen en heb nooit een grote buik gehad tijdens de zwangerschap. Ik gaf ook borstvoeding, je zag aan mij ook niet echt dat ik dikker was geworden.
Wat erg zeg... van die opmerkingen, echt onvoorstelbaar, vind dat niet kunnen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: