Dat zeg je toch niet?
+50
SDL
Luce
Aziraphale
Ilovethe90s
Supertalentje
Blair
Mystique
June
Carmen_
Cimic
Lady Starstruck
AnnaK
Ragazza
MissBlunt
Punk'd
Bubbelicious
Steep
ekjir@M
Sam
Sanne
Alex
Exogenesis
Aggi
kwak
Snoopy
SoGood
rapa nui
*Lookie*
Snoes
Le Chat Noir
Arwyn
Sarah1985
Jerry
Slakje
Parel
Floor
NoName88
LDJ
Mida4you
Sea of Trees
Paper Crown
Mermaid
Laurientje
Appeltje
Susan
Lejow
Parisienne
Tiara
Gympie
Caroow
54 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Dat zeg je toch niet?
Parel schreef:
Wel vind ik het geen excuus, 'je hebt een kind gehad', ja natuurlijk heb je een kind gehad maar het is niks onoverkomelijks, doutzen kroes is er ook bovenop gekomen. Al vind ik zoiets zeggen na 10 weken wel érg cru ook.
Dit vind ik ook raar, ik bedoel, sinds wanneer heb je een excuus nodig om een buikje te hebben of aangekomen te zijn? Daarbij ga ik mezelf echt niet vergelijken met een topmodel die leeft van haar mooie figuur en het gewend is om zich helemaal suf te trainen.
Plus dat de kilo'tjes bij de een wat meer blijven hangen dan bij de ander, ik denk dat je daar niet altijd iets aan kan doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
nare opmerkingen , en je bent helemaal niet dik
Moet je morgen werken in s?
Moet je morgen werken in s?
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, van 06.30 tot 11.00, kom je me spotten? Mijn vriend is te zien tussen 16.30 en 01.30
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Dat soort opmerkingen kreeg je ook best eens te horen tijdens je zwangerschap toch?
Echt, wat een botte mensen heb jij in je omgeving zeg.. Kan me echt niet voorstellen dat ik dat ooit zou zeggen tegen iemand die zwanger of net bevallen is..
Als je nou inderdaad elke dag een zak chips en 2 repen chocola op zou eten is het nog wat anders, maar nu..
Echt, wat een botte mensen heb jij in je omgeving zeg.. Kan me echt niet voorstellen dat ik dat ooit zou zeggen tegen iemand die zwanger of net bevallen is..
Als je nou inderdaad elke dag een zak chips en 2 repen chocola op zou eten is het nog wat anders, maar nu..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Misschien waren ze altijd jaloers op je uiterlijk of figuur en hebben ze er nu soort van plezier in dat je nog wat zwaarder bent....
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ja die kreeg ik eerder ook, maar niet van deze mensen
Maar echt, als was ik nu nog 10 kilo zwaarder, ik heb een prachtig kind en mijn vriend vindt mij nog steeds mooi.
Ooit ben ik weer dun, en anders maar niet
Maar echt, als was ik nu nog 10 kilo zwaarder, ik heb een prachtig kind en mijn vriend vindt mij nog steeds mooi.
Ooit ben ik weer dun, en anders maar niet
Caroow- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Parel schreef:
Wel vind ik het geen excuus, 'je hebt een kind gehad', ja natuurlijk heb je een kind gehad maar het is niks onoverkomelijks, doutzen kroes is er ook bovenop gekomen. Al vind ik zoiets zeggen na 10 weken wel érg cru ook.
Dit vind ik ook raar, ik bedoel, sinds wanneer heb je een excuus nodig om een buikje te hebben of aangekomen te zijn? Daarbij ga ik mezelf echt niet vergelijken met een topmodel die leeft van haar mooie figuur en het gewend is om zich helemaal suf te trainen.
Plus dat de kilo'tjes bij de een wat meer blijven hangen dan bij de ander, ik denk dat je daar niet altijd iets aan kan doen.
En die de centen en de tijd heeft voor een personal trainer.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Dat snap ik ook echt niet dat je zulke opmerkingen maakt, ik zou dat zelf echt nooit zeggen, zwanger (geweest) of niet.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Le Chat Noir schreef:Misschien waren ze altijd jaloers op je uiterlijk of figuur en hebben ze er nu soort van plezier in dat je nog wat zwaarder bent....
De volgende keer dat iemand iets zegt ga ik hier aan denken!
Toen ik nog zwanger was zei een wat zwaarder meisje tegen mij 'zo jij bent dik geworden', en ik heb toen geantwoord 'ja, en jij was het altijd al' (heerlijk he, hormonen ). Dat werd mij niet in dank afgenomen dus ik moet nu wel een beetje uitkijken wat ik terug zeg.
Caroow- Lady Post-a-lot
Le Chat Noir schreef:Misschien waren ze altijd jaloers op je uiterlijk of figuur en hebben ze er nu soort van plezier in dat je nog wat zwaarder bent....
Ik weet nog dat ik hoogzwanger was en dat mijn nichtje, toen nog met veel overgewicht, inmiddels heel veel afgevallen, langskwam en zei: 'Hè hè, eindelijk ben jij een keer dikker.' Maar daar kon ik wel om lachen, was ook geen jaloerse opmerking maar gewoon typisch een grap voor haar.
Susan- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Le Chat Noir schreef:Misschien waren ze altijd jaloers op je uiterlijk of figuur en hebben ze er nu soort van plezier in dat je nog wat zwaarder bent....
De volgende keer dat iemand iets zegt ga ik hier aan denken!
Toen ik nog zwanger was zei een wat zwaarder meisje tegen mij 'zo jij bent dik geworden', en ik heb toen geantwoord 'ja, en jij was het altijd al' (heerlijk he, hormonen ). Dat werd mij niet in dank afgenomen dus ik moet nu wel een beetje uitkijken wat ik terug zeg.
Sorry, maar ik vind het echt een topactie. Schijt dat het je niet in dank werd afgenomen, dan had zij maar moeten nadenken voor ze haar
Susan- Lady Post-a-lot
Hahaha ik moet hard om je reactie lachen Susan.
Caroow- Lady Post-a-lot
In één of ander mamaboekje stond eens een artikel over je gewicht na de zwangerschap. Daar stond toen een personal trainer in die speciale workouts aanbood voor net bevallen mama's voor maar 500 euro!Lejow schreef:Susan schreef:Parel schreef:
En die de centen en de tijd heeft voor een personal trainer.
EDIT: Carooow; ik wilde op je FBstatus zeggen: Verlies je ook gelijk wat gewicht (als mopje, eh), maar misschien is dat toch niet zo handig :p
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Caroow schreef:Ja, van 06.30 tot 11.00, kom je me spotten? Mijn vriend is te zien tussen 16.30 en 01.30
wij komen precies er tussen in jammer
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
O jammer Sarah!
Caroow- Lady Post-a-lot
Vind het in alle gevallen -aangekomen of afgevallen- not done om diegene daar expliciet op te wijzen, maar in het geval van een bekende en zwangerschap vind ik het ronduit dom.
Gast- Gast
Behalve als je weet dat iemand hard bezig is om af te vallen, dan vind ik het wel aardig om het te zeggen als je vindt dat diegene veel kwijt is.
Susan- Lady Post-a-lot
Wat erg dat collega's dit zeggen! Na 10 weken ben je echt nog niet op je normale gewicht in de meeste gevallen. En dan die opmerking over de borstvoeding, belachelijk. Trek je er maar niks van aan (is moeilijk, ik zou het me absoluut ook aantrekken). Misschien zijn ze jaloers? Je ziet er prima uit! (ik herinner me je nog in bikini in een ander topic, toen dacht ik nog: die ziet er alweer goed uit voor dat ze zo pas is bevallen)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Stomme opmerkingen van je collega's. Ligt het er ook niet aan dat ze misschien veel jonger zijn en nog helemaal niet bezig zijn met kinderen krijgen e.d. en dat er bij jou op het werk ook nog niet vaak eerder zwangere/net bevallen werknemers waren. Dat ze eigenlijk geen idee hebben wat normaal is na een zwangerschap? Niet dat ik indertijd zulk soort opmerkingen maakte maar ik kan me er dan iets meer bij voorstellen dan dat je met mensen in verschillende leeftijdscategorieen werkt waarvan oudere mensen ook zulk soort opmerkingen maken.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Het waren geen opmerkingen van jongeren, juist van ouderen. Misschien komen die nog als ik het weekend werk
Caroow- Lady Post-a-lot
Goh, mensen in mijn omgeving mogen wel blij zijn met mijn tactische aanpak. Wat een stel tactloze domme opmerkingen zeg. Alsof je daar iemand mee helpt.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik sta ook altijd versteld wat mensen durven te zeggen.
Ik had eenpaar weken terug buikgriep en ik ben te zwaar. Dus ik zei dat ik niet veel kon eten : 'oh dat kan jij wel hebben'
Later kwam het ter sprake dat ik erg misselijk was, dus toen kreeg ik de opmerking 'je bent toch niet zwanger?
Op zich niks mis mee, als grapje, maar toen ik zei 'nee hoor komt door de buikgriep', toen kreeg ik terug 'dat zal je vast vaker horen? Dan men denkt dat je zwanger bent?'
Eh nee!
Ik had eenpaar weken terug buikgriep en ik ben te zwaar. Dus ik zei dat ik niet veel kon eten : 'oh dat kan jij wel hebben'
Later kwam het ter sprake dat ik erg misselijk was, dus toen kreeg ik de opmerking 'je bent toch niet zwanger?
Op zich niks mis mee, als grapje, maar toen ik zei 'nee hoor komt door de buikgriep', toen kreeg ik terug 'dat zal je vast vaker horen? Dan men denkt dat je zwanger bent?'
Eh nee!
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Lekker lullig vind ik z'n opmerking.
Kan me voorstellen dan je dat niet leuk vind.
Ik vind het niet leuk dat mensen zeggen dat ik alweer zo slank ben, of met aanbieden van iets lekkers zeggen "jij kan het wel hebben".
En dan word slank als gezien als ideaal beeld ofzo lijkt het wel maar ik vind het wel irritant als daar dan ook de nadruk word gelegd net als je wat kilo's te veel hebt en helemaal als je net bent bevallen.
Kan me voorstellen dan je dat niet leuk vind.
Ik vind het niet leuk dat mensen zeggen dat ik alweer zo slank ben, of met aanbieden van iets lekkers zeggen "jij kan het wel hebben".
En dan word slank als gezien als ideaal beeld ofzo lijkt het wel maar ik vind het wel irritant als daar dan ook de nadruk word gelegd net als je wat kilo's te veel hebt en helemaal als je net bent bevallen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Oh jeetje zeg, dit is toch gewoon kwetsen om te kwetsen? Ik snap écht waar niet dat er mensen zijn die zo'n opmerkingen durven maken, zo laag.Snoopy schreef:Ik sta ook altijd versteld wat mensen durven te zeggen.
Eh nee!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik ken de opmerkingen niet, ik was voor mijn zwangerschap al enorm afgevallen en heb nooit een grote buik gehad tijdens de zwangerschap. Ik gaf ook borstvoeding, je zag aan mij ook niet echt dat ik dikker was geworden.
Wat erg zeg... van die opmerkingen, echt onvoorstelbaar, vind dat niet kunnen.
Wat erg zeg... van die opmerkingen, echt onvoorstelbaar, vind dat niet kunnen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Het zal toch niet?
» Dit doe je toch niet!
» UWV - dit mag toch niet?????
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Het zal toch niet?
» Dit doe je toch niet!
» UWV - dit mag toch niet?????
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: