Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KDV: Dit kan toch niet?!

+4
loesje
Coco
Susan
Mida4you
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Mida4you ma 4 jul 2011 - 22:56

Mijn schoonmoeder heeft ons dochtertje gisteren opgehaald van het kinderdagverblijf. Toen kreeg ze te horen dat Z. van de picknicktafel is gevallen. Dit is gekomen omdat een ander kindje haar opgetild heeft en op de picknicktafel had gezet. Hierdoor is ze er dus af gevallen en is op de zijkant van haar hoofdje gevallen. Dit vindt ik echt niet normaal, en dat ze leidsters het ook niet hebben gezien. Ze hebben het wel direct gekoeld.

Ik kwam thuis en mijn man had haar net bij mijn schoonouders opgehaald. Ze zat op de grond thuis en kreeg opeens braakneigingen en er liep allemaal water in haar mond en kon opeens geen adem krijgen ( ze heeft niet overgegeven ) Dit heeft ze dus 3x gehad en duurde per keer ongeveer 25 seconden. Mijn man zat echt in twijfel op 112 op te bellen maar toen ging het weer goed. Hij heeft wel direct de huisartsenpost gebeld om 's avonds nog even langs te gaan voor de zekerheid. Ze was gelukkig wel heel levendig en af en toe ook blij. De dokter heeft haar onderzocht en we kregen het advies om haar elk uur wakker te maken en hebben we ook gedaan en er is gelukkig niets aan de hand.

Maar toch vindt ik dit echt een super grote fout van het verblijf. Het had heel anders kunnen aflopen. Ik vind het zelf ook heel jammer dat ik haar zelf niet heb kunnen ophalen of mijn man. Ik ga ze zo meteen bellen en wil ik alles even horen en ga ik ze vertellen dat dit toch echt niet kan...

Ik moest even mijn verhaal kwijt.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 22:58

Jeetje - dan schrik je Sad Ik zou het zeker aangeven bij het KDV. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat klopt, maar ik vind dat ze jullie als ouder zijnde hadden moeten informeren over het voorval, dan zouden jullie haar zelf opgehaald hebben natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 23:01

Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom ze op het kinderdagverblijf niet meteen de huisarts hebben gebeld, dat is toch het eerste wat je doet bij zo'n val? Je gaat toch niet alleen koelen en het dan verder maar afwachten?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Mida4you ma 4 jul 2011 - 23:01

Pippa schreef:Jeetje - dan schrik je Sad Ik zou het zeker aangeven bij het KDV. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dat klopt, maar ik vind dat ze jullie als ouder zijnde hadden moeten informeren over het voorval, dan zouden jullie haar zelf opgehaald hebben natuurlijk.

Ja nou inderdaad. Het was net gebeurd toen mijn schoonmoeder haar ophaalde. Maar ze hadden ons toch ook even kunnen bellen??

@ Susan. Zoiets had ik ook. En vooral omdat ze op de zijkant van haar hoofdje is gevallen en dat is een zeer gevaarlijke plek!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Coco ma 4 jul 2011 - 23:03

Jeetje wat een fout zeg! Ik zou goed pissig zijn en het lijkt mij toch dat ze in zo'n geval in ieder geval eventjes 1 van de ouders bellen om dit te vertellen...vind het nogal wat dat ze dat aan oma overlaten om te melden.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat zoiets in een seconde gebeurd, vallen wel, maar een ander kindje optillen, nog op de picknicktafel zetten...beetje onoplettend in mijn ogen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 23:07

Van het ongeluk zelf kun je niet zoveel zeggen denk ik. Zit ze op een verticale groep? Dan heb je natuurlijk allerlei leeftijden door elkaar lopen.

Maar van het handelen ná wat er gebeurd is, kun je zeker wel wat zeggen vind ik. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze bij zoiets het zekere voor het onzekere nemen en er een arts naar laten kijken. En verder hadden ze imo inderdaad direct contact met jullie moeten opnemen.

Gelukkig gaat het weer goed met jullie meisje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  loesje ma 4 jul 2011 - 23:08

[quote="Minneke"]Van het ongeluk zelf kun je niet zoveel zeggen denk ik. Zit ze op een verticale groep? Dan heb je natuurlijk allerlei leeftijden door elkaar lopen.

Maar van het handelen ná wat er gebeurd is, kun je zeker wel wat zeggen vind ik. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat ze bij zoiets het zekere voor het onzekere nemen en er een arts naar laten kijken. En verder hadden ze imo inderdaad direct contact met jullie moeten opnemen.

Gelukkig gaat het weer goed met jullie meisje!

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 23:10

fouten gebeuren overal. Dit is wel een ernstige fout en ik denk dat de leidsters er zelf ook van geschrokken zijn. Hun handelen hierna vind ik echt slecht. Ze hadden in de eerste plaats direct jullie moeten bellen en in de tweede plaats hadden ze er direct mee naar de huisarts/ziekenhuis moeten gaan. Daar mag je ze naar mijn idee ook echt op aanspreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 23:14

Bij ons geven ze ook vrijwel altijd een wekadvies als een kind op het hoofdje is gevallen, ook als hij of zij vlak daarna alweer vrolijk aan het spelen is. Alleen daarom al had het kinderdagverblijf de huisarts moeten bellen, om te zorgen dat jullie het juiste advies zouden krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 23:18

Een wekadvies duurt hier trouwens 24 uur, dus ik zou erop aandringen dat ze haar vandaag tijdens haar middagslaapje ook nog extra in de gaten houden en zo nodig wekken na twee uur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  miss22 ma 4 jul 2011 - 23:29

Pfff wat een schrik, ik vind dat ze ondanks het net gebeurd was jullie toch hadden in moeten lichten. Trouwens ik vind het belachelijk dat kindjes elkaar optillen, dit wil ik absoluut niet bij ons zoontje
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Mida4you ma 4 jul 2011 - 23:32

Susan schreef:Bij ons geven ze ook vrijwel altijd een wekadvies als een kind op het hoofdje is gevallen, ook als hij of zij vlak daarna alweer vrolijk aan het spelen is. Alleen daarom al had het kinderdagverblijf de huisarts moeten bellen, om te zorgen dat jullie het juiste advies zouden krijgen.

Dit doen wij ook hoor. 24 uur. Ook vanochtend heb ik haar 2 keer wakker gemaakt.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 23:35

Mirjam4you schreef:
Susan schreef:Bij ons geven ze ook vrijwel altijd een wekadvies als een kind op het hoofdje is gevallen, ook als hij of zij vlak daarna alweer vrolijk aan het spelen is. Alleen daarom al had het kinderdagverblijf de huisarts moeten bellen, om te zorgen dat jullie het juiste advies zouden krijgen.

Dit doen wij ook hoor. 24 uur. Ook vanochtend heb ik haar 2 keer wakker gemaakt.

Ja dat weet ik wel, maar jullie moesten er zelf achteraan en dat vind ik al fout. Het kinderdagverblijf had al moeten zorgen dat jullie dat wekadvies kregen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Lejow di 5 jul 2011 - 0:00

Toen ik nog op een KDV werkte is er ook eens een kindje van de picknick tafel gevallen, was een peutertje, die zelf aan tafel was gaan zitten, en op de een of andere manier kletterde ze er echt vol vanaf. Ze had een mega ei op haar voorhoofd.
Je hebt als leidster maar twee handen, en een ongeluk zit inderdaad een klein hoekje, helaas gebeuren zulke dingen gewoon.
Maar wij hebben op dat moment ook niet een huisarts gebeld. We hebben de plek direct gekoeld, de ouders gebeld dat het kindje gevallen was, en haar heel goed in de gaten gehouden. Ik meen me te herrineren dat ouders haar niet veel later op kwamen halen en dat wij als advies hebben gegeven om haar goed in de gaten te houden en desnoods nog even langs de HA te gaan.

Ik vind het dus niet raar dat ze niet gelijk de huisarts gebeld hebben, ik neem aan dat er leidsters werken die een EHBO diploma in hun bezit hebben en dus weten hoe ze moeten handelen. Ik vind het wel raar dat jullie hier niet over ingelicht zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Susan di 5 jul 2011 - 0:10

Heel goed in de gaten houden en koelen is niet altijd genoeg, bij zo'n val op het hoofd kan er ook na uren nog een zwelling ontstaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Lejow di 5 jul 2011 - 0:15

Daarom zijn ook de ouders gebeld en hebben wij hen aangeraden naar een huisarts te gaan. Al ontstond er bij dit meisje echt direct een enorm ei.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Mida4you di 5 jul 2011 - 1:51

Ik heb vanmiddag gebeld en heb mijn zegje gedaan. En vooral dat ze ons meteen hadden moeten bellen. Nouja alles uitgepraat met de leidster en ik was echt wel pissig maar het is nu oke. Ik hoop iig dat er zoiets nooit weer gebeurd!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 1:53

fijn dat het nu klaar is. Hopelijk doen de leisters hier wat mee en worden ouders de volgende keer wel direct gebeld! heeft je meisje er nog last van gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Mida4you di 5 jul 2011 - 1:58

Nee, gelukkig heeft ze geen last. Ik kan iig niks aan haar merken, en daar ben ik heel blij om! Ze wordt de hele dag al lekker geknuffeld door mij, ik vind het gewoon zo zielig wat er is gebeurd.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Pien di 5 jul 2011 - 2:09

Ik vind het goed dat je je zegje hebt gedaan bij het kinderdagverblijf, je meest dierbare `bezit` breng je daar toch heen en dan hoop je dat ze goed en veilig met haar om zullen gaan... Dat ze is gevallen, had waarschijnlijk niemand kunnen voorkomen, maar idd... ze hadden gewoon actie moeten ondernemen!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:40

Mirjam ; heb je de leidinggevende gesproken? Ik vind toch wel dat die hiervan moet weten, zodat zij ermee aan de slag kan.

Als zoiets bij ons zou gebeuren, zou ik idd gelijk koelen en de ouders bellen. Uitleggen wat er is gebeurd en met de ouders bespreken wat ze willen dat we verder doen. Dit kan zijn, met dat kindje naar de huisarts of ze komen ze gelijk halen. Wel zeg ik ALTIJD dat ze de kindjes in de gaten moeten houden en zonodig een paar keer wakker moeten maken snachts.

Ook al heb je EHBO gehad, je bent geen dokter. Uit mezelf kan ik zeggen dat ik precies zo zou handelen als hierboven genoemd, mits het open is en waarschijnlijk gehecht moet worden, dan sta ik gelijk klaar om naar het ziekenhuis te rijden! Maar niet voordat ik de ouders heb gebeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Mida4you di 5 jul 2011 - 2:43

@ Parels, De leidster met die ik vandaag heb gesproken gaat het vandaag of morgen meteen doorgeven aan de inval leidinggevende. Het nadeel is dat onze leidinggevende tijdelijk niet aanwezig is i.v.m. ziekte en er is nu een invaller. Ik hoop dat ze er wel wat mee doen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:50

Ben ik de enige die het raar vind dat geen enkele leidster gezien heeft wat er gebeurde?

Tuurlijk kan een kind vallen dat zelf op een tafel klimt.
Of struikelt over een drempel of weet ik het wat.

Maar een kind heeft dus blijkbaar de tijd om een baby op te tillen, op die tafel neer te zetten en er af te laten vallen....
Hier worden de baby's buiten niet eens alleen gelaten.
De andere (oudere kindjes die kunnen lopen) mogen gewoon over het hele pleintje en de baby's worden bij elkaar in de buitenbox gelegd of op de matten. En daar is altijd een leidster bij.

Maar goed, hopelijk heeft ze verder nergens last van.
Je zal wel flink geschrokken zijn! Geef haar maar lekker veel knuffels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Mida4you di 5 jul 2011 - 2:52

Ja ik ben echt geschrokken! Het was zo: Er zat vlakbij een ander meisje en die was heel erg aan het huilen. De leidster draait zich om en is even met haar bezig en toen gebeurde het.

Ze wordt heel veel knuffelt door mij hihii!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Lejow di 5 jul 2011 - 3:57

Dat soort dingen gebeuren echt in een seconde Hazeltje. Ik had ook een keer dat een jongetje op de glijbaan binnen aant spelen was, ik me twee tellen omdraaide omdat een ander kindje huilde en hij net op de verkeerde manier er op klom en er af viel. Snee in zijn kin....



Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV: Dit kan toch niet?! Empty Re: KDV: Dit kan toch niet?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum