Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Sjaantje za 8 jan 2011 - 9:21

Dilemma:

Bijna zeven jaar geleden ben ik uit huis gegaan en gaan samenwonen met mijn (toen nog) vriend. Liefst waren we in mijn vorige woonplaats gebleven, maar we stonden nog maar 9 maanden ingeschreven als woningzoekende toen er 15km verderop een huurwoning vrij kwam die al volledig aangepast was aan iemand met een beperking (ik heb reuma en kan niet lang staan/lopen en traplopen is ook geen succes) en tot onze grote verrassing kregen wij het huis toegewezen hoewel we niet op de eerste plaats waren geëindigd. We zijn dus hiernaartoe verhuisd en hoewel we niets met deze plaats hadden (behalve dat mijn zwager er woonde met zijn familie) hebben we hier met veel plezier gewoond.
Toen de relatie 3,5 jaar geleden uitging, bleef ik in dit huis wonen en is hij verhuisd. Ik moet rondkomen van een kleine uitkering en heb toen uitgezocht of ik beter in een kleiner (goedkoper) huis kon gaan wonen. Maar doordat huurtoeslag dan ook aangepast zou worden, zou mijn netto huur hetzelfde blijven. Ja, dan ga je niet kleiner wonen als het net zo duur is!
Inmiddels is mijn zwager verhuisd naar mijn vorige woonplaats, hij is gaan samenwonen met mijn zus en ze hebben een dochtertje. Mijn vader heeft sinds 2,5 jaar een vriendin (mama is overleden) en zij woont 50 km hier vandaan en hij gaat dit jaar bij haar wonen, hoewel hij er nu eigenlijk ook al altijd is. Ik heb wel eens stiekem gedacht dat ik best wel zou willen terugverhuizen, aangezien ik in mijn huidige woonplaats nog steeds niks heb. Mijn hobby en wat vrienden wonen daar ook, mijn zus en zwager dus met hun dochtertje op wie ik regelmatig pas en waar ik dus ook vaak over de vloer kom. Vanavond kwam het ter sprake tussen mijn zus en mij en nu kriebelt het weer....

Nu zijn er echter wat voors en tegens:
VOOR:
- dichtbij zus/zwager en vrienden, ook handig omdat ik in de toekomst vaker hulp nodig zal hebben
- handig om bij te springen met mijn nichtje
- niet meer steeds heen en weer rijden (ik ben 4 á 5 dagen per week in mijn vorige woonplaats te vinden, haast vaker dan in mijn huidige woonplaats)
- dichterbij mijn hobby

TEGEN:
- mijn huidige woning is zó 'perfect' qua indeling/aanpassing (slaapkamer en (aangepaste) badkamer beneden, aangepaste keuken, ruime parkeergelegenheid vóór mijn huis met invalidenparkeerbord op mijn kenteken, schuur met pad achterom dat handig is voor mijn scootmobiel, boven nog een grote verdieping (zolder) met slaapkamer die ik eigenlijk niet nodig heb zolang ik alleen woon.
- verhuizen kost geld en ik ben (helaas) geen rijke tante
- bij een verhuizing komt veel kijken qua klussen, sjouwen etc. en daarin kan ik bijna niets zelf dus ik ben zo ongeveer volledig afhankelijk van anderen maar mijn familie- en vriendenkring is erg beperkt

Zo zijn er misschien nog wel meer dingen waar ik nu even niet aan gedacht heb. Het zat dus 'onder de oppervlakte' al te borrelen bij mij, maar nu ben ik er toch weer harder over aan het nadenken.
Kunnen jullie eens je licht hierop laten schijnen? Misschien kunnen jullie mij even door dit dilemma heen helpen. En nee, ik hoef niet van vandaag op morgen een antwoord en stel dat ik wél ga verhuizen dan gebeurt dat echt niet á la minute en dat hoeft ook niet. Maar ik wil graag even de storm in mijn hoofd wat rustiger krijgen...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 9:32

Eigenlijk heb ik nooit geweten hoever jullie uit elkaar wonen. Dus hoever wonen jullie uit elkaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Sjaantje za 8 jan 2011 - 9:36

Wie? Zus en ik? 15km! Zij woont in mijn vorige woonplaats en gaat zelfs in papa's huis wonen als hij naar z'n vriendin verhuist.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Zininzon za 8 jan 2011 - 9:39

Ik ben meteen jouw praktische issues aan het oplossen in mijn hoofd...

Volgens mij heb jij de keuze zelf al gemaakt, maar blijf je nu steken op de praktische punten. Je kunt bij de gemeente bijzondere bijstand aanvragen voor inrichtingskosten.
Bij ons in de buurt is een stichting waarvoor vrijwilligers op projectbasis klusjes doen (zoals verhuizen, leggen van laminaat, tuinaanleg etc), dus wie weet zou dat voor jou ook iets zijn.

Gevoelsmatig ben je volgens mij al weer terug naar je oude woonplaats Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Sjaantje za 8 jan 2011 - 9:50

Zininzon, daar heb je eigenlijk wel gelijk in! Ik wil het echt graag maar ben allerlei dingen aan het afwegen die misschien niet eens hoeven... Maar ik zie ook wel op tegen al het geregel, omdat ik ook bij de gemeente aanvragen zal moeten doen voor woningaanpassing en da's altijd zo'n rompslomp. Maar ja dan zit ik daarna wel op een plek waar ik graag zou willen Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 9:51

[quote="Sjaantje"]Wie? Zus en ik? 15km! Zij woont in mijn vorige woonplaats en gaat zelfs in papa's huis wonen als hij naar z'n vriendin verhuist.[/quote

Sjaantje, ow Sjaantje.

Voor jouw dingen zou ik zeggen; Verhuizen. Ook vanwege jouw Reuma. Iets dat nooit meer beter wordt, maar alleen maar slechter kan worden. Dan zijn jouw zwager en zus er sneller bij, dan wanneer je op afstand blijft wonen. Voor mij is 15 km niets, maar kan me voorstellen dat de afstand voor jou twee keer zo groot is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Sjaantje za 8 jan 2011 - 10:07

Nou ja, de afstand is natuurlijk niet héél erg groot (mijn auto kent de weg onderhand zelf wel), maar wel te groot om even gauw bij elkaar binnen te waaien. Je bent (enkele reis) toch 20 autominuten onderweg). Maar als ik ooit meer hulp nodig heb is het natuurlijk wel handig om dichterbij te wonen.

*zucht*
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Lindsya za 8 jan 2011 - 10:36

Die verhuisvergoeding van de gemeente krijg je niet zo maar, er moet echt een goede medische reden zijn waarom je moet verhuizen om daarvoor in aanmerking te komen. Ik zou eerst is na gaan of je er voor in aanmerking komt.

Sta je nog wel ingeschreven voor een huis in je oude woonplaats? Ik denk dat je zelf al stiekem een keuze heb gemaakt en wil je graag terug na je oude woonplaats, het is toch gezelliger bij je zus en ook wel een geruststelling als zij jou in de toekomst kan helpen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Zininzon za 8 jan 2011 - 10:51

Lindsya schreef:Die verhuisvergoeding van de gemeente krijg je niet zo maar, er moet echt een goede medische reden zijn waarom je moet verhuizen om daarvoor in aanmerking te komen. Ik zou eerst is na gaan of je er voor in aanmerking komt.

Ik bedoelde niet op medische grond, maar vanwege laag inkomen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Gizmo za 8 jan 2011 - 10:55

Ik zou ook voor verhuizen gaan als ik jou was.
Wel alleen als er een goede mogelijkheid voor je langskomt, je moet er qua woning niet (teveel) op achteruit gaan.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Sjaantje za 8 jan 2011 - 10:58

Nee zo'n verhuisvergoeding zal ik wel niet voor in aanmerking komen verwacht ik. Ik krijg ook nét teveel voor bijzondere bijstand enzo. Bovendien heb ik een spaarpotje dus dat telt ook mee. Maar voor aanpassing van het huis (verlaagde keuken, aangepaste badkamer) heb ik de gemeente wel nodig maar dat gaat dan vanuit de wmo.

Ik sta inderdaad al ingeschreven in die woonplaats, het is één grote regio dus die inschrijving telt voor zowel hier als daar en nog meer plaatsen. Weet niet precies hoe lang ik ingeschreven sta, maar volgens mij al dik 6 jaar, kort nadat ik hier kwam wonen heb ik me opnieuw ingeschreven dus da's wel positief.

En ja, eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt, ik zie alleen op tegen alles wat erbij komt kijken... Niet om te klagen ofzo, maar soms valt het me gewoon zwaar dat ik alleenstaand ben en zulke 'grote' beslissingen in mijn uppie moet regelen...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Lindsya za 8 jan 2011 - 11:12

Zininzon schreef:
Lindsya schreef:Die verhuisvergoeding van de gemeente krijg je niet zo maar, er moet echt een goede medische reden zijn waarom je moet verhuizen om daarvoor in aanmerking te komen. Ik zou eerst is na gaan of je er voor in aanmerking komt.

Ik bedoelde niet op medische grond, maar vanwege laag inkomen.

Dan krijg ze het ook niet omdat ze al in een eigen huis woon en er niks op wijst dat ze moet verhuizen dus daar zou ze ook niet voor in aanmerkingen komen. Tegenwoordig zijn deze regels streng geworden.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Sjaantje za 8 jan 2011 - 11:18

Meiden, in ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik duik mijn bedje in en mocht ik binnenkort verhuizen, dan laat ik het zeker weten Very Happy

Welterusten!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Zininzon zo 9 jan 2011 - 1:10

Lindsya schreef:
Zininzon schreef:
Lindsya schreef:Die verhuisvergoeding van de gemeente krijg je niet zo maar, er moet echt een goede medische reden zijn waarom je moet verhuizen om daarvoor in aanmerking te komen. Ik zou eerst is na gaan of je er voor in aanmerking komt.

Ik bedoelde niet op medische grond, maar vanwege laag inkomen.

Dan krijg ze het ook niet omdat ze al in een eigen huis woon en er niks op wijst dat ze moet verhuizen dus daar zou ze ook niet voor in aanmerkingen komen. Tegenwoordig zijn deze regels streng geworden.

Dan zijn ze hier in Twente misschien wat coulanter. Als je hier een bijstandsuitkering hebt en je verhuist van de ene huurwoning naar de andere, krijg je zo 1000 euro om je woning in te richten. Moet vaak wel via een hulpverlenende instantie worden aangevraagd.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Lindsya zo 9 jan 2011 - 7:45

Hier zijn ze daar echt streng in. Ik weet het toevallig van een vriendin zij kreeg het niet omdat ze van het ene huis verhuisde na het andere en ze wil 2600 euro verhuisvergoeding lenen maar ze kreeg het niet omdat ze geen grondige reden had. Ze woonde samen met haar moeder en partner in één huis en wilde een eigen huis.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 8:20

Lindsya schreef:Hier zijn ze daar echt streng in. Ik weet het toevallig van een vriendin zij kreeg het niet omdat ze van het ene huis verhuisde na het andere en ze wil 2600 euro verhuisvergoeding lenen maar ze kreeg het niet omdat ze geen grondige reden had. Ze woonde samen met haar moeder en partner in één huis en wilde een eigen huis.

Ja ok maar zij ging dan ook van het ene naar het andere huis dan snap ik dat wel. Maar bj Sjaan is dit niet het geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Lindsya ma 10 jan 2011 - 3:42

Theedoosje schreef:
Lindsya schreef:Hier zijn ze daar echt streng in. Ik weet het toevallig van een vriendin zij kreeg het niet omdat ze van het ene huis verhuisde na het andere en ze wil 2600 euro verhuisvergoeding lenen maar ze kreeg het niet omdat ze geen grondige reden had. Ze woonde samen met haar moeder en partner in één huis en wilde een eigen huis.

Ja ok maar zij ging dan ook van het ene naar het andere huis dan snap ik dat wel. Maar bj Sjaan is dit niet het geval.

Bij Sjaan is het ook precies hetzelfde die gaat ook van het ene huis na het andere huis.

Mijn vriendin woonde ook in een te klein huis met zijn alle dus het moest wel.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Zwoesj ma 10 jan 2011 - 4:54

Sjaan, gewoon doen! Laat je niet tegenhouden door het geregel als je zelf al weet dat je daarna er gelukkiger van zal worden (zeker als je aangeeft daar alles nog te hebben, en waar je nu zit (op het huis na) niet).
En ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je willen helpen, ook waar je het misschien niet eens van verwacht. Misschien staat Isa wel in eens met een pizza en kluskleding voor de deur :P
Waar zou je dan heen verhuizen?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel? Empty Re: Verhuizen: wel of niet of wel of niet of toch wel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum