Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel werken met eerste kind?

+48
Susan
Tummy
Highway
Filoria
Snoes
firda
Annie24
Niene
Jazzlyn
kwak
yes1984
blondje1313
Fiwen
Shisha
Luce
Happydobby
chipa
Kat1980
Laced
SarahKey
M-G
Sophiee
Puggle
Ilovethe90s
Bruintje Beer
Dolphinne
Silke
Thunder
Amber-
Flower_L
Linda
Aimee
lente
bolus26
Twellie
Merel
Fearie
Darius
Aziraphale
Parel
sanne-84
piene1983
Star007
Limburg85
Sanne
Printje
Lejow
Exogenesis
52 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 7:10

Maar werken met een kind thuis is niet heel makkelijk, zeg ik uit ervaring. Wel als er nog iemand is die op hem kan letten, maar niet als je de enige bent. Ja, met een baby gaat het misschien nog wel (tenzij je een heel wakkere baby hebt), maar met een dreumes/peuter wordt het al wat moeilijker.

Wil je alleen maar aaneengesloten dagen op het kinderdagverblijf of minimaal twee aaneengesloten dagen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis ma 17 jun 2013 - 7:14

Dit rooster heb ik alleen komend schooljaar he. Dat zijn nog 5 maanden na mijn verlof. Daarna kan mijn rooster er weer heel anders uit zien. Wie weet heb ik dan gewoon netjes 3 dagen over 3 dagen verdeeld (of uiteraard 4, als ik er voor kies om mijn huidige werktijdfactor te behouden).

Ik had het plan om ons kind 2 aaneengesloten dagen op het kdv te doen en 1 dag bij ouders/schoonouders.

Nu wordt het sowieso de woensdag bij ouders/schoonouders en de dinsdag en donderdag ben ik nog niet over uit. Mijn zus heeft aangegeven waarschijnlijk op de dinsdag te kunnen, maar dat hoort ze binnen nu en twee weken. Ze kan dit dan afwisselen met mijn ouders. Dat zou betekenen dat ik dan alleen de donderdag een beroep ga doen op het kdv.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 7:18

Persoonlijk zou ik liever kiezen voor twee dagen op het kinderdagverblijf die niet aaneengesloten zijn dan voor maar één dag. Ik denk dat het voor een kind moeilijker wennen is als hij of zij maar één keer in de week gaat. Dus in jouw situatie zou ik dan toch kiezen voor dinsdag en donderdag kinderdagverblijf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 7:22

Darius schreef:Nou, ik vind het in de eerste plaats toch wel een beetje een lelijke streek van je directeur hoor. Tuurlijk, niet aan ieders wensen kan voldaan worden, maar dit vind ik wel heel erg uitsmeren van je uren over de week, en daarbij vind ik die maandagmiddag erg lullig. Die woensdag vind ik ook vervelend voor je, zeker omdat de kinderopvang gesloten is en jij expliciet hebt gezegd niet op de woensdag te willen werken. Maar ik snap dan je directeur wel, er is toch iemand die op woensdagmiddag moet. En als jij het aankomend schooljaar bent, dan vind ik dat je het jaar erop weer vrijgesteld moet worden.

Ik zou nogmaals met de directeur gaan praten. Als hij een goede reden heeft, en wil meedenken, dan zou ik met hem een oplossing gaan bedenken. Als de directeur niet bereid is om mee te denken, dan zou ik gaan voor de optie die jou het meeste oplevert, en de school het minste. (ja, lekker flauw he)
Wat kinderachtig. Als moeder denk je natuurlijk aan je kind, maar als directeur heb je een school draaiende te houden. Ik kan me zo voorstellen dat 80% van de leerkrachten wel een kind heeft, of meerderen, je kan nu eenmaal niet met alle wensen rekening houden. Je bent nog altijd gewoon aan het wérk, niet de hele wereld draait om jou en jouw kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis ma 17 jun 2013 - 7:23

Heb je helemaal gelijk in. Wat dat betreft zou ik toch echt beter de woensdag vrij kunnen nemen en het kind op maandag en dinsdag op het kdv zetten en op donderdag bij ouders/schoonouders.

Nu nog de vraag of ik mijn huidige contract behoud of naar 3 dagen ga...
Hoeveel uren maak jij, Susan?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis ma 17 jun 2013 - 7:24

Zo dacht ik er ook altijd over, Kim, maar nu ik zelf in de situatie zit, vind ik het erg rottig hoe het allemaal loopt. Ik heb het idee dat het namelijk ook wel anders had gekund qua dagverdeling.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Filoria ma 17 jun 2013 - 7:27

Susan schreef:Persoonlijk zou ik liever kiezen voor twee dagen op het kinderdagverblijf die niet aaneengesloten zijn dan voor maar één dag. Ik denk dat het voor een kind moeilijker wennen is als hij of zij maar één keer in de week gaat. Dus in jouw situatie zou ik dan toch kiezen voor dinsdag en donderdag kinderdagverblijf.
Jup, dat was hier ook het meest fijn. Tomas ging eerst alleen op vrijdag, maar toen wilde hij maar niet echt wennen. Daarna ging hij op woensdag en vrijdag en dat ging veel beter.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Darius ma 17 jun 2013 - 7:33

De kinderen zijn hier een aantal jaren op maandag en woensdag naar het kdv gegaan, en dat vond ik erg prettig, ondanks dat het niet aaneengesloten was.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 7:35

Wat raar vd directeur want dit vind ik voor kinderen helemaal niet ideaal. Ik snap zijn oogpunt dus ook echt niet, het is veel meer stabiel wanneer jij gewoon 3 volle dagen zou werken lijkt me. Wat lastig zeg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Darius ma 17 jun 2013 - 7:39

Printje schreef:Wat raar vd directeur want dit vind ik voor kinderen helemaal niet ideaal. Ik snap zijn oogpunt dus ook echt niet, het is veel meer stabiel wanneer jij gewoon 3 volle dagen zou werken lijkt me. Wat lastig zeg.

Ik snap de directeur wel, het is gewoon echt ieder jaar een hele grote puzzel. Je moet rekening houden met je personeel, de fte, de dagen, de kinderen, de ouders, de groepen en weet ik wat nog meer. Exo is daar nu wel op een rottige manier de dupe van geworden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Darius ma 17 jun 2013 - 7:39

Exo, wanneer ben je uitgerekend en wanneer begint en eindigt je verlof?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 7:41

Darius schreef:
Printje schreef:Wat raar vd directeur want dit vind ik voor kinderen helemaal niet ideaal. Ik snap zijn oogpunt dus ook echt niet, het is veel meer stabiel wanneer jij gewoon 3 volle dagen zou werken lijkt me. Wat lastig zeg.

Ik snap de directeur wel, het is gewoon echt ieder jaar een hele grote puzzel. Je moet rekening houden met je personeel, de fte, de dagen, de kinderen, de ouders, de groepen en weet ik wat nog meer. Exo is daar nu wel op een rottige manier de dupe van geworden.

Ja maar ja een juf halve dagen laten werken??? das toch helemaal niet logisch?

Hier is het ok wel een puzzel maar voor het gros veranderd er gelukkig nooit iets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Aziraphale ma 17 jun 2013 - 7:44

Printje schreef:
Darius schreef:
Printje schreef:Wat raar vd directeur want dit vind ik voor kinderen helemaal niet ideaal. Ik snap zijn oogpunt dus ook echt niet, het is veel meer stabiel wanneer jij gewoon 3 volle dagen zou werken lijkt me. Wat lastig zeg.

Ik snap de directeur wel, het is gewoon echt ieder jaar een hele grote puzzel. Je moet rekening houden met je personeel, de fte, de dagen, de kinderen, de ouders, de groepen en weet ik wat nog meer. Exo is daar nu wel op een rottige manier de dupe van geworden.

Ja maar ja een juf halve dagen laten werken??? das toch helemaal niet logisch?

Hier is het ok wel een puzzel maar voor het gros veranderd er gelukkig nooit iets.

Maar de groep wordt gesplitst 's middags, daar komt het door. Ik snap het allemaal wel. Ik heb helaas ook jarenlang zo'n invulling gehad qua baan. Alleen kreeg ik dit vaak omdat er mensen waren met kinderen en eerlijk gezegd was ik daar flink klaar mee. En omdat er 'gelukkig' voor het gros nooit wat veranderde.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Darius ma 17 jun 2013 - 7:45

Printje schreef:
Darius schreef:
Printje schreef:Wat raar vd directeur want dit vind ik voor kinderen helemaal niet ideaal. Ik snap zijn oogpunt dus ook echt niet, het is veel meer stabiel wanneer jij gewoon 3 volle dagen zou werken lijkt me. Wat lastig zeg.

Ik snap de directeur wel, het is gewoon echt ieder jaar een hele grote puzzel. Je moet rekening houden met je personeel, de fte, de dagen, de kinderen, de ouders, de groepen en weet ik wat nog meer. Exo is daar nu wel op een rottige manier de dupe van geworden.

Ja maar ja een juf halve dagen laten werken??? das toch helemaal niet logisch?

Hier is het ok wel een puzzel maar voor het gros veranderd er gelukkig nooit iets.

Ik lees van Exo dat ze de kleuters krijgt, er zijn twee kleutergroepen en op maandagmorgen zitten de kleutergroepen bij elkaar en op maandagmiddag gaan ze weer uit elkaar. Het is helemaal niet logisch, dat ben ik met je eens, maar hij zal het heus wel met een reden hebben gedaan. Waar ik overigens wel weer benieuwd naar ben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 7:45

Hier zijn dat soort constructies ook gelukkig niet over groepen verdelen in de middag. Dit jaar is er zelfs niets veranderd tov vorig jaar en zo is het dus meestal. Soms wisselen duo's van dag maar voor de rest is het hier altijd wel erg dagen vast zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Darius ma 17 jun 2013 - 7:47

Aziraphale schreef:
Printje schreef:
Darius schreef:
Printje schreef:Wat raar vd directeur want dit vind ik voor kinderen helemaal niet ideaal. Ik snap zijn oogpunt dus ook echt niet, het is veel meer stabiel wanneer jij gewoon 3 volle dagen zou werken lijkt me. Wat lastig zeg.

Ik snap de directeur wel, het is gewoon echt ieder jaar een hele grote puzzel. Je moet rekening houden met je personeel, de fte, de dagen, de kinderen, de ouders, de groepen en weet ik wat nog meer. Exo is daar nu wel op een rottige manier de dupe van geworden.

Ja maar ja een juf halve dagen laten werken??? das toch helemaal niet logisch?

Hier is het ok wel een puzzel maar voor het gros veranderd er gelukkig nooit iets.

Maar de groep wordt gesplitst 's middags, daar komt het door. Ik snap het allemaal wel. Ik heb helaas ook jarenlang zo'n invulling gehad qua baan. Alleen kreeg ik dit vaak omdat er mensen waren met kinderen en eerlijk gezegd was ik daar flink klaar mee. En omdat er 'gelukkig' voor het gros nooit wat veranderde.

Het hele onderwijs moet gewoon over de kop. Ik ben zo'n enorme voorstander van het vijf gelijke dagen model: gewoon alle dagen naar school van half negen tot 2 uur. Klaar. Voor kinderen duidelijk, ouders gaan niet meer massaal de woensdag en de vrijdag vrij nemen, minder belasting voor de bso op de drukke dinsdagen en donderdagen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Aziraphale ma 17 jun 2013 - 7:49

Darius, dat heeft mijn school. Van 8:30 tot 14:15 uur. Helaas maken we volgens het bestuur teveel uren dus zijn de kinderen vanaf volgend jaar op woensdagsmiddag wel om 12:15 uur uit. Mijn werktijdfactor verandert gelukkig niet, ik heb geen woensdag wtf.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis ma 17 jun 2013 - 7:56

Darius schreef:Exo, wanneer ben je uitgerekend en wanneer begint en eindigt je verlof?

30 november uitgerekend en mijn verlof eindigt zo rond de voorjaarsvakantie. De precieze datum hebben we nog niet bekeken.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Silke ma 17 jun 2013 - 8:02

Wat vervelend Exo. Is het niet mogelijk dat de leerkracht die op maandagochtend werkt, met jou ruilt met de woensdagochtend? Zodat jij de hele maandag werkt en niet meer op woensdag? Of is dat niet mogelijk omdat de woensdagochtend langer is?
Hier zijn er ook dagdelen dat de groepen gesplitst worden, en moeten er dus ook collega's voor een halve dag komen. Gelukkig wordt dit wel in overleg gedaan.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 8:05

Nee Darius, dat lijkt me dus echt zo vreselijk. Onze kleuters gaan 4 dagen van 8.30-14.45 uur en hebben de woensdag vrij.
Ik wil mijn klas niet delen dus dan zou ik of meer moeten gaan werken of dus wel een klas delen. Daarnaast lijkt het me voor kleuters veel te veel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 8:15

Exogenesis schreef:
Hoeveel uren maak jij, Susan?

Oh, niet zoveel, aan mij heb je in dat opzicht echt niks. Ik schrijf doktersromannetjes en dat doe ik op freelance basis, ik kan dus werken wanneer ik wil en zovaak als ik wil en de ene maand is dat meer dan de andere maand. Toen Ezra baby was werkte ik niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis ma 17 jun 2013 - 8:18

Silke schreef:Wat vervelend Exo. Is het niet mogelijk dat de leerkracht die op maandagochtend werkt, met jou ruilt met de woensdagochtend? Zodat jij de hele maandag werkt en niet meer op woensdag? Of is dat niet mogelijk omdat de woensdagochtend langer is?
Hier zijn er ook dagdelen dat de groepen gesplitst worden, en moeten er dus ook collega's voor een halve dag komen. Gelukkig wordt dit wel in overleg gedaan.

Nee, want zij werkt zelf woensdag al. Zij heeft de andere groep 1/2 en neemt mijn groep er de maandagochtend bij.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis ma 17 jun 2013 - 8:19

Och ja, dat is waar ook Susan. Dat valt dan ook niet te vergelijken.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 8:19

Maar kan ze dan niet in plaats van op maandagochtend op woensdagochtend jouw groep erbij nemen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis ma 17 jun 2013 - 8:22

Dat heb ik al voorgesteld, maar dat was niet mogelijk. Op maandag wordt er Engels gegeven door een speciale leerkracht en dat is volgens directie en die leerkracht hét perfecte moment om de groep samen te voegen. Die Engels leerkracht werkt helaas niet op de woensdag. Dus dat weegt mee in hun argument.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum