Hoeveel werken met eerste kind?
+48
Susan
Tummy
Highway
Filoria
Snoes
firda
Annie24
Niene
Jazzlyn
kwak
yes1984
blondje1313
Fiwen
Shisha
Luce
Happydobby
chipa
Kat1980
Laced
SarahKey
M-G
Sophiee
Puggle
Ilovethe90s
Bruintje Beer
Dolphinne
Silke
Thunder
Amber-
Flower_L
Linda
Aimee
lente
bolus26
Twellie
Merel
Fearie
Darius
Aziraphale
Parel
sanne-84
piene1983
Star007
Limburg85
Sanne
Printje
Lejow
Exogenesis
52 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Hoeveel werken met eerste kind?
Toen de oudste 10 maanden was 18 uur p.w gaan werken, 1 jaar lang. Daarna door zwangerschap in ziektewet en niet meer gaan werken. Waarschijnlijk tot ze beiden op de basisschool zitten(jongste nu bijna 14 maanden).
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Waar leven die mensen van dan? Hebben de mannen zulke goede banen?SarahKey schreef:Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe. Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik heb sinds ons trouwen altijd 20-24 uur gewerkt, dat doe ik nu nog met 2 kids.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik zou graag 24 uur blijven werken, maar dan verdeeld over 3 dagen, ipv 4 dagen.
Gast- Gast
Luce schreef:Waar leven die mensen van dan? Hebben de mannen zulke goede banen?SarahKey schreef:Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe. Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
-
Laatst aangepast door Jazzlyn op ma 20 mei 2013 - 19:59; in totaal 1 keer bewerkt
Jazzlyn- Prater
Voor ik moeder werd en nog samenwoonde werkte ik 24 uur. Nu ( naja momenteel minder ivm therapeutisch werken )werk ik 36 uur en doe ik het alleen met mijn dochter dus ik moet wel.
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Ik werkte er 36 en doe dat nu nog, wel 4x9.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Jazzlyn schreef:Luce schreef:Waar leven die mensen van dan? Hebben de mannen zulke goede banen?SarahKey schreef:Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe. Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
Wij leven ook op mijn man zijn salaris. Weet niet of hij nu zoveel verdient, maar wij redden het perfect ( zelfs nog sparen) met 2 grote autos, 2 kinderen, 4 huisdieren , ruim koophuis etc. Wij gaan ook nog 1a2keer per jaar op vakantie (buitenland ). Het kan dus wel. Verkeren wij blijkbaar in een luxe positie
mag ik dan heel brutaal vragen wat je man netto verdient?
Gast- Gast
Jazzlyn schreef:Luce schreef:Waar leven die mensen van dan? Hebben de mannen zulke goede banen?SarahKey schreef:Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe. Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
Wij leven ook op mijn man zijn salaris. Weet niet of hij nu zoveel verdient, maar wij redden het perfect ( zelfs nog sparen) met 2 grote autos, 2 kinderen, 4 huisdieren , ruim koophuis etc. Wij gaan ook nog 1a2keer per jaar op vakantie (buitenland ). Het kan dus wel. Verkeren wij blijkbaar in een luxe positie
Dan verdient je man toch gewoon goed? Als je zo kan leven dan weet je dat wel lijkt me.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik werk nu 24 uur over 4 dagen.. wil straks naar 16 uur.
Hopelijk kan dat op mijn werk.
Hopelijk kan dat op mijn werk.
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
Puggle schreef:Jazzlyn schreef:Luce schreef:Waar leven die mensen van dan? Hebben de mannen zulke goede banen?SarahKey schreef:Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe. Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
Dan verdient je man toch gewoon goed? Als je zo kan leven dan weet je dat wel lijkt me.
Daar sluit ik mij bij aan. Maar aan de andere kant, geeft niet iedereen zijn eigen definitie aan "het goed hebben"? Natuurlijk verkeer je in een luxe positie op het moment dat één van de twee niet hoeft te werken, maar wellicht heett jazzlynn een lage hypotheek met dus lage maandlasten. En wat voor auto's heeft ze voor de deur staan? Wat is een ruim koophuis? Gaan ze 2 keer per jaar naar de Malediven of naar Spanje? En sparen ze 1000 euro per maand of 200 euro?
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Laced schreef:Puggle schreef:Jazzlyn schreef:Luce schreef:Waar leven die mensen van dan? Hebben de mannen zulke goede banen?SarahKey schreef:Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe. Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
Daar sluit ik mij bij aan. Maar aan de andere kant, geeft niet iedereen zijn eigen definitie aan "het goed hebben"? Natuurlijk verkeer je in een luxe positie op het moment dat één van de twee niet hoeft te werken, maar wellicht heett jazzlynn een lage hypotheek met dus lage maandlasten. En wat voor auto's heeft ze voor de deur staan? Wat is een ruim koophuis? Gaan ze 2 keer per jaar naar de Malediven of naar Spanje? En sparen ze 1000 euro per maand of 200 euro?
Ja dat is ook zo. Helaas geen lage hypotheek hier, was het maar zon feest
Overigens werkt mijn man veel en dat compenseert het hè. En rejoy,vragen mogen maar dan wel via pm!
Jazzlyn- Prater
Dan doe ik toch iets verkeerds, met twee inkomens, twee oude kleine auto's, een kat en net zon hoge hypotheek als onze huur is, want wij kunnen echt niet enorm sparen en al helemaal niet 2x per jaar op vakantie. Dus ik vermoed dat het inkomen van je man gewoon erg hoog ligt of je lasten erg laag zijn. Alleen aan vaste lasten zijn wij al 2500,- kwijt. En we hebben het echt niet slecht, maar veel sparen of op vakantie zit er niet echt in.
Gast- Gast
Ik ga 20 uur werken, voorheen 40.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik heb het ook al in het najaar-2013 topic gezet, maar ik weet mijn werkdagen voor komend jaar. En ik ben er niet blij mee
Voor m'n verlof, nieuw schooljaar dus, hebben ze mijn 4 dagen over 5 dagen uitgesmeerd (maandagmiddag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdagmorgen), na het verlof willen ze me op maandagmiddag, dinsdag, woensdag en donderdag hebben (gebaseerd op 3 dagen werk). Dat vind ik echt niet leuk! Ten eerste al, omdat op woensdag de kinderopvang gesloten is. Ik had duidelijk aangegeven de woensdag juist NIET te willen werken, omdat ik mijn kind 2 aaneengesloten dagen bij de kinderopvang (aangesloten bij onze school, kindcentrum) wil hebben. Dat kan nu dus niet en nu moet ik mijn ouders en schoonouders vragen óf een andere opvang zoeken.
Maar goed, nu twijfel ik over het volgende:
1. 4 dagen (0,86 fte) behouden en gedurende 5 maanden en hopelijk bijna een heel nieuw schooljaar 1 dag ouderschapsverlof opnemen.
2. 3 dagen (0,69 fte) gaan werken en gedurende héél lang een halve dag (de ma. middag) ouderschapsverlof opnemen.
Het ouderschapsverlof wordt voor 50% doorbetaald, dus optie 1 is financieel aantrekkelijker. Addertje onder het gras is dat je, wanneer het hele verlof opgebruikt is, het aantal uren waarop je ouderschapsverlof gebaseerd is, gedurende een half jaar volledig moet werken. Dus dan zou ik 4 dagen volop aan het werk moeten wanneer het kind ongeveer anderhalf is. Op dat moment zóu mijn man aanspraak kunnen maken op zijn ouderschapsverlof, zodat hij de woensdagochtend bijvoorbeeld vrij neemt.
Maar man, ik zit zo te twijfelen. Ben zo bang dat ik spijt krijg of tekort schiet. Beide heeft zijn voors en tegens. Iemand met een verhelderende blik hier op?
Voor m'n verlof, nieuw schooljaar dus, hebben ze mijn 4 dagen over 5 dagen uitgesmeerd (maandagmiddag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdagmorgen), na het verlof willen ze me op maandagmiddag, dinsdag, woensdag en donderdag hebben (gebaseerd op 3 dagen werk). Dat vind ik echt niet leuk! Ten eerste al, omdat op woensdag de kinderopvang gesloten is. Ik had duidelijk aangegeven de woensdag juist NIET te willen werken, omdat ik mijn kind 2 aaneengesloten dagen bij de kinderopvang (aangesloten bij onze school, kindcentrum) wil hebben. Dat kan nu dus niet en nu moet ik mijn ouders en schoonouders vragen óf een andere opvang zoeken.
Maar goed, nu twijfel ik over het volgende:
1. 4 dagen (0,86 fte) behouden en gedurende 5 maanden en hopelijk bijna een heel nieuw schooljaar 1 dag ouderschapsverlof opnemen.
2. 3 dagen (0,69 fte) gaan werken en gedurende héél lang een halve dag (de ma. middag) ouderschapsverlof opnemen.
Het ouderschapsverlof wordt voor 50% doorbetaald, dus optie 1 is financieel aantrekkelijker. Addertje onder het gras is dat je, wanneer het hele verlof opgebruikt is, het aantal uren waarop je ouderschapsverlof gebaseerd is, gedurende een half jaar volledig moet werken. Dus dan zou ik 4 dagen volop aan het werk moeten wanneer het kind ongeveer anderhalf is. Op dat moment zóu mijn man aanspraak kunnen maken op zijn ouderschapsverlof, zodat hij de woensdagochtend bijvoorbeeld vrij neemt.
Maar man, ik zit zo te twijfelen. Ben zo bang dat ik spijt krijg of tekort schiet. Beide heeft zijn voors en tegens. Iemand met een verhelderende blik hier op?
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Wat een ingewikkelde keuze Exo! Ik heb zelf 4 dagen, 3 dagen en 2 dagen per week gewerkt sinds ik moeder ben. Bij 4 dagen was ik voor mijn gevoel te weinig thuis. Bij 2 dagen werken mis ik juist veel op mijn werk. 3 vind ik zelf perfect.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik werk nu gewoon 4 dagen net als voor mijn verlof en ik vind het precies goed zo. Ik denk dat je gewoon moet ervaren wat het beste bij je/jullie past
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Nou, ik vind het in de eerste plaats toch wel een beetje een lelijke streek van je directeur hoor. Tuurlijk, niet aan ieders wensen kan voldaan worden, maar dit vind ik wel heel erg uitsmeren van je uren over de week, en daarbij vind ik die maandagmiddag erg lullig. Die woensdag vind ik ook vervelend voor je, zeker omdat de kinderopvang gesloten is en jij expliciet hebt gezegd niet op de woensdag te willen werken. Maar ik snap dan je directeur wel, er is toch iemand die op woensdagmiddag moet. En als jij het aankomend schooljaar bent, dan vind ik dat je het jaar erop weer vrijgesteld moet worden.
Ik zou nogmaals met de directeur gaan praten. Als hij een goede reden heeft, en wil meedenken, dan zou ik met hem een oplossing gaan bedenken. Als de directeur niet bereid is om mee te denken, dan zou ik gaan voor de optie die jou het meeste oplevert, en de school het minste. (ja, lekker flauw he)
Maarrrr, als je neigt naar optie 2: weet dan ook dat de school jouw maandagmiddag mag weigeren. Als het niet in het belang is van de school dat jij op die middag ouderschapsverlof opneemt, dan krijg je geen toestemming.
Ik zou nogmaals met de directeur gaan praten. Als hij een goede reden heeft, en wil meedenken, dan zou ik met hem een oplossing gaan bedenken. Als de directeur niet bereid is om mee te denken, dan zou ik gaan voor de optie die jou het meeste oplevert, en de school het minste. (ja, lekker flauw he)
Maarrrr, als je neigt naar optie 2: weet dan ook dat de school jouw maandagmiddag mag weigeren. Als het niet in het belang is van de school dat jij op die middag ouderschapsverlof opneemt, dan krijg je geen toestemming.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Lastige keuze Exo. Ik ga zelf vier dagen werken, had liever drie gewild maar dat is op dit moment geen optie.
Tummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12
Ik ben het eens met Darius, maar als je maandag en dinsdag werkt dan zit je kind toch maandag en dinsdag bij de kinderopvang? Dan zou je voor woensdag en donderdag een andere oplossing kunnen zoeken, dus ouders en schoonouders.
Ik zou trouwens toch liever een dagje ertussen hebben (dus dinsdag en donderdag naar de kinderopvang) dan een andere kinderopvang zoeken, want het lijkt me wel erg ideaal als het kinderdagverblijf verbonden is aan het werk. Wel raar trouwens dat ze op woensdag dicht zijn, de woensdag is toch gewoon een werkdag?
Ben je trouwens op woensdagmiddag vrij?
Ik zou trouwens toch liever een dagje ertussen hebben (dus dinsdag en donderdag naar de kinderopvang) dan een andere kinderopvang zoeken, want het lijkt me wel erg ideaal als het kinderdagverblijf verbonden is aan het werk. Wel raar trouwens dat ze op woensdag dicht zijn, de woensdag is toch gewoon een werkdag?
Ben je trouwens op woensdagmiddag vrij?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind het ook niet een aardige actie. Komt ook nog eens bovenop dat ik kleuters krijg, terwijl ik aan heb gegeven álles te willen behalve kleuters. Bovendien ben ik de afgelopen jaren steeds als een schaakpion heen en weer geschoven. Ik heb nog nooit dezelfde klas achtereenvolgens gehad. Maar goed, dat had ik al geaccepteerd. Het zal wel wennen. Het is voor de directeur ook een hele klus om de hele puzzel qua uren en formatiewensen rond te krijgen.
Ze zijn woensdags gesloten vanwege te weinig kinderen. Op een gegeven moment was er nog maar één baby. Dat liep niet.
Op woensdagmiddag ben ik op papier vrij ja. In de praktijk werk ik meestal tot ongeveer 15.00u aan nakijkwerk, handelingsplannen en voorbereiding.
In plaats van de maandagmiddag, zou ik ook de woensdag ouderschapsverlof kunnen nemen (en ons kind op maandagmiddag en de hele dinsdag naar de opvang brengen). Maar dan onderbreek ik de week voor de groep. Denk dat de directeur daar niet blij mee is. Maar het valt te proberen. Hij is verder vrij schappelijk.
Ze zijn woensdags gesloten vanwege te weinig kinderen. Op een gegeven moment was er nog maar één baby. Dat liep niet.
Op woensdagmiddag ben ik op papier vrij ja. In de praktijk werk ik meestal tot ongeveer 15.00u aan nakijkwerk, handelingsplannen en voorbereiding.
In plaats van de maandagmiddag, zou ik ook de woensdag ouderschapsverlof kunnen nemen (en ons kind op maandagmiddag en de hele dinsdag naar de opvang brengen). Maar dan onderbreek ik de week voor de groep. Denk dat de directeur daar niet blij mee is. Maar het valt te proberen. Hij is verder vrij schappelijk.
Exogenesis- Kletskop
Het lijkt me toch raar dat hij er geen probleem mee heeft als er maandagochtend juf A is en maandagmiddag juf B en wel als de week onderbroken wordt. Midden op de dag een juffenwissel vind ik onrustiger.
Susan- Lady Post-a-lot
Zou je het nakijk- en voorbereidingswerk dat je nu op woensdagmiddag doet niet op maandagochtend kunnen doen (dus dat je het voorbereidingswerk vooruit doet en iets schuift met het nakijkwerk) zodat hij op maandag en dinsdag naar de opvang kan (twee aaneengesloten dagen) en dat je woensdag lekker de hele middag vrij bent?
Susan- Lady Post-a-lot
Tja, er zijn twee groepen 1/2. Op maandagochtend zitten ze dan bij elkaar (zo'n 40 stuks) en 's middags gaan ze dan uit elkaar.
Exogenesis- Kletskop
Dat lijkt me niet handig, want mijn werk zit niet om de hoek. Dus dan moet ik heen en weer vliegen. Dan heb ik liever mijn kind thuis, terwijl ik aan het voorbereiden ben.
Exogenesis- Kletskop
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Hoeveel uur werken jullie?
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
» het eerste huiltje van je kind
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
» Hoeveel uur werken jullie?
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
» het eerste huiltje van je kind
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: