Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel werken met eerste kind?

+48
Susan
Tummy
Highway
Filoria
Snoes
firda
Annie24
Niene
Jazzlyn
kwak
yes1984
blondje1313
Fiwen
Shisha
Luce
Happydobby
chipa
Kat1980
Laced
SarahKey
M-G
Sophiee
Puggle
Ilovethe90s
Bruintje Beer
Dolphinne
Silke
Thunder
Amber-
Flower_L
Linda
Aimee
lente
bolus26
Twellie
Merel
Fearie
Darius
Aziraphale
Parel
sanne-84
piene1983
Star007
Limburg85
Sanne
Printje
Lejow
Exogenesis
52 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Aimee zo 19 mei 2013 - 8:32

Ik vind persoonlijk 24 uur werken echt genoeg. Zou het liefst nog minder willen, maar dat wordt financieel wel krap en ik denk niet dat ik met nog minder uren goed op de hoogte kan blijven op mijn werk. Af en toe werk ik ook wat meer, bijvoorbeeld in vakantieperiodes, bij veel zieken, etc. maar dit kan ik helemaal zelf bepalen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Linda zo 19 mei 2013 - 8:35

Ik werkte 36 uur en ben na de geboorte van de eerste 24 uur gaan werken. Dat bevalt goed. Hoewel ik nu wel heel veel reistijd heb. Iets dichter bij huis zou fijner zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Flower_L zo 19 mei 2013 - 8:37

na de bevalling van L naar 32u, tussen L en J naar 28u gegaan, en na bevalling van J naar 24u...
Ik heb steeds minder behoefte om nu de kinderen nog klein zijn te gaan werken. Eerst wilde ik ook beide...en bij mijn kind zijn, en bij blijven in het werk. Maar ik werd er niet echt gelukkig van, nu voel ik mij een stuk prettiger. Het kan zeker hoor! maar voor mij nu even niet Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 561177 24 is wel mijn persoonlijk minimum zoals ik er nu over denk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Amber- zo 19 mei 2013 - 8:38

Ik werk 20 uur per week en dit bevalt me erg goed! Ik werk de ene week drie dagen en de andere week twee.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Thunder zo 19 mei 2013 - 8:39

Na de eerste werkte ik 9,5 uur per week. Na de tweede heb ik een tijdje 32 uur gewerkt, maar ben na een half jaar terug gegaan naar 16-24 uur. Na de zomervakantie ga ik waarschijnlijk weer naar 24-32 uur, omdat dan de jongste ook naar de basisschool gaat.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Silke zo 19 mei 2013 - 8:40

Ik werk 2,5 dag in het onderwijs, maar wat al eerder hier werd gezegd; de woensdagmiddag zit ik vaak nog tot 17 uur op school vanwege cursussen, nakijkwerk, enz. Ik heb dus ook 3 hele dagen opvang nodig. De woensdag inruilen voor een hele dag is helaas niet in te passen, ik zit er dan ook aan te denken om 2 dagen te gaan werken.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Dolphinne zo 19 mei 2013 - 8:46

Toen mijn zoon geboren werd werkte ik nog niet, maar studeerde ik nog.

Tegenwoordig werk ik 25-30 uur in de week. Ma en di de hele dag, do als zoon op school zit en regelmatig nog in het weekend (3 zondagmiddagen in de maand gemiddeld en soms nog een zaterdagmiddag erbij)

Opvang is hier nu niet nodig omdat hij de helft van de week bij zijn vader is. Die werkt geloof ik 32 uur.

Hoe we het straks met de tweede erbij gaan doen heb ik nog geen idee. Eerst even afwachten of mijn vriend binnenkort weer werk heeft en voor hoeveel uur dat is. Op zich wil ik wel meer blijven werken omdat ik ook een hogere opleiding heb en dus in principe meer zou kunnen verdienen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Bruintje Beer zo 19 mei 2013 - 9:39

Ik ben toen van 32u naar 24u gegaan. En ga vanaf dat de 3e er is w.s 20u of 16 uur werken
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Ilovethe90s zo 19 mei 2013 - 9:42

Het is hier natuurlijk nog niet aan de orde maar ik zou graag van 30 naar 20 uur gaan.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Puggle zo 19 mei 2013 - 10:46

Ik werk 21 uur. Voor de zwangerschap heb ik altijd 38 uur gewerkt.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Puggle zo 19 mei 2013 - 10:47

Hey bruintje beer gefeliciteerd!!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 11:13

Ik vind een goede verdeling tussen werk en zorguren met partner overigens belangrijker en meer rust geven dan zelf zo min mogelijk werken. Dan is het namelijk ook veel lastiger loslaten, en zijn de verantwoordelijkheden gewoon minder gedeeld. En dat zorgt denk ik vaak voor onbegrip naar elkaar toe omdat je van elkaar niet weet hoe lastig het kan zijn om vooral te zorgen of juist om vooral te werken. Het geeft mij juist een hoop rust dat ik níet overal voor nodig ben en dat zonder mij mijn man prima het huishouden en de kinderen kan draaien, en dat mijn baan dus eigenlijk niet zo'n belasting is voor ons gezin. Andersom hetzelfde. Hij is niet alleen verantwoordelijk voor het inkomen, die verantwoordelijkheid deel ik net zo goed, dus ik weet ook hoe het is om het druk te hebben op je werk en moe thuis te komen.

Als je vooral thuis bent loop je het gevaar dat je jezelf onmisbaar gaat voelen om de boel draaiende te houden en dat is nooit het geval. Dat vind ik veel lastiger dan gewoon 32 uur werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Sophiee zo 19 mei 2013 - 11:31

Ik werk 20 uur op contract en maak daadwerkelijk 24 uur per week. Ik werk doordeweeks 4 middagen en 1 avond, in totaal 16 uur en 1 heel weekend in de maand van 32 uur. Ik ben, door de standaard overuren alle schoolvakanties vrij.

Dit bevalt prima. Helemaal omdat vriend voornamelijk in de ochtend werkt en we dus nauwelijks opvang nodig hebben.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  M-G zo 19 mei 2013 - 12:28

Als ik de mogelijkheid had gehad dan had ik gekozen voor 3 of 4 dagen werken. Aangezien het helaas niet mogelijk is, door bepaalde omstandigheden, om minder te werken, werk ik na mijn verlof ook gewoon weer 40 uur. Het valt mij wel zwaar maar ik heb niet het idee dat ik "faal" als moeder. Mocht het toch ooit kunnen om iets minder te werken dan zou ik dat voor mijn zoon zeker doen. Momenteel heb ik ook nog steeds best wel wat tijd met onze zoon dus eigenlijk gaat het wel goed zo.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  SarahKey zo 19 mei 2013 - 19:16

Puggle schreef:Hey bruintje beer gefeliciteerd!!

Idd, wat leuk zeg Very Happy Gefeliciteerd!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Laced zo 19 mei 2013 - 19:36

Ik ben van 1 fte (fulltime) teruggegaan naar 0,7 fte. Ik werk op de maandag, woensdag en donderdag.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Kat1980 zo 19 mei 2013 - 19:57

Of topic: Dolphine en bruintjr beer gefeliciteerd! Wat leuk zeg.

Ik ben na de geboorte van de eerste 24 uur/3 dagen gaan werken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  chipa ma 20 mei 2013 - 0:18

Voor de geboorte van f studeerde ik nog. Daarna ben ik 32 uur gaan werken. Als de tweede er is zou ik graag dmv ouderschapsverlof naar 28 uur gaan ( om de week een extra dag vrij). Zo val ik slechts 10% terug in salaris en ik hoop dat dit op m'n werk ook mogelijk is. 3 dagen zouden ze nooit willen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Happydobby ma 20 mei 2013 - 1:03

Ik ben van 32 naar 12 gegaan. Ik werk ik de zorg en heb er ook een flexcontract bij. Ik kom gemiddeld op 20 per week uit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Luce ma 20 mei 2013 - 1:07

Artemis schreef:Ik vind een goede verdeling tussen werk en zorguren met partner overigens belangrijker en meer rust geven dan zelf zo min mogelijk werken. Dan is het namelijk ook veel lastiger loslaten, en zijn de verantwoordelijkheden gewoon minder gedeeld. En dat zorgt denk ik vaak voor onbegrip naar elkaar toe omdat je van elkaar niet weet hoe lastig het kan zijn om vooral te zorgen of juist om vooral te werken. Het geeft mij juist een hoop rust dat ik níet overal voor nodig ben en dat zonder mij mijn man prima het huishouden en de kinderen kan draaien, en dat mijn baan dus eigenlijk niet zo'n belasting is voor ons gezin. Andersom hetzelfde. Hij is niet alleen verantwoordelijk voor het inkomen, die verantwoordelijkheid deel ik net zo goed, dus ik weet ook hoe het is om het druk te hebben op je werk en moe thuis te komen.

Als je vooral thuis bent loop je het gevaar dat je jezelf onmisbaar gaat voelen om de boel draaiende te houden en dat is nooit het geval. Dat vind ik veel lastiger dan gewoon 32 uur werken.

+1.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Shisha ma 20 mei 2013 - 1:10

Ik hou mijn contract van 28u aan. Eerder werkte ik hiernaast ook nog via de flex bij maar dat zal straks of een stuk minder zijn of helemaal niet meer.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Fiwen ma 20 mei 2013 - 1:13

Ik werk in de kraamzorg dus heb geen vaste dagen maar gemiddeld kan ik 2 gezinnen per maand werken en dat komt neer op 7-8 dagen achter elkaar van 6 à 7 uur en dan 5 tot 7 dagen vrij (en dat dus 2x per maand) Zo kom ik gemiddeld op zo'n 24 uur per week uit.

Voor mij is het prima zo, zou niet meer willen werken. Minder wel maar dat is financieel niet mogelijk helaas.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  blondje1313 ma 20 mei 2013 - 1:16

Ik ben teruggegaan naar 80%, dat is 3,5 dag. Ik zou het liefst eigenlijk 90% op 4 dagen werken, maar dat mag bij ons niet, dus dan maar zo. (0,9 fte is 8 dagdelen, maar wel verspreid over 5 dagen).

Als je op woensdagmiddag vrij zou zijn hoe laat ben je dan klaar, is dat vroeg genoeg om je kindje op te halen bij de opvang? Bij mij is het zo dat ik op mijn halve dag werken toch een hele dag opvang af zou moeten nemen omdat mijn dagdeel begint loopt van 12-17 of van 8.20-12.50 en een halve dag bij het kdv betekent brengen of halen tussen 12.00 en 13.00 en dat haal ik dan niet.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  SarahKey ma 20 mei 2013 - 1:52

Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe.
Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  yes1984 ma 20 mei 2013 - 2:13

Ik ben drie dagen gaan werken. Maar maak wel 28 uur per week. Werk negen uur per dag en doe nog wat thuis werk. Dat blijft met de geboorte van de tweede ook zo.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum