Hoeveel werken met eerste kind?
+48
Susan
Tummy
Highway
Filoria
Snoes
firda
Annie24
Niene
Jazzlyn
kwak
yes1984
blondje1313
Fiwen
Shisha
Luce
Happydobby
chipa
Kat1980
Laced
SarahKey
M-G
Sophiee
Puggle
Ilovethe90s
Bruintje Beer
Dolphinne
Silke
Thunder
Amber-
Flower_L
Linda
Aimee
lente
bolus26
Twellie
Merel
Fearie
Darius
Aziraphale
Parel
sanne-84
piene1983
Star007
Limburg85
Sanne
Printje
Lejow
Exogenesis
52 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Hoeveel werken met eerste kind?
Dat is jammer.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Krijgen jullie kleuters al Engels?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja. Ik word er nu ook wel een beetje moedeloos van. Weet echt niet wat ik moet beslissen
Eerst maar weer een nachtje er over slapen. Deze week ga ik ook met de personeelsdirecteur om tafel. Wie weet heeft zij een geniaal plan, waarbij ik een goed gevoel krijg. Want dat goede gevoel ontbreekt nu aan alle kanten, bij alle opties. Alles heeft na- en voordelen.
Eerst maar weer een nachtje er over slapen. Deze week ga ik ook met de personeelsdirecteur om tafel. Wie weet heeft zij een geniaal plan, waarbij ik een goed gevoel krijg. Want dat goede gevoel ontbreekt nu aan alle kanten, bij alle opties. Alles heeft na- en voordelen.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Printje schreef:Krijgen jullie kleuters al Engels?
Ja, met Earlybirds.
Exogenesis- Kletskop
Exogenesis schreef:Printje schreef:Krijgen jullie kleuters al Engels?
Ja, met Earlybirds.
Ken ik helemaal niet, is dat leuk? Hier op school komt zoiets sowieso niet maar ik heb hier wel eens gelezen dat ze het toch snel kunnen oppikken wanneer ze het als kleuter leren.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik hoor juist vaak dat alles om de roosters van de moeders wordt gepland, alle anderen (mannen en vrouwen zonder kinderen), worden geacht zich flexibel op te stellen.
Gast- Gast
Printje schreef:Exogenesis schreef:Printje schreef:Krijgen jullie kleuters al Engels?
Ja, met Earlybirds.
Ken ik helemaal niet, is dat leuk? Hier op school komt zoiets sowieso niet maar ik heb hier wel eens gelezen dat ze het toch snel kunnen oppikken wanneer ze het als kleuter leren.
Dat is heel leuk! Heel interactief (programma op de computer, handpop, veel liedjes en herhaling, speelse aanpak) en ze pikken het inderdaad erg snel op.
Exogenesis- Kletskop
KimRosenberg85 schreef:Ik hoor juist vaak dat alles om de roosters van de moeders wordt gepland, alle anderen (mannen en vrouwen zonder kinderen), worden geacht zich flexibel op te stellen.
Maar als niet-vader of -moeder ben je toch ook in de gelegenheid je flexibeler op te stellen?
Exogenesis- Kletskop
Exogenesis schreef:Darius schreef:Exo, wanneer ben je uitgerekend en wanneer begint en eindigt je verlof?
30 november uitgerekend en mijn verlof eindigt zo rond de voorjaarsvakantie. De precieze datum hebben we nog niet bekeken.
Dus je zou dan nog maart-april-mei-juni en een stukje juli wellicht moeten werken volgend schooljaar met kind? (en er vallen dagen uit: meivakantie, Pasen, Hemelvaart, Pinksteren) Misschien zou je het dan even zo moeten laten en dan voor volgend schooljaar vragen (eisen) om meer rekening te houden met jou?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dat ligt eraan.Exogenesis schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik hoor juist vaak dat alles om de roosters van de moeders wordt gepland, alle anderen (mannen en vrouwen zonder kinderen), worden geacht zich flexibel op te stellen.
Maar als niet-vader of -moeder ben je toch ook in de gelegenheid je flexibeler op te stellen?
Gast- Gast
Printje schreef:Nee Darius, dat lijkt me dus echt zo vreselijk. Onze kleuters gaan 4 dagen van 8.30-14.45 uur en hebben de woensdag vrij.
Ik wil mijn klas niet delen dus dan zou ik of meer moeten gaan werken of dus wel een klas delen. Daarnaast lijkt het me voor kleuters veel te veel.
Wat vind je dan zo vreselijk, buiten het delen van je klas? (je deelt nu toch ook je klas?)
Darius- Ratel
Exogenesis schreef:Printje schreef:Exogenesis schreef:Printje schreef:Krijgen jullie kleuters al Engels?
Ja, met Earlybirds.
Dat is heel leuk! Heel interactief (programma op de computer, handpop, veel liedjes en herhaling, speelse aanpak) en ze pikken het inderdaad erg snel op.
Oke, ik ken het helemaal niet. Nu werken wij sowieso niet met methodes en ik schat zo in dat mijn collega's echt niet zitten te wachten op Engels geven bij kleuters ( ik zou ook niet weten in welke tijd) maar aan de andere kant ben ik toch benieuwd naar hoe ze eht zouden vinden en doen.
Printje- Lady Post-a-lot
Darius schreef:Printje schreef:Nee Darius, dat lijkt me dus echt zo vreselijk. Onze kleuters gaan 4 dagen van 8.30-14.45 uur en hebben de woensdag vrij.
Ik wil mijn klas niet delen dus dan zou ik of meer moeten gaan werken of dus wel een klas delen. Daarnaast lijkt het me voor kleuters veel te veel.
Wat vind je dan zo vreselijk, buiten het delen van je klas? (je deelt nu toch ook je klas?)
Ik wil graag alles zelf beslissen/doen etc. Ik vind het allemaal nog veel te leuk om te moeten delen en daarnaast hoor ik van duo's op school dat al dat overleggen ook enorm veel tijd kost.
Ik deel mijn klas niet hoor, op dinsdag staat er een andere juf idd maar die heeft geen verantwoordelijkheden voor de groep, dat ligt allemaal bij mij.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Darius schreef:Printje schreef:Nee Darius, dat lijkt me dus echt zo vreselijk. Onze kleuters gaan 4 dagen van 8.30-14.45 uur en hebben de woensdag vrij.
Ik wil graag alles zelf beslissen/doen etc. Ik vind het allemaal nog veel te leuk om te moeten delen en daarnaast hoor ik van duo's op school dat al dat overleggen ook enorm veel tijd kost.
Ik deel mijn klas niet hoor, op dinsdag staat er een andere juf idd maar die heeft geen verantwoordelijkheden voor de groep, dat ligt allemaal bij mij.
Dat snap ik, maar wat vind je dan nog meer vreselijk, het delen van je klas achterwege gelaten.
Darius- Ratel
Darius schreef:Exogenesis schreef:Darius schreef:Exo, wanneer ben je uitgerekend en wanneer begint en eindigt je verlof?
30 november uitgerekend en mijn verlof eindigt zo rond de voorjaarsvakantie. De precieze datum hebben we nog niet bekeken.
Dus je zou dan nog maart-april-mei-juni en een stukje juli wellicht moeten werken volgend schooljaar met kind? (en er vallen dagen uit: meivakantie, Pasen, Hemelvaart, Pinksteren) Misschien zou je het dan even zo moeten laten en dan voor volgend schooljaar vragen (eisen) om meer rekening te houden met jou?
Ja, zo'n 5 maanden. Inderdaad, dat ga ik dan ook proberen. Maar de garantie is er natuurlijk niet en dat maakt me heel onzeker over het nemen van dit besluit.
Exogenesis- Kletskop
Darius, dat alles 'moeten' overleggen met een ander, niet kunnen doen wat jij wilt met je klas.
Natuurlijk heeft het ook positieve punten, en nu zo die laatste schoolweken denk ik wel eens pff samen is ook fijn dan deel je al die extra zorgen om kinderen maar aan de andere kant zou ik dat dus echt niet willen. Ik doe graag mijn eigen ding.
Natuurlijk heeft het ook positieve punten, en nu zo die laatste schoolweken denk ik wel eens pff samen is ook fijn dan deel je al die extra zorgen om kinderen maar aan de andere kant zou ik dat dus echt niet willen. Ik doe graag mijn eigen ding.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Exogenesis schreef:Printje schreef:Exogenesis schreef:Printje schreef:Krijgen jullie kleuters al Engels?
Ja, met Earlybirds.
Oke, ik ken het helemaal niet. Nu werken wij sowieso niet met methodes en ik schat zo in dat mijn collega's echt niet zitten te wachten op Engels geven bij kleuters ( ik zou ook niet weten in welke tijd) maar aan de andere kant ben ik toch benieuwd naar hoe ze eht zouden vinden en doen.
Ik ben vakleerkracht Engels op mijn school en wij geven ook Engels vanaf groep 1 (groep 0 eigenlijk, kinderen van 3,5 die eraan toe zijn en zindelijk zijn komen al 2x per week bij mij wennen in de groep). Echt geweldig om kleuters Engels te leren, ze pikken het zó snel op! Ik gebruik geen vaste methode, ik werk zelf met een handpop, woordkaarten, voorwerpen en ik praat de gehele les volledig Engels. Ik vertaal wel e.e.a. maar dat wordt in de loop van het jaar steeds minder.
Laatst aangepast door Aziraphale op ma 17 jun 2013 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Klinkt toch wel erg leuk maar dat ga ik er hier nooit door krijgen. Niet dat ik dat ook wil maar ik wil er zelf volgend jaar wel meer aan gaan doen alleen zijn het dan toch vaak wat losse dingetjes die bij het thema passen waar ik mee bezig ben.
Printje- Lady Post-a-lot
Exogenesis schreef:Darius schreef:Exogenesis schreef:Darius schreef:Exo, wanneer ben je uitgerekend en wanneer begint en eindigt je verlof?
Ja, zo'n 5 maanden. Inderdaad, dat ga ik dan ook proberen. Maar de garantie is er natuurlijk niet en dat maakt me heel onzeker over het nemen van dit besluit.
Maar eigenlijk stel je je besluit dus uit. Je gaat gewoon werken na de voorjaarsvakantie (maandagmiddag, dinsdag, woensdagmorgen en donderdag) en je geeft aan welke dagen je wilt werken in het schooljaar 2014-2015. En dan kun je altijd nog je ouderschapsverlof inzetten.
Darius- Ratel
Ik vind het eigenlijk behoorlijk verwend overkomen. Je krijgt de mogelijkheid om 3 of 4 dagen te werken en dan heb je ook nog de mogelijkheid om ouderschapsverlof in te zetten en dan nóg is het allemaal niet goed. Je kan toch niet verwachten dat je hele werk, inclusief tijden zich aanpast aan jóu? Ik begrijp dat echt serieus niet. Ik snap wel dat je kan balen, maar om zo verbolgen te zijn, dat vind ik wel het andere uiterste. Stel je voor dat je 12 leerkrachten hebt, die allemaal met zo'n eisemlijstje aankomen, daar kun je gewoon niet aan beginnen, dat komt ook nooit uit natuurlijk.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ik hoor juist vaak dat alles om de roosters van de moeders wordt gepland, alle anderen (mannen en vrouwen zonder kinderen), worden geacht zich flexibel op te stellen.
Eens.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Serieus, de kosten voor een antiallergiezalf zijn voor jou Kim. Ik krijg echt jeuk van je. Welterusten.
Darius- Ratel
Darius schreef:Serieus, de kosten voor een antiallergiezalf zijn voor jou Kim. Ik krijg echt jeuk van je. Welterusten.
Ik ben bang dat die tubes uitverkocht zijn omdat er meer last hebben van die jeuk.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik werk 36 uur verdeeld over 4 dagen en heb daar totaal geen problemen mee. We hebben maar voor 2 dagen opvang nodig omdat mijn vriend vooral 's avonds werkt, dus dan is hij overdag bij Y.
Ik denk dat je misschien beter 'afspraken' kan maken voor het schooljaar 2014/2015. Misschien dat je nu ook al met collega's kan overleggen? Gewoon onderling kijken wat het beste is voor iedereen en dat voorstellen aan de roostermaker.
Ik denk dat je misschien beter 'afspraken' kan maken voor het schooljaar 2014/2015. Misschien dat je nu ook al met collega's kan overleggen? Gewoon onderling kijken wat het beste is voor iedereen en dat voorstellen aan de roostermaker.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik werkte na de geboorte van de 1e 8 uur per week bij AH en deed er een studie naast dus qua uren kon ik niet echt kiezen. Liep gewoon ook stage enzo. Nu met 4 kindjes werk ik 36 uur in de week in alleen maar nachtdiensten en soms een zondagsdienst overdag. Mijn rooster wordt niet gemaakt op wanneer ik kan, maar op wanneer mijn man werkt. Mijn collega's vinden dat trouwens geen enkel probleem en helpen juist wanneer het extreem druk is op zijn werk en ik niet altijd aan mijn 4 diensten kan komen. Ik zou geen dag minder willen werken ( geprobeerd na de geboorte van de 3e omdat ik dacht dat het zwaar ging worden met een groter gezin, maar na 2 maanden weer meer gan werken).
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Hoeveel uur werken jullie?
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
» het eerste huiltje van je kind
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
» Hoeveel uur werken jullie?
» Werken/thuis zijn i.v.m je kind
» het eerste huiltje van je kind
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: