Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel werken met eerste kind?

+48
Susan
Tummy
Highway
Filoria
Snoes
firda
Annie24
Niene
Jazzlyn
kwak
yes1984
blondje1313
Fiwen
Shisha
Luce
Happydobby
chipa
Kat1980
Laced
SarahKey
M-G
Sophiee
Puggle
Ilovethe90s
Bruintje Beer
Dolphinne
Silke
Thunder
Amber-
Flower_L
Linda
Aimee
lente
bolus26
Twellie
Merel
Fearie
Darius
Aziraphale
Parel
sanne-84
piene1983
Star007
Limburg85
Sanne
Printje
Lejow
Exogenesis
52 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  SarahKey ma 17 jun 2013 - 19:11

Luce schreef:
SarahKey schreef:Ik ben van 40-50 uur naar 10 uur in de week gegaan. En geen spijt tot nu toe. Voor de rest in mijn omgeving ken ik vooral huismoeders. Ik ben een van de weinige die er nog bij werkt, op 1 vriendin na zij werkt fulltime. (weer het andere uiterste)
Waar leven die mensen van dan? Hebben de mannen zulke goede banen?

Lees dit nu pas, lekker op tijd haha. Maar sommige mannen hebben idd goede banen. Gok ik, ik weet echt niet van iedereen wat de man verdiend. 1 vriendin krijgt hulp van de (schoon)ouders. Zij betalen echt heel veel. Ik zou zo echt niet afhankelijk willen zijn maar dat is hun keus. En gewoon minder eisen hebben. Niet elke maand uit eten willen, elke week de stad in voor nieuwe kleding, een gloednieuwe auto willen etc etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Luce ma 17 jun 2013 - 19:41

Haha SarahKey, dat kunnen de meeste mensen met 2 inkomens niet eens. Tenminste, niet de mensen die ik ken.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  SarahKey ma 17 jun 2013 - 20:29

Nee wij ook niet Wink Maar ik werk er maar weinig bij.
Misschien goedkope huurhuizen? Veel toeslagen... Geen idee. Wij hebben een hoge hypotheek anders had ik ook thuis kunnen blijven.
(niet dat ik dat wil hoor)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 21:05

Ik ken stellen die beiden veel verdienen en nog steeds in een sociale huurwoning wonen met een huur van 400 euro netto per maand, voor een heel huis. Tsja, dan snap ik wel hoe ze rondkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Lejow ma 17 jun 2013 - 21:16

Luce schreef:Haha SarahKey, dat kunnen de meeste mensen met 2 inkomens niet eens. Tenminste, niet de mensen die ik ken.

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 21:19

Of die man verdient gewoon heel veel geld. Ik ken ook een stel dat in een ontzettend groot huis woont waarvan alleen de man werkt, dat is zeer beslist geen sociale huurwoning. Gewoon een man met een erg goede baan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  xxjojootjexx ma 17 jun 2013 - 21:19

Hoera voor de scheefwoners... Evil or Very Mad

Zelf hebben mijn man en ik tot afgelopen september altijd 5 dagen gewerkt. Kinderen gingen 2 dagen naar kdv en 3 dagen naar oma. Vanaf september heb ik 1 dag ouderschapsverlof opgenomen en mijn man vanaf januari. Dit hebben wij expres zo gedaan, voor kleine kinderen maakt het niet heel veel uit waar ze zijn, als ze maar lekker kunnen spelen. Maar zodra ze op de basisschool zat, merkten we dat ze het fijner vond na schooltijd buiten te kunnen spelen met klasgenootjes.
Wij hebben nu allebei 1 dag per week verlof, iig zolang de kinderen in groep 1/2 zitten. Daarna zien we wel weer verder.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Exogenesis di 18 jun 2013 - 5:45

Update: ik kan hoogstwaarschijnlijk de woensdag ruilen met de maandagochtend. Dus dan werk ik (gebaseerd op mijn huidige contract) maandag, dinsdag en donderdag de hele dag en vrijdagochtend. Neem dan de vrijdagochtend ouderschapsverlof.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Printje di 18 jun 2013 - 7:21

Ow dat zou gunstig zijn zeg!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Sterrin_ di 18 jun 2013 - 7:28

Mijn man is ook de kostwinner, ik werk maar een paar uur per week in de zorg. Maar geen idee of hij nou zoveel verdiend, dat valt nog hard mee, maar hij heeft wel erg lange dagen. Verder kunnen we er echt nét van rond komen, leven absoluut niet luxe. 
Alles wat ik binnenbreng is natuurlijk erg fijn, de ene maand is dit meer dan de andere. We hebben wel een koophuis, best een aardige hypotheek, en een auto, maar gaan zeker niet luxe op vakantie, en uit eten ook zelden. Ook op kleding bespaar ik tegenwoordig een hoop, dat was eerder wel anders. 
Maar hier hebben we samen voor gekozen. 
Als de kinderen wat ouder zijn wil ik ook weer dagdiensten gaan werken, nu werk ik die alleen de weekenden, en avonddiensten.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  *Lookie* di 18 jun 2013 - 7:32

Ik heb momenteel geen werk maar mijn man heeft een goed salaris. Maar inderdaad: wij zijn 'scheefwoners', we betalen nog geen 400 euro huur per maand. Heel fijn natuurlijk (we kunnen nu nog even goed sparen) maar we hebben nu een huis gekocht en dan zullen onze maandlasten wel gaan stijgen. Gelukkig is het salaris van mijn man ook net flink gestegen ivm afronden studie (anders hadden we dit huis ook niet gekocht) dus we kunnen het alsnog op 1 salaris doen (dit hebben we ook bewust gedaan, hier hadden we ook voor gekozen als ik wel werk had gehad). Ik wil trouwens wel weer aan het werk, bij voorkeur rond de 20 uur, het is toch fijn om zelf ook een bijdrage te kunnen leveren. Maar het is een prettig idee dat het op 1 salaris kan, en je dekt daarmee ook bepaalde risico's in.
Toen ik nog wel werk had, en een kind, had ik een flexcontract van 16-24 uur trouwens (even on-topic), wat mij betreft ideaal. (het aantal uren dan, het 'flex'gedeelte is minder aangezien je steeds wisselende tijden hebt en soms ook weken achter elkaar maar een paar uurtjes per dag)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel werken met eerste kind? - Pagina 6 Empty Re: Hoeveel werken met eerste kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum