Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe vriendinnetjes

+69
Silke
kwak
Bay
Lavendel
Kowalski
Punk'd
Theeleut
Tummy
Shisha
sanne-84
LDJ
Jasmine
Kreeftje
Funk
Caramba
Parisienne
Happinaz
Linda
Bazinga
Purpleflower
Oasis
Sarah1985
SarahKey
Fayebella
Peanut
Toet
Poubelle
Snirp
bolus26
Caro
Blair
Pineco
Mamsie
Sanne
_Lana_
Sorella
Printje
studiebol
Mees
Nyx
Snoes
Sea of Trees
Caroow
Slakje
Susan
Siamsa
Elliot
Hoochie
Japie
Parel
Liadan
Mizz_S
Charles
_Lacey_
Arwyn
Lady4
Carra
Zonnetje
Bliss
Capt'n Zero
Ilovethe90s
Silver
Burn
Davinia
Taeda
Shopaholic
Exogenesis
Sam
Marin
73 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Peanut di 14 mei 2013 - 4:53

Ik heb het afgelopen jaar een vriendschap vanwege verschillende oorzaken verbroken dan dat ik een nieuwe vriendschap ben begonnen.
De vriendschappen die ik nou heb zijn het afgelopen jaar wel hechter geworden en weet ik wat aan hun heb en zij aan mij.

Peanut
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Fayebella di 14 mei 2013 - 6:08

2 jaar geleden heb ik een vriendinnengroepje erbij gekregen, dat was via een collega. Zij had een afscheidsfeestje, omdat ze een half jaar ging reizen. Met een paar vriendinnen/bekenden van haar klikte het erg goed. Eerst gingen we alleen op stap met elkaar (allemaal vrijgezel) en nu zijn van dat clubje echt wel een aantal meiden echt vriendinnen geworden. Echt heel leuk!
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  SarahKey di 14 mei 2013 - 6:11

8 jaar geleden kwam ik hier wonen, 100 km vanaf mijn ouderlijk huis en in die jaren heb ik hier ook vrienden gemaakt. In het begin vond ik het best lastig, maar heb hele leuke contacten opgedaan. Waar ik nog steeds blij mee ben Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 561177
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 9:22

De meiden die ik regelmatig zie op de zogenaamde borrelmeetings vind ik ook erg gezellig! Ik kom alleen tijd te kort om met iedereen vriendinnen te worden, ik heb soms al moeite om mijn huidige vrienden allemaal regelmatig te zien. Maar des te leuker vind ik het daarom dat we nu regelmatig zo'n meeting organiseren en ik ze dan allemaal weer zie smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Sarah1985 di 14 mei 2013 - 9:26

Ik heb 2 jaar geleden een hele leuke vriendin leren kennen.Zij is de vriendin van de beste vriend van mijn man. en vanaf moment 1 klikte het zo goed tussen ons. We hebben veel dingen zelfde meegemaakt. We mailen elke dag en zien elkaar vaak. We gaan binnenkort een weekendje weg met z'n vieren. En onze moeders hebben elkaar vorig jaar ontmoet en dat klikte ook meteen

En heb groepstherapie gehad en dat is nu afgelopen en heb daar 7 leuke vrouwen ontmoet wie ook zeker nieuwe vriendinnen zijn
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Oasis di 14 mei 2013 - 9:34

Ik heb op mijn werk zo'n 7 maanden een collega leren kennen, waarbij ik mij eigenlijk vanaf de eerste dag op mijn gemak voelde. Inmiddels is ze een goede vriendin en woont ze weer in haar thuisland (H.ongarije) dus zie haar niet vaak, thank God for the internet!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Purpleflower di 14 mei 2013 - 10:21

Ja! Snoezel.
We hebben elkaar leren kennen in mama's 2010 topic.
Elkaar 5 keer gezien in 2 jaar( 1,5 reistijd)

Maar via whatsApp delen we alles. Leuke dingen, verdrietige dingen. Ze steunt me, pept me op, luisterd, en we lachen.

Sinds kort nieuw meisje leren kennen waar het goed mee klikt. Hoop dat daar een leuke vriendschap uit komt.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Bazinga di 14 mei 2013 - 10:41

Ik heb een poosje via 't uzb gewerkt en daar echt leuke contacten aan over gehouden. Geen hartsvriendinnen, maar zeker wel vriendinnen. Nu alleen afwachten of 't ook blijft en niet doodbloedt :P

Afgelopen tijd heb ik ook de vriendschap met... Nouja, Vespersnieuwenaam weer nieuw leven in geblazen, ze is echt één van mn betere vriendinnen! Ben ook stuk hechter geworden met RYW laatste tijd, een vriendschap die steeds meer voor me gaat betekenen.

En ik denk dat ik een fijne vriendschap op kan bouwen met Elliot, maar tis lastiger door afstand en drukke agenda's. Wil daar wel verandering in brengen!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Elliot di 14 mei 2013 - 19:08

Bazinga schreef:

En ik denk dat ik een fijne vriendschap op kan bouwen met Elliot, maar tis lastiger door afstand en drukke agenda's. Wil daar wel verandering in brengen!

I love you :cheering:
Dat wil ik ook snoet!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Linda wo 15 mei 2013 - 1:46

Via een ander forum heb ik een paar meiden leren kennen. Eens in de zoveel tijd spreken we (met de kinderen erbij) af.
Er is er 1 waar het echt super goed mee klikt. Onze dochters kunnen ook heel goed met elkaar overweg. En we zijn beide onlangs bevallen van de tweede. We denken over heel veel dingen hetzelfde, zoals bijv de opvoeding. Ik voel me altijd heel erg op m'n gemak bij haar. Onlangs met onze mannen erbij afgesproken en dat klikte ook goed. Heel fijn om er een nieuwe vriendin bij te hebben!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Linda wo 15 mei 2013 - 1:51

Sanne schreef:Ik heb een hele leuke collega waar ik binnenkort mee afspreek. Verder heb ik geen vriendinnen (echt geen helaas), dus het lijkt me wel gezellig als hier wat uit voert vloeit. Hoef niet gelijk elke week op de koffie, maar gewoon af en toe gezellig een avondje bijkletsen of winkelen vind ik al heel gezellig.


Dat verbaasd me! Volgens mij ben jij een heel leuk persoon om mee bevriend te zijn (van wat ik hier op het forum lees).
Ik geloof niet dat wij bij elkaar in de buurt wonen, anders had me het leuk geweest om eens te meeten!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Happinaz wo 15 mei 2013 - 2:49

Niet echt, wel een paar. Geen hele clubjes ofzo.

Ik ben de laatste tijd, jaren eigenlijk vooral heel erg teleurgesteld geraakt in vriendinnen. Nu, erop terugkijkend, ben ik er wel blij mee. Blijkbaar wáren dat dus geen echte vriendinnen.
Ik vind het ook lastig om aan nieuwe vriendinnen te komen. Ik heb een grote mond, online, maar ik ben best verlegen en heb snel het gevoel dat ik de ander niet waard ben. Veel onzekerheid dus. Daarbij ben ik erg flexibel, lief en zorgzaam. Zet voor alle drie het woordje 'te' en daar word ik blijkbaar soms wat naïef van. Ik probeer ervan te leren en sinds ik moeder ben gaat dat al vele malen beter. Ik heb veel meer 'schijt' aan situaties en de angst om anderen te kwetsen wordt daardoor minder.
Ik ben wel een spraakwaterval en heel spontaan en open maar vind het lastig de stap naar écht contact te leggen zeg maar.

Vorige week werd(t?) mijn zoontje te spelen gevraagd bij een vriendje en die moeder stelde voor samen in de speeltuin koffie te drinken en eens te kletsen. Dat vind ik dan zó (leuk) spannend dat ik bijna de neiging heb om het af te zeggen met een smoes.
Ik doe dat niet echt en het was hartstikke gezellig en ik kreeg 3 dikke zoenen en nog een smsje met dank voor de gezelligheid. Dat wil ik dan bijna niet geloven.
Dus, dat legt ook moeilijk contact. En jammer, want dat gaat ten koste van wie ik ben. Want volgens mij ben ik wel bést leuk Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 561177.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Parisienne wo 15 mei 2013 - 3:12

Ik herken mezelf eigenlijk wel een beetje in jou Happinaz. Ik vraag me vaak af of ik wel leuk, interessant en grappig genoeg ben. Wat heb ik iemand te bieden? Is het nou wel echt zo leuk om met mij te kletsen? Ben erg verlegen en onzeker. Daarom heb ik ook denk ik geen échte, beste vriendin. Iemand waarbij ik altijd terecht kan, waarmee ik kan lachen en huilen en waar ik al mijn gedachten mee deel. Ik mis zo iemand eigenlijk toch wel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Linda wo 15 mei 2013 - 3:24

Parisienne, wat jammer om te lezen!
Ik vond de meeting vorig jaar bij jou thuis erg gezellig! Je bent een leuk persoon, niks om onzeker over te zijn.

Happinaz, is die moeder niet een leuke ingang? Ze stuurt niet voor niets een smsje om te zeggen dat het gezellig was. Dat doet iemand niet als het niet echt gezellig was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Caramba wo 15 mei 2013 - 3:27

Ik heb er sinds een half jaar een goede vriendin bij.
Haar vriend is een collega van mijn zwager.
Ik spreek haar niet iedere week, maar doen geregeld leuke dingen samen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Funk wo 15 mei 2013 - 3:29

Ik heb net besloten om nu de vriendschap met mijn oudste vriendin te verbreken, we kennen elkaar al vanaf groep 6 en het voelt heel raar maar is wel beter zo. Achteraf gezien hebben we al jaren geen echte raakvlakken meer en toen mijn zoontje een aantal keer zeer ziek in het ziekenhuis lag, snapte ze niet dat ik niet kon afspreken.
Dit viel me, gezien alle aandacht en energie die ik erin stak, erg tegen.
Ik merk dat ik steeds minder vroegere schoolvriendinnen overhoud. Een vriendin heb ik nog, van de middelbare school, helaas wonen we niet bij elkaar om de hoek.
Ook heb ik hier een heel aantal meiden leren kennen zo'n 2,5 jaar terug, dat is helaas doodgebloed. Onze levens verschilden teveel denk ik.

Om op de vraag in te gaan: :P ik heb een meisje uit mijn team van het werk waar ik nu meer mee optrek, we komen (nog) niet bij elkaar thuis ofzo maar kunnen het erg goed vinden en zijn laatst wat buiten werktijd wezen drinken.
Verder 2 andere collega's waar ik veel contact mee heb, maar zij zijn al wel een stukje ouder.
Ik mis het wel, vriendinnen in de buurt en met dezelfde raakvlakken/levens.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Kreeftje wo 15 mei 2013 - 3:34

Ik heb sinds een jaar weer contact met een goede vriendin van vroeger. We zaten toen bij elkaar in de klas op de mavo. Ik ben na 2 jaar naar een andere school gegaan, en ons contact werd toen al wat minder. Paar jaar daarna is haar moeder overleden en haar vader bij datzelfde ongeluk, blijven gehandicapt geraakt. Heel erg allemaal, maar we waren toen 14/15 jaar, en ze heeft in een hele diepe put gezeten. Ik heb haar daar helaas ook niet mee kunnen steunen. 10 jaar geleden is mijn moeder overleden, en een van de eerste die toen op de stoep stond was zij! Het voelde meteen weer heel vertrouwd. We hadden tenslotte hetzelfde meegemaakt. Maar daarna ons contact weer een beetje verwaterd. En nu sinds 1,5/2 jaar hebben we weer contact. En het gaat nu echt super. We wonen allebei samen, en zij heeft sindskort ook een dochtertje. Het is zó vertrouwd tussen ons. Heb het gevoel dat het contact nu echt blijft. We vinden het ook allebei zo fijn dat we elkaars moeders hebben gekent. Dat zijn maar weinig vrienden die nu in allebei ons leven zijn. Het voelt goed!!!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Jasmine wo 15 mei 2013 - 3:38

Parisienne: ik herken het allemaal wat je schrijft.

Toch verbaast het me wel bij jou. De keren dat ik jou gezien heb, kwam je over als een leuke spontane meid. Iemand die haar vrienden juist heel veel te bieden heeft.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Happinaz wo 15 mei 2013 - 3:42

Linda schreef:Happinaz, is die moeder niet een leuke ingang? Ze stuurt niet voor niets een smsje om te zeggen dat het gezellig was. Dat doet iemand niet als het niet echt gezellig was.

Ja zeker wel hoor! En onze kinderen kunnen het erg leuk vinden dus we gaan elkaar nog vaker treffen en er staat al een nieuwe koffie afspraak, dus die kans pak ik zeker ook aan. Ik mag haar erg graag.
Wél voel ik mij dan weer onwijs onzeker over het leeftijdsverschil. Zij is gewoon wat ouder, dus dan denk ik weer....wat moet zíj nou met mij?
Alsik het zo beschrijf dan weet ik dat het suf is. In de praktijk overvalt die onzekerheid mij dan telkens weer.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Happinaz wo 15 mei 2013 - 3:44

Parisienne schreef:Ik herken mezelf eigenlijk wel een beetje in jou Happinaz. Ik vraag me vaak af of ik wel leuk, interessant en grappig genoeg ben. Wat heb ik iemand te bieden? Is het nou wel echt zo leuk om met mij te kletsen? Ben erg verlegen en onzeker. Daarom heb ik ook denk ik geen échte, beste vriendin. Iemand waarbij ik altijd terecht kan, waarmee ik kan lachen en huilen en waar ik al mijn gedachten mee deel. Ik mis zo iemand eigenlijk toch wel.

Én herkenning terug! Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 699888
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  LDJ wo 15 mei 2013 - 4:02

Happinez, wat jij schrijft herken ik wel.

Wel heb ik sinds nu een jaar denk ik weer heel leuk contact met een oud klasgenootje.
We zijn elkaar weer tegen gekomen op fb.
Het bleek dt onze levens toch best op elkaar leken.
Helaas woont ze niet heel dicht in de buurt.

Pippi, ik stuur je even een pm.
Ben even nieuwsgierig naar iets haha.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  sanne-84 wo 15 mei 2013 - 9:46

Ik heb geen enkele vriendin meer van de schoolperiode, degene die ik nu als vriendin beschouw zijn allemaal van de laatste jaren.
Schijnbaar wil dat bij mij nog wel verwateren, komtwaarschijnlijk omdat het verhaal van parisienne me wel bekend voorkomt, en ik daardoor weinig durf te investeren
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Parel wo 15 mei 2013 - 10:46

Parisienne, je moet maar net dezelfde onzekere theemuts tegenkomen, dan laat je elkaar niet meer los! Wel heel lastig, want je lijkt me heel lief.

Happinaz, ik vind jou ook heel lief! En wat jij zegt over die oudere moeder heb ik met jou haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 10:51

Happinaz schreef:Niet echt, wel een paar. Geen hele clubjes ofzo.

Ik ben de laatste tijd, jaren eigenlijk vooral heel erg teleurgesteld geraakt in vriendinnen. Nu, erop terugkijkend, ben ik er wel blij mee. Blijkbaar wáren dat dus geen echte vriendinnen.
Ik vind het ook lastig om aan nieuwe vriendinnen te komen. Ik heb een grote mond, online, maar ik ben best verlegen en heb snel het gevoel dat ik de ander niet waard ben. Veel onzekerheid dus. Daarbij ben ik erg flexibel, lief en zorgzaam. Zet voor alle drie het woordje 'te' en daar word ik blijkbaar soms wat naïef van. Ik probeer ervan te leren en sinds ik moeder ben gaat dat al vele malen beter. Ik heb veel meer 'schijt' aan situaties en de angst om anderen te kwetsen wordt daardoor minder.
Ik ben wel een spraakwaterval en heel spontaan en open maar vind het lastig de stap naar écht contact te leggen zeg maar.

Vorige week werd(t?) mijn zoontje te spelen gevraagd bij een vriendje en die moeder stelde voor samen in de speeltuin koffie te drinken en eens te kletsen. Dat vind ik dan zó (leuk) spannend dat ik bijna de neiging heb om het af te zeggen met een smoes.
Ik doe dat niet echt en het was hartstikke gezellig en ik kreeg 3 dikke zoenen en nog een smsje met dank voor de gezelligheid. Dat wil ik dan bijna niet geloven.
Dus, dat legt ook moeilijk contact. En jammer, want dat gaat ten koste van wie ik ben. Want volgens mij ben ik wel bést leuk Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 561177.

Oh, dit is echt volledig herkenbaar. Ook dat stuk wat je verteld over als anderen contact leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Parisienne wo 15 mei 2013 - 11:57

Goh, we kunnen zo te lezen hier een aardige club vullen met 'onzekere-maar-superleuke-theemutsen'! Laughing

Ik reageer morgen uitgebreider. Moet nu écht naar bed.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe vriendinnetjes - Pagina 4 Empty Re: Nieuwe vriendinnetjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum