Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschrokken: sauna

+59
Mermaid
Kowalski
xxjojootjexx
strawberry
Kiekeboe
JustMeDaan
Middleme
Elliot
Burgemeester Irene
Fortissimo
_Lana_
loura
Bliss
Sayuri
Steep
Luce
Cimic
Marin
Ragazza
Slakje
VeryCherry
Puggle
Rush
Paper Crown
girli
Pitufo
Chocolate Cookie
Pommes
Blond
Sugarfall
Jeanette
marjoleinnn
Charles
Rovine
Aagje!
Lonely Goatherd
PapillonRose
silly-one
Monte
Saga
Zininzon
SDL
Sanne
Antibes
Printje
Tania
mzcharlotte
Toet
Ibbeltje
Taeda
Ilovethe90s
Minx
ijsjemeisje
Sam
Arwyn
M@niek
Balloon
CCC
Lejow
63 plaatsers

Pagina 8 van 16 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Geschrokken: sauna - Pagina 8 Empty Re: Geschrokken: sauna

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 22:53

KimRosenberg85 schreef:Ik was in Duitsland. Op de kaart stonden hamburgers, cheeseburgers, bratwursten, dit alles geserveerd met friet. Het is gewoon niet het eten wat ik verwacht in een sauna. Juist omdat het dus nog extra gezondheidsrisico's met zich meebrengt.

Haha met die bratwursten wilde ik al zeggen: Da's vast Duitsland! Verbaast me ook niet zoveel, dat daar bratwursten op het menu staan.

Misschien moet ik maar eens naar die sauna hier in die buurt waar je de link van gaf. Eens kijken of het daar net zo erg is gesteld.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Steep do 2 mei 2013 - 22:54

KimRosenberg85 schreef:Waar het om gaat: wij werden er onpasselijk van, van dat geschrans, dat is een lichamelijke reactie waar je zelf niet zoveel invloed op hebt.

Ik dacht dat je je zorgen maakte om de toekomst van NL?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:54

Haha, ja Duitsland dus, dacht dat het wel duidelijk was door de bratwursten, maar daar woon ik niet, we gingen gewoon een dagje weg, familiebezoek daar in de buurt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:55

Steep schreef:
KimRosenberg85 schreef:Waar het om gaat: wij werden er onpasselijk van, van dat geschrans, dat is een lichamelijke reactie waar je zelf niet zoveel invloed op hebt.

D'r waren veel Duitsers, maar ongeveer evenveel Nederlanders en ik loop ook wel eens in Nederland over straat op zaterdagmiddag Wink

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 22:55

Eigenlijk zal het me allemaal de reet roesten wat je schrijft, maar je elke keer in allerlei mochten zien wringen is wel vermakelijk.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  VeryCherry do 2 mei 2013 - 22:56

KimRosenberg85 schreef:
Steep schreef:

D'r waren veel Duitsers, maar ongeveer evenveel Nederlanders en ik loop ook wel eens in Nederland over straat op zaterdagmiddag Wink

Lukt dat nog wel tussen alle walgelijk dikke mensen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pommes do 2 mei 2013 - 23:01

Krijg bij je laatste opmerking een beetje het idee alsof de mensen met een maatje meer niet eens meer over straat mogen, want ochjee je zou ze maar eens zien.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 23:04

Met 'dikkerdjes' kunnen ze toch moeilijk blaadje sla serveren? Ik weet het al, jij was gewoon bij de verkeerde Sauna. Volgende keer beter jezelf verdiepen in 't (v)reten dat ze er serveren en vraag maar meteen of 't dikkerdjes dag is.

Stomme koe.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 23:05

Jullie kunnen wel overdrijven zeg Rolling Eyes Ik zeg alleen dat wanneer ik 1x in Duitsland in een sauna zit, het niet betekent dat ik volkomen vreemd ben in Nederland. De situatie in Duitsland komt enigszins overeen met de Nederlandse situatie en daarbij waren er dus veel Nederlanders in die sauna. En ja, ik maak me zorgen. Ik zou graag iets willen betekenen voor al die mensen die zo worstelen met hun gewicht. Misschien schrijf ik wel een 'gezond-leven-boek' met tips over gezonde voeding en beweging.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 23:06

Paper Crown schreef:Met 'dikkerdjes' kunnen ze toch moeilijk blaadje sla serveren? Ik weet het al, jij was gewoon bij de verkeerde Sauna. Volgende keer beter jezelf verdiepen in 't (v)reten dat ze er serveren en vraag maar meteen of 't dikkerdjes dag is.

Stomme koe.
Persoonlijk vind ik dit dus écht te ver gaan. Een stevige discussie mag zeker worden gevoerd hier op het forum, maar uitschelden? Nee, dat vind ik zeer laag en onbeschoft gedrag, waar ik me graag van distantieer.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 23:06

KimRosenberg85 schreef:Jullie kunnen wel overdrijven zeg Rolling Eyes Ik zeg alleen dat wanneer ik 1x in Duitsland in een sauna zit, het niet betekent dat ik volkomen vreemd ben in Nederland. De situatie in Duitsland komt enigszins overeen met de Nederlandse situatie en daarbij waren er dus veel Nederlanders in die sauna. En ja, ik maak me zorgen. Ik zou graag iets willen betekenen voor al die mensen die zo worstelen met hun gewicht. Misschien schrijf ik wel een 'gezond-leven-boek' met tips over gezonde voeding en beweging.
lol! zie, je bent gewoon nep. Van bot en ongenuanceerd opeens naar vol met zorg voor al die arme mensen en een boek willen schrijven..

lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 23:06

Kim, plaats eens een foto. Heb zin om naar jouw perfecte lichaam en oogverblindende schoonheid te kijken, kleine Cleopatra die je bent!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 23:08

KimRosenberg85 schreef:En ja, ik maak me zorgen. Ik zou graag iets willen betekenen voor al die mensen die zo worstelen met hun gewicht. Misschien schrijf ik wel een 'gezond-leven-boek' met tips over gezonde voeding en beweging.

Kan je dan niet beter eerst een inlevingscursusje doen? Geen grapje, bloedserieus. Want ik denk niet dat mensen zitten te wachten op een boek waarin ze aangesproken worden op hun vetkwabben door een verheven iemand. Dat motiveert niet en werkt alleen maar averechts. Dat verkoopt helemaal niet joh. Get real.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 23:09

KimRosenberg85 schreef:
Paper Crown schreef:Met 'dikkerdjes' kunnen ze toch moeilijk blaadje sla serveren? Ik weet het al, jij was gewoon bij de verkeerde Sauna. Volgende keer beter jezelf verdiepen in 't (v)reten dat ze er serveren en vraag maar meteen of 't dikkerdjes dag is.

Stomme koe.
Persoonlijk vind ik dit dus écht te ver gaan. Een stevige discussie mag zeker worden gevoerd hier op het forum, maar uitschelden? Nee, dat vind ik zeer laag en onbeschoft gedrag, waar ik me graag van distantieer.

O, jaaaaa? Nou meisje, sorry. Spui jij je onaardige mening over iedereen en dan mag niemand iets terugzeggen. Niet huilen he!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 23:10

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:En ja, ik maak me zorgen. Ik zou graag iets willen betekenen voor al die mensen die zo worstelen met hun gewicht. Misschien schrijf ik wel een 'gezond-leven-boek' met tips over gezonde voeding en beweging.

Kan je dan niet beter eerst een inlevingscursusje doen? Geen grapje, bloedserieus. Want ik denk niet dat mensen zitten te wachten op een boek waarin ze aangesproken worden op hun vetkwabben door een verheven iemand. Dat motiveert niet en werkt alleen maar averechts. Dat verkoopt helemaal niet joh. Get real.
Ik zou me dan richten op de positieve kant van het verhaal: hoe je zelfstandig uit de problemen kunt komen door gezonde voeding en voldoende beweging.

Gast
Gast

Bericht  Pommes do 2 mei 2013 - 23:11

Maar wanneer zijn ze naar jou maatstaven dan weer goed/gezond? Pas als ze maatje 36 hebben en plastische chirurgie hebben ondergaan om alle putjes, kwabben, ... weg te werken?

Kan me voorstellen dat er ook genoeg mensen al bezig zijn met afvallen, gezond eten, sporten e.d. en dat ze wel afvallen maar stevig blijven. En dan eens in de zoveel tijd eens naar de Mc gaan om zichzelf te verwennen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313

Bericht  Steep do 2 mei 2013 - 23:12

Lol!! Dit is zo ongeloofwaardig als maar kan!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Cimic do 2 mei 2013 - 23:13

KimRosenberg85 schreef:

Stomme koe.

Muahaha, oke val bijna van de bank af! Laughing
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 23:14

Ik snap trouwens dat hele sauna gebeuren niet. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 23:17

KimRosenberg85 schreef:
Ik zou me dan richten op de positieve kant van het verhaal: hoe je zelfstandig uit de problemen kunt komen door gezonde voeding en voldoende beweging.

To be honest. Ik denk niet dat dat werkt, zo'n boek. Daar zijn er ten eerste al tig van, en ten tweede is dat niet voldoende, dát is niet het probleem. Tuurlijk, er zijn mensen die echt niet zoveel weten van gezond eten en denken dat pizza met veel groente gezond is (dat er dan nog drie kazen op zitten wordt vergeten), maar er zijn ook zo veel mensen die écht wel weten wat gezond is, en ook écht wel aan voldoende beweging komen, maar waarbij het afvallen gewoon niet (zo snel) lukt. Ik maak het even persoonlijk door te zeggen dat dit voor m'n vriend geldt, en voor mij in mindere mate want ik heb geen grof overgewicht (meer), maar denk je echt dat íedereen die te dik is, maar zo ignorant is en zich te pas en te onpas volvreet...? Dan heb je dus geen goed beeld en ken je je doelgroep niet. Kleine vereiste voor een boek, lijkt me.

Het probleem zit zo veel dieper dan die salade dan jij ze zou aanraden, echt véél dieper dan dat. Ik durf zelfs te wedden dat jij geen flauw idee hebt van wat overgewicht psychisch met mensen kan doen, anders zou je niet zo lomp over mensen in de sauna praten.

Als je er écht wat aan zou willen doen, zou je je dus moeten kunnen inleven in het probleem en ik denk niet dat je dat kunt, als je in de sauna al ontoepasselijk er van wordt. Dan heb je dat vermogen gewoon niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Chocolate Cookie do 2 mei 2013 - 23:21

Waar je al van wakker kunt liggen zeg. Tsjonge jonge. Het feit dat je je zo uitlaat hierover vind ik toch wel wat ongepast.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 23:22

Pommes schreef:Maar wanneer zijn ze naar jou maatstaven dan weer goed/gezond? Pas als ze maatje 36 hebben en plastische chirurgie hebben ondergaan om alle putjes, kwabben, ... weg te werken?

Kan me voorstellen dat er ook genoeg mensen al bezig zijn met afvallen, gezond eten, sporten e.d. en dat ze wel afvallen maar stevig blijven. En dan eens in de zoveel tijd eens naar de Mc gaan om zichzelf te verwennen.

Nee hoor, nergens voor nodig. Ieder weldenkend mens weet wanneer hij/zij gezond is. Dat hoeft natuurlijk geen maatje 36 te zijn. Vaak weet iemand het zelf wel en anders is het uit te rekenen door een combinatie van vetpercentage/buikomtrek te meten. Of ga eens langs bij een diëtiste of sportarts, die kan je er ook meer over vertellen.

De mensen waarover ik spreek hadden zichtbaar veel moeite met de zwaarte van hun lichaam. Lopen ging moeizaam, laat staan dat ze enkele meters zouden kunnen rennen. Dát vind ik een teken van ongezondheid.

Gast
Gast

Bericht  Chocolate Cookie do 2 mei 2013 - 23:26

Zeg kimhuppeldepup, heb je er ooit wel eens over nagedacht (vast niet) dat niet iedereen er wat aan kan doen. Sommige mensen zijn ziek of gebruiken medicijnen. Of het is hun bouw.

Vind het echt vrij hersenloos om je hier zo over uit te laten en te zegfen dat ze naar de sportschool oid moeten.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 23:27

@Kim: ik zou zeker een hoofdstuk schrijven over de psychische aspecten van over-eten.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 23:32

KimRosenberg85 schreef:@Kim: ik zou zeker een hoofdstuk schrijven over de psychische aspecten van over-eten.

Je bent zelf Kim.

Ik vind het een te naïef en simpel plan. Ik weet je achtergrond alleen niet, maar tenzij je een psychologe bent met een achtergrond in voeding/beweging, denk ik dat je een beetje last hebt van een soort van welwillendheidssyndroom zonder dat je ook maar enige kennis er van hebt en met name de nodige empathie mist.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud