Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

O jee, verkeerd begrepen ....

+16
bolus26
TukTuk
Winegum
Lejow
Moon
Arcade
SuperGrover
Susan
Jeanette
CrazyGrace
May
Filoria
Lynn_
Tazz
Angela_1986
Tania
20 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Jeanette ma 21 feb 2011 - 23:15

Mooi dat ze het goed op pakt en dat het oke is!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 23:28

Gelukkig dat je vriendin het zo goed oppakt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Susan ma 21 feb 2011 - 23:37

Birgit schreef:
Wat me wel stoort is het volgende: Ik heb nog 15 maanden om een date te regelen...
Ze is al best lang vrijgezel en ik kan heel goed met haar opschieten, maar ik wil haar en het is mij niet om een vreemde te doen die dan dan ineens op mijn bruiloft staat.

Fijn dat het is uitgepraat, maar om dit punt zou ik me nou werkelijk niet druk maken. Ze zal echt niet met een volslagen vreemde kerel naar je bruiloft komen. Blijkbaar wil ze gewoon een leuke vriend en ze hoopt dat tegen die tijd voor elkaar te hebben. Ik neem aan dat haar eventuele toekomstige vriend gewoon welkom is, al ken je hem nu nog niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  SuperGrover di 22 feb 2011 - 3:26

Haha, ik had echt geen idee wat een ceremoniemeester op een bruiloft zou kunnen zijn, voor dit topic laughcry Ik voel me nu heel jong en naïef, haha lol!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 5:24

Susan schreef:
Birgit schreef:
Wat me wel stoort is het volgende: Ik heb nog 15 maanden om een date te regelen...
Ze is al best lang vrijgezel en ik kan heel goed met haar opschieten, maar ik wil haar en het is mij niet om een vreemde te doen die dan dan ineens op mijn bruiloft staat.

Fijn dat het is uitgepraat, maar om dit punt zou ik me nou werkelijk niet druk maken. Ze zal echt niet met een volslagen vreemde kerel naar je bruiloft komen. Blijkbaar wil ze gewoon een leuke vriend en ze hoopt dat tegen die tijd voor elkaar te hebben. Ik neem aan dat haar eventuele toekomstige vriend gewoon welkom is, al ken je hem nu nog niet.

Die is zeker welkom maar we hebben wel een duidelijke wens dat die persoon er dan alleen 's avonds bij zou zijn.
Wij vinden het gewoon een vreemd idee dat iemand die je nog maar kort kent er overdag wel bij zou mogen zijn terwijl een groot deel van je familie er niet bij is. De mensen die nu voor overdag op de lijst staan kennen we al ons hele leven of in ieder geval al minstens een paar jaar.

Het komt een beetje opdringerig over. Ik zou een nieuwe lover zelf namelijk niet zo snel mee naar een bruiloft nemen of verwachten dat hij dan ook maar de hele dag zou mogen komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Arcade di 22 feb 2011 - 5:58

Is vast enthousiastme.. Misschien kan je een beetje gastvrij ermee omgaan als ze een leuke man tegenkomt kort van tevoren. Je hebt op zo'n mooie dag toch altijd te weinig tijd om echt op mensen te letten. Ik zou het niet relaxt vinden om persée zonder vriend uitgenodigd te worden. Als ze hem dan pas drie maanden kent, mag hij dan wel daggast zijn?

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:02

Arcade schreef:Is vast enthousiastme.. Misschien kan je een beetje gastvrij ermee omgaan als ze een leuke man tegenkomt kort van tevoren. Je hebt op zo'n mooie dag toch altijd te weinig tijd om echt op mensen te letten. Ik zou het niet relaxt vinden om persée zonder vriend uitgenodigd te worden. Als ze hem dan pas drie maanden kent, mag hij dan wel daggast zijn?

Ik ben niet de enige die hier over beslist en de mening van mijn vriend is hier vrij duidelijk over (die van mij eigenlijk ook wel al zou ik misschien nog de neiging hebben om een uitzondering te maken).
Natuurlijk hoop ik dat zij ook een keer de juiste man tegenkomt! Ik vind alleen dat ze er niet zomaar van uit kan gaan dat haar eventuele vriend er ook de hele dag bij aanwezig mag zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Moon di 22 feb 2011 - 6:06

Birgit schreef:
Arcade schreef:Is vast enthousiastme.. Misschien kan je een beetje gastvrij ermee omgaan als ze een leuke man tegenkomt kort van tevoren. Je hebt op zo'n mooie dag toch altijd te weinig tijd om echt op mensen te letten. Ik zou het niet relaxt vinden om persée zonder vriend uitgenodigd te worden. Als ze hem dan pas drie maanden kent, mag hij dan wel daggast zijn?

Ik ben niet de enige die hier over beslist en de mening van mijn vriend is hier vrij duidelijk over (die van mij eigenlijk ook wel al zou ik misschien nog de neiging hebben om een uitzondering te maken).
Natuurlijk hoop ik dat zij ook een keer de juiste man tegenkomt! Ik vind alleen dat ze er niet zomaar van uit kan gaan dat haar eventuele vriend er ook de hele dag bij aanwezig mag zijn.

Oei, dat zou ik geloof ik niet heel erg waarderen als ik net een serieuze relatie zou hebben. Zeker als ik een goede vriendin zou zijn niet. Wat is precies jouw/jullie punt dan?
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:08

Gefeliciteerd!
Ik zou het trouwens ook echt niet leuk vinden als mijn vriend er niet bij zou mogen zijn hoor. Waarom heeft je vriend hier zo'n sterke mening over? Het gaat om jou vriendin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:42

Iedereen zegt steeds dat het onze bruiloft is en dat we uit moeten nodigen wie we willen maar toch blijken sommige dingen erg lastig te zijn. Dit vind ik ook een lastig geval.

Wij hechten er samen veel waarde aan dat we het overdag kunnen vieren met naaste familie en een goede vriendin.
Ik hou er zelf helemaal niet van als er ineens een 'vreemde' op je officiële foto's staat, ik heb er in het dagelijks leven al een hekel aan als ik ergens op de foto wil en er staan anderen omheen. Op vakantie heb ik hier ook veel last van, maar tot nu toe is het me altijd gelukt om foto's te maken waar geen vreemde mensen op staan. Misschien een rare tic Embarassed Natuurlijk, de ambtenaar van de burgelijke stand ken je ook niet, maar dat vind ik dan weer net even wat anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Arcade di 22 feb 2011 - 6:48

Ik zou daar eigenlijk wel vanuit gaan als het mijn vriend was (ook al was het pas sinds kort). Want ik ben wel gewend om als stel uitgenodigd te worden. Misschien wil hij niet eens mee :-) als hij er dan pas kort is.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Arcade di 22 feb 2011 - 6:53

Je kan verschillende foto's maken met daggasten, alleen familie, alleen broers/zussen enzo. Hij is dan een vreemde, maar misschien blijft hij nog jaren. Dan is het ook raar als hij er niet is, toch?

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:00

Ja, daar heb je helemaal gelijk in Arcade. Gelukkig hebben we nog genoeg tijd om hier over na te denken :-)
Wie weet is er tegen die tijd wel helemaal geen vriend, zit ik hier voor niks moeilijk te doen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Arcade di 22 feb 2011 - 7:06

Ik zou mijn plek ook wel kennen hoor en uit mezelf wat foto's overslaan als ik het stel niet goed kende. En mss kan je het met een zus ofzo overleggen; dat zij begeleidt dat er een paar familiefoto's komen bijvoorbeeld. Maar idd, het duurt nog superlang!

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:14

Birgit schreef:Iedereen zegt steeds dat het onze bruiloft is en dat we uit moeten nodigen wie we willen maar toch blijken sommige dingen erg lastig te zijn. Dit vind ik ook een lastig geval.

Wij hechten er samen veel waarde aan dat we het overdag kunnen vieren met naaste familie en een goede vriendin.
Ik hou er zelf helemaal niet van als er ineens een 'vreemde' op je officiële foto's staat, ik heb er in het dagelijks leven al een hekel aan als ik ergens op de foto wil en er staan anderen omheen. Op vakantie heb ik hier ook veel last van, maar tot nu toe is het me altijd gelukt om foto's te maken waar geen vreemde mensen op staan. Misschien een rare tic Embarassed Natuurlijk, de ambtenaar van de burgelijke stand ken je ook niet, maar dat vind ik dan weer net even wat anders.

Het is inderdaad jouw bruiloft, maar oei, hier gaan mijn haren van overeind staan. Ook omdat ik dit zelf heb meegemaakt hoor: ik was vrijgezel en kreeg de uitnodiging van een toenmalige vriendin +1. Ik zei 'wie moet ik meenemen, ben vrijgezel' toen zei ze 'als je tegen die tijd geen vriendje hebt, neem je gewoon een vriendin mee, heb dan toch al voor jou en nog iemand betaald, heb liever dat je dan iemand meeneemt!' (al mijn vriendinnen had ze 1 keer gezien, sommige vaker, sommige nog nooit maar ik had nog geen idee welke ik mee zou nemen)

Nou goed 2 maanden voor ze ging trouwen ontmoette ik mijn huidige vriend, welke ze door drukte nog niet had ontmoet. 2 weken voor de bruiloft kreeg ik een mail 'Ik zou F nog ontmoeten voor de bruiloft, wanneer schikt het om op de koffie te komen?' Ik had qua planning geen tijd in die 2 weken. Vond de toon van de e-mail ook niet zo aardig. Dus ik gaf aan geen tijd te hebben, met de vraag of mijn vriend nu niet mee mocht?' En nee, als hij zich niet eerst zou komen voorstellen, als was het maar 15 minuten, mocht hij niet mee. Want ze wilde zich niet hoeven voorstellen op haar eigen bruiloft. Ik was zo verbaasd, ik ben niet naar de bruiloft geweest. Ik neem toch niet een of andere halve gare mee? Ik was echt zo teleurgesteld.

Dus aan de ene kant snap ik het toch niet. Er zijn vast als ik ga trouwen, mensen van mijn vriends kant welke ik niet ken. Die hoeven zich echt niet te komen voorstellen van te voren bij mij hoor.

Iets anders: gefeliciteerd dat je gaat trouwen! Wist het niet tot dit topic, heb je een ander topic hierover geopend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Susan di 22 feb 2011 - 7:23

Ik ben het helemaal met Jen eens, ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Kan me van Jen dan ook goed voorstellen dat ze er niet naartoe is gegaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:31

Ik snap het ook helemaal dat je dan niet gaat.
Ik kan het me namelijk van de andere kant ook wel voorstellen, waarom is dit zo moeilijk? Sad
Het is trouwens niet zo dat ze niemand kent en er komt nog iemand zonder partner.
Wij vonden 18 daggasten wel een mooi rond getal. En nee, we willen ze niet koppelen. Al heeft iemand dat al wel ter sprake gebracht smile

@Jen: heb je nu nog wel contact met haar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Arcade di 22 feb 2011 - 7:32

Doe maar niet nee haha. Straks gaat het 14 maanden goed en hebben ze ruzie op je bruiloft.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:33

Kent ze wel mensen? Ik zou het niet leuk vinden om in mijn eentje naar een bruiloft te gaan waar ik behalve het bruidspaar niemand anders kende.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Lejow di 22 feb 2011 - 7:33

Ik ben ook wel eens alleen uitgenodigd op een bruiloft van een vriendin van mij, toen was ik nog niet zo heel lang samen met mijn vriend en we woonden nog niet samen. Ze hadden elkaar nog nooit gezien.
Ik vond het dus ook echt totaal niet raar om hier alleen naar toe te gaan.

Het is jouw bruiloft Birgit (nou ja, die van jullie natuurlijk :P ) en jullie moeten zelf uitnodigen wie jullie willen! Het is fijn als ze de 'juiste' man tegen komt, maar die man wordt er niet minder 'juist' op als hij niet op jullie bruiloft is geweest.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Winegum di 22 feb 2011 - 7:48

Ik zou me ook behoorlijk gepasseerd voelen als ik mijn vriend niet mee zou mogen nemen. Jullie zijn denk ik beiden op een leeftijd dat je niet 'zomaar' een vriend voor een week hebt. Maar ik kan me jouw idee ook wel voorstellen, 18 mensen is wel heel erg intiem natuurlijk. Misschien dat je het op een rustig moment (zeker nu ze geen vriend heeft) eens met haar overhebben. Als je het op deze manier uitlegt, kan ik het me als vriendin wel voorstellen en begrijpen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  TukTuk di 22 feb 2011 - 8:01

Het valt me eigenlijk op hoe weinig mensen er hier respect voor hebben dat iemand niet een tamelijk onbekend iemand op zijn bruiloft als daggast wilt hebben..
Als je je daggasten heel selectief uitgezocht hebt, en het idd op een laag aantal houdt, en dus al mensen moet "teleurstellen", dan kan ik me voorstellen dat je liever niet een tamelijk onbekend iemand er bij wilt hebben.. Vaak worden er tijdens het diner bijvoorbeeld ook persoonlijke speeches gehouden en noem maar op..

Ik zou het andersom ook juist wel begrijpen, als ik kort een relatie heb, dat mijn vriend misschien niet gewenst zou zijn als daggast.. Ik zou er niet eens van uit gaan dat hij uitgenodigd wordt, en alleen maar (blij) verrast zijn als hij wel (oprecht) uitgenodigd wordt.

Die vriend kan toch daarna met het feest gewoon aanschuiven?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Lejow di 22 feb 2011 - 8:10

AngelNyn schreef:Het valt me eigenlijk op hoe weinig mensen er hier respect voor hebben dat iemand niet een tamelijk onbekend iemand op zijn bruiloft als daggast wilt hebben..
Als je je daggasten heel selectief uitgezocht hebt, en het idd op een laag aantal houdt, en dus al mensen moet "teleurstellen", dan kan ik me voorstellen dat je liever niet een tamelijk onbekend iemand er bij wilt hebben.. Vaak worden er tijdens het diner bijvoorbeeld ook persoonlijke speeches gehouden en noem maar op..

Ik zou het andersom ook juist wel begrijpen, als ik kort een relatie heb, dat mijn vriend misschien niet gewenst zou zijn als daggast.. Ik zou er niet eens van uit gaan dat hij uitgenodigd wordt, en alleen maar (blij) verrast zijn als hij wel (oprecht) uitgenodigd wordt.

Die vriend kan toch daarna met het feest gewoon aanschuiven?

Totally eens!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 8:50

Birgit schreef:Ik snap het ook helemaal dat je dan niet gaat.
Ik kan het me namelijk van de andere kant ook wel voorstellen, waarom is dit zo moeilijk? Sad
Het is trouwens niet zo dat ze niemand kent en er komt nog iemand zonder partner.
Wij vonden 18 daggasten wel een mooi rond getal. En nee, we willen ze niet koppelen. Al heeft iemand dat al wel ter sprake gebracht smile

@Jen: heb je nu nog wel contact met haar?

@AngelNyn, mijn vriend was helemaal niet welkom als hij zich niet eerst voorstelde, ook niet als avondgast. Het was geen intieme bruiloft maar er kwamen geloof ik een stuk of 80 mensen. Niet 18 zoals bij Birgit bijvoorbeeld.

Nee ik ben geen vriendinnen meer met haar, er speelden ook andere dingen hoor, maar dit was voor mij echt de grote druppel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  bolus26 di 22 feb 2011 - 19:51


ik kan me voorstellen dat je hem niet uitnodigd als daggast maar wel ´s avonds op het feest.Wij hebben dit ook zo gedaan met de kinderen van de vriend van mn moeder.Die hebben we 4 keer gezien ofzo. Wel hebben we dit eerst met hem besproken voor de uitnodigingen verstuurd zijn om ruzie etc te voorkomen.Hij pakte het gelukkig goed op!


even off topic

@ jen ik kwam laatst (groep) foto´s van je tegen op de ik ga trouwen hyves. Denk van een vriendin ofzo.vond het echt grappig om je daar tegen te komen ook omdat je het jurkje wat je aanhad toen hier ook geshowed heb!op het oude forum dan.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee, verkeerd begrepen .... - Pagina 2 Empty Re: O jee, verkeerd begrepen ....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum