Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

What the F doe ik verkeerd?!

+19
Puggle
Susan
Printje
Luce
Slakje
Happydobby
Tania
Theeleut
Twellie
Pien
Muus
Annemie
Sun88
Flower_L
Sanne
iloverose
Sam
mickey
Paper Crown
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Paper Crown za 19 jan 2013 - 21:39

Iets gaat niet helemaal goed geloof ik maar ik weet niet hoe ik het moet veranderen.

J.ulian krijgt de fles, according to his weight moet hij 120ml + 4 schepjes krijgen, dit doen we dan ook netjes. Als hij honger krijgt schreeuwt hij moord en brand en wil hij meteen een flesje. Even foppen met speen werkt niet, rekken ook niet. Hij komt dus om de ,1,5 a 2 uur maar het probleem is hij drinkt maar een halve fles en sukkelt weer in slaap. Dus hij houdt het helemaal niet lang vol op een half flesje. Maar een heel flesje weigert hij ook.

Wat moet ik nou doen? Ik word er een beetje radeloos van. Ik kan hem toch niet elke 1,5 uur voeden?!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  mickey za 19 jan 2013 - 21:42

Ik zou proberen hem wakker te maken, hier hielp het wel goed om sokjes en broek uit te doen, zodat hij het niet lekker warm had. Ook kriebelen onder zijn voetjes werkte prima. Je zou ook nog tussendoor kunnen verschonen.
Verder geen tips, F kreeg pas rond 5 maanden flesvoeding, daarvoor borst.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Sam za 19 jan 2013 - 21:45

Zou het ipv honger geen krampjes kunnen zijn?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  iloverose za 19 jan 2013 - 21:46

heb je ook al een grotere speen geprobeerdt? mischien wordt hij nu wel te moe om het melk der uit te zuigen en met grotere speen minder moeite
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 21:46

Lijkt hij verder geen pijn te hebben? Anders zouden het ook krampjes kunnen zijn.

Hoeveel weegt hij? Als het geen krampjes zijn, zou je eens 150+5 kunnen proberen. Dat kan je dan het best proberen als hij wel een keer de volle drie uur uitgezeten heeft na een fles. Misschien vult dat toch meer. En anders 150+5 maken en iets eruit gooien (tot 140 of zo) en dat geven (160 totaal is misschien wel wat te veel in 1 keer).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 21:49

Kun je niet op verzoek voeden? Dus zoals je zou doen met borstvoeding; flesje aanbieden wanneer hij honger heeft. Dan is het geen ramp als hij een half flesje drinkt om de twee uur, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Paper Crown za 19 jan 2013 - 21:50

Nee hij heeft geen krampjes. Huilt niet ofzo. Ligt gewoon rustig te slapen en zodra hij huilt en je pakt hem op hapt hij om zich heen en zuigt zowat zijn speen aan flarden en dan zodra hij merkt dat er geen melk uit komt, krijst hij haha. En als je hem de fles geeft is het goed..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Paper Crown za 19 jan 2013 - 21:51

Minneke schreef:Kun je niet op verzoek voeden? Dus zoals je zou doen met borstvoeding; flesje aanbieden wanneer hij honger heeft. Dan is het geen ramp als hij een half flesje drinkt om de twee uur, toch?

Volgens mij mag flesvoeding niet op verzoek..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Sanne za 19 jan 2013 - 21:53

Paper Crown schreef:
Minneke schreef:Kun je niet op verzoek voeden? Dus zoals je zou doen met borstvoeding; flesje aanbieden wanneer hij honger heeft. Dan is het geen ramp als hij een half flesje drinkt om de twee uur, toch?

Volgens mij mag flesvoeding niet op verzoek..

Ik geloof dat dat tegenwoordig wel mag. Ik zou hetzelfde doen als wat Minneke voorstelt. Op den duur zal hij echt wel iets langer ertussen laten en kun je de fles wat meer vullen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 21:54

Dan zou ik eens proberen om 140 te geven. En niet om overhaaste conclusies te trekken, maar heb je al eens gedacht aan voeding voor hongerige baby's?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Flower_L za 19 jan 2013 - 21:54

Zolang je maar niet de max overschrijdt, kan dat volgens mij best. Houdt bij hoeveel hij drinkt, en het is dan misschien wel even puzzelen....niet dat je met 18u al aan de max zit, en nog 6u moet...
Dan kun je daarna voorzichtig proberen om iets meer 'schematisch' te voeden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 21:56

Paper Crown schreef:
Minneke schreef:Kun je niet op verzoek voeden? Dus zoals je zou doen met borstvoeding; flesje aanbieden wanneer hij honger heeft. Dan is het geen ramp als hij een half flesje drinkt om de twee uur, toch?

Volgens mij mag flesvoeding niet op verzoek..

Jawel hoor, als je maar oplet hoeveel er in totaal de kleine man in gaat Wink

Toen mijn zoon overging op fv deden we dit ook op verzoek (was wel pas na zes maanden).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Sanne za 19 jan 2013 - 22:01

Misschien een gekke vraag, maar een aantal tips die voorbij komen houden in dat PC misschien meer in de fles moet doen. Maar dat helpt toch niet, want hij drinkt zijn flessen juist niet leeg? En daarom heeft hij algauw weer honger. Wat is het nut dan van nog meer voeding in de fles?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 22:02

Sanne schreef:Misschien een gekke vraag, maar een aantal tips die voorbij komen houden in dat PC misschien meer in de fles moet doen. Maar dat helpt toch niet, want hij drinkt zijn flessen juist niet leeg? En daarom heeft hij algauw weer honger. Wat is het nut dan van nog meer voeding in de fles?

Haha, dat vroeg ik me ook af What the F doe ik verkeerd?! 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Sun88 za 19 jan 2013 - 22:03

Hier precies hetzelfde gehad. Wat wij gedaan hebben is toen60 en 2.scheppen en idd 2 uur later weer. Handig is het niet, maar toen hij 4 weken was is het vanzelf goed gekomen. Grotere speen zou je idd ook nog kunnen proberen
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Annemie za 19 jan 2013 - 22:04

iloverose schreef:heb je ook al een grotere speen geprobeerdt? mischien wordt hij nu wel te moe om het melk der uit te zuigen en met grotere speen minder moeite

+1 dat dacht ik ook.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Muus za 19 jan 2013 - 22:08

Ik geef ook fv op verzoek, en liep tegen dezelfde problemen aan in het begin.
Maar omdat ons mannetje flink spuugde hebben we nutriton moeten toevoegen. Nu na 8 weken kan ik eindelijk zeggen dat we de juiste speen hebben gevonden voor op de fles! Nu drinkt hij binnen 10/15 min zijn fles helemaal leeg en meldt zich na ong 4u weer.

Welke fles gebruik je? En hoelang doet hij over zijn (halve) flesje?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 22:18

En een fopspeentje? Is het echt honger of zuigbehoefte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Pien za 19 jan 2013 - 22:21

Krampjes kunnen ook de zuigbehoefte aanwakkeren dus ondanks dat hij niet huilt kunnen het best krampjes zijn. Ik zou zelf op verzoek gaan voeden, halverwege de fles boertje laten, luier verschonen en dan de rest van de fles.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Paper Crown za 19 jan 2013 - 22:42

Bedankt voor de tips! Ik heb avent flessen en ook difrax S maar merk dat avent beter werkt.
Hij heeft wel echt honger want eenmaal aan de fles drinkt hij in 5/10 min 60/80 ml leeg. Is verder rustig en tevreden hoor. We sukkelen echt met
zijn eten. Misschien toch maar elke 2 uur 60ml aanbieden. Soms lukt 't me wel als ik een uur met hem bezig met 1 flesje te laten drinken maar 't valt me op dat hij dan projectiel gaat spugen. Dus dan is hij en ik letterlijk kletsnat.

Nog best lastig je baby voeden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 22:49

Paper Crown schreef:Bedankt voor de tips! Ik heb avent flessen en ook difrax S maar merk dat avent beter werkt.
Hij heeft wel echt honger want eenmaal aan de fles drinkt hij in 5/10 min 60/80 ml leeg. Is verder rustig en tevreden hoor. We sukkelen echt met
zijn eten. Misschien toch maar elke 2 uur 60ml aanbieden. Soms lukt 't me wel als ik een uur met hem bezig met 1 flesje te laten drinken maar 't valt me op dat hij dan projectiel gaat spugen. Dus dan is hij en ik letterlijk kletsnat.

Nog best lastig je baby voeden.

als een baby geboren wordt is het maagje maar zo groot als een erwtje, het maagje wordt langzaam groter. Het is dus helemaal niet gek dat een baby van een week of twee/drie nog geen 120 of 150cc op kan! Wat dat betreft is het dus heel gezond om hem vaker kleine beetjes te geven. Sterker nog.. door de regelmatige aanvoer van voedingsstoffen is het zelfs beter voor zijn hersenontwikkeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Paper Crown za 19 jan 2013 - 23:00

Rejoy. schreef:
Paper Crown schreef:Bedankt voor de tips! Ik heb avent flessen en ook difrax S maar merk dat avent beter werkt.
Hij heeft wel echt honger want eenmaal aan de fles drinkt hij in 5/10 min 60/80 ml leeg. Is verder rustig en tevreden hoor. We sukkelen echt met
zijn eten. Misschien toch maar elke 2 uur 60ml aanbieden. Soms lukt 't me wel als ik een uur met hem bezig met 1 flesje te laten drinken maar 't valt me op dat hij dan projectiel gaat spugen. Dus dan is hij en ik letterlijk kletsnat.

Nog best lastig je baby voeden.

als een baby geboren wordt is het maagje maar zo groot als een erwtje, het maagje wordt langzaam groter. Het is dus helemaal niet gek dat een baby van een week of twee/drie nog geen 120 of 150cc op kan! Wat dat betreft is het dus heel gezond om hem vaker kleine beetjes te geven. Sterker nog.. door de regelmatige aanvoer van voedingsstoffen is het zelfs beter voor zijn hersenontwikkeling.

Maar op de doos en volgens consultatiebureau moet hij zoveel drinken.. Pff baal zo dat borst niet wilde, dan heb je dit gewoon niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 23:03

Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:
Paper Crown schreef:Bedankt voor de tips! Ik heb avent flessen en ook difrax S maar merk dat avent beter werkt.
Hij heeft wel echt honger want eenmaal aan de fles drinkt hij in 5/10 min 60/80 ml leeg. Is verder rustig en tevreden hoor. We sukkelen echt met
zijn eten. Misschien toch maar elke 2 uur 60ml aanbieden. Soms lukt 't me wel als ik een uur met hem bezig met 1 flesje te laten drinken maar 't valt me op dat hij dan projectiel gaat spugen. Dus dan is hij en ik letterlijk kletsnat.

Nog best lastig je baby voeden.

als een baby geboren wordt is het maagje maar zo groot als een erwtje, het maagje wordt langzaam groter. Het is dus helemaal niet gek dat een baby van een week of twee/drie nog geen 120 of 150cc op kan! Wat dat betreft is het dus heel gezond om hem vaker kleine beetjes te geven. Sterker nog.. door de regelmatige aanvoer van voedingsstoffen is het zelfs beter voor zijn hersenontwikkeling.

Maar op de doos en volgens consultatiebureau moet hij zoveel drinken.. Pff baal zo dat borst niet wilde, dan heb je dit gewoon niet.

Maar die doos en dat consultatiebureau liggen niet in zijn bedje te huilen toch Wink?

Probeer gewoon naar je zoontje te kijken dan komt het vast goed. Als dat is met 60 ml om de twee uur, dan is het toch prima?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 23:13

Wij hebben twee aparte drinkers gehad en hebben nooit echt gekeken naar het schema op het pak of wat het CB zei. Als je op die laatste af moet gaan dan wordt je echt horendol.

Ga op je gevoel af en kijk naar je kindje.
Het is helemaal niet zo raar dat er nog geen "ritme" in zit en hij niet keurig alles leegdrinkt.
Dat komt vanzelf wel. H dronk met 3 maanden haar flessen van 180/4u niet meer leeg. Toen ben ik 210/5u gaan geven en dat dronk ze wel.
Het CB vond dat ik mijn kind honger liet lijden omdat ze nu om de 5u kreeg.
Maar dat ik vertelde dat ze anders gewoon niet dronk en nu veel meer tevreden was dat leken ze niet op te slaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Paper Crown za 19 jan 2013 - 23:15

Minneke schreef:
Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:
Paper Crown schreef:Bedankt voor de tips! Ik heb avent flessen en ook difrax S maar merk dat avent beter werkt.
Hij heeft wel echt honger want eenmaal aan de fles drinkt hij in 5/10 min 60/80 ml leeg. Is verder rustig en tevreden hoor. We sukkelen echt met
zijn eten. Misschien toch maar elke 2 uur 60ml aanbieden. Soms lukt 't me wel als ik een uur met hem bezig met 1 flesje te laten drinken maar 't valt me op dat hij dan projectiel gaat spugen. Dus dan is hij en ik letterlijk kletsnat.

Nog best lastig je baby voeden.

als een baby geboren wordt is het maagje maar zo groot als een erwtje, het maagje wordt langzaam groter. Het is dus helemaal niet gek dat een baby van een week of twee/drie nog geen 120 of 150cc op kan! Wat dat betreft is het dus heel gezond om hem vaker kleine beetjes te geven. Sterker nog.. door de regelmatige aanvoer van voedingsstoffen is het zelfs beter voor zijn hersenontwikkeling.

Maar op de doos en volgens consultatiebureau moet hij zoveel drinken.. Pff baal zo dat borst niet wilde, dan heb je dit gewoon niet.

Maar die doos en dat consultatiebureau liggen niet in zijn bedje te huilen toch Wink?

Probeer gewoon naar je zoontje te kijken dan komt het vast goed. Als dat is met 60 ml om de twee uur, dan is het toch prima?

Klopt. Maar word er best onzeker van. Zij vonden dat ik stug borst moest geven. Nu heb ik gisteren gekolft, en net weer haal ik er maar 200cc na 24u op. Veel te weinig. Als ik tussendoor kolf is t nog minder. Dat is nooit genoeg en toch moest ik volgens t bureau hem
maar laten huilen zodat ik wat melk kreeg. Ja doeii

Ik ga proberen eens in de 2 uur 60cc te geven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum