Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopics en eetstoornissen

+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers

Pagina 8 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 8 Empty Re: Afvaltopics en eetstoornissen

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:44

Carrie schreef:Ja ik trek ook vaak mijn luchtremmen open, dat lucht zo op altijd! Heerlijk.
lol!
Lunchtrommel :cheering:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 8 Empty Re: Afvaltopics en eetstoornissen

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:44

Ah leuk! Dat is een feestje in een doosje!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:46

Ik vind 'het probleem' maar vaag hier. Uiteindelijk lees ik vooral dat iedereen maar lekker moet doen waar die zich goed bij voelt. Ik trek me al zo'n 15 jaar niks meer aan van wat anderen over mijn gewicht denken. Eerst was ik te dun, kon daar niks aan doen dus wat moet ik daarmee? Toen te dik (kom je eindelijk aan is het weer niet goed) en nu weer te dun (whatever). Omdat ik blijkbaar al aan de ondergrond zit mag ik niet meer stilstaan bij gezonder eten en wordt er ook nog eens beweerd dat ik afgevallen ben door alleen nog maar avondeten van ontbijtbordjes te eten. Wat een onzin allemaal zeg. Ik heb net 2 volkoren boterhammen met kaas op, iedereen nu blij? Of iedereen bezorgd omdat ik wel een keer spelt wilt gaan proberen?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:47

Carrie schreef:Ah leuk! Dat is een feestje in een doosje!
Jup, en er zijn allerlei hysterische richtlijnen over vullen met zoveel % groente, zoveel % rijst en zoveel % eiwitten. Heel gezond ook, als je het goed doet, maar je moet wel van koude rijst houden. Al gooide ik er ook rustig pasta in of wraps of wat dan ook.

Al las ik laatst in het ww topic dat rijst ongezond was angel

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:47

Artemis schreef:Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 8 Hello-kitty-bento

I love you

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover zo 14 apr 2013 - 21:49

Ik zit niet vast in wat normaal is hoor, Artemis. Iedereen moet lekker doen wat ie wil en eten wat ie wil, zoals ik al meerdere keren gezegd heb. Maar het is niets voor mij, ik vind het onnodig en veel van die eetlijstjes vind ik best raar ja (maar het staat jullie uiteraard vrij om mijn eetpatroon raar te vinden). Betekent niet dat ik moet huilen als ik geen bruine boterhammen in huis zijn of dat ik galbulten krijg van het woord speltbrood, maar ik vind het al die moeite gewoon niet waard. Ik vind mijn eetpatroon prima gezond, mijn gewicht is gezond en mijn lichaam lijkt het ook geen probleem te vinden Wink

Ik snap wel dat je door drukte al eerder begint met het klaarmaken van je voedsel. Maar het lijkt me dat twee boterhammen sneller gesmeerd zijn dan dat een pastasalade is bereid. Ik vind het heerlijk dat ik 's ochtends in alle haast gewoon een plak ham tussen twee nog bevroren boterhammen kan gooien, in een zakje en klaar.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Elliot zo 14 apr 2013 - 21:51

Bah Zus, ik vind jou erg vervelend reageren. Op het provocerende af.

Het zogeheten probleem is dat sommigen hier zich zorgen maken over het eetpatroon van anderen. Het lijkt alsof er veel meiden zijn die obsessief met eten bezig zijn. Met de nadruk op LIJKT, want op een forum kun je nooit het totaalplaatje zien. De meiden die ik daarvan 'verdenk' geven aan dat het in het echt niet zo heftig is als het overkomt op het forum, en dan geloof ik dat. En daarbij vind ik het verder prima dat zij zo met hun voeding bezig zijn, wie ben ik om daar iets over te zeggen? Maar soms vind ik wel dat het lijkt alsof ze ermee doorslaan, en aangezien hier een discussie over gaande is vind ik het niet gek dat ik dat dan ook hier aangeef.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  SuperGrover zo 14 apr 2013 - 21:54

Zus schreef:Ik vind 'het probleem' maar vaag hier. Uiteindelijk lees ik vooral dat iedereen maar lekker moet doen waar die zich goed bij voelt. Ik trek me al zo'n 15 jaar niks meer aan van wat anderen over mijn gewicht denken. Eerst was ik te dun, kon daar niks aan doen dus wat moet ik daarmee? Toen te dik (kom je eindelijk aan is het weer niet goed) en nu weer te dun (whatever). Omdat ik blijkbaar al aan de ondergrond zit mag ik niet meer stilstaan bij gezonder eten en wordt er ook nog eens beweerd dat ik afgevallen ben door alleen nog maar avondeten van ontbijtbordjes te eten. Wat een onzin allemaal zeg. Ik heb net 2 volkoren boterhammen met kaas op, iedereen nu blij? Of iedereen bezorgd omdat ik wel een keer spelt wilt gaan proberen?
Waarom probeer je het steeds zo in het extreme te trekken? Ja ik word hartstikke blij als mensen volkoren boterhammen met kaas eten, je hebt nu mijn hele dag weer goed gemaakt. En ik lig er ook wakker van als iemand speltbrood eet ja. Er is geen probleem, dit is een discussie over de zin en onzin van bepaalde eetpatronen en eventueel schadelijke effecten ervan. Over dat laatste zijn we het volgens mij redelijk eens, er worden geen eetstoornissen aangepraat in topics. Over dat eerste zijn we het niet eens, en dat worden we ook niet, maar ik vind het wel interessant om te lezen waarom mensen kiezen voor een eetpatroon dat mij vooral erg lastig lijkt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:57

Elliot schreef:Bah Zus, ik vind jou erg vervelend reageren. Op het provocerende af.

Het zogeheten probleem is dat sommigen hier zich zorgen maken over het eetpatroon van anderen. Het lijkt alsof er veel meiden zijn die obsessief met eten bezig zijn. Met de nadruk op LIJKT, want op een forum kun je nooit het totaalplaatje zien. De meiden die ik daarvan 'verdenk' geven aan dat het in het echt niet zo heftig is als het overkomt op het forum, en dan geloof ik dat. En daarbij vind ik het verder prima dat zij zo met hun voeding bezig zijn, wie ben ik om daar iets over te zeggen? Maar soms vind ik wel dat het lijkt alsof ze ermee doorslaan, en aangezien hier een discussie over gaande is vind ik het niet gek dat ik dat dan ook hier aangeef.

Provoceren? Ik lees hier pure onzin over mezelf en geef aan hoe ik zelf hierin sta. Er wordt blijkbaar ook over meiden gesproken die hier niet reageren dus mis ik het punt van discussie, helemaal omdat er steeds gezegd wordt dat iedereen moet doen waar zij zich zelf goed bij voelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:58

SuperGrover schreef:Ik zit niet vast in wat normaal is hoor, Artemis. Iedereen moet lekker doen wat ie wil en eten wat ie wil, zoals ik al meerdere keren gezegd heb. Maar het is niets voor mij, ik vind het onnodig en veel van die eetlijstjes vind ik best raar ja (maar het staat jullie uiteraard vrij om mijn eetpatroon raar te vinden). Betekent niet dat ik moet huilen als ik geen bruine boterhammen in huis zijn of dat ik galbulten krijg van het woord speltbrood, maar ik vind het al die moeite gewoon niet waard. Ik vind mijn eetpatroon prima gezond, mijn gewicht is gezond en mijn lichaam lijkt het ook geen probleem te vinden Wink

Ik snap wel dat je door drukte al eerder begint met het klaarmaken van je voedsel. Maar het lijkt me dat twee boterhammen sneller gesmeerd zijn dan dat een pastasalade is bereid. Ik vind het heerlijk dat ik 's ochtends in alle haast gewoon een plak ham tussen twee nog bevroren boterhammen kan gooien, in een zakje en klaar.
Ja, maar wat ik al zei: ik hou geen eetlijstjes bij. Nooit gedaan ook. Ik doe het gewoon niet goed op brood, dus ik kook dan wat pasta extra 's Avonds, snij wat groenten, lepel pesto erdoor en ik heb bijna net zo snel een salade als jij een boterham hebt gesmeerd smile als brood goed viel bij mij zou ik het ook vaker eten, maar dat doet het niet.
En het is maar net hoeveel je sowieso met voedsel bezig bent. Ik geniet niet echt van twee boterhammen met een plak ham, en ik wil wel van mijn eten genieten. Dus kook ik iets uitgebreider. Ik kan ook rustig een hele zaterdag doorbrengen met het bakken van taarten en cake voor een verjaardag, waar ik sneller naar de bakker zou gaan om ze te halen. Maar ik vind het leuk om met eten bezig te zijn, dus doe ik het zelf. Zodra ik gemak voor laat gaan dan eet ik stukken minder bewust, eet ik een gevulde koek ipv een boterham omdat die sneller voorhanden is, eet ik een zak drop ipv een fruitsalade, enzovoorts. Door erover na t denken voorkom ik dat. En dat kost wat tijd, maar ik voel me er gezonder bij.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:58

Elliot schreef:Bah Zus, ik vind jou erg vervelend reageren. Op het provocerende af.

Inderdaad. Een hele nare toon die eerder ruzie uitlokt dan een discussie. Jammer.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:59

SuperGrover schreef:
Zus schreef:Ik vind 'het probleem' maar vaag hier. Uiteindelijk lees ik vooral dat iedereen maar lekker moet doen waar die zich goed bij voelt. Ik trek me al zo'n 15 jaar niks meer aan van wat anderen over mijn gewicht denken. Eerst was ik te dun, kon daar niks aan doen dus wat moet ik daarmee? Toen te dik (kom je eindelijk aan is het weer niet goed) en nu weer te dun (whatever). Omdat ik blijkbaar al aan de ondergrond zit mag ik niet meer stilstaan bij gezonder eten en wordt er ook nog eens beweerd dat ik afgevallen ben door alleen nog maar avondeten van ontbijtbordjes te eten. Wat een onzin allemaal zeg. Ik heb net 2 volkoren boterhammen met kaas op, iedereen nu blij? Of iedereen bezorgd omdat ik wel een keer spelt wilt gaan proberen?
Waarom probeer je het steeds zo in het extreme te trekken? Ja ik word hartstikke blij als mensen volkoren boterhammen met kaas eten, je hebt nu mijn hele dag weer goed gemaakt. En ik lig er ook wakker van als iemand speltbrood eet ja. Er is geen probleem, dit is een discussie over de zin en onzin van bepaalde eetpatronen en eventueel schadelijke effecten ervan. Over dat laatste zijn we het volgens mij redelijk eens, er worden geen eetstoornissen aangepraat in topics. Over dat eerste zijn we het niet eens, en dat worden we ook niet, maar ik vind het wel interessant om te lezen waarom mensen kiezen voor een eetpatroon dat mij vooral erg lastig lijkt.

Ik vind dit idd ook; ieder zijn ding. Begrijp dan ook niet dat wat een ander dan doet gelijk extreem genoemd moet worden omdat iets niet in je eigen plaatje past. Fijn dat ik je blij heb gemaakt, ik eet er vanmiddag nog 2 :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Elliot zo 14 apr 2013 - 22:03

Zus schreef:

Provoceren? Ik lees hier pure onzin over mezelf en geef aan hoe ik zelf hierin sta. Er wordt blijkbaar ook over meiden gesproken die hier niet reageren dus mis ik het punt van discussie, helemaal omdat er steeds gezegd wordt dat iedereen moet doen waar zij zich zelf goed bij voelt.
Ik vind je wel provoceren ja. Van die flauwe opmerkingen zoals: Ik heb twee volkorenboterhammen op, zijn jullie nu blij? Ja, ik ben echt zielsgelukkig dat jij volkorenbrood eet, eindelijk kan ik weer rustig slapen.. Rolling Eyes

Niemand heeft jouw naam genoemd, dus je hoeft het niet zo op jezelf te betrekken. En als ik voor mijzelf mag spreken (aangezien jij zo graag namen wilt horen), ik vind dat o.a. Harrison en Carrie in mijn ogen soms obsessief bezig zijn met voeding. Maar zij geven beiden aan hoe het 'in het echt' zit, omdat je op een forum toch een vertekend beeld krijgt. In het echt is het een stuk minder extreem, dus heb ik ook niets meer om me 'zorgen' over te maken. Het is gewoon een interessante discussie over voeding en eetpatronen geworden, en ik vind het boeiend om daar verschillende meningen over te lezen. Ik vraag me af waarom jij dan deze boeiende discussie moet verpesten met je provocerende flauwe opmerkingen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 14 apr 2013 - 22:07

Nou Zus, jij doet volgens mij de meest extreme uitspraken in dit topic. Ik begrijp de beweegredenen die Artemis beschrijft om bepaalde producten niet te eten. Als je het niet goed doet op brood, dan is het juist raar om dan toch gewoon brood te eten, omdat dat 'zo hoort'.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 22:14

En dat terwijl Carrie en ik zo van chips houden haha! Maar ik weet niet zo heel goed hoe ik dat beeld kan veranderen, ik post eigenlijk nooit eetlijstjes. Af en toe vertel ik wat ik gegeten heb en dat is dan vaak helemaal geen gekke maaltijd volgens mij - maar wie weet gaat het daar wel mis haha!

Ik heb wel een idee over hoe ik het gezondst zou eten maar ik hou nou eenmaal ook van ongezonde dingen en ik probeer daar een balans in te vinden. Het is niet zo dat ik mezelf uithonger zodat ik in het weekend bergen junkfood naar binnen kan werken. Ik wil me goed voelen door 80% van de tijd een gezond eetpatroon aan te houden en daarnaast vind ik gezond eten ook gewoon heel lekker en koken heel leuk. En ik maak trouwens de lunch op mijn werk, dus voor mij is het geen kwestie van meer tijd moeten maken voor mijn lunch, want ik sta die lunch toch voor 60 man te maken, dus waarom dan niet een lekkere salade en een soepje naast de boterhammen?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 22:16

Wow, vond je dat echt van mij Elliot? Ik ben gewoon verbaasd. Nogmaals, ik snap met de beste wil van de wereld niet wat er extreem aan is als je gezond eet en voor andere producten kiest dan het gros van de mensen in Nederland. Het is zo’n kleine moeite, niks extreems aan!

Laatst aangepast door Carrie op zo 14 apr 2013 - 22:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Luce zo 14 apr 2013 - 22:18

Mmmmm....junkfood bounce Nou heb ik zin in een Big Mac :nopompom:
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Elliot zo 14 apr 2013 - 22:19

Ik weet ook niet precies hoe het komt hoor Harri. Maar als ik de woorden speltbrood of lijnzaad denk moet ik eigenlijk altijd aan jullie denken Laughing

Maar nogmaals, nu je het wat meer hebt toegelicht kan ik me er veel beter in vinden. Al vind ik het nog steeds 'vervelend' om te lezen dat jij kilootjes kwijt zou willen omdat je al zo dun bent in mijn ogen. Maar goed, het is jouw lijf en jij moet doen waar jij je lekker bij voelt natuurlijk smile

Carrie, ja voor jou geldt het bovenstaande dus ook. Ik zie heel vaak berichten van jou langskomen dat je één of twee kilo kwijt zou willen en dan denk ik echt: Hoezo? Maar nogmaals, jouw lijf, jouw keuzes smile En ik denk ook niet dat je ongezond bezig bent hoor. Meer dat het in mijn ogen niet nodig is dat jij zo op je eten let. Maar goed, dat is vanuit mijn ogen gezien, en ik weeg inmiddels 78,6 kg bij 1.71 m, dus ik moet eerst mijn eigen gewicht maar eens een beetje op orde krijgen!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 22:22

Ja ik ben ook al slank, dat weet ik. Maar voel me gewoon prettiger bij net iets minder kilo's. En dan is 3 of 4 kilo helemaal niet extreem veel om af te vallen. Ik zie het ook op foto's waar ik wat zwaarder was, daar heb ik een dikke kop. En dat vind ik echt niet leuk. En mijn buik is ook platter. Want jij weet natuurlijk niet hoe ik er naakt uit zie en dan zag ik wel wat verbeperpunten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 22:25

Oh en, als je heel vaak van mij ziet langskomen dat ik wat kilootjes kwijt wil, moet je misschien niet meer in het winterkilo topic kijken. Want dan zoek je het ook wel op zeg. Verder heb ik het er niet over, geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Elliot zo 14 apr 2013 - 22:28

Ik zei inderdaad 'heel vaak', en dat is wel erg overdreven. Want ik kijk eigenlijk nooit in het winterkilootjes topic. Ik heb het een paar keer zien staan, ik heb het toen ook al eens tegen je gezegd zelfs (paar weekjes terug is dat volgens mij).
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 22:30

Haha ik ben eigenlijk ook wel verbaasd want ik eet geen lijnzaad (wel gedaan maar daar kreeg ik alleen maar verstoppingen van haha!) en speltbrood is lekker maar heb ik ook niet standaard in huis. En ik ben slank ja maar echt lang niet zo slank als je denkt, denk ik, mijn taille is misschien smallie dus dat geeft dan misschien een wat vervormd beeld van de rest van mijn lijf. En ik snap het ook wel dat doordat het topic over kilo's gaat dat dat beeld bestaat maar eigenlijk wil ik gewoon lekker fit zijn en strak in mijn vel zitten.
Noujaa anyhoe, als ik voor mezelf spreek hoef je je echt geen zorgen te maken! En van wat ik lees en zie van Carrie ook echt niet. smile.
En dat ook trouwens, dat is ook wel een topic waar het er over gaat.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 14 apr 2013 - 22:31

Ik ben er inmiddels ook wel achter dat gewicht maar een nummertje is. Ik wist het al wel maar als ik een foto van mezelf zie die ik gister heb gemaakt denk ik echt het is een nummertje en dat maakt het vergelijken ook zo gevaarlijk.

Laatst aangepast door Minx op zo 14 apr 2013 - 23:07; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 22:32

Elliot schreef:Ik zei inderdaad 'heel vaak', en dat is wel erg overdreven. Want ik kijk eigenlijk nooit in het winterkilootjes topic. Ik heb het een paar keer zien staan, ik heb het toen ook al eens tegen je gezegd zelfs (paar weekjes terug is dat volgens mij).
Echt? Kan me niet herinneren Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 8 561177 Maar goed, ik ben gewoon mezelf, iedereen kletst hier over vanalles, dus kan zijn dat ik het benoemd heb. En dat moet ook gewoon blijven kunnen vind ik. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen referentiekader, en ik vind dat jij jouw referentiekader niet aan mij moet opleggen, net zo min als dat ik tegen jou zou zeggen dat je moet afvallen omdat je te zwaar bent (wat ik niet vind).

Dan kom ik er meteen op dat ik het echt superstom vind dat men tegen slanke mensen wel mag zeggen dat het niet nodig is om af te vallen, maar als je dat tegen een dik persoon zegt heb je de poppen aan het dansen. Het gaat mij niks aan of een dik iemand afvalt of niet, en het gaat een ander ook niks aan als ik wat kwijt wil.

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis zo 14 apr 2013 - 22:39

Ik heb juist wel respect voor mensen die bewust nadenken over hun voedsel. Daar is niks mis mee. Zoals Carrie, haar zie ik voornamelijk heel verstandig nadenken over producten náást ongezonder voedsel zoals kaas en wijn. Dat inspireert mij persoonlijk ook. En Zus, ik weet niet waarom jij zo in de verdediging schiet, want volgens mij is de meerderheid niet op jou van toepassing.

Waar ik de kriebels van krijg, is het zeer weinige eten dat sommige forumsters lijken te nuttigen en de zeer kritische blik op 'slecht' eten en de combinatie eten en sport. Daar ga je je als omstander zwaar slecht bij voelen.

Alleen weten wij niet wat degenen die dit soort dingen post, daadwerkelijk eet. Dus stempels plakken heeft weinig nut.
Wat Bliss zegt, kan ik me wel bij aansluiten. Orthorexia. Het lijkt er wel naar te neigen. En de ontkenningen die hier hard worden verwoord, vind ik vrij verdacht. Het lijkt mij dat velen dit herkennen en zich inwendig aangesproken voelen. Mensen die vooral veel met eten bezig zijn. Overal bij na moeten denken. Ik ben ook een periode, jaren geleden, orthorectisch bezig geweest en dat zal ik ook nooit ontkennen. Maar hard roepen dat het vooral niet zo is, roept bij mij vraagtekens op. En dat is de reden voor zorgen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: