Afvaltopics en eetstoornissen
+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers
Pagina 11 van 12
Pagina 11 van 12 • 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12
Re: Afvaltopics en eetstoornissen
En ik ben dan benieuwd wie er in het Winterkilootjes topic dan zo volgzaam is en klakkeloos de meute volgt, want ik herken daar niemand in.
Voor mij is het Winterkilootjes inderdaad bedoeld zoals Sterre omschrijft; om strakker te worden, want slank ben ik al (met kleding aan ). En om inspiratie op te doen, want eten koken én opeten is een grote hobby van mij. Ik heb nog nooit met pakjes/zakjes gekookt, gewoon omdat ik dol ben op koken en omdat ik geen onnodige e-nummers wil eten. Komt ook doordat ik nu 15 jaar vegetariër ben, pescotariër eigenlijk want ik eet wel vis sinds een paar jaar. Ik heb me vanaf jongs af aan al bezig gehouden met gezonde voeding en wat mijn lichaam nodig heeft om het niet-vlees eten te compenseren.
Ook heb ik zelf gemerkt wat het werkende leven en geen tijd hebben om te lunchen (ik werk in het onderwijs met een continurooster en heb welgeteld 10 minuten de tijd om te eten tussen de middag) met me heeft gedaan. Helaas heb ik geen tijd om te lunchen met soep, salades of andere gekkigheid, maar ik eet wel vaak speltbrood. Gewoon, omdat ik het lekker vind en omdat ik graag gezonde voeding eet. En omdat ik voorheen te weinig groente en fruit at en dat nu heel makkelijk heb aangeleerd in m'n eetpatroon.
Van de week chiazaadjes gekocht, ben benieuwd. Gelukkig doet m'n vriend ook gezellig mee
Ik ben erg blij met het Winterkilootjes topic!
Voor mij is het Winterkilootjes inderdaad bedoeld zoals Sterre omschrijft; om strakker te worden, want slank ben ik al (met kleding aan ). En om inspiratie op te doen, want eten koken én opeten is een grote hobby van mij. Ik heb nog nooit met pakjes/zakjes gekookt, gewoon omdat ik dol ben op koken en omdat ik geen onnodige e-nummers wil eten. Komt ook doordat ik nu 15 jaar vegetariër ben, pescotariër eigenlijk want ik eet wel vis sinds een paar jaar. Ik heb me vanaf jongs af aan al bezig gehouden met gezonde voeding en wat mijn lichaam nodig heeft om het niet-vlees eten te compenseren.
Ook heb ik zelf gemerkt wat het werkende leven en geen tijd hebben om te lunchen (ik werk in het onderwijs met een continurooster en heb welgeteld 10 minuten de tijd om te eten tussen de middag) met me heeft gedaan. Helaas heb ik geen tijd om te lunchen met soep, salades of andere gekkigheid, maar ik eet wel vaak speltbrood. Gewoon, omdat ik het lekker vind en omdat ik graag gezonde voeding eet. En omdat ik voorheen te weinig groente en fruit at en dat nu heel makkelijk heb aangeleerd in m'n eetpatroon.
Van de week chiazaadjes gekocht, ben benieuwd. Gelukkig doet m'n vriend ook gezellig mee
Ik ben erg blij met het Winterkilootjes topic!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Bliss schreef:June schreef:Ik vind dat twee verschillende bijsmaken, maar misschien zijn mijn smaakpapillen dan iets gevoeliger en kan ik die twee bijsmaken beter onderscheiden.
Nerd
Nu er toch namen genoemd worden, wil ik even vermelden dat ik niet doelde op Carrie en Harri (hoewel ik het uitspugen van een mini-Mars wel wat ver vind gaan als je zo slank bent), maar voornamelijk op Punk'd en Lavendel. Ik moet me dan aansluiten bij (volgens mij) Fortissimo, want de foto's die hier geplaatst worden doen mij ook haast denken aan de 'thinspiration' op pro-anawebsites. Ok, smaken verschillen, ik moet er persoonlijk niet aan denken om geen enkele ronding meer te hebben, maar de manier waarop zij steeds maar weer praten over strakker worden en het weinige dat ze eten, dat doet mij mijn wenkbrauwen ook regelmatig optrekken ja. Zo ook bij verschillende uitspraken: Punk'd die pas een bepaalde tattoo wil als haar ribben door haar vel heen steken of Lavendel die zich nóg afvraagt of ze niet te veel eet, kijkende naar die foto met dat beetje sla en die paprika en die het internet maar blijft afspeuren naar plaatjes van groentes en dunne vrouwen. Sorry, maar ik vind dat geen gezond gedrag.
Haha nou don't worry hoor, zo extreem ben ik echt niet bezig. Volgens mij zei ik trouwens ook dat ik het eten van Poeke erg weinig vond toch? En dat zei ik laatst ook een keer over de lunch van Carrie. Ik eet gewoon brood, aardappels, pasta etc en loop 2 keer per week een rondje van 4/5 km. En ook ik eet in het weekend gewoon chips en drink een wijntje ( en ook nog chocola en toastjes dit weekend)
Het klopt dat ik plaatjes plaats van tumblrs maar ik krijg gewoon zin in sporten van die heerlijke zonnige sportplaatjes en krijg zin in lekker eten maken van die foodfoto's en sommige vrouwen vind ik mooi om te zien.
Dat het voor jullie misschien extreem over komt is wellicht ook omdat de minder goede dagen minder uitgebreid aan bod komen. De insteek van het topic is nu zo'n beetje goede en natuurlijke voeding en dan heeft, zoals Harri als zei, er niemand wat aan als je verteld met welk beleg je je roomboter croissantje belegd hebt.
Zo, en nu ga ik wraps maken, volkoren, dat dan weer wel
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Ok, dat klinkt al een stuk beter (en vooral: menselijker)! Gelukkig eet je ook chips en chocola, daar word je toch ook blij van af en toe?
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Ok, dat klinkt al een stuk beter (en vooral: menselijker)! Gelukkig eet je ook chips en chocola, daar word je toch ook blij van af en toe?
Tuurlijk! Maar ik wil het tegenwoordig bij 1 zakje per week laten want ik zou het elke dag wel kunnen eten. Maar dat mag gewoon niet meer van mezelf.
Door de weeks zijn het eigenlijk maar 4 dagen en die vier dagen kan ik me gewoon wel een beetje inhouden met eten. En in het weekend eet ik wel lekkere dingen.
Lavendel- Ratel
Lavendel schreef:Bliss schreef:Ok, dat klinkt al een stuk beter (en vooral: menselijker)! Gelukkig eet je ook chips en chocola, daar word je toch ook blij van af en toe?
Tuurlijk! Maar ik wil het tegenwoordig bij 1 zakje per week laten want ik zou het elke dag wel kunnen eten. Maar dat mag gewoon niet meer van mezelf.
Door de weeks zijn het eigenlijk maar 4 dagen en die vier dagen kan ik me gewoon wel een beetje inhouden met eten. En in het weekend eet ik wel lekkere dingen.
Bij mij begint het weekend ook al op donderdagavond... Mét een zak chips
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben nu wel ontzettend benieuwd wie het biechtje was die dit hele topic in gang heeft geholpen, eigenlijk
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Haha ik was het niet, al waren er mensen die dat dachten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Aziraphale schreef:Lavendel schreef:Bliss schreef:Ok, dat klinkt al een stuk beter (en vooral: menselijker)! Gelukkig eet je ook chips en chocola, daar word je toch ook blij van af en toe?
Bij mij begint het weekend ook al op donderdagavond... Mét een zak chips
Haha nee bij mij op vrijdag dus ma/di/wo/do snoep ik niet
Lavendel- Ratel
En bij mij valt het ook echt mee hoor. Ik vertel mijn uitspattingen hier ook bijna nooit want wat voegt het toe. Of ik moet echt een schop onder mijn kont nodig hebben maar meestal lukt het zelf ook wel weer om gezondere keuzes te maken.
Ik post trouwens ook meestal alleen mijn ontbijt en lunch (misschien lijkt het daarom ook weinig?). Omdat dat mijn knelpunten zijn (aangezien brood geen favoriet is hier). Mijn avondeten is altijd zwaar. Ik eet heel veel chillibonen, zwarte bonen, kikkerewrten, wraps, (spelt)pasta qua koolhydraten. Wij (mijn vriend en ik) eten met zijn 2-en een wok vol met pasta leeg, waar gerust 4 mensen van kunnen eten. Maar ik heb geen 'hulp' of inspiratie nodig bij mijn avondeten want dat is mijn lievelingsmaaltijd en daar heb ik zelf ook genoeg ideeen voor.
Ik post trouwens ook meestal alleen mijn ontbijt en lunch (misschien lijkt het daarom ook weinig?). Omdat dat mijn knelpunten zijn (aangezien brood geen favoriet is hier). Mijn avondeten is altijd zwaar. Ik eet heel veel chillibonen, zwarte bonen, kikkerewrten, wraps, (spelt)pasta qua koolhydraten. Wij (mijn vriend en ik) eten met zijn 2-en een wok vol met pasta leeg, waar gerust 4 mensen van kunnen eten. Maar ik heb geen 'hulp' of inspiratie nodig bij mijn avondeten want dat is mijn lievelingsmaaltijd en daar heb ik zelf ook genoeg ideeen voor.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ok, maar stel dat er iemand bij was geweest in dat topic, die geen "uitspattingen" had, maar die oprecht al-tijd gezonde keuzes maakte, maar tegelijkertijd wel voldoende at, dan was het toch nog steeds geen probleem geweest?
Ik krijg nu een beetje het gevoel dat als je nooit "ongezond" zou eten, je niet normaal bent, maar een of andere freak. Maar dat is een beetje de omgekeerde wereld, koek, chocolade en chips bestaan inderdaad, maar dat betekent niet dat het abnormaal is, als je ervoor kiest dat niet (zelfs nooit) te eten. In feite heb je er namelijk niks aan. Het zou ook niet betekenen dat je dan ineens "extreem" bezig bent, zolang je nog maar wel voldoende (goede) voedingsstoffen binnenkrijgt.
Ik heb het nu niet over mezelf hoor, maar ik kan me wel voorstellen eigenlijk dat er mensen zijn die daar gewoon geen behoefte meer aan hebben op een gegeven moment. Voorbeeld: ik eet weinig suiker, een uitzondering maak ik voor pure chocolade (70% cacao minstens). Dit weekend kocht ik een zak gele m&m's voor in de auto, omdat ik die eerst heel lekker vond. Nu vond ik ze ineens veel minder lekker, ik vond ze mierzoet, ik proefde alleen maar suikers en geen chocolade. Ik zal nu dus ook geen m&m's meer kopen, denk ik. En zo kan ik me nog wel wat ongezonde dingen bedenken, waarvan ik vroeger dacht: lekker! maar die ik sinds ik gezonder eet niet zo lekker meer vind. Dat maakt me toch niet weird...
Ik krijg nu een beetje het gevoel dat als je nooit "ongezond" zou eten, je niet normaal bent, maar een of andere freak. Maar dat is een beetje de omgekeerde wereld, koek, chocolade en chips bestaan inderdaad, maar dat betekent niet dat het abnormaal is, als je ervoor kiest dat niet (zelfs nooit) te eten. In feite heb je er namelijk niks aan. Het zou ook niet betekenen dat je dan ineens "extreem" bezig bent, zolang je nog maar wel voldoende (goede) voedingsstoffen binnenkrijgt.
Ik heb het nu niet over mezelf hoor, maar ik kan me wel voorstellen eigenlijk dat er mensen zijn die daar gewoon geen behoefte meer aan hebben op een gegeven moment. Voorbeeld: ik eet weinig suiker, een uitzondering maak ik voor pure chocolade (70% cacao minstens). Dit weekend kocht ik een zak gele m&m's voor in de auto, omdat ik die eerst heel lekker vond. Nu vond ik ze ineens veel minder lekker, ik vond ze mierzoet, ik proefde alleen maar suikers en geen chocolade. Ik zal nu dus ook geen m&m's meer kopen, denk ik. En zo kan ik me nog wel wat ongezonde dingen bedenken, waarvan ik vroeger dacht: lekker! maar die ik sinds ik gezonder eet niet zo lekker meer vind. Dat maakt me toch niet weird...
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Ik ook na het lezen van het topicExogenesis schreef:Ik ben nu wel ontzettend benieuwd wie het biechtje was die dit hele topic in gang heeft geholpen, eigenlijk
Gast- Gast
Ja daar ben ik ook benieuwd naar!
Mag ik trouwens nog iets zeggen? Ik vind het echt ontzettend flauw dat mensen gaan zeggen dat er in een topic een paar zijn die echt een gezonde levensstijl hebben en dat de rest hun achterna loopt/als voorbeeld zien. Want is dat niet altijd zo in het leven? Uiteindelijk zijn er toch duizenden dingen die je van een ander imiteert? Natuurlijk had ik alle dingen die ik nu eet/hoe ik nu leef niet zelf kunnen bedenken, vind dat echt een domme reactie.
Mag ik trouwens nog iets zeggen? Ik vind het echt ontzettend flauw dat mensen gaan zeggen dat er in een topic een paar zijn die echt een gezonde levensstijl hebben en dat de rest hun achterna loopt/als voorbeeld zien. Want is dat niet altijd zo in het leven? Uiteindelijk zijn er toch duizenden dingen die je van een ander imiteert? Natuurlijk had ik alle dingen die ik nu eet/hoe ik nu leef niet zelf kunnen bedenken, vind dat echt een domme reactie.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
En vlg mij word de term eetstoornis ook best snel gebruikt, of misbruikt.
Mensen met een wat gestoord of afwijkend eetpatroon tov de norm hebben niet gelijk een eetstoornis.
Mensen met een wat gestoord of afwijkend eetpatroon tov de norm hebben niet gelijk een eetstoornis.
Gast- Gast
Minx heeft al gezegd dat zij het was!Stof schreef:Ik ook na het lezen van het topicExogenesis schreef:Ik ben nu wel ontzettend benieuwd wie het biechtje was die dit hele topic in gang heeft geholpen, eigenlijk
(Wat ik trouwens wel een beetje gek vind, want zij zegt in het begin van dit topic volgens mij juist dat dingen uit z'n verband worden getrokken?)
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Minx schreef:Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat bij de test van zusje (winterkilo's) werd aangegeven dat een gezond BMI onder de 23,8 lag. Dat was wel iets waarvan ik dacht dit is niet zo heel handig dat dit hier staat.
Ik kom hier nog even op terug maar dit is niet iets dat ik zelf verzon ofzo. Ik heb een health check gehad op mijn werk en dit zijn de adviezen die ik krijg. Wat die arts zegt klopt volgens jou dus niet? Er stond trouwens ook een ondergrond bij.
Gast- Gast
Huh? Minx zegt hierboven juist dat zij het NIET was. Ik ben ook benieuwd wie het biechtje wel is!
Daarnaast ben ik het met Toet eens dat het flauw is om te zeggen dat bepaalde forummers als voorbeeld worden gezien en anderen 'meelopen'. Ik voel me een beetje aangesproken omdat ik pas net bezig ben met gezonder en puurder eten, en ik inderdaad veel tips van hen ter harte neem. Maar ookal vind ik een Harri en een Punkie prachtige meiden, het is niet mijn hogere doel om ze te kopieren.
Daarnaast ben ik het met Toet eens dat het flauw is om te zeggen dat bepaalde forummers als voorbeeld worden gezien en anderen 'meelopen'. Ik voel me een beetje aangesproken omdat ik pas net bezig ben met gezonder en puurder eten, en ik inderdaad veel tips van hen ter harte neem. Maar ookal vind ik een Harri en een Punkie prachtige meiden, het is niet mijn hogere doel om ze te kopieren.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
OHH HAHA ik las het verkeerd om, ik dacht dat er stond: Ik was het, al waren er mensen die dat niet dachten..
Sorry Minx! Ik vond het al zo tegenstrijdig!
Sorry Minx! Ik vond het al zo tegenstrijdig!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Haha Elliot!
Sterre je hoeft je echt niet aangesproken te voelen hoor! Wat een onzin. Ik vind dat ook een beetje flauw. Ik ben weer geinspireerd doordat (ik geloof) Carrie ooit met het boek van Amber kwam en ik daar dingen uit haalde die voor mij werken en dat samen met mijn eigen gezonde verstand een fijne manier van leven vind. Dan zijn we toch allemaal meelopers.. Ik voel me trouwens helemaal geen voorbeeld haha!
Sterre je hoeft je echt niet aangesproken te voelen hoor! Wat een onzin. Ik vind dat ook een beetje flauw. Ik ben weer geinspireerd doordat (ik geloof) Carrie ooit met het boek van Amber kwam en ik daar dingen uit haalde die voor mij werken en dat samen met mijn eigen gezonde verstand een fijne manier van leven vind. Dan zijn we toch allemaal meelopers.. Ik voel me trouwens helemaal geen voorbeeld haha!
Laatst aangepast door Harrison op ma 15 apr 2013 - 21:53; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Zus schreef:Minx schreef:Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat bij de test van zusje (winterkilo's) werd aangegeven dat een gezond BMI onder de 23,8 lag. Dat was wel iets waarvan ik dacht dit is niet zo heel handig dat dit hier staat.
Ik kom hier nog even op terug maar dit is niet iets dat ik zelf verzon ofzo. Ik heb een health check gehad op mijn werk en dit zijn de adviezen die ik krijg. Wat die arts zegt klopt volgens jou dus niet? Er stond trouwens ook een ondergrond bij.
Nee het is nog steeds 25 en geen 23,8 vind het ook best schokkend dat er dan in zo'n test 23,8 staat. De ondergrens is wat vager de een zegt tussen de 18,5 en de 25 en de ander tussen de 20 en 25. Maar die 23,8 klopt gewoon echt niet.
Minx- Lady Post-a-lot
Sterre schreef:Huh? Minx zegt hierboven juist dat zij het NIET was. Ik ben ook benieuwd wie het biechtje wel is!
Ik snap niet dat je je aangesproken voelt.
En wie zegt dat Harrison en Punk'd de zogenaamde voorbeelden zijn?
Dat geef je dus zelf aan. Dat heb ik nergens gezegd in ieder geval.
Tuurlijk kun je het niet zelf verzinnen en kijk je regelmatig hoe een ander het doet. Ik krijg ook inspiratie van de topics.
Alleen toen het boek van Amber uitkwam en mensen het gingen volgen, werd het ook ineens een hype hier en moest ineens iedereen het boek hebben.
Ook werd er ineens massaal lijnzaad aangeschaft ( bijvoorbeeld ). En ineens aten veel mensen onbewerkt eten.
Maar goed, de mens blijft inderdaad een kuddedier ;-) en het is niet alleen met dit soort dingen zo.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Toch vind ik die BMi grenzen ook een beetje lichaamsbouw afhankelijk.. Ik ben 1.82 maar best wel fijn gebouwd, mijn zus is 1,79 en wat breder van zichzelf dus ik denk dat bij haar een BMI van bijvoorbeeld 21 er toch heel anders uit ziet dan bij mij. En dan heb je natuurlijk nog de verhouding vet en spieren.. Een gezond BMI is ook niet zaligmakend.Minx schreef:Zus schreef:Minx schreef:Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat bij de test van zusje (winterkilo's) werd aangegeven dat een gezond BMI onder de 23,8 lag. Dat was wel iets waarvan ik dacht dit is niet zo heel handig dat dit hier staat.
Nee het is nog steeds 25 en geen 23,8 vind het ook best schokkend dat er dan in zo'n test 23,8 staat. De ondergrens is wat vager de een zegt tussen de 18,5 en de 25 en de ander tussen de 20 en 25. Maar die 23,8 klopt gewoon echt niet.
Gast- Gast
Hallo weet je hoe blij ik ben met die lijnzaad. Daar kan je tenminste van schijten. In plaats van verstopt zitten.
Gast- Gast
Eens met Harrison, of je grof of fijn gebouwd bent maakt een heel verschil.Harrison schreef:Toch vind ik die BMi grenzen ook een beetje lichaamsbouw afhankelijk.. Ik ben 1.82 maar best wel fijn gebouwd, mijn zus is 1,79 en wat breder van zichzelf dus ik denk dat bij haar een BMI van bijvoorbeeld 21 er toch heel anders uit ziet dan bij mij. En dan heb je natuurlijk nog de verhouding vet en spieren.. Een gezond BMI is ook niet zaligmakend.Minx schreef:Zus schreef:Minx schreef:Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat bij de test van zusje (winterkilo's) werd aangegeven dat een gezond BMI onder de 23,8 lag. Dat was wel iets waarvan ik dacht dit is niet zo heel handig dat dit hier staat.
Gast- Gast
Nee klopt, ben ik ook met je eens hoor maar daarom vind ik het wel slecht dat zo'n arts zegt dat het onder de 23,8 moet zitten. Dat is gewoon voor sommigen echt niet mooi. Het is al omlaag gegaan dus waarom nog lager. Ik vind de grens van 25 soms al niet goed.
Zelf ben ik absoluut niet fijn gebouwd dus zal eerder tegen de bovengrens aan zitten dan tegen de ondergrens, en wil je dan nog een beetje speling hebben met een grens van 23,8 moeten sommigen echt wandelende lijken worden. Dus daarom vind ik het wel slecht dat dat daar zo genoemd werd.
Zelf ben ik absoluut niet fijn gebouwd dus zal eerder tegen de bovengrens aan zitten dan tegen de ondergrens, en wil je dan nog een beetje speling hebben met een grens van 23,8 moeten sommigen echt wandelende lijken worden. Dus daarom vind ik het wel slecht dat dat daar zo genoemd werd.
Minx- Lady Post-a-lot
Minx schreef:Nee klopt, ben ik ook met je eens hoor maar daarom vind ik het wel slecht dat zo'n arts zegt dat het onder de 23,8 moet zitten. Dat is gewoon voor sommigen echt niet mooi. Het is al omlaag gegaan dus waarom nog lager. Ik vind de grens van 25 soms al niet goed.
Dit is een advies voor mij persoonlijk he? Die arts heeft al mijn gegevens toch. Ik kan me goed voorstellen dat het een niet voor een ander geldt. Ik geef ook aan dat het om mijn uitslag ging. Ik denk dat als ik een BMI van 25 heb, ik op ontploffen sta haha .
Gast- Gast
Pagina 11 van 12 • 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12
Pagina 11 van 12
Permissies van dit forum: