Afvaltopics en eetstoornissen
+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers
Pagina 12 van 12
Pagina 12 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Re: Afvaltopics en eetstoornissen
23,8?? Dan moet ik nog een kilo of 13-15 afvallen voor ik aan de bovengrens van een gezond gewicht zou zitten
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Ik voelde me aangesproken omdat ik één van degenen ben die er pas sinds kort mee begonnen is. Punk'd en Harrison waren maar voorbeelden van mij, ik had ook Carrie kunnen noemen. Het doel was te illustreren hoe ik er in sta, het is is voor mij alleen het opdoen van tips en inspiratie._Lana_ schreef:
Ik snap niet dat je je aangesproken voelt.
En wie zegt dat Harrison en Punk'd de zogenaamde voorbeelden zijn?
Dat geef je dus zelf aan. Dat heb ik nergens gezegd in ieder geval.
Wat bedoelde je dan precies met je opmerking? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Zus schreef:Minx schreef:Nee klopt, ben ik ook met je eens hoor maar daarom vind ik het wel slecht dat zo'n arts zegt dat het onder de 23,8 moet zitten. Dat is gewoon voor sommigen echt niet mooi. Het is al omlaag gegaan dus waarom nog lager. Ik vind de grens van 25 soms al niet goed.
Dit is een advies voor mij persoonlijk he? Die arts heeft al mijn gegevens toch. Ik kan me goed voorstellen dat het een niet voor een ander geldt. Ik geef ook aan dat het om mijn uitslag ging. Ik denk dat als ik een BMI van 25 heb, ik op ontploffen sta haha .
Kan zijn maar zo stond het er niet. Heb het net ff terug gezocht, het stond er als een feit dat het onder de 23,8 moest zijn. En voor jou is het mss mooier als het lager is maar het is niet ineens zo dat er voor jou andere waarden gelden. Het BMI is gewoon een vastgestelde waarde en die veranderd niet per persoon. Zolang je tussen die waarden zit zit je goed. Alleen de bovengrens vind ik discutabel omdat die zoals hier eerder al is gezegd naar beneden is bijgesteld.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Idem, dat zou voor mijn bouw echt veel te veel zijn.Zus schreef:Minx schreef:Nee klopt, ben ik ook met je eens hoor maar daarom vind ik het wel slecht dat zo'n arts zegt dat het onder de 23,8 moet zitten. Dat is gewoon voor sommigen echt niet mooi. Het is al omlaag gegaan dus waarom nog lager. Ik vind de grens van 25 soms al niet goed.
Dit is een advies voor mij persoonlijk he? Die arts heeft al mijn gegevens toch. Ik kan me goed voorstellen dat het een niet voor een ander geldt. Ik geef ook aan dat het om mijn uitslag ging. Ik denk dat als ik een BMI van 25 heb, ik op ontploffen sta haha .
Gast- Gast
Ja precies, dat is bij de een heel anders dan bij de ander.. Ik ben bij een BMI van 23,8 echt best wel gezet.Reva schreef:23,8?? Dan moet ik nog een kilo of 13-15 afvallen voor ik aan de bovengrens van een gezond gewicht zou zitten
Gast- Gast
Ik had jou dus veel 'dunner' geschatCarrie schreef:Net ff gekeken, mijn BMI is 21.
Gast- Gast
Zie je! Meteen bewijs (dat het allemaal wel mee valt bedoel ik), 1 kilo eraf (wat ik graag wil) en mijn BMI is nog steeds 21) zelfs als ik 57 weeg is mijn BMI nog steeds 21.Stof schreef:Ik had jou dus veel 'dunner' geschatCarrie schreef:Net ff gekeken, mijn BMI is 21.
Gast- Gast
Harrison schreef:Ja precies, dat is bij de een heel anders dan bij de ander.. Ik ben bij een BMI van 23,8 echt best wel gezet.Reva schreef:23,8?? Dan moet ik nog een kilo of 13-15 afvallen voor ik aan de bovengrens van een gezond gewicht zou zitten
Ja ik ben dan ook wel aan de zware kant, om op 23,8 uit te komen moet ik ruim 10 kilo aankomen zie ik net. Nou ik was 3 jaar terug dus 9 kilo zwaarder dan nu (of nou ja, dan een maand terug want inmiddels ben ik alweer 2,5 kg aangekomen ) en hoewel me dat toen totaal niet stoorde vind ik mezelf nu wel een beetje fors als ik foto's terug zie. Zeker niet dik of gezet hoor, maar ik vind dat zelf niet mooi.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Maar dat is toch ook mijn hele punt, dat BMI een waarde is waarbij alle lichaamsbouwen mee zijn genomen en dat het voor de een lager is als voor de ander. En in het stukje waar ik het over heb stond het als een feit dat het over het algemeen genomen niet boven de 23,8 moet zitten er stond niet bij dat het persoonlijk voor haar geld. Dat klopt gewoon niet, de bovengrens is 25 dat je dat voor jezelf niet mooi vind ok, maar daar verschuift die grens niet ineens van.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Volgens mij geef ik als eerste aan dat het om mijn uitslag gaat maar goed, muggenziften is ook zo onzinnig. Al had ik het als feit bedoelt, het wordt mij ook maar verteld door een arts. Ik snap dan ook niet dat je er hier pas mee komt ipv daar gelijk op te reageren. Maar goed, de bovengrens doet er voor mij niet toe, de ondergrens wel en daar probeer ik me zo mogelijk gewoon aan te houden. Maar dan nog weet ik ook hoor het is om te dun te zijn en daar niets aan te kunnen doen. Dus tja, een getal is uiteindelijk ook maar een getal.
Gast- Gast
Minx schreef:Maar dat is toch ook mijn hele punt, dat BMI een waarde is waarbij alle lichaamsbouwen mee zijn genomen en dat het voor de een lager is als voor de ander. En in het stukje waar ik het over heb stond het als een feit dat het over het algemeen genomen niet boven de 23,8 moet zitten er stond niet bij dat het persoonlijk voor haar geld. Dat klopt gewoon niet, de bovengrens is 25 dat je dat voor jezelf niet mooi vind ok, maar daar verschuift die grens niet ineens van.
Dat vind ik inderdaad ook bijzonder.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Trouwens ook mooi, ik heb berekend wat mijn BMI was toen ik het zwaarst was, waarvan iedereen nu zegt dat dat niet waar is, en dat is 26,7... Wel dus... Volgens welke berekening dan ook (25 of 23 nog wat).
Gast- Gast
Ach, ik vind dat hele BMI gewoon een beetje onzin. Voordat ik begon met afvallen woog ik 87,6 kg bij een lengte van 1,71 m. BMI was iets van 29,nogwat. Dat klinkt echt alsof ik eruit zag als een olifant, maar hoewel ik echt niet slank was, vond ik mezelf ook niet mega dik. Gewoon, mollig.
Nu ben ik 78,6 kg en is mijn bmi iets van 26,7 ofzo. Nog steeds te hoog, maar ik vind mezelf niet onwijs veel slanker ogen dan met mijn BMI van bijna 30.
Nu ben ik 78,6 kg en is mijn bmi iets van 26,7 ofzo. Nog steeds te hoog, maar ik vind mezelf niet onwijs veel slanker ogen dan met mijn BMI van bijna 30.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Sterre schreef:Ik voelde me aangesproken omdat ik één van degenen ben die er pas sinds kort mee begonnen is. Punk'd en Harrison waren maar voorbeelden van mij, ik had ook Carrie kunnen noemen. Het doel was te illustreren hoe ik er in sta, het is is voor mij alleen het opdoen van tips en inspiratie._Lana_ schreef:
Ik snap niet dat je je aangesproken voelt.
En wie zegt dat Harrison en Punk'd de zogenaamde voorbeelden zijn?
Dat geef je dus zelf aan. Dat heb ik nergens gezegd in ieder geval.
Wat bedoelde je dan precies met je opmerking? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Ik doelde niet op jou.
Ik heb hierboven al beschreven hoe ik het bedoel.
Ik bedoel zeker niet dat mensen als domme gansjes achter iemand aanlopen, wat nu geschetst wordt.
Misschien heb ik het een beetje lullig omschreven, maar ik zie vaak dat als een bekende forummer iets aangeeft of ergens mee begint, het dan ineens een hype wordt ofzo.
Maar dat is met veel dingen zo.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Minx schreef:Maar dat is toch ook mijn hele punt, dat BMI een waarde is waarbij alle lichaamsbouwen mee zijn genomen en dat het voor de een lager is als voor de ander. En in het stukje waar ik het over heb stond het als een feit dat het over het algemeen genomen niet boven de 23,8 moet zitten er stond niet bij dat het persoonlijk voor haar geld. Dat klopt gewoon niet, de bovengrens is 25 dat je dat voor jezelf niet mooi vind ok, maar daar verschuift die grens niet ineens van.
Maar iemand heeft die grens toch ook gewoon een keer bedacht? Misschien is het wel herberekend en komt hij nu iets lager uit. Dat kan in principe best, het is ook maar een kunstmatig gekozen getalletje.
En inderdaad, het is een stomme grens, volgens mij reageerde Bliss in dit topic op het feit dat ik zei dat je met een bmi van 23.nogwat ook nog stevig bent maar dat komt omdat IK echt aan de dikke kant bent met dat bmi en dat doortrok naar het algemeen. Ik ben met mijn bmi van 21.2 (ervan uitgaande dat ik idd 1.58 ben ) nog steeds niet super slank en heb maat 38. Maar dat kan dus blijkbaar voor een ander heel anders zijn. Volgens mij, hoe langer je bent hoe minder goed hij lijkt te kloppen?
Trouwens! haha ik zie nu op de site van het voedingscetrum bij de bmi meter dat er voor aziaten en hindoestanen (echt, hoezo alleen hindoestanen?) andere grenswaarden gelden omdat zij een andere bouw hebben.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Dat was ik Lavendel (in ieder geval ook ). Maar als je het zo uitlegt snap ik best dat iemand met 23,8 wat steviger kan zijn, zoals sommigen van jullie hierboven al beschrijven. Bij mij is het bijvoorbeeld omgekeerd, als ik een BMI van 19 heb ben ik te dun, dat klopt niet. En met een BMI van 23,3 paste ik over het algemeen gewoon maat 34.
Ik vind het meer een soort van globale meting en het zegt wel iets over je gezondheid, maar minder over het figuur wat bij je past. In combinatie met vetpercentage is het sowieso al wat betrouwbaarder.
Ik vind het meer een soort van globale meting en het zegt wel iets over je gezondheid, maar minder over het figuur wat bij je past. In combinatie met vetpercentage is het sowieso al wat betrouwbaarder.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Nee hoor, dat was ik idd Ik heb nu een BMI van ruim 26 en ik zou allang blij zijn als ik de 23.8 een keer haal. Sterker nog, daar ligt mijn streefgewicht ongeveer. Ik ben wel 1.83m, maar in principe heeft dat er toch niet mee te maken, aangezien je het BMI met je eigen lengte berekent? Lijkt mij dat dat gewoon in verhouding is dan.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn BMI is 18,2 te licht volgens het voedingscentrum. Ik vind mezelf niet graatmager, en het past goed bij mijn bouw zoals ik nu ben. Numbers are just numbers...
Gast- Gast
*verkeerde topic, oepsie*
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Pagina 12 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Pagina 12 van 12
Permissies van dit forum: