Afvaltopics en eetstoornissen
+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers
Pagina 3 van 12
Pagina 3 van 12 • 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12
Re: Afvaltopics en eetstoornissen
Het was niet mijn bedoeling om een lelijke vrouw uit te kiezen die slank was. Het ging mij om het lijf. En ja, je kunt bergen plaatjes van lelijke dikke mensen en ook bergen plaatjes van lelijke dunne mensen opzoeken, daar gaat het niet om. Ik vind over het algemeen genomen niet zo heel slank leuker om naar te kijken dan wel heel erg slank en afgetraind. Maar het belangrijkste is gewoon dat iemand lekker in zijn vel zit, en dan doet maat er echt niet toe.
Overigens vind ik het wel stuitend dat op dat plaatje wat net geplaatst wordt bij die dikke vrouw allemaal negatieve woorden op haar lijf geschreven zijn. En dát is waar het om gaat denk ik. Dikke mensen zijn niet lui of zwak of dom of minder sterk. Dat vind ik echt onzinnig. En ik vind het jammer dat er dus vrouwen zijn die zichzelf zien als zwak of dom of lui omdat ze niet heel slank zijn.
Iedereen heeft zwaktes, niet alleen dikke mensen.
Overigens vind ik het wel stuitend dat op dat plaatje wat net geplaatst wordt bij die dikke vrouw allemaal negatieve woorden op haar lijf geschreven zijn. En dát is waar het om gaat denk ik. Dikke mensen zijn niet lui of zwak of dom of minder sterk. Dat vind ik echt onzinnig. En ik vind het jammer dat er dus vrouwen zijn die zichzelf zien als zwak of dom of lui omdat ze niet heel slank zijn.
Iedereen heeft zwaktes, niet alleen dikke mensen.
Gast- Gast
Waar wordt gezegd dat er in fruit teveel suikers zitten dus het ongezond is? In het winterkilo topic, nee toch?
Gast- Gast
Carrie schreef:Waar wordt gezegd dat er in fruit teveel suikers zitten dus het ongezond is? In het winterkilo topic, nee toch?
Nee in die andere dat je niet te veel fruit moet eten want dan krijg je te veel suikers binnen. Ja daar ben ik het ook niet mee eens. Het is gewoon gezond. Ja het is niet verstandig om 10 bananen naar binnen te weken maar ja dat krijg je waarschijnlijk al niet eens voor elkaar.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ah zo. Ja dat vind ik best wel onzin ook. Daar let ik eigenlijk nooit op, was ik ook niet van plan.Minx schreef:Carrie schreef:Waar wordt gezegd dat er in fruit teveel suikers zitten dus het ongezond is? In het winterkilo topic, nee toch?
Nee in die andere dat je niet te veel fruit moet eten want dan krijg je te veel suikers binnen. Ja daar ben ik het ook niet mee eens. Het is gewoon gezond. Ja het is niet verstandig om 10 bananen naar binnen te weken maar ja dat krijg je waarschijnlijk al niet eens voor elkaar.
Gast- Gast
Op de slanke vrouw zijn ook nagatieve woorden te vinden . Het plaatje gaat ws over vooroordelen?
Gast- Gast
Oh ja, ik had het plaatje niet zo goed bekeken. Maar ik vind beide vooroordelen nogal stom.
Gast- Gast
Ik eet ook gewoon fruit inderdaad! Elke ochtend zelfs. Ik snap wel wat er gezegd wordt over teveel doorslaan, maar ik denk dat het in real life wel meevalt. Ik hou van speltbrood omdat ik het lekker vind maar als het er niet is eet ik net zo makkelijk een volkoren boterham. Ik vind het ook wel meevallen hoe veroordelend er wordt gesproken over fruit en gewoon brood eigenlijk.. Spelt en zuurdesem is populair omdat je er langer verzadigd door bent maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand zei dat volkorenbrood echt slecht is, cq net zo slecht als snoep.
Gast- Gast
Ik heb nog nooit gelezen dat iemand zei dat brood even ongezond is als snoep, maar ondanks dat dat er niet staat, komt het soms wel over alsof speltbrood als enige gezond is. Het zit 'm in de toon waarop er over gesproken wordt. Ik heb alleen de laatste pagina van het winterkilootjestopic geopend, en daar zie ik een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: "Maar ik eet liever een speltboterham dan zo'n met lucht gevulde flut boterham".
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ik heb nog nooit gelezen dat iemand zei dat brood even ongezond is als snoep, maar ondanks dat dat er niet staat, komt het soms wel over alsof speltbrood als enige gezond is. Het zit 'm in de toon waarop er over gesproken wordt. Ik heb alleen de laatste pagina van het winterkilootjestopic geopend, en daar zie ik een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: "Maar ik eet liever een speltboterham dan zo'n met lucht gevulde flut boterham".
Ik lees dit meer als: ik moest wel wennen aan de smaak van het brood maar eet het nog altijd liever als een fabrieksboterham die vol toevoegingen zit en niet vult.
Minx- Lady Post-a-lot
Artemis schreef:Oh ja, ik had het plaatje niet zo goed bekeken. Maar ik vind beide vooroordelen nogal stom.
Dat zijn alle vooroordelen toch
Gast- Gast
Het gaat over de overgang van gewoon brood op speltbrood, dus ik neem aan dat hiermee gedoeld wordt op een normale boterham. En je kunt liever speltbrood eten, uiteraard, maar de toon waarop er gesproken wordt over gewoon brood vind ik behoorlijk raar.Minx schreef:SuperGrover schreef:Ik heb nog nooit gelezen dat iemand zei dat brood even ongezond is als snoep, maar ondanks dat dat er niet staat, komt het soms wel over alsof speltbrood als enige gezond is. Het zit 'm in de toon waarop er over gesproken wordt. Ik heb alleen de laatste pagina van het winterkilootjestopic geopend, en daar zie ik een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: "Maar ik eet liever een speltboterham dan zo'n met lucht gevulde flut boterham".
Ik lees dit meer als: ik moest wel wennen aan de smaak van het brood maar eet het nog altijd liever als een fabrieksboterham die vol toevoegingen zit en niet vult.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Interessante discussie! Ik schrijf mee in het winterkilootjes topic, en ja de meeste meiden zijn er veel mee bezig maar in mijn ogen juist op een wel verantwoorde manier. Het gaat om beter bedenken wat je lichaam nodig heeft en ik heb gemerkt dat je met goede, voedzame ingrediënten juist hele lekkere dingen kan maken. Dan heb ik inderdaad geen trek meer in een door het voedingscentrum gepromote liga. Een ander kan daar anders tegenaan kijken, er is vast niet een waarheid over wat wel en niet gezond is.
Ik hoop alleen oprecht niet dat dat topic en de motivatie plaatjes van slanke, gespierde vrouwen en gezond eten mensen aansporen tot een eetstoornis. Ik krijg er persoonlijk juist trek van en zin om gezonde lekkere dingen te maken
Ik hoop alleen oprecht niet dat dat topic en de motivatie plaatjes van slanke, gespierde vrouwen en gezond eten mensen aansporen tot een eetstoornis. Ik krijg er persoonlijk juist trek van en zin om gezonde lekkere dingen te maken
Laatst aangepast door Sterre op zo 14 apr 2013 - 7:54; in totaal 1 keer bewerkt
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Hmm, interessant. Niet dat ik iets te zoeken heb in het Winterkilootjes-topic (daarvoor moet ik er net ff te veel kwijt ), maar ik zit daar vaak echt vol verbazing in te lezen. Ik vind het bijna een strijd worden van 'kijk eens hoe weinig ik eet'. Foto's van 'diners' bestaande uit een beetje sla en een stuk paprika, sorry, maar ik vind dat niet echt normaal. Vooral niet als anderen vervolgens ook nog reageren met dat ze misschien nog wel te veel eten, vergeleken daarmee. Ik wil geen namen noemen, maar een paar meiden in dat topic vind ik vrij ongezond bezig, heb het idee dat ze er een beetje in doorslaan.
Nu heb ik zelf zo nu en dan een nogal verstoorde relatie met eten, dus ik kijk er ook weer op een andere manier naar, maar in dat topic zie ik meiden met orthorectische neigingen en ik schrik daar soms echt een beetje van.
Trouwens, uitspraken als 'iemand met een BMI van 23.8 is behoorlijk stevig' vind ik dus wél te ver gaan. Voor zover ik weet zit iemand met een gezond gewicht op een BMI tussen de 19 en 25, dus 23.8 lijkt mij uitstekend (en ik hoop daar ook ooit weer eens op uit te komen).
Nu heb ik zelf zo nu en dan een nogal verstoorde relatie met eten, dus ik kijk er ook weer op een andere manier naar, maar in dat topic zie ik meiden met orthorectische neigingen en ik schrik daar soms echt een beetje van.
Trouwens, uitspraken als 'iemand met een BMI van 23.8 is behoorlijk stevig' vind ik dus wél te ver gaan. Voor zover ik weet zit iemand met een gezond gewicht op een BMI tussen de 19 en 25, dus 23.8 lijkt mij uitstekend (en ik hoop daar ook ooit weer eens op uit te komen).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Sterre schreef:
Ik hoop alleen oprecht dat dat topic en de motivatie plaatjes van slanke, gespierde vrouwen en gezond eten mensen aansporen tot een eetstoornis.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik vind het maar lastig. Enerzijds kan ik niet ontkennen dat ik mezelf, door alle slanke foto's hier, enorm dik en uit vorm voel. Dikker dan dat ik misschien in werkelijkheid ben. En ik merk ook dat ik best wel ga twijfelen aan mijn eetpatroon door alles wat ik, onder andere, in het winterkilo topic lees. Ook ik ben gaan twijfelen over fruit, nadat ergens in een topic stond dat hier veel te veel suikers in zitten. Ik durf serieus amper nog een banaan in mijn mond te stoppen en ook ik eet tegenwoordig niet meer dan twee sneetjes meergranenbrood per dag omdat ik hier gelezen heb dat brood niet goed is.
Aan de andere kant haal ik ook inspiratie en tips uit deze topics en ben ik de afgelopen maanden veel verser en dus gezonder gaan koken. Daarbij vind ik dat iedereen gewoon er ervaringen en gewoontes moet kunnen delen hier.
Erg dubbel dus, wat mij betreft.
Aan de andere kant haal ik ook inspiratie en tips uit deze topics en ben ik de afgelopen maanden veel verser en dus gezonder gaan koken. Daarbij vind ik dat iedereen gewoon er ervaringen en gewoontes moet kunnen delen hier.
Erg dubbel dus, wat mij betreft.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Bliss schreef:Sterre schreef:
Ik hoop alleen oprecht dat dat topic en de motivatie plaatjes van slanke, gespierde vrouwen en gezond eten mensen aansporen tot een eetstoornis.
Haha oh my! NIET dus mensen, NIET
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Bliss schreef:Hmm, interessant. Niet dat ik iets te zoeken heb in het Winterkilootjes-topic (daarvoor moet ik er net ff te veel kwijt ), maar ik zit daar vaak echt vol verbazing in te lezen. Ik vind het bijna een strijd worden van 'kijk eens hoe weinig ik eet'. Foto's van 'diners' bestaande uit een beetje sla en een stuk paprika, sorry, maar ik vind dat niet echt normaal. Vooral niet als anderen vervolgens ook nog reageren met dat ze misschien nog wel te veel eten, vergeleken daarmee. Ik wil geen namen noemen, maar een paar meiden in dat topic vind ik vrij ongezond bezig, heb het idee dat ze er een beetje in doorslaan.
]
Het enige dat ik niet zie is vlees maar dat vind ik ook niet noodzakelijk.
Gast- Gast
Als dat bedoelt is als avondeten, dan is het toch echt te weinig. Met of zonder vlees. Het is een boterhambordje met wat groenten en is in mijn ogen ongezond.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Antibes schreef:SuperGrover schreef:Neemt niet weg dat ik ook van mening ben dat sommige mensen iets te veel bezig zijn met gezond eten. Er zijn mensen die me bijna laten geloven dat fruit en volkorenbrood ongezond is, omdat er suiker in fruit zit en speltbrood veel beter is dan volkorenbrood. Dat is vast waar, maar ik geloof gewoon niet dat volkorenbrood ongezond is en ik geloof ook niet dat het Voedingscentrum ongezond voedsel promoot. Wat gezond is, kun je tot op zekere hoogte over twisten, maar waarom niet gewoon ermee leven dat een heleboel prima gezond is, en dat het geen fuck uitmaakt of je een e-nummer meer of minder binnen krijgt.
Eens. Ik vind dat er een aantal meiden hier in bijv. winterkilootjes té extreem zijn in wat "gezond" is. Te zwart wit, je hebt gezond en je hebt ongezond en alles wat niet gezond is valt gelijk onder de noemer ongezond (zoals dus idd fruit met teveel suikers, bananen, gewoon brood etc. wat dan op één hoop gegooid wordt met snoep en troep).
En ik vind het best erg om te zien hoe weinig er door sommige meiden gegeten wordt. Prima hoor, als jij dat bewust wilt doen, maar presenteer het naar buiten toe niet als gezond(er) om te overleven op een groente/fruitsmoothie, drie volkorencrackers/een speldbroodje met een eitje en een stukje vis met broccoli 's avonds. Dan kun je wel zeggen dat je heel natuurlijk en onbewerkt eet, maar feitelijk geef je je lichaam gewoon te weinig voedingstoffen. En dan wát je al aan calorieën binnenkrijgt komt dan uit avocado's en roomboter en sorry, maar zoveel vet heb je weer niet nodig juist. Naja, al met al vind ik het jammer dat er zo doorgeslagen wordt in wat gezond is, terwijl dat helemaal niet zo verschrikkelijk gezond is wat ik langs zie komen.
Ook helemaal eens.
Ik had dat eigenlijk al toen Amber Albarda(?) haar boek uitgaf. Ineens was hier op het forum brood ook niet meer gezond etc. Mijn hemel.. Je kunt ook ergens in doorslaan.
Ik herken wel wat Lady nu heeft. Alleen had ik dat toen. Ineens voelde mijn eetpatroon helemaal niet meer gezond. Terwijl dat het wel gewoon was. Nu doet het me niks meer hoor, het enige wat in me opkomt bij dat soort topics is 'mens, wat doe je jezelf aan..'
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Nyx schreef:Als dat bedoelt is als avondeten, dan is het toch echt te weinig. Met of zonder vlees. Het is een boterhambordje met wat groenten en is in mijn ogen ongezond.
Poe, inderdaad. Daar kan je toch niet op leven?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Zus, dat is niet de foto die ik bedoel. Zal hem er wel ff bij zoeken.
Edit: hier heb ik het over. Ik vind dit echt geen normaal diner hoor.
Edit: hier heb ik het over. Ik vind dit echt geen normaal diner hoor.
Bliss- Lady Post-a-lot
Het zijn beiden geen normale diners. Dit is gewoon ongezond eten. Een gezonde maaltijd bestaat uit iets dat op de schijf van vijf wordt aangegeven en wordt geserveerd op gewone borden. Dit is én veel te weinig, én teveel groenten en dat allemaal op een boterhambordje. De naam boterhambordje is gegeven, omdat er boterhammen op geserveerd kunnen worden voor de lunch.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Nyx schreef:Het zijn beiden geen normale diners. Dit is gewoon ongezond eten. Een gezonde maaltijd bestaat uit iets dat op de schijf van vijf wordt aangegeven en wordt geserveerd op gewone borden. Dit is én veel te weinig, én teveel groenten en dat allemaal op een boterhambordje. De naam boterhambordje is gegeven, omdat er boterhammen op geserveerd kunnen worden voor de lunch.
Dit ben ik dan weer niet met je eens, te veel groenten kan gewoon bijna niet. En die bovenste maaltijd is gewoon een Vega maaltijd met minimaal 3 ons groenten als ik het zo inschat en zo'n 100 gram aardappel. Daarbij pijnboompitten en iets van feta/geitenkaas.
En daarbij zegt 1 maaltijd natuurlijk niets over de rest van de dag
Die onderste maaltijd vind ik wel wat karig. Maar is dit een lunch of een diner?
Maar ik ben dan ook niet voor de schijf van 5.
Minx- Lady Post-a-lot
Ik vind dat wel heel weinig, ja. Voor een dagje, prima, maar dagelijks, als je lunch en ontbijt ook zo weinig is, is dit gewoon jezelf uithongeren. Het zou al wel anders zijn als je een stevige lunch zou hebben, trouwens.
Sowieso vind ik het westerse eetpatroon eigenlijk, als je erover nadenkt, wel vreemd. Je begint bij je ontbijt met weinig, lunch wordt al wat meer. Om vervolgens bij het diner een bord vol naar binnen te stouwen. Terwijl het andersom veel logischer zou zijn, ook als je kijkt naar het verbruik van je energie gedurende de dag.
Sowieso vind ik het westerse eetpatroon eigenlijk, als je erover nadenkt, wel vreemd. Je begint bij je ontbijt met weinig, lunch wordt al wat meer. Om vervolgens bij het diner een bord vol naar binnen te stouwen. Terwijl het andersom veel logischer zou zijn, ook als je kijkt naar het verbruik van je energie gedurende de dag.
Gast- Gast
Nyx schreef:Het zijn beiden geen normale diners. Dit is gewoon ongezond eten. Een gezonde maaltijd bestaat uit iets dat op de schijf van vijf wordt aangegeven en wordt geserveerd op gewone borden. Dit is én veel te weinig, én teveel groenten en dat allemaal op een boterhambordje. De naam boterhambordje is gegeven, omdat er boterhammen op geserveerd kunnen worden voor de lunch.
Hoe kom jij er in godsnaam bij dat dit een boterhambordje is? Dit is een groot bord waar een flinke pizza oppast. Daarbij ligt op dat bord een volledige paprika, een flinke zoete aardappel, een halve zak spinazie, pijnboompitten en feta. Dus lul niet zo stom.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Pagina 3 van 12 • 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12
Pagina 3 van 12
Permissies van dit forum: