Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopics en eetstoornissen

+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers

Pagina 10 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 Empty Re: Afvaltopics en eetstoornissen

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 0:14

Lief Exo, maar met mij gaat het weer goed! :-) gelukkig zag ik het zelf op tijd in.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 Empty Re: Afvaltopics en eetstoornissen

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 0:15

Paper Crown schreef:
Van Carrie weet ik dat ze niet doordraaft, die heeft soms een: 'Stop alles in je mond-dag' en op zondag doet ze picknicken in bed met all the lekkers she can find.. Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 281626781
Hahah ja dat is waar! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 15 apr 2013 - 1:11

Dit is een interessante discussie geworden Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 561177. Ik ben iemand die het zich heel erg aantrekt en bezighoudt met wat anderen eten en wat goed is en wat niet. Spelt- en zuurdesembrood had ik voor het forum echt nog nooit van gehoord, en er is ook niemand in mijn omgeving die dat eet. Van een topic als "Winterkilootjes" kan ik wel onzeker worden, meiden met in mijn ogen een droomfiguur die nog minder willen wegen, en ik kan me dan best wel eens een aangespoelde zeekoe vinden. Maar dat ligt bij mij, en niet bij diegene die daar meeschrijven.

En ik krijg er geen eetstoornis van hoor.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kowalski ma 15 apr 2013 - 1:22

Ik verbaas me ook wel eens over eetpatronen in het topic ‘Winterkilootjes’, maar verbazen is al een groot woord (het is zelfs meer een alarmbel die gaat rinkelen), want wanneer ik me dat bedenk heb ik nog geen rekening gehouden met de levensstijl van een bepaalde forummer. Ik ben zelf behoorlijk actief en zit weinig stil, maar ik kan me voorstellen dat, wanneer je 8 uur per dag op kantoor zit en reist met de auto, dat je dan gewoon minder wilt eten en ook niet direct nodig hebt. Wat een mens nodig heeft is zo afhankelijk van hoe iemand in elkaar zit en ik ga ervan uit dat diegene dat zelf het beste weet. Ik denk persoonlijk niet dat de forummer van dat topic eetgestoord bezig zijn, voor mijn gevoel matcht het in ieder geval niet met een anorexia-patiënt. En dan nog, anorexia heeft voor een klein deel met een eetpatroon te maken, maar voor een veel groter deel met allerlei andere factoren (waarvan een eetpatroon slechts een uiting is). Ik zou dus denken dat de meiden niet perse gestoord bezig zijn, als zij zich er prettig bij voelen, het niet vanuit een anorectisch of orthorectisch oogpunt komt en ze gewoon zorgen dat ze voldoende voedingstoffen binnenkrijgen, dan denk ik niet dat men zich al te druk moet maken Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 3079029344

(en sorry als ik iets dubbel of niet meer toepasselijk zeg, ik heb niet álles van begin tot eind gelezen Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 394967)

Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  _Lana_ ma 15 apr 2013 - 1:36

Zus schreef:
Elliot schreef:Bah Zus, ik vind jou erg vervelend reageren. Op het provocerende af.

Het zogeheten probleem is dat sommigen hier zich zorgen maken over het eetpatroon van anderen. Het lijkt alsof er veel meiden zijn die obsessief met eten bezig zijn. Met de nadruk op LIJKT, want op een forum kun je nooit het totaalplaatje zien. De meiden die ik daarvan 'verdenk' geven aan dat het in het echt niet zo heftig is als het overkomt op het forum, en dan geloof ik dat. En daarbij vind ik het verder prima dat zij zo met hun voeding bezig zijn, wie ben ik om daar iets over te zeggen? Maar soms vind ik wel dat het lijkt alsof ze ermee doorslaan, en aangezien hier een discussie over gaande is vind ik het niet gek dat ik dat dan ook hier aangeef.

Provoceren? Ik lees hier pure onzin over mezelf en geef aan hoe ik zelf hierin sta. Er wordt blijkbaar ook over meiden gesproken die hier niet reageren dus mis ik het punt van discussie, helemaal omdat er steeds gezegd wordt dat iedereen moet doen waar zij zich zelf goed bij voelt.

Omdat 1 persoon jouw heeft genoemd in een reactie ( onterecht blijkbaar ), ga je alles wat hier geschreven wordt op jezelf betrekken?
Het gaat hier toch helemaal niet over jou?
Waarom voel je je zo aangesproken?

Ik kan me ook niet echt vinden in de eetgewoonten van de meiden in het topic, dat past gewoon helemaal niet bij me.
Ergens zou ik wel een beetje discipline willen hebben, wat zij wel hebben.
Maar ik ben echt niet van plan om mijn hele leven alleen maar eitjes, avocado en speltpasta op mijn speltbroodje te doen. Dat je liever onbewerkt eten wil en niet uit pakjes en zakjes kookt, kan ik me wel in vinden. Maar als ik dat topic zo lees, kun je echt heel veel niet meer eten. Dat gaat me gewoon te ver.
Maar in the end moet iedereen het zelf weten.

Wel merk ik dat er een aantal meiden zijn die van nature gezond eten en dat er een aantal zijn die het allemaal meteen overnemen. Ik heb het gevoel dat zij bepaalde meiden echt als voorbeelden zien.
Al is daar ook niets mis mee natuurlijk, al moet er niet in doorgeslagen worden.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 1:50

Maar dat vind ik zo flauw, ik eet helemaal niet alleen maar eitjes, en avocado op brood. Er is zoveel meer te vinden in de natuur/natuurlijke producten. Feta, hutenkase, kaas, amandel of notenpasta, pindakaas, zalm, makreel, andere vissoorten, gebakken ei, tomaat met bosuisjes zout en peper, geitenkaas met honing en pijnboompitten, hummus, gegrilde groenten, mozarella en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Laatst aangepast door Carrie op ma 15 apr 2013 - 1:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ ma 15 apr 2013 - 1:54

Carrie schreef:Maar dat vind ik zo flauw, ik eet helemaal niet alleen maar eitjes, en avocado op brood. Er is zoveel meer te vinden in de natuur/natuurlijke producten. Veta, hutenkase, kaas, amandel of notenpasta, pindakaas, zalm, makreel, andere vissoorten, gebakken ei, tomaat met bosuisjes zout en peper, geitenkaas met honing en pijnboompitten, hummus, gegrilde groenten, mozarella en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar ik heb het ook niet over jou hoor. Volgens mij schrijf jij ook niet heel veel mee?
Ik lees het gewoon heel vaak.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 1:56

_Lana_ schreef:
Carrie schreef:Maar dat vind ik zo flauw, ik eet helemaal niet alleen maar eitjes, en avocado op brood. Er is zoveel meer te vinden in de natuur/natuurlijke producten. Veta, hutenkase, kaas, amandel of notenpasta, pindakaas, zalm, makreel, andere vissoorten, gebakken ei, tomaat met bosuisjes zout en peper, geitenkaas met honing en pijnboompitten, hummus, gegrilde groenten, mozarella en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar ik heb het ook niet over jou hoor. Volgens mij schrijf jij ook niet heel veel mee?
Nee ik schrijf niet heel vaak mee. Maar jij leest dus wel heel vaak dat topic?

Gast
Gast

Bericht  Punk'd ma 15 apr 2013 - 1:59

Ik snap ook niet wat er mis is met de bovenstaande producten. Ik eet heel veel eitjes, maar voornamelijk omdat ik het heel erg lekker vind. Ik eet 2x per week gerookte zalm omdat ik dat lekker vind. Zo heb ik wel meer producten die ik gewoon ook echt lekker vind en dan is het mooi dat ze ook gezond zijn.

Ik heb geen behoefte aan chocolade pasta. Ik kan ook niets met de boodschap 'Ach ja, af en toe moet het kunnen toch' .. Ik eet chips wanneer ik daar zin in heb. Soms is dat 5x per week, soms is dat 3 weken niet. Maar als iemand taart meeneemt naar mijn werk en dat uitdeeld voel ik mij niet verplicht om daar een stukje van te nemen omdat ik mijzelf ook lekkers moet gunnen. Ik heb dan genoeg anders lekker bij mij en vind het gewoon niet nodig om dan een stukje te pakken. (Wil niet zeggen dat ik nooit taart eet op mijn werk, want zoals ik zei, als ik er zin in heb pak ik het wel gewoon). Ik vind het ergens ook gewoon ruggengraat hebben en niet altijd maar zwichten(?) voor zoetigheid.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  tienie31 ma 15 apr 2013 - 2:08

Eigenlijk had dat topic gewoon "gezonder en strakker de zomer in" moeten heten.

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  _Lana_ ma 15 apr 2013 - 2:09

Carrie schreef:
_Lana_ schreef:

Nee ik schrijf niet heel vaak mee. Maar jij leest dus wel heel vaak dat topic?

Nou heel vaak is een groot woord, maar wel regelmatig ja. Er staan ook echt wel dingen in waar ik me wel in kan vinden.
Het is niet allemaal zwart wit, het ene is goed en het andere niet, er is ook een mooie middenweg.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Elliot ma 15 apr 2013 - 2:11

Punk'd schreef:Ik snap ook niet wat er mis is met de bovenstaande producten. Ik eet heel veel eitjes, maar voornamelijk omdat ik het heel erg lekker vind. Ik eet 2x per week gerookte zalm omdat ik dat lekker vind. Zo heb ik wel meer producten die ik gewoon ook echt lekker vind en dan is het mooi dat ze ook gezond zijn.

Ik heb geen behoefte aan chocolade pasta. Ik kan ook niets met de boodschap 'Ach ja, af en toe moet het kunnen toch' .. Ik eet chips wanneer ik daar zin in heb. Soms is dat 5x per week, soms is dat 3 weken niet. Maar als iemand taart meeneemt naar mijn werk en dat uitdeeld voel ik mij niet verplicht om daar een stukje van te nemen omdat ik mijzelf ook lekkers moet gunnen. Ik heb dan genoeg anders lekker bij mij en vind het gewoon niet nodig om dan een stukje te pakken. (Wil niet zeggen dat ik nooit taart eet op mijn werk, want zoals ik zei, als ik er zin in heb pak ik het wel gewoon). Ik vind het ergens ook gewoon ruggengraat hebben en niet altijd maar zwichten(?) voor zoetigheid.
Dit vind ik dan weer een beetje een rare opmerking. Dus als ik wel een stukje taart neem omdat ik daar WEL zin in heb zwicht ik voor zoet en heb ik geen ruggengraat?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 2:12

Nee dat zegt Punk'd helemaal niet. Maar ze bedoelt dat je niet altijd hoeft te nemen als iemand trakeert, dat je soms wat strenger voor jezelf moet zijn. Ze heeft het niet over jou, maar over zichzelf.

Gast
Gast

Bericht  Elliot ma 15 apr 2013 - 2:16

Zo vind ik het niet overkomen. Ik krijg door die opmerking een beetje de bijsmaak die ik ook van sommige afvaltopics krijg: Dat de meiden die daar posten trots zijn op het eten dat zij eten en dat ze daar op kunnen leven. Terwijl het in sommige gevallen echt te weinig is. Natuurlijk mag je er trots op zijn als je echt goed gezond eet, maar dan moet het ook wel écht goed zijn wat je eet.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  June ma 15 apr 2013 - 2:21

Elliot schreef:Zo vind ik het niet overkomen. Ik krijg door die opmerking een beetje de bijsmaak die ik ook van sommige afvaltopics krijg: Dat de meiden die daar posten trots zijn op het eten dat zij eten en dat ze daar op kunnen leven. Terwijl het in sommige gevallen echt te weinig is. Natuurlijk mag je er trots op zijn als je echt goed gezond eet, maar dan moet het ook wel écht goed zijn wat je eet.

Als Punk'd besluit geen stuk taart te eten, dan is dat toch niet ongezond? Hoe maak jij daar dan uit op dat ze te weinig eet? Ik ben het ook met haar eens. Ik neem uiteindelijk meestal wel wat, maar ik zou soms wel wat meer ruggengraat willen om vaker 'nee' te zeggen of maar een half stukje te nemen.

Laatst aangepast door June op ma 15 apr 2013 - 2:22; in totaal 1 keer bewerkt
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Antibes ma 15 apr 2013 - 2:22

Carrie schreef:
Paper Crown schreef:
Van Carrie weet ik dat ze niet doordraaft, die heeft soms een: 'Stop alles in je mond-dag' en op zondag doet ze picknicken in bed met all the lekkers she can find.. Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 281626781
Hahah ja dat is waar! Very Happy

Haha, Carrie maak ik me absoluut niet druk om inderdaad! Very Happy
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 2:25

Nouja ik denk dat dat dus ook een deel van deze discussie is. Dat dat er in gelezen kan worden maar het helemaal niet zo bedoelt hoeft te zijn. Het maakt mij bijvoorbeeld echt geen knal uit wat iemand anders eet, ik vaar hier wel bij dus dat vind ik fijn. Voor jou werkt weer iets anders. Punk'd zegt toch niks over dat iemand anders die taart niet moet nemen smile.

Gast
Gast

Bericht  Elliot ma 15 apr 2013 - 2:29

June schreef:
Elliot schreef:Zo vind ik het niet overkomen. Ik krijg door die opmerking een beetje de bijsmaak die ik ook van sommige afvaltopics krijg: Dat de meiden die daar posten trots zijn op het eten dat zij eten en dat ze daar op kunnen leven. Terwijl het in sommige gevallen echt te weinig is. Natuurlijk mag je er trots op zijn als je echt goed gezond eet, maar dan moet het ook wel écht goed zijn wat je eet.

Als Punk'd besluit geen stuk taart te eten, dan is dat toch niet ongezond? Hoe maak jij daar dan uit op dat ze te weinig eet? Ik ben het ook met haar eens. Ik neem uiteindelijk meestal wel wat, maar ik zou soms wel wat meer ruggengraat willen om vaker 'nee' te zeggen of maar een half stukje te nemen.
Dat zeg ik toch niet? smile Ik krijg van haar opmerking een bijsmaak, die ik OOK uit een afvaltopic krijg. Verder heeft dat niets met elkaar te maken, het is waarschijnlijk een manier van uitdrukken die ik anders opvat dan dat het bedoeld is. Wat Harrison ook zegt, dat is denk ik ook onderdeel van deze discussie. Dingen worden anders bedoeld dan dat ze opgevat worden.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  June ma 15 apr 2013 - 2:31

Ik vind dat twee verschillende bijsmaken, maar misschien zijn mijn smaakpapillen dan iets gevoeliger en kan ik die twee bijsmaken beter onderscheiden.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Reva ma 15 apr 2013 - 2:35

June schreef:Ik vind dat twee verschillende bijsmaken, maar misschien zijn mijn smaakpapillen dan iets gevoeliger en kan ik die twee bijsmaken beter onderscheiden.

Dat komt dan vast weer doordat je zo onbewerkt mogelijk eet Djoenie :cheering:

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 2:49

Reva schreef:
June schreef:Ik vind dat twee verschillende bijsmaken, maar misschien zijn mijn smaakpapillen dan iets gevoeliger en kan ik die twee bijsmaken beter onderscheiden.

Dat komt dan vast weer doordat je zo onbewerkt mogelijk eet Djoenie Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 281626781
lol!

Gast
Gast

Bericht  Slakje ma 15 apr 2013 - 3:10

Wat dachten jullie van een algemeen gezond etentopic? Met lijstjes wat je die dag hebt gegeten (3 hoofdmaaltijden + tussendoortjes) en wat je van beweging hebt gedaan? Dan kunnen anderen je misschien nog tips geven voor een gevarieerder voedingspatroon, gezonde recepten, ... Lijkt me handig voor de mensen die gewoon gezonder willen gaan leven. Soms is dat zelf ook al genoeg om enkele overtollige kilo's kwijt te geraken... Ipv echt te gaan dieeten?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Punk'd ma 15 apr 2013 - 4:56

Maar dat is iets wat ik dan juist opvallend vind ik veel dieet topics. Toch nog even een stukje taart, of vandaag even niet, 'we hoeven niet altijd op te letten' of andere zinnen van die strekking. Ik krijg dan soms juist het idee: 'Hoe graag wil je het nou eigenlijk?'. En dat is niet omdat ik nooit doe, of mijzelf nooit laat gaan. Als ik zin heb in dat stuk taart neem ik hem ook. Maar ik ben blij dat ik ook gewoon nee kan zeggen op momenten dat ik ander eten bij mij heb (wat echt wel minder lekker is) maar waar ik genoegen mee neem omdat dat een gezondere keuze is.

Maar ik denk gewoon dat bij iedereen dat punt op een ander moment komt. Bij mij misschien eerder dan bij een ander. Ik veroordeel daar verder niemand mee. Ik vind dat alleen opvallend zoals vele in dit topic het opvallend vinden dat er in het Winterkilootjes topic te 'overdreven' gedaan wordt m.b.t. gezond eten.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Bliss ma 15 apr 2013 - 4:57

Nerd Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 10 827601

Nu er toch namen genoemd worden, wil ik even vermelden dat ik niet doelde op Carrie en Harri (hoewel ik het uitspugen van een mini-Mars wel wat ver vind gaan als je zo slank bent), maar voornamelijk op Punk'd en Lavendel. Ik moet me dan aansluiten bij (volgens mij) Fortissimo, want de foto's die hier geplaatst worden doen mij ook haast denken aan de 'thinspiration' op pro-anawebsites. Ok, smaken verschillen, ik moet er persoonlijk niet aan denken om geen enkele ronding meer te hebben, maar de manier waarop zij steeds maar weer praten over strakker worden en het weinige dat ze eten, dat doet mij mijn wenkbrauwen ook regelmatig optrekken ja. Zo ook bij verschillende uitspraken: Punk'd die pas een bepaalde tattoo wil als haar ribben door haar vel heen steken of Lavendel die zich nóg afvraagt of ze niet te veel eet, kijkende naar die foto met dat beetje sla en die paprika en die het internet maar blijft afspeuren naar plaatjes van groentes en dunne vrouwen. Sorry, maar ik vind dat geen gezond gedrag.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Bliss ma 15 apr 2013 - 5:01

Punk'd schreef:Maar dat is iets wat ik dan juist opvallend vind ik veel dieet topics. Toch nog even een stukje taart, of vandaag even niet, 'we hoeven niet altijd op te letten' of andere zinnen van die strekking. Ik krijg dan soms juist het idee: 'Hoe graag wil je het nou eigenlijk?'. En dat is niet omdat ik nooit doe, of mijzelf nooit laat gaan. Als ik zin heb in dat stuk taart neem ik hem ook. Maar ik ben blij dat ik ook gewoon nee kan zeggen op momenten dat ik ander eten bij mij heb (wat echt wel minder lekker is) maar waar ik genoegen mee neem omdat dat een gezondere keuze is.

Maar ik denk gewoon dat bij iedereen dat punt op een ander moment komt. Bij mij misschien eerder dan bij een ander. Ik veroordeel daar verder niemand mee. Ik vind dat alleen opvallend zoals vele in dit topic het opvallend vinden dat er in het Winterkilootjes topic te 'overdreven' gedaan wordt m.b.t. gezond eten.

Klopt, ik ben ook de eerste die toegeeft veel te weinig discipline te hebben als het op (niet) eten/snoepen aankomt. Wat dat betreft zou ik nog wat van anderen kunnen leren. Het blijft voor mij (en voor vele anderen) een eeuwige strijd; aan de ene kant wil ik niet dichtslibben en enigszins op gewicht blijven, maar aan de andere kant hou ik gewoon echt van eten en kan ik er soms echt zo van balen dat ik altijd maar op moet letten en nooit eens lekker kan snaaien zonder meteen aan te komen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: