Afvaltopics en eetstoornissen
+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers
Pagina 2 van 12
Pagina 2 van 12 • 1, 2, 3, ... 10, 11, 12
Re: Afvaltopics en eetstoornissen
Zus schreef:Artemis schreef:Zus schreef:Die indruk krijg ik gewoon niet in dat topic. Een aantal meiden zijn wel veel met gezond leven bezig maar met plezier. Ik zie daar niets verkeerds in.
Ik lees er weinig tot geen plezier in, in wat ik lees. Wel een hoop frustratie, jezelf niet leuk vinden, angst en schuldgevoel.
Welk topic?
In allemaal. Ik lees alleen maar 'ik kon me weer niet inhouden en nu heb ik toch chips gegeten' of 'ik heb wel 1 cracker gegeten en nu heb ik honger, wat moet ik nu doen, want ik mag niet meer' of 'ik heb een feestje gehad maar zoals gewoonlijk te weinig gegeten, en nu heb ik honger maar ik mag niets meer'.
Gast- Gast
Ik vraag me altijd af waarom het zo 'extreem' moet. Zo'n Sonja bakker dieet, shakedieet of helemaal geen snoep meer en je daar dan schuldig om voelen als het wel gebeurt.
Misschien ben ik wel vreselijk naïef hoor, maar als je gewoon normaal en regelmatig eet (dus ook geen light troep) met mate snoep, koek Ed neemt (dus geen 10, maar gewoon 1 koekje bij de thee) , is lijnen toch helemaal niet nodig?
Misschien ben ik wel vreselijk naïef hoor, maar als je gewoon normaal en regelmatig eet (dus ook geen light troep) met mate snoep, koek Ed neemt (dus geen 10, maar gewoon 1 koekje bij de thee) , is lijnen toch helemaal niet nodig?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik geloof niet dat wat jij beschrijft gezegd wordt in die topics hoor Artemis. Wel inderdaad dat mensen het jammer vinden dat ze toch weer gezwicht zijn voor iets lekkers, maar goed, dat ís toch ook jammer als je op de lijn probeert te letten?
Sowieso wordt dat hele Marsjesverhaal wel wat uit zijn verband getrokken...
Sowieso wordt dat hele Marsjesverhaal wel wat uit zijn verband getrokken...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Luce schreef:Ik vraag me altijd af waarom het zo 'extreem' moet. Zo'n Sonja bakker dieet, shakedieet of helemaal geen snoep meer en je daar dan schuldig om voelen als het wel gebeurt.
Nee dat is het ook niet. Maar veel mensen hebben nogal een bizar beeld van eten. Een volkorenboterham met pindakaas en boter is 'ongezond' en 3 crackers met slankiesmeerkaas zijn opeens 'gezond'. Terwijl in het laatste veel minder voedingsstoffen zitten, en vele malen meer bewerkt is dan het eerste. Een ontbijtkoek als tussendoortje is gezond, terwijl dat bomvol suiker zit en eigenlijk niets bevat waar je ook maar íets aan hebt, en een bakje volle yoghurt met banaan is ongezond omdat het vet bevat. Onzinnig natuurlijk. Volgens mij kun je beter dat bakje yoghurt eten, zelfs volle, want dan zit je ook vol, kun je even door, en bij de ontbijtkoek stuitert je bloedsuikerspiegel alle kanten op zodat je de rest van de middag honger hebt.
Hoe minder bewerkt hoe gezonder, en al die dieetzooi is zo bewerkt dat er nauwelijks nog een voedingsstof uit te halen is. Wie heeft bedacht dat een glas optimel gezonder is dan een glas gewone melk of een bakje yoghurt is echt niet goed bij zijn hoofd geloof ik.
Gast- Gast
Ja inderdaad. Dat mars verhaal ging er meer over dat je door reclame zin kan krijgen in iets, wat je eigenlijk helemaal niet zo lekker vindt, gewoon omdat sommige reclames heel goed gemaakt zijn. Eenmaal in de mond werd dat inderdaad bevestigd (helemaal niet zo lekker), dus werd het uitgespuugd, big deal...
@ artemis: die voedingskeuzes die jij als gezonder benoemt, die worden in winterkilootjes ook als gezonder benoemt (andere afvaltopics lees ik niet, dus misschien dat je daar het tegenovergestelde hebt gelezen). Het principe dat bij het winterkilootjes topic vooral leeft is: natuurlijk eten in de zin van vers, geen toegevoegde middelen, en het liefst zelf bereid indien mogelijk. En ook, voeding dient te voeden, op een manier dat goed en gezond is voor je lichaam. Iets wat "light" is, is daarom inderdaad niet altijd de beste keuze, vaker niet dan wel.
@ artemis: die voedingskeuzes die jij als gezonder benoemt, die worden in winterkilootjes ook als gezonder benoemt (andere afvaltopics lees ik niet, dus misschien dat je daar het tegenovergestelde hebt gelezen). Het principe dat bij het winterkilootjes topic vooral leeft is: natuurlijk eten in de zin van vers, geen toegevoegde middelen, en het liefst zelf bereid indien mogelijk. En ook, voeding dient te voeden, op een manier dat goed en gezond is voor je lichaam. Iets wat "light" is, is daarom inderdaad niet altijd de beste keuze, vaker niet dan wel.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Luce schreef:Ik vraag me altijd af waarom het zo 'extreem' moet. Zo'n Sonja bakker dieet, shakedieet of helemaal geen snoep meer en je daar dan schuldig om voelen als het wel gebeurt
Ik kan hierbij natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik heb vooral voor die manier gekozen omdat ik rust in mijn hoofd moest creëren, juist het loslaten van het eten en na die periode mijn eetpatroon omgooien naar een gezond eetpatroon. Ik ga ook zeker niet zeggen dat het gezond is, dat is het gewoon niet. Maar het is voor mij wel een periode waarin ik heel bewust met mezelf bezig ben. En met het resetten van mijn gedachten. Keihard afkicken van mijn suikerverslaving. En voor nu het opbouwen van eetpatroon. Heb inmiddels ook een map vol recepten die gezond zijn en dan bedoel ik met onbewerkte producten. Dingen die echt vullen.
Verder zie ik ook wel dingen waarvan ik denk dat is niet slim, vaak zeg ik het ook wel maar soms denk ik ja hoor gaan we weer.
Dat verhaal van die marsjes word idd behoorlijk uit zijn verband getrokken, dat ging geloof ik om het vierde of vijfde marsje dat gedachtenloos naar binnen werd geschoven en waarvan de poster zoiets had van hmm dit is niet slim.
Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat bij de test van zusje (winterkilo's) werd aangegeven dat een gezond BMI onder de 23,8 lag. Dat was wel iets waarvan ik dacht dit is niet zo heel handig dat dit hier staat.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Dat viel me ook op idd, die is wat minder negatief. Maar daar zitten ook geen mensen met enorm overgewicht, en ik vermoed dat die een wat gezondere relatie met eten hebben. Maar in veel andere afvaltopics wel, zeker het ww topic en 'wie dieet er nog' bijvoorbeeld.Sayuri schreef:Ja inderdaad. Dat mars verhaal ging er meer over dat je door reclame zin kan krijgen in iets, wat je eigenlijk helemaal niet zo lekker vindt, gewoon omdat sommige reclames heel goed gemaakt zijn. Eenmaal in de mond werd dat inderdaad bevestigd (helemaal niet zo lekker), dus werd het uitgespuugd, big deal...
Gast- Gast
haha Ohh het Marsje van Harrison. Ze bedoelde het echt niet zoals het er staat. Meer maar het onbewust in je mond stoppen van eten wat je niet nodig hebt. Pak dan een appel. Dat besefte ze zich toen ze die mars in haar mond stopte. Ik had gisteren ook een kinderbueno op de band bij de appie liggen, toen dacht ik na en 2 seconde later lag hij weer in het schap, want ik heb het niet nodig. Dat heeft niets te maken met lekker eten ja of nee. Of jezelf niets gunnen. Maar je lichaam heeft het gewoon niet nodig.
In het Winterkilootjes topic worden veel strakke en dunne meiden/vrouwen plaatjes geplaatst maar in dat topic wordt ook wel absurd gezond gegeten. Niks geen cracottes, slankie, lighttroep. Allemaal gezonde producten, spelt, biologisch/ecologisch etc. Verder hebben de personen in dat topic niets met het voedingscentrum, dus ook niet de aanboven dagelijkse hoeveelheid aan Kcal. Het voedingscentrum wordt gesponsord door allemaal zogenaamd gezonde producten. Hoera! We kunnen weer meer troep verkopen aan mensen die zich niet in voeding verdiepen.
In het winterkilootjes topic wordt gewoon ver doorgegaan op de vraag 'wat is gezond en wat niet'.. En dat heeft niets te maken met 'gun jezelf nou af en toe wat lekkers' of 'het kan best wel een keer'.. Dat staat er in mijn ogen los van.
In het Winterkilootjes topic worden veel strakke en dunne meiden/vrouwen plaatjes geplaatst maar in dat topic wordt ook wel absurd gezond gegeten. Niks geen cracottes, slankie, lighttroep. Allemaal gezonde producten, spelt, biologisch/ecologisch etc. Verder hebben de personen in dat topic niets met het voedingscentrum, dus ook niet de aanboven dagelijkse hoeveelheid aan Kcal. Het voedingscentrum wordt gesponsord door allemaal zogenaamd gezonde producten. Hoera! We kunnen weer meer troep verkopen aan mensen die zich niet in voeding verdiepen.
In het winterkilootjes topic wordt gewoon ver doorgegaan op de vraag 'wat is gezond en wat niet'.. En dat heeft niets te maken met 'gun jezelf nou af en toe wat lekkers' of 'het kan best wel een keer'.. Dat staat er in mijn ogen los van.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik vind het WW topic eigenlijk wel meevallen. Als ik voor mijzelf spreek, eet ik nog elke ochtend een boterham met hagelslag
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik snap dat er in het topic van winterkilootjes gezond gegeten wordt, maar wanneer er plaatjes deze site geplaatst worden (http://skinny-healthy-body.tumblr.com/) begrijp ik het commentaar van het Biechtje. Het deed mij denken aan de 'Thinspiration' van de meiden (en jongens) die op Pro-Ana sites posten..
Hoewel ik me echt wel kan vinden in het gezond eten wat daar gebeurd, vraag ik me wel soms af of het niet veel te weinig is.
Hoewel ik me echt wel kan vinden in het gezond eten wat daar gebeurd, vraag ik me wel soms af of het niet veel te weinig is.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
En, dat speelt ook mee, ik vind persoonlijk het bovenste plaatje een stuk aantrekkelijker dan het onderste plaatje. Waarmee ik niet wil zeggen dat slanke vrouwen per definitie minder aantrekkelijk zijn dan minder slanke vrouwen, mooi hangt wat mij betreft echt niet af van gewicht (binnen bepaalde grenzen uiteraard, extreem mager is niet mooi, extreem dik ook niet), maar ik voel door dat soort plaatjes echt niet de behoefte om af te vallen, ik vind het namelijk gewoon echt niet zo mooi en helemaal neit voor mezelf.
Gast- Gast
Ik vind het wel mooi die plaatjes, maar ik vind dat de nadruk veel te veel op 'ik moet een slank lichaam hebben' wordt gelegd. Persoonlijk (let op, de wijze woorden van vandaag) vind ik het aller belangrijkste dat je gelukkig met jezelf bent en wie je bent, of je nu maatje 36 hebt of maat 44.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Inderdaad, het is maar wanneer je gelukkig met jezelf bent (mits natuurlijk je genoegen neemt met een gezond gewicht). De een vindt zo'n meid wel mooi en de ander niet. En dus? Dat jij de vollere dame mooier vindt heb ik geen boodschap aan. Als een ander die vrouw op dat andere plaatje mooier vindt mag ze daar dan geen inspiratie uithalen? Overigens vind ik het plaatje van de slanke vrouw die je nu plaatst niet mooi maar vind ik wel genoeg mooie vrouwenplaatjes in dat topic. En dat zegt nog niet dat ik mezelf ongezond uithonger en zwaar overdreven met mijn gezondheid bezig ben hoor. Ik heb vanmiddag ook taart gegeten en voel me daar niet schuldig over ofzo haha . Overigens lees ik alleen wat mee in het Winterkilootjes-topic dus over de andere kan ik weinig zeggen.
Trouwens, nog over die vollere dame, die heeft er ook het lijf voor. Ik ben maar klein, heb kleine borsten dus zo'n figuur staat mij niet. Dan is het niet in verhouding zeg maar. En nee, daar voel ik me niet prettig bij. Mensen hebben jarenlang gezegd dat ik niet dik was, ik voelde me wel dik. En als ik ze nu een oude foto laat zien zeggen ze 'oh ja, ik begrijp wat je bedoelt'... Het gaat er uiteindelijk toch ook om hoe ik me voel in mijn lijf en niet wat een ander daar over denkt.
Trouwens, nog over die vollere dame, die heeft er ook het lijf voor. Ik ben maar klein, heb kleine borsten dus zo'n figuur staat mij niet. Dan is het niet in verhouding zeg maar. En nee, daar voel ik me niet prettig bij. Mensen hebben jarenlang gezegd dat ik niet dik was, ik voelde me wel dik. En als ik ze nu een oude foto laat zien zeggen ze 'oh ja, ik begrijp wat je bedoelt'... Het gaat er uiteindelijk toch ook om hoe ik me voel in mijn lijf en niet wat een ander daar over denkt.
Gast- Gast
Maar Minx, ben je juist niet bang dat je door dat dieet je lichaam juist in de war brengt? Wat is er mis met gewoon geen tot weinig suiker eten? Dat is echt niet moeilijk. Na een week heb je al stukken minder craving naar suiker. En eet je toch gewoon , hoeft je lichaam ook niet op reservestand. Knikker al het snoep en andere grote suikerhoudende producten gewoon weg, kan je t ook niet pakken. Ik ben een paar jaar geleden 10 kilo afgevallen hiermee. At gewoon roomboter, volle yoghurt, chips etc. Alleen geen producten met meer dan 15% suiker en toen ging het snel. En ik at vrij veel op een dag hoor. Moest omdat ik last had van suikerziekteklachten.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik vind dit wel een goede discussie. Wat betreft dat Marsje, dat was ik, haha. Ik denk echt dat jullie het te serieus nemen. Het was inderdaad zo dat het ging om gedachteloos iets ik mijn mond stoppen nadat ik juist net weer gezond wilde eten na echt weken bijna alleen maar drank en frituur. No worries ik kots niks uit en ik heb echt geen eetstoornis. Ik vind gezond eten gewoon echt leuk en belangrijk. En met een gezond streven lijkt me niks mis!
Gast- Gast
Luce schreef:Maar Minx, ben je juist niet bang dat je door dat dieet je lichaam juist in de war brengt? Wat is er mis met gewoon geen tot weinig suiker eten? Dat is echt niet moeilijk. Na een week heb je al stukken minder craving naar suiker. En eet je toch gewoon , hoeft je lichaam ook niet op reservestand. Knikker al het snoep en andere grote suikerhoudende producten gewoon weg, kan je t ook niet pakken. Ik ben een paar jaar geleden 10 kilo afgevallen hiermee. At gewoon roomboter, volle yoghurt, chips etc. Alleen geen producten met meer dan 15% suiker en toen ging het snel. En ik at vrij veel op een dag hoor. Moest omdat ik last had van suikerziekteklachten.
Mijn lichaam was al compleet in de war, mijn galblaas is er 3 jaar geleden uitgehaald en daarna ben ik in een behoorlijke stressperiode geraakt en zo'n 20 kg aangekomen. Sinds die operatie ook pds ontwikkeld en weet waar ik op reageer. Weet inmiddels ook dat ik dankzij die rottige media een compleet verkeerd beeld van eten had en heb inmiddels zo veel bijgeleerd dat ik zeker weet dat het goed komt. Ik ben me er ook echt bewust van dat ik een enorme tik uitdeel, maar vanaf nu kan ik weer rustig op gaan bouwen. Echt weer vanaf 0 beginnen zeg maar. Ja voor buitenstaanders klinkt dit misschien vaag, maar juist door het weer op 0 te beginnen heb ik weer rust in mijn hoofd. Heb me verder ook niet blind gestaard op de cijfers en besef me ook heel goed dat dit een valkuil is.
Er is verder ook niets mis met gezond eten en de suiker weg gooien alleen denk ik dat ik daar geen vrienden mee maak. Ben namelijk niet de enige die hier woont. Ik zal anderen ook altijd aanraden om het op een gezonde manier te doen. Voor mij was het even een periode van hoofd leeg maken, resetten en weer opstarten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Zus, ik heb het alleen over mezelf, dat ík het mooier vind en dat ik dus niet de behoefte heb om eruit te zien zoals op het tweede plaatje, dus plaatjes in van die afvaltopics doen me niet zoveel. Ik voel daardoor geen druk om af te vallen en een eetstoornis krijg ik er al helemaal niet van.
Overigens, over dat 'gezond gewicht' ik heb geen gezond gewicht. BMI technisch ben ik op sterven na dood, als ik die tabel moet geloven. Maar ik vind het prima zo. Om een gezond gewicht te krijgen zo ik max 73 kg moeten wegen, en dat heb ik volgens mij nog nooit gewogen. 80 is het laagste was ik gewogen heb, 105 het meeste. Dat laatste vond ik veel en veel teveel, dat eerste vond ik prima, maar ik vind 85 ook prima. En dan heb ik nog steeds geen gezond gewicht. Toch voel ik me prima hoor, ik heb maat 42, dus ik vraag me af hoe ongezond dat nou daadwerkelijk is. Ik heb het idee dat ik er bij 73 kg heel gek uit zie, dat past helemaal niet bij me.
Ik vind het alleen zonde dat er mensen zijn die denken dat je alleen mooi bent en mooi gevonden wordt als je slank bent. Dat is gewoon niet waar. Ik kwam laatst echt een veel te dikke vrouw tegen op een feestje, niet meer volslank, niet meer gezet, maar gewoon dik. Maar die was me toch een partij prachtig en sexy, ik had er met liefde mijn tanden in willen zetten. Staat los van dat dat echt ongezond is, maar tussen 60 en 64 kg zit ook echt geen verschil qua gezondheid lijkt me, dus daar doen mensen het niet voor.
Dat er mensen zijn die met een rotgevoel rondlopen omdat ze niet in maat 38 passen, dan vind ik gewoon echt doodzonde.
Overigens, over dat 'gezond gewicht' ik heb geen gezond gewicht. BMI technisch ben ik op sterven na dood, als ik die tabel moet geloven. Maar ik vind het prima zo. Om een gezond gewicht te krijgen zo ik max 73 kg moeten wegen, en dat heb ik volgens mij nog nooit gewogen. 80 is het laagste was ik gewogen heb, 105 het meeste. Dat laatste vond ik veel en veel teveel, dat eerste vond ik prima, maar ik vind 85 ook prima. En dan heb ik nog steeds geen gezond gewicht. Toch voel ik me prima hoor, ik heb maat 42, dus ik vraag me af hoe ongezond dat nou daadwerkelijk is. Ik heb het idee dat ik er bij 73 kg heel gek uit zie, dat past helemaal niet bij me.
Ik vind het alleen zonde dat er mensen zijn die denken dat je alleen mooi bent en mooi gevonden wordt als je slank bent. Dat is gewoon niet waar. Ik kwam laatst echt een veel te dikke vrouw tegen op een feestje, niet meer volslank, niet meer gezet, maar gewoon dik. Maar die was me toch een partij prachtig en sexy, ik had er met liefde mijn tanden in willen zetten. Staat los van dat dat echt ongezond is, maar tussen 60 en 64 kg zit ook echt geen verschil qua gezondheid lijkt me, dus daar doen mensen het niet voor.
Dat er mensen zijn die met een rotgevoel rondlopen omdat ze niet in maat 38 passen, dan vind ik gewoon echt doodzonde.
Laatst aangepast door Artemis op zo 14 apr 2013 - 4:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik begrijp wel wat Biechtje bedoelt. Ik denk echter niet dat die topics een eetstoornis creëren, maar wel dat het dat kan aanwakkeren als je daar een verleden in hebt. Je gaat je toch vergelijken met anderen en anderen zijn in jouw ogen toch altijd beter bezig en dat neem je dan persoonlijk op waardoor je je slecht gaat voelen over jezelf etc...
Maar ik denk wel dat het de eigen verantwoordelijkheid is van zo iemand om afstand te nemen van zulke topics ipv dergelijke topics te verbieden ofzo.
Maar ik denk wel dat het de eigen verantwoordelijkheid is van zo iemand om afstand te nemen van zulke topics ipv dergelijke topics te verbieden ofzo.
Artemis schreef:Zus, ik heb het alleen over mezelf, dat ík het mooier vind en dat ik dus niet de behoefte heb om eruit te zien zoals op het tweede plaatje, dus plaatjes in van die afvaltopics doen me niet zoveel.
Zoals ik al aangeef, het is maar net waar je je gelukkig bij voelt. Jij schrijft ook niet mee in dat topic omdat het je niet boeit. Mij boeit het wel dus ik lees er wel in. Ik vind het mooie meiden, jij niet. Ieder zijn ding denk ik dan. Ik zie het probleem niet zo.
Gast- Gast
Maar Artemis pakt ook wel een mooie gevormde volle vrouw en een lelijke dunne vrouw met neptieten die in haar nek liggen haha.
Bij dit plaatje zijn de rollen (misschien?) omgekeerd.
Bij dit plaatje zijn de rollen (misschien?) omgekeerd.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik geloof niet dat media een eetstoornis veroorzaken. Ik denk niet dat er een causaal verband is tussen blootstelling aan media en het ontwikkelen van een eetprobleem, ik denk dat mensen met een eetstoornis actief media opzoeken die het slankheidsideaal uitdragen. Pro ana is natuurlijk de meest extreme vorm hiervan, maar ook het opzoeken van 'wat is gezond', veelvuldig sites zoals voedingscentrum, bmichecker of weet ik wat bezoeken, en ook het bekijken van foto's van slanke of te magere meiden. Toen ik een eetstoornis had, was ik niet weg te slaan van sites/topics die afvallen en alles wat erbij hoort bespraken. Nu heb ik geen eetstoornis meer, en nu vind ik dat oninteressant. Ik lees deze topics dus niet, maar als ik ze lees, voel ik me niet aangespoord om af te vallen. Kortom, ik geloof dat deze stelling onwaar is.
Neemt niet weg dat ik ook van mening ben dat sommige mensen iets te veel bezig zijn met gezond eten. Er zijn mensen die me bijna laten geloven dat fruit en volkorenbrood ongezond is, omdat er suiker in fruit zit en speltbrood veel beter is dan volkorenbrood. Dat is vast waar, maar ik geloof gewoon niet dat volkorenbrood ongezond is en ik geloof ook niet dat het Voedingscentrum ongezond voedsel promoot. Wat gezond is, kun je tot op zekere hoogte over twisten, maar waarom niet gewoon ermee leven dat een heleboel prima gezond is, en dat het geen fuck uitmaakt of je een e-nummer meer of minder binnen krijgt.
Neemt niet weg dat ik ook van mening ben dat sommige mensen iets te veel bezig zijn met gezond eten. Er zijn mensen die me bijna laten geloven dat fruit en volkorenbrood ongezond is, omdat er suiker in fruit zit en speltbrood veel beter is dan volkorenbrood. Dat is vast waar, maar ik geloof gewoon niet dat volkorenbrood ongezond is en ik geloof ook niet dat het Voedingscentrum ongezond voedsel promoot. Wat gezond is, kun je tot op zekere hoogte over twisten, maar waarom niet gewoon ermee leven dat een heleboel prima gezond is, en dat het geen fuck uitmaakt of je een e-nummer meer of minder binnen krijgt.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Neemt niet weg dat ik ook van mening ben dat sommige mensen iets te veel bezig zijn met gezond eten. Er zijn mensen die me bijna laten geloven dat fruit en volkorenbrood ongezond is, omdat er suiker in fruit zit en speltbrood veel beter is dan volkorenbrood. Dat is vast waar, maar ik geloof gewoon niet dat volkorenbrood ongezond is en ik geloof ook niet dat het Voedingscentrum ongezond voedsel promoot. Wat gezond is, kun je tot op zekere hoogte over twisten, maar waarom niet gewoon ermee leven dat een heleboel prima gezond is, en dat het geen fuck uitmaakt of je een e-nummer meer of minder binnen krijgt.
Eens. Ik vind dat er een aantal meiden hier in bijv. winterkilootjes té extreem zijn in wat "gezond" is. Te zwart wit, je hebt gezond en je hebt ongezond en alles wat niet gezond is valt gelijk onder de noemer ongezond (zoals dus idd fruit met teveel suikers, bananen, gewoon brood etc. wat dan op één hoop gegooid wordt met snoep en troep).
En ik vind het best erg om te zien hoe weinig er door sommige meiden gegeten wordt. Prima hoor, als jij dat bewust wilt doen, maar presenteer het naar buiten toe niet als gezond(er) om te overleven op een groente/fruitsmoothie, drie volkorencrackers/een speldbroodje met een eitje en een stukje vis met broccoli 's avonds. Dan kun je wel zeggen dat je heel natuurlijk en onbewerkt eet, maar feitelijk geef je je lichaam gewoon te weinig voedingstoffen. En dan wát je al aan calorieën binnenkrijgt komt dan uit avocado's en roomboter en sorry, maar zoveel vet heb je weer niet nodig juist. Naja, al met al vind ik het jammer dat er zo doorgeslagen wordt in wat gezond is, terwijl dat helemaal niet zo verschrikkelijk gezond is wat ik langs zie komen.
Laatst aangepast door Antibes op zo 14 apr 2013 - 6:09; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Over dat doorslaan in wat gezond is en wat niet, ik ben blij dat er meer zijn die dat nu aankaarten, want ik had haast al het idee dat ik de enige was die daarin nog met beide benen op de grond stond.
Gast- Gast
Zus schreef:Mag je alleen afvallen met een zwaar overgewicht dan? Iemand die zich prettiger voelt bij 55 kilo ipv 60 mag daar niets over delen?
Hoe breng je dit in verband met wat ik heb gezegd? Dit is namelijk helemaal niet mijn mening. Misschien druk ik me verkeerd uit?
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik ben het wel met Antibes en Supergrover eens. Ik vind sommige er ook een beetje te extreem er mee omgaan en alles te zwart/wit bekijken, maar dat is mijn mening. Daarom doe ik ook niet meer mee met die afval topics.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 12 • 1, 2, 3, ... 10, 11, 12
Pagina 2 van 12
Permissies van dit forum: