Afvaltopics en eetstoornissen
+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers
Pagina 9 van 12
Pagina 9 van 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Re: Afvaltopics en eetstoornissen
Daar heb je ook gelijk in Carrie (dat ik mijn referentiekader niet aan jou moet opleggen). Dat zal ik dus niet meer doen! Al ben ik het met jouw laatste zinnetje niet eens, dat je wel tegen slanke mensen mag zeggen dat het niet nodig is om af te vallen maar niet tegen dikke mensen. Als iemand die heel slank is tegen mij zegt dat ze willen afvallen dan vraag ik wel eens waarom ze dat willen. Dat bedoel ik dan alleen maar als compliment, in de zin van: Je bent al zo slank, ik hoop niet dat je denkt dat je te dik bent.
Als jij dan zegt dat je weet dat je slank bent, maar prettiger in je lijf zit als je iets bent afgevallen vind ik dat prima. Maar sommige hele slanke meiden (ik zeg niet dat die hier op het forum ook zitten, maar in het algemeen) denken echt oprecht dat ze te dik zijn, terwijl ze een prima gewicht hebben. En dat vind ik wel 'eng'.
Als jij dan zegt dat je weet dat je slank bent, maar prettiger in je lijf zit als je iets bent afgevallen vind ik dat prima. Maar sommige hele slanke meiden (ik zeg niet dat die hier op het forum ook zitten, maar in het algemeen) denken echt oprecht dat ze te dik zijn, terwijl ze een prima gewicht hebben. En dat vind ik wel 'eng'.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Maar wie dan Exo? Of wil je geen namen noemen? Dat snap ik ook. Maar ik sport dus niet veel, en er komt zo niemand in me op die wel veel sport eigenlijk?
Gast- Gast
Ja dat is wel eng Elliot, maar dat is hier de discussie niet, want die meiden in het algemeen waar jij het over hebt komen niet op dit forum
Gast- Gast
Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik die 3 kg snap. Het is gewoon het in de gaten houden van je patroon, en voor de 1 is een mooi gewicht 75 kg terwijl het voor de ander die even lang is misschien 10 of 15 kg lichter is. Zolang het niet door slaat, is het niet zo erg.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik verbaas me er echt over dat hier de eetpatronen van de meiden in het winterkilootjes topic nog zo apart (of zelfs gevaarlijk of bizar) gevonden worden. Wat iemand al aangaf, veel producten zijn zelfs al tijden gewoon in de supermarkt/bij de bakker te krijgen. Roggebrood, lijnzaad, spelt of zuurdesembrood, allemaal doodnormaal hoor. Ook biologische producten, de supermarkt ligt er ook vol mee en waarom het vaak beter is, is algemeen bekend. Ook in verschillende vriendengroepen zie ik dat mensen al jaren wat bewuster bezig zijn met voeding.
We weten toch allemaal wel dat fruit en groenten gezonder is dat een koekje of fruitreep? Hoe kan het dan raar gevonden worden dat daar liever voor gekozen wordt dan een sultana? Want dat is feitelijk het enige wat er toch gebeurd in het winterkilootjes topic, er worden alleen iets natuurlijkere keuzes gemaakt. Big deal.
Naast dit feit zijn er ook nog eens een hele hoop meiden die koken erg leuk vinden en daarom misschien van de norm afwijkende gerechten maken. Gewoon omdat het leuk is, maar daarnaast ook omdat het lekker en gezond is. En ik meen echt oprecht dat ik met mijn nu iets gezondere eetpatroon me fitter voel, minder honger heb en een mooiere huid, glanzender haar en sterkere nagels heb. En dat vind ik fijn dus bevalt deze manier van eten me (en ik vind alles gewoon echt lekker!).
Wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat ik mezelf uithonger en nooit meer chips en chocola eet en wijn drink. Ik weet bijna zeker dat dit voor iedereen in dat topic geldt.
Ik vind het echt een aparte discussie geworden in dit topic.
We weten toch allemaal wel dat fruit en groenten gezonder is dat een koekje of fruitreep? Hoe kan het dan raar gevonden worden dat daar liever voor gekozen wordt dan een sultana? Want dat is feitelijk het enige wat er toch gebeurd in het winterkilootjes topic, er worden alleen iets natuurlijkere keuzes gemaakt. Big deal.
Naast dit feit zijn er ook nog eens een hele hoop meiden die koken erg leuk vinden en daarom misschien van de norm afwijkende gerechten maken. Gewoon omdat het leuk is, maar daarnaast ook omdat het lekker en gezond is. En ik meen echt oprecht dat ik met mijn nu iets gezondere eetpatroon me fitter voel, minder honger heb en een mooiere huid, glanzender haar en sterkere nagels heb. En dat vind ik fijn dus bevalt deze manier van eten me (en ik vind alles gewoon echt lekker!).
Wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat ik mezelf uithonger en nooit meer chips en chocola eet en wijn drink. Ik weet bijna zeker dat dit voor iedereen in dat topic geldt.
Ik vind het echt een aparte discussie geworden in dit topic.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Carrie schreef:Ja dat is wel eng Elliot, maar dat is hier de discussie niet, want die meiden in het algemeen waar jij het over hebt komen niet op dit forum
Dat weet ik, ik reageerde ook alleen maar op jouw opmerking
Elliot- Ratel
Carrie schreef:Maar wie dan Exo? Of wil je geen namen noemen? Dat snap ik ook. Maar ik sport dus niet veel, en er komt zo niemand in me op die wel veel sport eigenlijk?
Ja, dat wil ik best zeggen.
Ik heb me een poos zorgen gemaakt om Jip, omdat ze zich zo slecht voelde naast de eetpatronen van anderen.
Ik maak me nog steeds zorgen om Indigo en Harrison. Dat heb ik ook wel eens uitgesproken, maar werd me niet echt in dank afgenomen. Maar ik blijf er bij. Ik vind dat zij soms te veel met uiterlijk bezig zijn en dat vind ik zó zonde er zit zo veel herkenning in van mezelf een aantal jaren geleden..
Misschien willen betreffende forumsters dat ik dit weg haal, dus niet quoten a.u.b.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Maar Lavendel, zie je nu niet twee dingen door elkaar? De eetpatronen die in dat topic beschreven worden zie ik nooit in mijn omgeving, en ik vind het wellicht daarom apart. Maar tuurlijk, het zal vast gezond zijn, dus prima. Daarnaast zijn er meiden waarvan ik kan begrijpen dat mensen bang zijn dat ze doorslaan in het gezond eten of afvallen. Ik verdenk echt niet iedereen die speltbrood heeft van een eetstoornis. Ik weet dat ik twee keer mijn zorgen heb uitgesproken over iemands eetpatroon, de laatste keer was nog vrij recent tegen Indigo, die toen zei dat ze begreep waar ik het over had, maar de zorgen onterecht vond. De andere keer is denk ik zo'n 1,5 of 2 jaar geleden tegen een forumster die erg slank was, maar nog een paar kilo's kwijt wilde, naar een gewicht dat voor haar lengte ondergewicht was.
De discussie is m.i. meer waar de grens ligt tussen gewoon goed bezig zijn met gezond eten en biologisch voedsel prefereren en het overmatig bezig zijn met gezond eten. En dat lijkt me best een interessante.
De discussie is m.i. meer waar de grens ligt tussen gewoon goed bezig zijn met gezond eten en biologisch voedsel prefereren en het overmatig bezig zijn met gezond eten. En dat lijkt me best een interessante.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ok Exo. Die eerste naam snap ik, dat heeft ze zelf ook uitgeproken. Die twee andere namen die je noemt, daar herken ik je zorgen niet.
Gast- Gast
Ik had dezelfde namen als Exo in mijn hoofd.
Lavendel; Het is niet zozeer de leefwijze die verkeerd, apart of slecht is. Ik geloof er best in dat het goed voor je is! Alleen de porties en wát er precies gegeten wordt, dat zorgt denk ik voor de ophef..
Lavendel; Het is niet zozeer de leefwijze die verkeerd, apart of slecht is. Ik geloof er best in dat het goed voor je is! Alleen de porties en wát er precies gegeten wordt, dat zorgt denk ik voor de ophef..
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Oke dat is duidelijker, die laatste discussie is zeker interessant maar zoals hij hier gevoerd werd niet te doen. Je kunt toch gewoon niet inschatten wat de hoeveelheden zijn die iemand eet, of hoeveel of hoe intensief iemand sport? Er worden zo snel aannames gedaan, net zoals gister, wanneer het als een feit wordt gepresenteerd dat ik slechts een ontbijtbordje avondeten eet met een ieniemienie/inimini (hhaha) portie.SuperGrover schreef:Maar Lavendel, zie je nu niet twee dingen door elkaar? De eetpatronen die in dat topic beschreven worden zie ik nooit in mijn omgeving, en ik vind het wellicht daarom apart. Maar tuurlijk, het zal vast gezond zijn, dus prima. Daarnaast zijn er meiden waarvan ik kan begrijpen dat mensen bang zijn dat ze doorslaan in het gezond eten of afvallen. Ik verdenk echt niet iedereen die speltbrood heeft van een eetstoornis. Ik weet dat ik twee keer mijn zorgen heb uitgesproken over iemands eetpatroon, de laatste keer was nog vrij recent tegen Indigo, die toen zei dat ze begreep waar ik het over had, maar de zorgen onterecht vond. De andere keer is denk ik zo'n 1,5 of 2 jaar geleden tegen een forumster die erg slank was, maar nog een paar kilo's kwijt wilde, naar een gewicht dat voor haar lengte ondergewicht was.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik vind het best aardig/lief dat mensen zich zorgen over mij maken (aangezien het een forum is) maar dat is gewoon niet nodig. Ik heb nu niet heel lang de tijd om uitgebreid te reageren, maar ik eet echt vaak genoeg lekkers. Het enige wat ik vrij weinig eet is brood en dat probeer ik aan te vullen met eiwitten (extra stuk vlees, extra eitje). Maar dat ik niet van brood hou komt niet door dit topic of forum. Ik ben nooit een broodeter geweest. En ik eet nou eenmaal liever speltpasta omdat ik persoonlijk! dat gezonder vind dan volkoren/witte pasta. Als ik dan 2 euro meer wil betalen voor een zak pasta is dat toch mijn goed recht.
Ik vraag me af of mensen voorbeelden kunnen noemen van het feit dat ik anorectisch/orthorectisch bezig ben?
Ik vraag me af of mensen voorbeelden kunnen noemen van het feit dat ik anorectisch/orthorectisch bezig ben?
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik vind het wel mooi dat ik nu niks meer kan zeggen om het uit te leggen omdat het dan juist verdacht is haha.
Gast- Gast
Toch grappig dat iedereen er zo'n ander beeld van heeft, ik vind Carrie bijvoorbeeld iemand waarom ik me helemaal geen zorgen zou maken. Ik krijg de indruk dat zij zich heel bewust is van haar mooie/slanke lichaam en wat ze consumeert.
Dit is dan wel weer zo'n opmerking waarbij ik een wenkbrauw optrek. Misschien is het niet eerlijk van mij om zo te redeneren maar het is wel hoe ik denk en daar zal ik nu dan ook eerlijk in zijn, ik vraag me serieus af of je zelfbeeld niet een beetje vertekend is. Want jouw lichaam is echt prachtig en heel slank, dat ziet iedereen (in mijn gedachte dan). En weetje, ik hou dat soort dingen voor me omdat ik vind dat het niet mijn zaak is maar ik vind het inderdaad soms ook zonde want volgens mij zou menig vrouw dolgelukkig zijn met jouw figuur en ik krijg soms wel de indruk dat je dat zelf niet altijd bent. Dat zelfde geldt dus voor sommige reacties die ik van Punk'd lees. Dan denk ik wel; jullie zijn beide zo mooi en slank, zien jullie dat zelf echt niet? Of lijkt het dan toch via het forum anders over te komen dan dat het is?
Harrison schreef: En ik ben slank ja maar echt lang niet zo slank als je denkt, denk ik, mijn taille is misschien smallie dus dat geeft dan misschien een wat vervormd beeld van de rest van mijn lijf.
Dit is dan wel weer zo'n opmerking waarbij ik een wenkbrauw optrek. Misschien is het niet eerlijk van mij om zo te redeneren maar het is wel hoe ik denk en daar zal ik nu dan ook eerlijk in zijn, ik vraag me serieus af of je zelfbeeld niet een beetje vertekend is. Want jouw lichaam is echt prachtig en heel slank, dat ziet iedereen (in mijn gedachte dan). En weetje, ik hou dat soort dingen voor me omdat ik vind dat het niet mijn zaak is maar ik vind het inderdaad soms ook zonde want volgens mij zou menig vrouw dolgelukkig zijn met jouw figuur en ik krijg soms wel de indruk dat je dat zelf niet altijd bent. Dat zelfde geldt dus voor sommige reacties die ik van Punk'd lees. Dan denk ik wel; jullie zijn beide zo mooi en slank, zien jullie dat zelf echt niet? Of lijkt het dan toch via het forum anders over te komen dan dat het is?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Punkie (jeej, je hebt je oude naam terug! ), ik moet zeggen dat ik bij jou ook echt vind dat je teveel met je uiterlijk en gewicht bezig bent. Nu is dat bij jou een beetje 'lastig' in verband te zien, omdat kleding en volgens mij ook wel make-up ook echt een hobby van jou zijn, maar jij hebt al meerdere keren afvaltopics geopend. Terwijl jij in mijn ogen juist het toonbeeld ben van een slanke vrouw. Maar goed, ik wil niet weer mijn referentiekader aan een ander opleggen, en ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden. Maar ik kan me echt wel voorstellen dat men zich zorgen maakt om jouw eetpatroon/levensstijl qua uiterlijk.
Verder eens met Toet betreffende de opmerking over Harrisons opmerking. Dat is echt een goed voorbeeld van hetgeen mij ook zorgen baat.
Verder eens met Toet betreffende de opmerking over Harrisons opmerking. Dat is echt een goed voorbeeld van hetgeen mij ook zorgen baat.
Elliot- Ratel
Harrison schreef:Ik vind het wel mooi dat ik nu niks meer kan zeggen om het uit te leggen omdat het dan juist verdacht is haha.
Haha, ja wees wel op je hoede want voor je het weet..
Toet- Lady Post-a-lot
Als ik zo even door de afval topics scroll.. Dan zeg ik: 'Mam, bedankt voor de goede genen..' ik hoef namelijk geen reet te doen om slank te blijven. Zelfs een zwangerschap verpestte het niet.
Gezond eten is belangrijk, je moet er niet in doorslaan, zoals geen fruit eten door de suikers. En speltbrood moet je eten omdat je het lekker vindt en niet omdat het maar gezond is en je je strot niet doorkrijgt. Ik haal niets bij de gezondheidswinkel, simpelweg omdat ik eten nou eenmaal niet zo interessant vind en het eet omdat ik honger heb, je hebt mensen die kunnen genieten van eten, ik heb dat totaal niet. En hell, gisteravond heb ik 4 zakjes chips gegeten en had er wel meer gelust maar helaas moest mijn man er ook een..
Van Carrie weet ik dat ze niet doordraaft, die heeft soms een: 'Stop alles in je mond-dag' en op zondag doet ze picknicken in bed met all the lekkers she can find..
Gezond eten is belangrijk, je moet er niet in doorslaan, zoals geen fruit eten door de suikers. En speltbrood moet je eten omdat je het lekker vindt en niet omdat het maar gezond is en je je strot niet doorkrijgt. Ik haal niets bij de gezondheidswinkel, simpelweg omdat ik eten nou eenmaal niet zo interessant vind en het eet omdat ik honger heb, je hebt mensen die kunnen genieten van eten, ik heb dat totaal niet. En hell, gisteravond heb ik 4 zakjes chips gegeten en had er wel meer gelust maar helaas moest mijn man er ook een..
Van Carrie weet ik dat ze niet doordraaft, die heeft soms een: 'Stop alles in je mond-dag' en op zondag doet ze picknicken in bed met all the lekkers she can find..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Amen!Toet schreef:Toch grappig dat iedereen er zo'n ander beeld van heeft, ik vind Carrie bijvoorbeeld iemand waarom ik me helemaal geen zorgen zou maken. Ik krijg de indruk dat zij zich heel bewust is van haar mooie/slanke lichaam en wat ze consumeert.Harrison schreef: En ik ben slank ja maar echt lang niet zo slank als je denkt, denk ik, mijn taille is misschien smallie dus dat geeft dan misschien een wat vervormd beeld van de rest van mijn lijf.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik snap dit helemaal en ik snap ook dat het zo'n beeld geeft! Maar met slank bedoel ik niet dat ik niet slank ben en daar begint de verwarring misschien al wel, haha. Ik wil graag een fit en gespierd lijf maar ik heb echt slappe billen en benen, dat zie je niet als ik kleren aan heb, maar ik zie dat wel als ik naakt voor de spiegel sta. Maar ik vind het blijkbaar lang niet zo belangrijk als dat het hier de indruk wekt. Ik neem me altijd voor om meer te gaan sporten maar doe het (bijna) nooit. Ik neem me altijd voor een week niks te snoepen, maar dat lukt me echt nooit. Maar dat vertel ik hier niet . Ik denk dus echt dat het anders over komt dan het is, want ik ben echt heel blij met mezelf maar ik vind het ook leuk om een streven te hebben. En dat streven is echt niet extreem.Toet schreef:Toch grappig dat iedereen er zo'n ander beeld van heeft, ik vind Carrie bijvoorbeeld iemand waarom ik me helemaal geen zorgen zou maken. Ik krijg de indruk dat zij zich heel bewust is van haar mooie/slanke lichaam en wat ze consumeert.Harrison schreef: En ik ben slank ja maar echt lang niet zo slank als je denkt, denk ik, mijn taille is misschien smallie dus dat geeft dan misschien een wat vervormd beeld van de rest van mijn lijf.
Blaa ik zie mezelf dit gewoon zeggen en als ik er zo over zou denken als jullie zou ik ook denken ja ja dat zeg je nou wel, maar het is gewoon echt niet anders! Ik zou bijna een foto van mijn blote kont maken en alle twijfelaars een week bij me in huis laten wonen hahaha!
Gast- Gast
Weetje wat ook meespeelt en wat ik in deze discussie een beetje mis; slank zijn betekent niet per definitie hetzelfde als gezond zijn en 'strak' zijn. Ik weet ook van mezelf dat ik slank ben maar ben met het winterkilootjes topic mee gaan schrijven omdat ik gewoon niet fit was en lovehandels begon te zien boven m'n net-te-strak-wordende broeken. Je wilt ook echt niet weten wat ik deze winter allemaal naar binnen heb geschoven. Ik heb dan het 'geluk' dat ik niet enorm aankom, maar je ziet het in zomerkleding wel en meer sporten, minder snoepen en bewuster eten was sowieso een heel goed idee.
Ik denk dat dat voor meer meiden geldt die meeschrijven daar. Het ene slank is het andere niet en als je met een beetje moeite wel blij bent met jezelf in shortjes en bikini dan zie ik daar geen kwaad in. Mits het op een gezonde manier gebeurt, en van wat ik zie en lees is dat wel het geval.
Ik denk dat dat voor meer meiden geldt die meeschrijven daar. Het ene slank is het andere niet en als je met een beetje moeite wel blij bent met jezelf in shortjes en bikini dan zie ik daar geen kwaad in. Mits het op een gezonde manier gebeurt, en van wat ik zie en lees is dat wel het geval.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Hang camera's op Harrison!
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
JAAA ik wil een foto van jouw billen!
Ik denk nu echt niet dat jij maar wat zegt want ik weet ook wel dat jij gewoon een oprecht persoon bent die daar eerlijk over is. Maargoed, zo komt het dus via hier niet altijd over, misschien juist omdat je selectief bent in wat je hier wel en niet vertelt.
Ik denk nu echt niet dat jij maar wat zegt want ik weet ook wel dat jij gewoon een oprecht persoon bent die daar eerlijk over is. Maargoed, zo komt het dus via hier niet altijd over, misschien juist omdat je selectief bent in wat je hier wel en niet vertelt.
Toet- Lady Post-a-lot
Dat is ook zo Toet. Ik creeer dat beeld ook zelf, omdat ik niet vertel dat ik vannacht macdo heb gehaald.
Haha ik woon anti-kraak in een oud hoerenhuis en soms denk ik "wat nou als er stiekem overal camera's hangen". Straks kijkt er al die tijd al iemand met ons mee .
Haha ik woon anti-kraak in een oud hoerenhuis en soms denk ik "wat nou als er stiekem overal camera's hangen". Straks kijkt er al die tijd al iemand met ons mee .
Gast- Gast
Ik heb echt hetzelfde als Harrison. Daarnaast vind ik mezelf ook gewoon slank en draag ik shortjes en crop tops omdat ik een platte buik heb. Maar mijn benen en billen kunnen gewoon strakker.
Wat ik ook niet wil is over 5 jaar denken.. shit, ik ben toch te enthousiast geweest met eten. Dat het erin sluipt en er dus zo een paar kg's aanhangen. Ik ken namelijk genoeg vrouwen in mijn omgeving die gingen samenwonen en trouwen en vervolgens 10/15 kg zwaarder zijn geworden. Ik pas daar gewoon voor. En dan kun je mij orhorectisch noemen, of iets. Maar dat is hoe ik er over denk
Wat ik ook niet wil is over 5 jaar denken.. shit, ik ben toch te enthousiast geweest met eten. Dat het erin sluipt en er dus zo een paar kg's aanhangen. Ik ken namelijk genoeg vrouwen in mijn omgeving die gingen samenwonen en trouwen en vervolgens 10/15 kg zwaarder zijn geworden. Ik pas daar gewoon voor. En dan kun je mij orhorectisch noemen, of iets. Maar dat is hoe ik er over denk
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Pagina 9 van 12 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12
Pagina 9 van 12
Permissies van dit forum: