Afvaltopics en eetstoornissen
+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers
Pagina 7 van 12
Pagina 7 van 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Re: Afvaltopics en eetstoornissen
Ja dat ben ik wel met je eens Minx. Dat je iets niet kent maakt het niet meteen raar. Misschien ken je ook geen kouseband, sambal gemaakt van kippenniertjes of roti, of Marokkaanse thee met heel veel suiker en munt, vis met komijn, gerechten bereid met fruit gemaakt in de tajine. Dat zijn dus gewoon Surinaamse, en Marokkaanse gerechten die ik beschrijf. Dat hoeft het niet meteen raar te maken.
En het biologische en pure eten wordt steeds meer gepromoot, waar het vroeger nog een geitenwollensokken-imago had. Dus het kan dat veel mensen het nog niet kennen, maar het wordt wel steeds meer de norm, denk ik.
En ja dat probeer ik dan zoveel mogelijk te doen. Een vegetarier gaat ook niet 1 keer in de week vlees eten, nee je gáát ervoor. Het is een levensstijl, en ik vind dat niet extreem, maar gezond, het beste willen voor je lichaam.
En het biologische en pure eten wordt steeds meer gepromoot, waar het vroeger nog een geitenwollensokken-imago had. Dus het kan dat veel mensen het nog niet kennen, maar het wordt wel steeds meer de norm, denk ik.
En ja dat probeer ik dan zoveel mogelijk te doen. Een vegetarier gaat ook niet 1 keer in de week vlees eten, nee je gáát ervoor. Het is een levensstijl, en ik vind dat niet extreem, maar gezond, het beste willen voor je lichaam.
Gast- Gast
Ja, dat is toch ook wat ik zeg? Het boeit haar, daarom post ze er veel over en dan lijkt het al snel alsof ze erg heel veel mee bezig is, terwijl dat in werkelijkheid waarschijnlijk een stuk minder is.Zus schreef:Elliot schreef:Harrison, ik denk dat het vooral komt omdat ik hier op het forum heel veel lees van o.a. jou over eten. En dan lijkt het natuurlijk al snel alsof jij daar onwijs veel mee bezig bent.
... Ik ben in de afgelopen 2 maanden 10 kg afgevallen door minder te snoepen en normaal te eten, dus ik denk dat er inmiddels met mijn eetgewoonten niet veel mis meer is
Dat eerste boeit haar blijkbaar dus lijkt het me ook logisch dat ze over die onderwerpen meer meeschrijft.
Het tweede; gezonder willen leven staat naar mijn idee niet perse gelijk aan willen afvallen.
En het tweede, daar bedoel ik mee te zeggen dat ik de stap om gezond te gaan eten al heb gezet, en het voor mij dus niet zo is dat ik mij iets aantrek van haar eetgewoonten omdat ik zelf ook zo gezond zou willen eten.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Dat bedoel ik ook niet, dat alles wat ik niet ken per se raar is. Sowieso is het mijn mening, ik zeg ook dat jullie het vooral moeten blijven doen als jullie je er goed bij voelen. Maar dingen zoals lijnzaad en speltbrood (en nog wel meer dingen die niet zijn blijven hangen), ik ken het alleen van de eetlijstjes op dit forum. Voor jullie vast heel normaal, maar voor mij niet. Ik eet graag beschuiten met kaas en hagelslag, dat mogen jullie weer raar vinden. Overigens vind ik veganisme ook raar en onnodig Maar like I said, zo lang je er niemand kwaad mee doet, moet iedereen lekker doen wat hij/zij niet laten kan.Carrie schreef:Ja dat ben ik wel met je eens Minx. Dat je iets niet kent maakt het niet meteen raar. Misschien ken je ook geen kouseband, sambal gemaakt van kippenniertjes of roti, of Marokkaanse thee met heel veel suiker en munt, vis met komijn, gerechten bereid met fruit gemaakt in de tajine. Dat zijn dus gewoon Surinaamse, en Marokkaanse gerechten die ik beschrijf. Dat hoeft het niet meteen raar te maken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Nou, ik vind dat wel onaardig klinken "Ik post mijn eten niet, want het is toch nooit goed". Zo reageren ze toch nooit in winterkilootjes? Misschien dat ze inderdaad zouden zeggen dat je ook a of b zou kunnen eten ipv de sultana vanwege de suikers. En dan zou jij zeggen: nou, mijn streven is helemaal niet om suikervrij te eten. En dan is het toch goed? Ik zie ze daar echt veel meer tips uitwisselen met elkaar dan dat ze 1 of andere doctrine willen opleggen.
Verder vind ik de nadruk niet echt liggen op weinig eten, maar veel meer op "juist" te eten, wat dat dan ook mag zijn. Het is daar waar de meningen over verschillen, wel/geen zuivel, wel/geen E-nummers, etc. Daarom zijn er ook verschillende topics.
Verder vind ik de nadruk niet echt liggen op weinig eten, maar veel meer op "juist" te eten, wat dat dan ook mag zijn. Het is daar waar de meningen over verschillen, wel/geen zuivel, wel/geen E-nummers, etc. Daarom zijn er ook verschillende topics.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Wat is dan nog precies het probleem? En als jullie specifieke meiden bedoelen, waarom worden die dan niet genoemd?
Gast- Gast
Ellito, die avocado doe ik niet ipv brood, maar een halve op 2 boterhammen. En ja die moet je met mate eten, niet elke dag. Prima dan toch?
Gast- Gast
Ik schrijf ook in het winterkilootjes topic en ik plaats ook mijn weeklijstjes.
Moet zeggen dat ik me absoluut niet aangesproken voel en ik ook nooit het idee heb gekregen dat de topics waar ik in schrijf aanstoot geven tot eetstoornissen.
Ik schrijf in deze topics omdat ik 'bewust' gezonder wil leven. Dit betekent niet dat ik nooit een zak chips pak, geen wijntje drink etc.
Ook eet ik niet alleen maar speltbrood of alleen maar avocado's, ik eet net zo goed een volkoren boterham, volkoren pasta/ rijst, aardappelen etc.
Een gekookt eitje of een bakje yoghurt is trouwens makkelijk mee te nemen vanuit huis.
Moet zeggen dat ik me absoluut niet aangesproken voel en ik ook nooit het idee heb gekregen dat de topics waar ik in schrijf aanstoot geven tot eetstoornissen.
Ik schrijf in deze topics omdat ik 'bewust' gezonder wil leven. Dit betekent niet dat ik nooit een zak chips pak, geen wijntje drink etc.
Ook eet ik niet alleen maar speltbrood of alleen maar avocado's, ik eet net zo goed een volkoren boterham, volkoren pasta/ rijst, aardappelen etc.
Een gekookt eitje of een bakje yoghurt is trouwens makkelijk mee te nemen vanuit huis.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Carrie schreef:Ellito, die avocado doe ik niet ipv brood, maar een halve op 2 boterhammen. En ja die moet je met mate eten, niet elke dag. Prima dan toch?
Ja natuurlijk is dat prima, ik vroeg het me gewoon af. Ik dacht namelijk altijd dat een avocado ontzettend gezond was, maar toen ik dat puntenaantal zag schrok ik er echt van. Maar met mate is het natuurlijk hartstikke prima!
Elliot- Ratel
'Je maakt het de avond van tevoren klaar', daar houdt het gemak bij mij al op En met voedsel uit de supermarkt zijn de meest bizarre eetpatronen te fabriceren. Ik kan ontbijten met dropsleutels, 3 pizza's pepperoni als tussendoortje eten en mijn boterhammen beleggen met vanillevla, maar waarschijnlijk vinden mensen dat vrij vreemd.Minx schreef:Maar dat is ook het verschil met werken en met de universiteit. Voor sommige dingen heb je een koelkast nodig. Op mijn werk is het heel makkelijk om dat soort dingen mee te nemen als ik het zou willen. Je maakt het de avond van de voren klaar. Zet het in de koelkast en neemt het mee. Het enig waar je rekening mee moet houden is de grootte van je tas.
En er nog nooit van gehoord hebben is niet perse raar of vreemd. Dat gevoel krijg ik nu wel een beetje. Lijnzaad quinoa en speltbrood ligt tegenwoordig ook gewoon in de supermarkt. Merk dat de mensen die er voor kiezen zich nu heel erg moeten verdedigen terwijl die vaak een heel gevarieerd eetpatroon hebben.
SuperGrover- Ratel
Sayuri schreef:Nou, ik vind dat wel onaardig klinken "Ik post mijn eten niet, want het is toch nooit goed". Zo reageren ze toch nooit in winterkilootjes? Misschien dat ze inderdaad zouden zeggen dat je ook a of b zou kunnen eten ipv de sultana vanwege de suikers. En dan zou jij zeggen: nou, mijn streven is helemaal niet om suikervrij te eten. En dan is het toch goed? Ik zie ze daar echt veel meer tips uitwisselen met elkaar dan dat ze 1 of andere doctrine willen opleggen.
Het is ook niet alleen gebaseerd op het Winterkilootjes-topic, want daar moet ik teveel voor kwijt. Ik heb vorig jaar heel veel meegeschreven in een ander topic en schrijf nu af en toe mee in het Wie dieet er nog-topic. Ik heb me regelmatig verdedigd, maar kreeg het toch elke keer weer te horen. Dat is dus de reden waarom ik niet meer mee schrijf.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik zie nu iemand voor me die een schaaltje yoghurt n in bus 12 meeneemt, geen zitplaats heeft, en die yoghurt vliegt door de hele buslitllejoy schreef:
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:'Je maakt het de avond van tevoren klaar', daar houdt het gemak bij mij al op En met voedsel uit de supermarkt zijn de meest bizarre eetpatronen te fabriceren. Ik kan ontbijten met dropsleutels, 3 pizza's pepperoni als tussendoortje eten en mijn boterhammen beleggen met vanillevla, maar waarschijnlijk vinden mensen dat vrij vreemd.Minx schreef:Maar dat is ook het verschil met werken en met de universiteit. Voor sommige dingen heb je een koelkast nodig. Op mijn werk is het heel makkelijk om dat soort dingen mee te nemen als ik het zou willen. Je maakt het de avond van de voren klaar. Zet het in de koelkast en neemt het mee. Het enig waar je rekening mee moet houden is de grootte van je tas.
En er nog nooit van gehoord hebben is niet perse raar of vreemd. Dat gevoel krijg ik nu wel een beetje. Lijnzaad quinoa en speltbrood ligt tegenwoordig ook gewoon in de supermarkt. Merk dat de mensen die er voor kiezen zich nu heel erg moeten verdedigen terwijl die vaak een heel gevarieerd eetpatroon hebben.
Haar punt is dat het op zich geen vreemde dingen zijn en die gewoon in de winkel te koop zijn en ze het niet speciaal uit China laat importeren...
Gast- Gast
Ik denk dat het ook maar net is in welk topic je kijkt. Als jij een vervent onbewerkt eten aanhanger bent en je kijkt in het cambridge topic schrik je je een hoedje. En als weight watcher schrik je je een hoedje van een avocado haha! Ik wil ook niet weten hoeveel punten een speltbroodje is .
Gast- Gast
@ Fortissimo: Ah ja, dat is inderdaad niet leuk en niet motiverend.
Een bakje yoghurt, dat is toch gewoon een plastic bakje met zo'n folietje erop, die je eraf moet trekken om hem open te krijgen? Ik gooi die gewoon in mijn tas, nog geen ongelukjes gehad tot nu toe (keeping fingers crossed...)
Een bakje yoghurt, dat is toch gewoon een plastic bakje met zo'n folietje erop, die je eraf moet trekken om hem open te krijgen? Ik gooi die gewoon in mijn tas, nog geen ongelukjes gehad tot nu toe (keeping fingers crossed...)
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Hm, Supergrover, ik vind die dingen echt niet raar hoor. Ik geloof ook dat jij een beetje vast zit in wat 'normaal' is.
Ik schrijf niet mee op die topics, ben niet overmatig met eten bezig, maar hier staan standaard haverzemelen en ahornsiroop in de kast bijvoorbeeld. Lijnzaad ook, en ik drink regelmatig een vers groentesapje.
Ik zal niet snel twee gesmeerde boterhammen meenemen naar mijn werk, ook. Ik nam inderdaad vaak een bakje yoghurt mee met een pastasalade, hup in de koelkast en klaar, en ik vind dat lekkerder dan brood. Nu gaat dat lastiger op mijn werk omdat ik met de cliënten eet, maar ik merk gewoon dat daardoor mijn eetpatroon enorm is veranderd, ik snoep weer veel meer (doordat ik meer brood eet) en ik ben aangekomen en vaker ziek. Puur omdat ik nog maar de helt van de maaltijden eet zoals ik thuis gewend ben.
En ik heb echt 1000 bakjes in huis,dus alles van yoghurt tot salade gaat prima mee.
Tijdens mijn studie was dat ook anders, maar ik kook nu graag en veel en uitgebreid.
Ik schrijf niet mee op die topics, ben niet overmatig met eten bezig, maar hier staan standaard haverzemelen en ahornsiroop in de kast bijvoorbeeld. Lijnzaad ook, en ik drink regelmatig een vers groentesapje.
Ik zal niet snel twee gesmeerde boterhammen meenemen naar mijn werk, ook. Ik nam inderdaad vaak een bakje yoghurt mee met een pastasalade, hup in de koelkast en klaar, en ik vind dat lekkerder dan brood. Nu gaat dat lastiger op mijn werk omdat ik met de cliënten eet, maar ik merk gewoon dat daardoor mijn eetpatroon enorm is veranderd, ik snoep weer veel meer (doordat ik meer brood eet) en ik ben aangekomen en vaker ziek. Puur omdat ik nog maar de helt van de maaltijden eet zoals ik thuis gewend ben.
En ik heb echt 1000 bakjes in huis,dus alles van yoghurt tot salade gaat prima mee.
Tijdens mijn studie was dat ook anders, maar ik kook nu graag en veel en uitgebreid.
Gast- Gast
Dat is ook zo! Al denk (hoop) ik dat iedereen het er toch wel over eens is dat crashen zoals je bij Cambridge doet ontzettend slecht is voor je lichaam.Harrison schreef:Ik denk dat het ook maar net is in welk topic je kijkt. Als jij een vervent onbewerkt eten aanhanger bent en je kijkt in het cambridge topic schrik je je een hoedje. En als weight watcher schrik je je een hoedje van een avocado haha! Ik wil ook niet weten hoeveel punten een speltbroodje is .
Elliot- Ratel
Ik maak zelfs vaak de lunch voor een paar dagen van tevoren klaar, dat komt niet omdat ik zo supergezond ben, maar omdat ik gewoon heel erg druk ben. En als ik dat niet doe, dan stop ik in mijn mond wat toevallig voorbijkomt, en dat is meestal niet gezond dan.SuperGrover schreef:'Je maakt het de avond van tevoren klaar', daar houdt het gemak bij mij al op En met voedsel uit de supermarkt zijn de meest bizarre eetpatronen te fabriceren. Ik kan ontbijten met dropsleutels, 3 pizza's pepperoni als tussendoortje eten en mijn boterhammen beleggen met vanillevla, maar waarschijnlijk vinden mensen dat vrij vreemd.Minx schreef:Maar dat is ook het verschil met werken en met de universiteit. Voor sommige dingen heb je een koelkast nodig. Op mijn werk is het heel makkelijk om dat soort dingen mee te nemen als ik het zou willen. Je maakt het de avond van de voren klaar. Zet het in de koelkast en neemt het mee. Het enig waar je rekening mee moet houden is de grootte van je tas.
Ik sta 's ochtends om 5.45 op, dan ga ik echt geen boterhammen staan smeren..... Dat doe ik dus de avond ervoor.
Dat heeft niets met gezond te maken, maar met het hebben van een baan en een gezin en wel moeten nadenken over wat je gaat eten, want ik moet het mijn kinderen immers ook mee naar school geven...
Gast- Gast
En volgens mij typ ik chinees, want over mijn hele reacties gisteren wordt heen gelezen.
Zit ik mijn best te doen inhoudelijk en onderbouwd te reageren....
Zit ik mijn best te doen inhoudelijk en onderbouwd te reageren....
Gast- Gast
Oh, en als je echt wilt schrikken... Google dan eens op bento box, ik heb zo'n ding gekregen van een vriendin uit Japan, en ik heb een periode echt zo mijn lunch staan maken. Gewoon omdat het leuk en gezond was, en die af ik nog met stokjes op ook. Op mijn werk ja....
Laatst aangepast door Artemis op zo 14 apr 2013 - 21:38; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik las 'banaan'Artemis schreef:
maar met het hebben van een baan en een gezin en wel moeten nadenken over wat je gaat eten, want ik moet het mijn kinderen immers ook mee naar school geven...
Gast- Gast
Een banaan heeft ook veel impact jaCarrie schreef:Ik las 'banaan'Artemis schreef:
maar met het hebben van een baan en een gezin en wel moeten nadenken over wat je gaat eten, want ik moet het mijn kinderen immers ook mee naar school geven...
Gast- Gast
Haha mafkees met je bento box!
Ha nee hoor, superhandig! Caro heeft ook zoiets, ik wil graag ook nog een bento box!
Ha nee hoor, superhandig! Caro heeft ook zoiets, ik wil graag ook nog een bento box!
Gast- Gast
Ik google zelf even op bento box, en ik trek het ding weer uit de kast denk ik.
Zo leuk om je luchtremmen open te trekken en leuk en mooi en gezond eten tegen te komen ik wil weer fruit in bloemetjesvormen gekookte eitjes in een Nijntjevorm!
Zo leuk om je luchtremmen open te trekken en leuk en mooi en gezond eten tegen te komen ik wil weer fruit in bloemetjesvormen gekookte eitjes in een Nijntjevorm!
Gast- Gast
Ja ik trek ook vaak mijn luchtremmen open, dat lucht zo op altijd! Heerlijk.
Gast- Gast
http://successkata.com/2012/bento-box-art/
Laatst aangepast door Artemis op zo 14 apr 2013 - 21:48; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 7 van 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Pagina 7 van 12
Permissies van dit forum: