Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvaltopics en eetstoornissen

+31
Aziraphale
Slakje
June
tienie31
_Lana_
Kowalski
Blond
Paper Crown
litllejoy
Aimee
Rovine
Lavendel
Lady4
Bliss
Jeanette
Antibes
SuperGrover
Kiekeboe
Fortissimo
Punk'd
Minx
Sayuri
Zora
Nyx
Luce
Sea of Trees
Reva
Exogenesis
Alex
mzcharlotte
Catwoman79
35 plaatsers

Pagina 6 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 6 Empty Re: Afvaltopics en eetstoornissen

Bericht  Antibes zo 14 apr 2013 - 10:34

Harrison schreef:
Antibes schreef:
Harrison schreef:En ik snap trouwens ook niet zo Goed dat áls je dan vindt dat er mensen doorslaan, dat je er pas over begint als iemand anders dat doet. Zeg het dan gewoon meteen, maak het bespreekbaar, uit je zorgen. Stuur iemand desnoods een pm.

Dat vind ik eigenlijk heel normaal. Ik lees ook wel eens mee, mij valt het ook wel eens op, maar ik maak me er niet druk genoeg over om een willekeurige forummer daarop aan te spreken of te PMen. Dat vind ik echt véél te ver gaan. Als het dan toevallig in de vorm van een topic ter sprake komt en iets is mij ook al eerder opgevallen en er ontstaat een discussie, dan is het opeens een hele andere manier van iets bespreken. Vind dat echt niet raar hoor. Dat gebeurt toch in het dagelijks leven zo ontzettend vaak? Dat je iets ziet/waarneemt/opslaat en laat gaan en dat iemand anders dan eens zegt van "goh, is het jou wel eens opgevallen dat...?" en dat daar dan op gereageerd wordt?
ik vind dat een hele andere manier van verwoorden dan zeggen dat je reacties veel te ver vind gaan en het eng vind. Als ik daadwerkelijk zo over iemand zou denken zou me dat zorgen baren en zou ik er zeker wat van zeggen. Als het je echt allemaal niet zoveel uitmaakt moet je je er dan nu in deze discussie ook niet druk om kunnen maken denk ik dan.

En er zit geen middenweg tussen "ik vind het dermate gevaarlijk dat ik jou nu ga PMen dat je anders moet eten anders val je straks dood neer" en "het interesseert met geen fluit, dus zoek het maar uit wat je eet"? Ik vind het persoonlijk ergens wel interessant, niet belangrijk genoeg om wie dan ook persoonlijk op haar eetpatroon aan te spreken, maar zeker wel interessant genoeg om een discussie over te hebben en gedachten over te wisselen. Volgens mij staan de meeste meiden daar wel zo in.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 6 Empty Re: Afvaltopics en eetstoornissen

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 10:38

Ok bij dezen: ik herken het wel, ik zie alleen niet in wat er mis mee zou zijn. Ik geloof dat sommige E-nummers of te veel bewerkt voedsel niet goed voor je is. Maar deze discussie hebben jij en ik al eens gehad, vind het niet nodig die weer te voeren. Maar ja ik herken het, heb geloof ik ook nooit gezegd van niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 10:42

Oh en volgens mij zijn 'wij' niet de enigen over E-nummers. Ik zie bij zwangerschap&kinderen ook dingen over E-nummers voorbij komen.

Zo onlogisch is het toch niet om weer 'back to basic' te willen qua eten ipv fabrieksvoedsel? Vind jij dat echt zo raar en onnodig?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 10:54

Antibes schreef:
Harrison schreef:
Antibes schreef:
Harrison schreef:En ik snap trouwens ook niet zo Goed dat áls je dan vindt dat er mensen doorslaan, dat je er pas over begint als iemand anders dat doet. Zeg het dan gewoon meteen, maak het bespreekbaar, uit je zorgen. Stuur iemand desnoods een pm.

Dat vind ik eigenlijk heel normaal. Ik lees ook wel eens mee, mij valt het ook wel eens op, maar ik maak me er niet druk genoeg over om een willekeurige forummer daarop aan te spreken of te PMen. Dat vind ik echt véél te ver gaan. Als het dan toevallig in de vorm van een topic ter sprake komt en iets is mij ook al eerder opgevallen en er ontstaat een discussie, dan is het opeens een hele andere manier van iets bespreken. Vind dat echt niet raar hoor. Dat gebeurt toch in het dagelijks leven zo ontzettend vaak? Dat je iets ziet/waarneemt/opslaat en laat gaan en dat iemand anders dan eens zegt van "goh, is het jou wel eens opgevallen dat...?" en dat daar dan op gereageerd wordt?
ik vind dat een hele andere manier van verwoorden dan zeggen dat je reacties veel te ver vind gaan en het eng vind. Als ik daadwerkelijk zo over iemand zou denken zou me dat zorgen baren en zou ik er zeker wat van zeggen. Als het je echt allemaal niet zoveel uitmaakt moet je je er dan nu in deze discussie ook niet druk om kunnen maken denk ik dan.

En er zit geen middenweg tussen "ik vind het dermate gevaarlijk dat ik jou nu ga PMen dat je anders moet eten anders val je straks dood neer" en "het interesseert met geen fluit, dus zoek het maar uit wat je eet"? Ik vind het persoonlijk ergens wel interessant, niet belangrijk genoeg om wie dan ook persoonlijk op haar eetpatroon aan te spreken, maar zeker wel interessant genoeg om een discussie over te hebben en gedachten over te wisselen. Volgens mij staan de meeste meiden daar wel zo in.
ja tuurlijk is die middenweg er wel en dat zeg ik ook niet. Zoals ik al zei heb ik het over de mensen die zeggen dat ze het eng vinden, veel te ver vinden gaan en bang zijn dat iemand anarexia heeft. Dat heb ik jou niet zo zien zeggen en je zegt het inderdaad op een heel andere manier dan sommige anderen smile.
Edit: mijn telefoon maakt gewoon van anorexia anarexia, bizar!

Gast
Gast

Bericht  Nyx zo 14 apr 2013 - 10:59

Ik had het woord Anarexia al bijna als nieuw woord aangenomen. Ik dacht: "Harrison zegt het, dus dan moet het wel een nieuw woord zijn". Gelukkig was het slechts een telefoonfout.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Antibes zo 14 apr 2013 - 11:06

Carrie schreef:Oh en volgens mij zijn 'wij' niet de enigen over E-nummers. Ik zie bij zwangerschap&kinderen ook dingen over E-nummers voorbij komen.

Zo onlogisch is het toch niet om weer 'back to basic' te willen qua eten ipv fabrieksvoedsel? Vind jij dat echt zo raar en onnodig?

Oh, ik verbaas me bij die pijler ook al regelmatig over wat kinderen allemaal niet mogen hoor.. Wink En nogmaals, ik vind dat iedereen zelf in zijn mond mag stoppen wat hij wil hoor, dat is verder de discussie niet. Maar ik merk wel dat die stroming zich uitbreidt en dat mensen binnen die striming zelf ook steeds strenger worden. Dt is ook volgens mij de constatering hier (bij mij dan). Ik ben het niet met alles hier eens hoor. Wel dat er "extreem" gezond en eigenlijk weinig wordt gegeten. Maar niet dat jullie eetproblemen hebben/aansporen. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Bliss zo 14 apr 2013 - 17:55

Ik zeg niet dat iemand anorexia heeft, maar had het wel over orthorectische neigingen, oftewel het doorslaan in gezond eten en veel bewegen. Vooral in combinatie met de inspiratiefoto's die daar voorbij komen denk ik dat sommigen een beetje op het randje zitten. Maar goed, als men zich daar goed bij voelt, ben ik niet de aangewezen persoon om iemand erop aan te spreken. Maar nu dit topic er is, vind ik dat ik best mijn 'zorg' een keer uit kan spreken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 18:25

Nyx schreef:Wow, zeer zeker een heftige reactie.

Het is dus een fatsoenlijk bord waar een pizza op past, mijn excuses. Of de foto heeft het beeld vertekend of ik zou zoveel zelf op een boterhambordje kunnen plaatsen. En ja, ik heb weleens van een boterhambordje gegeten. (6 stukjes aardappel (van die partjes), 3 roosjes Broccoli en een stukje vlees) En het zou ook nog weleens kunnen dat het me opeens deed denken aan het diner dat Zusje in de tijd van haar afvallen at. Want dat deed ze altijd op een kleiner bordje, zodat ze niet kon overeten.
Hoe dan ook; Het is dus GEEN boterhambordje, maar ik vind het WEL te weinig.

WTF? Serieus ik at daarvoor van SCHALEN (ik woonde met een Antilliaan en at veel meer dan ik nodig had) en daarna van gewone dinerborden, idd kleiner in verhouding met schalen. Om af te vallen ben ik gestopt met snoepen en in combinatie met mijn toen nog nieuwe baan (veel beweging) ging het toen snel. Maar ik heb wel vaker gehoord hoor dat mensen het maar niks vonden. Ik heb er geen boodschap aan. Net als het commentaar trouwens toen ik voller was... Ik ben er inmiddels wel achter dat mensen altijd wat te zeiken hebben.

Ik heb mezelf nooit uitgehongerd, zou het niet eens kunnen en heb in het verleden zelfs eens een topic verlaten omdat dat daarin wel gebeurde en ik me daar niet in kon vinden.

Laatst aangepast door Zus op zo 14 apr 2013 - 19:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 18:48

Carrie schreef:Oh en volgens mij zijn 'wij' niet de enigen over E-nummers. Ik zie bij zwangerschap&kinderen ook dingen over E-nummers voorbij komen.

Ja joh daar krijgen anderen anorexia van blijkbaar?

Gast
Gast

Bericht  Elliot zo 14 apr 2013 - 19:53

Ik vind het heel jammer dat veel meiden die meeschrijven in afvaltopics zich nu aangevallen voelen. Ik heb in het biecttopic ook aangegeven dat ik vind dat sommige meiden in mijn ogen een beetje obsessief met eten bezig zijn. Dat heb ik overigens ook al wel eens eerder gezegd, alleen is er toen niet zo'n discussie uit ontstaan.

Natuurlijk is het helemaal prima als je gezond eet, veel biologische en onbewerkte producten eet en alles zelf vers bereid. Maar ik heb het idee dat er afkeurend wordt gedaan richting meiden die dat niet doen. Niet direct hoor, maar er wordt wel heel vaak benadrukt hoeveel E-nummers er in een pakje saus zitten bijv. Ik vind dat altijd heel vervelend. Hetzelfde geldt ook voor brood. Speltbrood of zuurdesembrood is de norm, terwijl het gros van de mensen daar volgens mij niet eens van heeft gehoord.

Nogmaals, helemaal prima om gezond te eten, maar in mijn ogen slaan sommigen hier daar in door en dat vind ik een beetje beangstigend.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 20:08

Zus schreef:

Overdrijf niet zo joh.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 20:25

Artemis schreef:
Zus schreef:

Overdrijf niet zo joh.

Ik vind het hele topic overdreven. Als iemand volkoren eet en een ander zou speltbrood eten, raadt dat mss zelfs aan dan slaan die anderen ineens door? Ik dacht dat een dergelijk topic juist was om ervaringen en tips te delen en wat je daar dan mee doet is aan jezelf... Ik word nu ook neergezet of ik mezelf uitgehongerd heb en daar is gewoon niks van waar.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 20:30

Ik begrijp wel wat je zegt Elliott. Maar ik denk ook dat het een combinatie van factoren is waarom jij en anderen dat beangstigend vinden. Ik zit ook in dat topic en ik voel me daar helemaal niet door beïnvloed en ik vind er ook niks van als iemand graag zoveel mogelijk zonder E-nummers eet. Ik heb die overtuiging zelf niet (al eet ik ook amper uit zakjes en pakjes maar dat komt omdat ik zelf maken leuk vind) maar als een ander dat wel heeft is het wat mij betreft helemaal prima.

Ik weet niet of het waar is hoor, maar komt de verbazing over de levensstijl van sommige anderen, naast zorgen, ook niet een beetje voort uit het feit dat je zelf ook met plezier een gezonder eetpatroon aan zou willen meten? Nogmaals ik zeg niet dat ik vind dat jullie gezonder moeten eten haha, want ik heb geen idee wat iedereen wel en niet eet, maar als mij zoiets opvalt dan maak ik me of zorgen als het echt te weinig is, of ik denk fuck ik heb al 2 weken teveel Franse kaasjes en wijn op, ik zou ook gezonder moeten eten!

Ik vind het wel een interessante discussie, want waar ligt eigenlijk de grens. Wanneer overdrijf je? Want zolang je jezelf niet uithongert, waarom is het dan erg als iemand met plezier bezig is met zijn (E-nummer vrije :p) voedsel en bewegen?

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover zo 14 apr 2013 - 20:31

Artemis schreef:
Zus schreef:

Overdrijf niet zo joh.
Nou inderdaad joh, want daar krijgen anderen aanvallen van irritatie van.

Carrie: Je moet doen waar je je goed bij voelt, en het is niet ongezond of schadelijk, dus vooral blijven doen. Maar raar en onnodig... Ja, dat vind ik het eerlijk gezegd wel. Ik begrijp wel de behoefte om gezond te leven, ik begrijp (soms) de wens om een aantal kilo af te vallen ondanks dat je een goed gewicht hebt, en ik begrijp de beweegredenen om bepaald voedsel wel of niet te eten. Maar ik vind de eetlijstjes vrij raar ja, ik zou er zelf echt ongelukkig van worden, en het voelt voor mij absoluut onnodig.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 20:32

Lastig hoor. Want zelf ziet ik het helemaal niet als extreem maar gewoon als logisch
nadenken. Ik vind het superleuk opzoek gaan naar gezonde producten voor mijn lichaam, (ja ik rook, zal ‘m ff inkoppen) mijn eigen pastasaus te maken. Koken is weer leuk en zelfgemaakte pastasaus is zo lekker! En ik ben zo blij dat ik dat brood heb ontdekt, want nu heb ik niet meer steeds honger. Ik heb net 2 boterhammen gegeten en ik zit propvol.

Ik zie het extreme niet zo. Ook zie ik geen mensen voorbij komen die weinig eten
en extreem veel sporten. Ik loop 3 keer in de week hard, valt wel mee toch? Ik
vind dat gewoon normaal. Maar misschien doelen jullie ook niet op mij? Maar goed, vind het super dat ik de knop weer gevonden heb, ben 3 kilo afgevallen, mijn kleding zit weer lekker, en die 3 kilo geeft me zelfvertrouwen. Nog 1 kilo en ik ben klaar. Of niet die ene kilo, ook goed. Dat klinkt –in mijn ogen- niet extreem, ik weeg dan gewoon 58 kilo bij 1.68. Vind ik niet te licht.

Elliot tuurlijk voel ik me aangesproken aangezien ik ook in dat topic mee schrijf. Het is niet zo dat ik mezelf nu wil verdedigen, vind het gewoon wel een interessante discussie.

Oh en, ik snoep ook gewoon in het weekend. Pizza, chips, chocola. En drink wijn (1 avond in de week, wilde minderen met alcohol) dus extreem? Bij mij niet!

Laatst aangepast door Carrie op zo 14 apr 2013 - 20:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 20:36

Maar even concreet Supergroover, wat vind jij dan raar en onnodig aan wat ik eet? Of betrek ik het nu teveel op mezelf? Ik ben echt reuze benieuwd.

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 14 apr 2013 - 20:37

Ik denk ook dat het aan de hand van een forum moeilijk is om te bepalen of iemand door slaat. Daar heb je gewoon een completer beeld van nodig. Wat Harrison ook al zegt, je geeft met name de goede dagen aan.
Ik vind bijvoorbeeld wel dat de schoonzus van mijn ex door slaat maar daar heb ik een completer plaatje van, die heeft afgelopen weekend bijvoorbeeld al 10 statussen gedeeld van pagina's als veganism is the future e.d.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Elliot zo 14 apr 2013 - 20:43

Harrison, ik denk dat het vooral komt omdat ik hier op het forum heel veel lees van o.a. jou over eten. En dan lijkt het natuurlijk al snel alsof jij daar onwijs veel mee bezig bent.
En over jouw opmerking dat anderen misschien ook gezonder willen eten en zich daarom jouw eetgewoonten meer aantrekken dan anderen: om voor mijzelf te spreken, bij mij komt het er niet door dat ik 'jaloers' ben (bij gebrek aan een beter woord) op de gezonde eetgewoonte. Ik ben in de afgelopen 2 maanden 10 kg afgevallen door minder te snoepen en normaal te eten, dus ik denk dat er inmiddels met mijn eetgewoonten niet veel mis meer is smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 14 apr 2013 - 20:44

Harrison schreef:
Ik weet niet of het waar is hoor, maar komt de verbazing over de levensstijl van sommige anderen, naast zorgen, ook niet een beetje voort uit het feit dat je zelf ook met plezier een gezonder eetpatroon aan zou willen meten? Nogmaals ik zeg niet dat ik vind dat jullie gezonder moeten eten haha, want ik heb geen idee wat iedereen wel en niet eet, maar als mij zoiets opvalt dan maak ik me of zorgen als het echt te weinig is, of ik denk fuck ik heb al 2 weken teveel Franse kaasjes en wijn op, ik zou ook gezonder moeten eten!

Ik vind het wel een interessante discussie, want waar ligt eigenlijk de grens. Wanneer overdrijf je? Want zolang je jezelf niet uithongert, waarom is het dan erg als iemand met plezier bezig is met zijn (E-nummer vrije :p) voedsel en bewegen?
Wat het eerste betreft kan ik volmondig antwoorden met nee. Ik zou mezelf geen gezonder eetpatroon willen aanmeten, en als ik het zou doen, was dat niet met plezier :P

Wat het tweede betreft, dat is een interessant discussiepunt. Waar ligt de grens tussen veel bezig zijn met gezond eten en orthorexia? Vanuit de psychodiagnostiek gezien is iets een stoornis wanneer het afwijkt van de culturele norm, er lijden of ongerustheid mee gepaard gaat en het gaat om kenmerken die ook bij anderen worden gevonden en daar als storend worden ervaren (dus: het gaat om een stoornis, niet om individueel excentriek gedrag). In principe voldoet het extreem gezond eten dus aan deze criteria. Er wordt hier ongerustheid gesignaleerd, het wijkt af van de culturele norm en het wordt bij meerdere mensen gevonden als stoornis (het heeft ook een naam, orthorexia).

Natuurlijk heeft niet het hele winterkilootjestopic orthorexia, maar het is wel duidelijk dat sommigen zich in een grensgebied begeven. Op zich zou ik zeggen, zolang je er zelf geen hinder of last van ondervindt, is het geen stoornis. Alleen volgens die norm hebben ook de meeste anorexiapatiënten geen stoornis. Maar het verschil tussen orthorexia en anorexia is natuurlijk dat het laatste potentieel levensbedreigend is, en het eerste niet per definitie. Hmm, interne discussie hier. Ik formuleer de grens als het ondervinden van hinder of last bij andere activiteiten, het dwangmatig bezig zijn met eten of een dusdanig voedingspatroon onderhouden dat artsen van mening zijn dat het schadelijk kan zijn voor het lichaam (dus wanneer er echt veel te weinig wordt gegeten of alleen maar avocado's).
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 14 apr 2013 - 20:50

Carrie schreef:Maar even concreet Supergroover, wat vind jij dan raar en onnodig aan wat ik eet? Of betrek ik het nu teveel op mezelf? Ik ben echt reuze benieuwd.
Ik volg die topics niet, dus ik weet niet echt wat jij eet. Maar als jij veel avocado's eet, alleen speltbrood/zuurdesembrood en allerlei producten waar ik nog nooit van mijn levensdagen van gehoord heb, ja dan wel. Vooral ook heel bijzonder ontbijt/lunch of tussendoortjes, dat ik denk, hoe krijg je dat mee naar je werk? Twee boterhammen zijn gauw gesmeerd en in een zakje gedaan, maar een halve kom linksgedraaide yoghurt met 2 lepels lijnzaad (ik weet niet eens wat dat is), een halve peer en 4 frambozen zie ik niet voor me op de universiteit. Of een gekookt ei ofzo. Dan vraag ik me echt af wat voor werk iedereen doet, dat je zulke dingen kunt bereiden daar. Al die moeite... Ja in mijn wereld is dat vreemd en onnodig en smeer ik liever gewoon boterhammen en eet ik een pakje sultana tussendoor.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 20:58

SuperGrover schreef:
Carrie schreef:Maar even concreet Supergroover, wat vind jij dan raar en onnodig aan wat ik eet? Of betrek ik het nu teveel op mezelf? Ik ben echt reuze benieuwd.
Ik volg die topics niet, dus ik weet niet echt wat jij eet. Maar als jij veel avocado's eet, alleen speltbrood/zuurdesembrood en allerlei producten waar ik nog nooit van mijn levensdagen van gehoord heb, ja dan wel. Vooral ook heel bijzonder ontbijt/lunch of tussendoortjes, dat ik denk, hoe krijg je dat mee naar je werk? Twee boterhammen zijn gauw gesmeerd en in een zakje gedaan, maar een halve kom linksgedraaide yoghurt met 2 lepels lijnzaad (ik weet niet eens wat dat is), een halve peer en 4 frambozen zie ik niet voor me op de universiteit. Of een gekookt ei ofzo. Dan vraag ik me echt af wat voor werk iedereen doet, dat je zulke dingen kunt bereiden daar. Al die moeite... Ja in mijn wereld is dat vreemd en onnodig en smeer ik liever gewoon boterhammen en eet ik een pakje sultana tussendoor.
Haha Very Happy Nee ik eet niet alleen avocado's, heb er wel een bij me vandaag toevallig Afvaltopics en eetstoornissen - Pagina 6 561177 Weet je hoe lekker dat is! Maar heb voor de lunch deze week ook zalmplakken voor op brood gekocht. Een gekookt ei is zo gepeld, die neem ik mee van huis, of ik koop er 1 in de kantine. En een appel of mandarijntje is ook makkelijk meegenomen. De nootjes liggen in mijn la. Niks moeilijks of ingewikkelds aan.

Laatst aangepast door Carrie op zo 14 apr 2013 - 21:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 14 apr 2013 - 21:01

Maar dat is ook het verschil met werken en met de universiteit. Voor sommige dingen heb je een koelkast nodig. Op mijn werk is het heel makkelijk om dat soort dingen mee te nemen als ik het zou willen. Je maakt het de avond van de voren klaar. Zet het in de koelkast en neemt het mee. Het enig waar je rekening mee moet houden is de grootte van je tas.

En er nog nooit van gehoord hebben is niet perse raar of vreemd. Dat gevoel krijg ik nu wel een beetje. Lijnzaad quinoa en speltbrood ligt tegenwoordig ook gewoon in de supermarkt. Merk dat de mensen die er voor kiezen zich nu heel erg moeten verdedigen terwijl die vaak een heel gevarieerd eetpatroon hebben.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 21:03

Elliot schreef:Harrison, ik denk dat het vooral komt omdat ik hier op het forum heel veel lees van o.a. jou over eten. En dan lijkt het natuurlijk al snel alsof jij daar onwijs veel mee bezig bent.
... Ik ben in de afgelopen 2 maanden 10 kg afgevallen door minder te snoepen en normaal te eten, dus ik denk dat er inmiddels met mijn eetgewoonten niet veel mis meer is smile

Dat eerste boeit haar blijkbaar dus lijkt het me ook logisch dat ze over die onderwerpen meer meeschrijft.

Het tweede; gezonder willen leven staat naar mijn idee niet perse gelijk aan willen afvallen.

Ik wil trouwens best wel toegeven dat ik ook plezier zou willen beleven aan gezonder leven maar biologisch eten trekt me tot op heden echt niet als ik het zie liggen en ik ben nog steeds te lui met sporten. Dat wil niet gelijk zeggen dat ik me daar rot over voel; ik voel me prima want ik eet genoeg en veel afwisselender dan twee jaar terug. Mijn levensstijl kan voor mij alleen wel beter ja dus gaat mijn interesse er wel nog steeds naar uit.

Gast
Gast

Bericht  Elliot zo 14 apr 2013 - 21:05

Een avocado is toch helemaal niet zo heel erg goed? Ik had laatst (in een poging een gezonde lunch mee te nemen van huis) salade gemaakt met een avocado erdoorheen, bleek die avocado 5 punten te zijn! (Ik doe Weight Watchers, en mag 30 punten per dag). Daar schrok ik eigenlijk wel van, ik vind dat best wel veel. Ik weet wel dat het veel gezonde vetten bevat, maar ik eet dan toch liever 2 boterhammen, dat vult een stuk beter.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Fortissimo zo 14 apr 2013 - 21:05

Ik denk dat juist diegene die zich aangesproken moeten voelen, nu niet reageren.. Ik mis nog een paar namen namelijk;)

Ik merk wel bij mezelf dat als ik mijn broodtrommeltje klaar maak en ik gooi er wel een Sultana in, dat ik dan denk; Als ik mijn eetlijstje op het forum kwak, komt er hoe dan ook commentaar. Ik heb dan ook besloten om me niet meer aan te sluiten bij de dieettopics, want het is in principe nooit goed.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: