Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers
Pagina 8 van 26
Pagina 8 van 26 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 17 ... 26
Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
Hier gaat het even wat minder. Heb sinds een week echt last van mn bovenbenen met lopen. Niet echt spierpijn maar bij elke landing is het net of er in het midden van mn been een hamer neerkomt. Heb dus wat langer rust genomen en vandaag maar 20min gelopen.
Baal er flink van!!
Baal er flink van!!
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Jip83 schreef:Ik wil wel een schema maken. Hoe vaak loop je per week?
Ik loop 2 à 3x per week en ga voor de 5km. Super als je dat wilt doen!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Zo, hier zit een eerste bezoekje aan de fysio erop...
Ben een stuk wijzer
Heb ITBS, in de volksmond ook wel een lopersknie genoemd.
Daarnaast heb ik ingezakte voeten en een onjuiste loophouding (ik 'hang' in mijn banden').
Nu dus vanaf volgende week 3x per week een uur 'revalidatie'. Grotendeels kan het thuis, daarnaast ook geregeld onder begeleiding sporten.
Gelukkig komt de Vierdaagse niet in gevaar, maar het hardlopen zal ik toch echt even moeten laten...
Ik blijf wel hier meelezen hoor! Want vind het alleen maar leuk om jullie enthousiasme te 'zien'!
Ben een stuk wijzer
Heb ITBS, in de volksmond ook wel een lopersknie genoemd.
Daarnaast heb ik ingezakte voeten en een onjuiste loophouding (ik 'hang' in mijn banden').
Nu dus vanaf volgende week 3x per week een uur 'revalidatie'. Grotendeels kan het thuis, daarnaast ook geregeld onder begeleiding sporten.
Gelukkig komt de Vierdaagse niet in gevaar, maar het hardlopen zal ik toch echt even moeten laten...
Ik blijf wel hier meelezen hoor! Want vind het alleen maar leuk om jullie enthousiasme te 'zien'!
Snirp- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12
Het schema:
Het is een beetje veel werk om voor 5/6weken helemaal een schema te maken, maar je kunt onderstaande leidraad volgen:
Training 1: 2' inwandelen, 5x (5' hardlopen, 1' wandelen) (dus na 2min inwandelen doe je 5 keer 5minuten hardlopen met 1 minuut wandelen tussendoor) 5' uitwandelen.
Training 2: 2' inwandelen, 2x(10', 2' wandelen) 5' uitwandelen
Training 3: 2' inwandelen, 4x(8', 1' wandelen) 5' uitwandelen
Training 4: 2' inwandelen, 35' russssstig hardlopen aan 1 stuk, 5' uitwandelen
Training 5: 2' inwandelen, 6x(6', 1' wandelen)
Dit zou je steeds in volgorde kunnen herhalen op de dagen dat je loopt.
Het is een beetje veel werk om voor 5/6weken helemaal een schema te maken, maar je kunt onderstaande leidraad volgen:
Training 1: 2' inwandelen, 5x (5' hardlopen, 1' wandelen) (dus na 2min inwandelen doe je 5 keer 5minuten hardlopen met 1 minuut wandelen tussendoor) 5' uitwandelen.
Training 2: 2' inwandelen, 2x(10', 2' wandelen) 5' uitwandelen
Training 3: 2' inwandelen, 4x(8', 1' wandelen) 5' uitwandelen
Training 4: 2' inwandelen, 35' russssstig hardlopen aan 1 stuk, 5' uitwandelen
Training 5: 2' inwandelen, 6x(6', 1' wandelen)
Dit zou je steeds in volgorde kunnen herhalen op de dagen dat je loopt.
Gast- Gast
Pandora- Prater
Yes, vanmorgen weer eens 15 km gelopen. Was erg lang geleden dat ik zo ver heb gelopen. (Is vorig jaar augustus geweest denk ik). Het ging echt lekker!
Loes263- Fluisteraar
- Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ga deze week ook beginnen. Ik wil het 's ochtends gaan doen. Dus ik begin woensdag pas. Ik heb gisteren de hardloop outfit al aangeschaft. Ik wilde Evy op mijn telefoon zetten maar mijn telefoon download geen apps meer. Dus ik doe het wel op eigen houtje.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik heb maar geprofiteerd van het mooie weer en 20+km gelopen. Ging ook lekker!
Gast- Gast
Zonet hardgelopen van de supermarkt en terug. Het is echt een klein eindje maar ik moet ergens beginnen. Het is echt heerlijk. Heb het hardlopen gemist (ik deed het eerder ook veel). Nu ik ben gestopt met roken heb ik veel meer energie en ben helemaal niet meer zo erg moe. Dus heb een slechte gewoonte dan maar vervangen voor een goede.
Lady Starstruck- Ratel
LS wat knap!!! Zag het al op FB je bent goed bezig.
Hier duurde het weer ff vandaag voor ik er in kwam, maar daarna wel fijn gelopen in het zonnetje.
Hier duurde het weer ff vandaag voor ik er in kwam, maar daarna wel fijn gelopen in het zonnetje.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Je moet zeker weer ergens beginnen! Heb je aan een stuk doorgelopen of nog pauze genomen tussendoor?
Top Ibbeltje dat je weer begonnen bent!
Top Ibbeltje dat je weer begonnen bent!
Gast- Gast
Ik heb ook gerend vanochtend. Had het wel ff zwaar, maar zag achteraf dát ik toch even hard had gelopen als vorige les, dus op zich niet slecht. Morgenavond ga ik weer.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Ja ben ook wel blij dat ik weer gegaan ben. Moet nu weer regelmaat zien te vinden
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik ben ook weer begonnen Ik gebruik het hardloopschema van Renate Wennemars op mijn Ipod.. vind ik toch fijner dan de start to run (en die muziek kan ik wel dromen inmiddels haha)
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
Hoera!! Ik heb gisteravond voor het eerst in mn leven 10 km gelopen! Dat was mn ultieme doel! Nu proberen dat routine te maken.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
Goedemorgen running ladies! Ik meld me ook maar weer even. Goed bezig iedereen, lees ik wel!
Ik doe a.s. zondag mee met de 4 mijl van S.neek en ben wel goed voorbereid. Gisteravond heb ik nog 7.5 km gelopen, gaat prima dus.. Nu wil ik dinsdag of woensdag nog even lopen en dan rust nemen tot zondag.
Verder nog meiden die in training zijn voor leuke runs?
Ik doe a.s. zondag mee met de 4 mijl van S.neek en ben wel goed voorbereid. Gisteravond heb ik nog 7.5 km gelopen, gaat prima dus.. Nu wil ik dinsdag of woensdag nog even lopen en dan rust nemen tot zondag.
Verder nog meiden die in training zijn voor leuke runs?
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ik ben nu zo'n acht weken bezit en mijn eerste echte officiele loop'wedstrijd' vorige woensdag ook al achter de rug. Ik loop op 21 juni sowieso de volgende run, dan de vijf kilometer.
Leuk dat jullie ook allemaal zo enthousiast zijn!
Leuk dat jullie ook allemaal zo enthousiast zijn!
Gast- Gast
Wat lopen jullie goed dames!
Ik heb 2 dagen achter elkaar gelopen. Gisteren heb ik 2x 15 min vol gehouden. ! De 2e 15 min ging wel iets langzamer voorbij, ik heb wat vaker op het horloge gekeken, maar heb het wel uitgehouden. En nu mezelf rustig houden, zodat ik niet te hard van stapel loop..
Ik heb 2 dagen achter elkaar gelopen. Gisteren heb ik 2x 15 min vol gehouden. ! De 2e 15 min ging wel iets langzamer voorbij, ik heb wat vaker op het horloge gekeken, maar heb het wel uitgehouden. En nu mezelf rustig houden, zodat ik niet te hard van stapel loop..
Gast- Gast
Ik heb gisteren voor de allereerste keer in mijn leven hard gelopen!
Dat ging natuurlijk voor geen meter, maar hey, ik was tenminste bezig. Heb geen schema of iets dergelijks. Eerst maar gewoon wat gedaan. Het is een rondje van een kleine 3 kilometer denk ik. En heb steeds kleine stukjes tussendoor gelopen. Dit ga ik nu proberen 3 keer per week te doen, net zo lang tot ik het rondje zonder te lopen kan volhouden. En dan door naar een groter rondje.
Ik heb nu wel een beetje spierpijn in mijn bovenbenen.
Dat ging natuurlijk voor geen meter, maar hey, ik was tenminste bezig. Heb geen schema of iets dergelijks. Eerst maar gewoon wat gedaan. Het is een rondje van een kleine 3 kilometer denk ik. En heb steeds kleine stukjes tussendoor gelopen. Dit ga ik nu proberen 3 keer per week te doen, net zo lang tot ik het rondje zonder te lopen kan volhouden. En dan door naar een groter rondje.
Ik heb nu wel een beetje spierpijn in mijn bovenbenen.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Vanmorgen weer een rondje gedaan. Maar oh die spierpijn in mijn benen dat is echt niks. Het word hopelijk minder als ik langer hardloop.
Lady Starstruck- Ratel
Vanmiddag een training gelopen van mijn personal trainer Jip
5 x 5, ging wel goed maar ook wel pittig door het steeds weer opnieuw opstarten. Bijna 4 kilometer gelopen. Donderdag of vrijdag maar weer even een training van mijn persoonlijke trainingsschema lopen.
Jullie nog gelopen op deze memorabele dag??
5 x 5, ging wel goed maar ook wel pittig door het steeds weer opnieuw opstarten. Bijna 4 kilometer gelopen. Donderdag of vrijdag maar weer even een training van mijn persoonlijke trainingsschema lopen.
Pandora- Prater
Pandora schreef:Vanmiddag een training gelopen van mijn personal trainer Jip
Haha, goed zo!! Je moet alleen oppassen niet elke keer te gaan 'sprinten' in die kortere loopmomentjes.
Ik had vandaag 'moeten' lopen. Maar ik voel me erg moe, dus heb vanmiddag geslapen ipv getraind. Morgen weer!
Gast- Gast
Ik zou vanmorgen gaan hardlopen, maar heb nog steeds beetje last van mijn knie, dus heb ik maar even goed naar mijn lichaam geluisterd, dus ben niet gegaan.
Wel gefietst naar de stad even rondgelopen op de vrijmarkt. Dus dat word volgende week pas weer lopen, want de rest van de week gaat het niet lukken...
Wel gefietst naar de stad even rondgelopen op de vrijmarkt. Dus dat word volgende week pas weer lopen, want de rest van de week gaat het niet lukken...
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
Leuk om te lezen dat er zoveel meiden aan het hardlopen zijn!
Ik ben niet pas begonnen met hardlopen, maar ik wil gaan trainen voor een halve marathon. Mag ik hier dan ook meeschrijven?
Ik heb afgelopen woensdag een wedstrijd gelopen waarbij ik 8 km in 42 minuten liep. Afgelopen zaterdag heb ik 10,5 km hardgelopen in een uur, dus dat is zo'n beetje mijn startpositie. Morgenvroeg wil ik intervaltraining gaan doen.
Ik ben niet pas begonnen met hardlopen, maar ik wil gaan trainen voor een halve marathon. Mag ik hier dan ook meeschrijven?
Ik heb afgelopen woensdag een wedstrijd gelopen waarbij ik 8 km in 42 minuten liep. Afgelopen zaterdag heb ik 10,5 km hardgelopen in een uur, dus dat is zo'n beetje mijn startpositie. Morgenvroeg wil ik intervaltraining gaan doen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Van mij wel! Ik ben ook geen beginner. Ik train voor een hele tr.iathlon, dat houdt in dat ik na 3,8 km zwemmen en 180 km fietsen nog een marathon loop.
Gast- Gast
Pagina 8 van 26 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 17 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
Pagina 8 van 26
Permissies van dit forum: