Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to run

+10
Guus
Caro
lyke
Pancake
PrimaBella
Jerry
SoGood
Julia
Ugly Betty
Biancos
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Start to run Empty Start to run

Bericht  Biancos zo 9 jan 2011 - 4:09

Zo er zijn een hoop afvaltopics zo aan het begin van het nieuwe jaar.
Nu had ik al veel gelezen van Start to run, ik heb et gedownload en wil het dus ook gaan proberen.

Wie doet et ook?
Waar lopen jullie langs?
En wat hebben jullie nu aan in de winter?
Biancos
Biancos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 149
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 2:32

Ik ben zaterdag voor het eerst geweest!
Maar ik ga het niet om de dag doen, 1 a 2x per week waarschijnlijk, omdat ik al 2x volleybal in de week.

Ik loop op een voetpad langs het water en had van de week een trainingsbroek aan, een shirt met lange mouwen en een vestje. Als het kouder is doe ik gewoon een legging onder m'n broek... Ben jij al begonnen?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Biancos ma 10 jan 2011 - 5:51

Ik ga zometeen voor het eerst smile
Als mijn moeder een beetje optijd belt haha.
Biancos
Biancos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 149
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Julia ma 10 jan 2011 - 22:12

Hoi biancos,

Voor mijn zwangerschap liep ik ook met start to run, vond het een fijne manier van leren hardlopen! Ik begin deze week ook weer, wel met les1 want mijn conditie is helemaal weg.
Ik doe een hardloopbroek en shirt aan en onder dat shirt een thermoshirt met lange mouwen van mijn vriend smile
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  SoGood ma 10 jan 2011 - 22:39

Ik vond het heel erg leuk en heel motiverend!

Ik liep altijd op een rustig fietspad langs de bossen, helaas woon ik nu in de binnenstad en voelt het als een vleeskeuring als ik nu hardloop dus daar wil ik nog iets op verzinnen. Denk dat ik weer begin als het 's avonds langer licht blijft.

In de winter heb ik een lange hardloopbroek aan, een hempje/shirtje en een hardloopvest.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Jerry ma 10 jan 2011 - 23:00

Sogood schreef:Ik vond het heel erg leuk en heel motiverend!

Ik liep altijd op een rustig fietspad langs de bossen, helaas woon ik nu in de binnenstad en voelt het als een vleeskeuring als ik nu hardloop dus daar wil ik nog iets op verzinnen. Denk dat ik weer begin als het 's avonds langer licht blijft.

In de winter heb ik een lange hardloopbroek aan, een hempje/shirtje en een hardloopvest.

Volgens mij ligt dat vooral bij jou: als ik iemand zie hardlopen denk ik 'goh, goed man, zou ik ook weer moeten doen' (en voor het argument 'maar jij bent 'n vrouw', m'n vriend gecheckt, die is 't met me eens)
Gewoon lekker gaan rennen smile (desnoods eerst met de fiets naar een rustiger stuk, want door een druk winkelend publiek rennen, is ook weer een uiterste :P)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  SoGood ma 10 jan 2011 - 23:06

Jerry schreef:
Sogood schreef:Ik vond het heel erg leuk en heel motiverend!

Ik liep altijd op een rustig fietspad langs de bossen, helaas woon ik nu in de binnenstad en voelt het als een vleeskeuring als ik nu hardloop dus daar wil ik nog iets op verzinnen. Denk dat ik weer begin als het 's avonds langer licht blijft.

In de winter heb ik een lange hardloopbroek aan, een hempje/shirtje en een hardloopvest.

Volgens mij ligt dat vooral bij jou: als ik iemand zie hardlopen denk ik 'goh, goed man, zou ik ook weer moeten doen' (en voor het argument 'maar jij bent 'n vrouw', m'n vriend gecheckt, die is 't met me eens)
Gewoon lekker gaan rennen smile (desnoods eerst met de fiets naar een rustiger stuk, want door een druk winkelend publiek rennen, is ook weer een uiterste :P)

Nou, ik ging hier hardlopen en een hoop getoeter en geroep later was ik er echt klaar mee.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Julia ma 10 jan 2011 - 23:29

Haha, loop je te schudden met je kont tijdens het hardlopen ofzo :P
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 6:47

Ik doe ook aan hardlopen, maar niet via start to run. Ik heb geloof ik een redelijk conditie en kan ca 45 minuten hardlopen (wel op langzaam tempo, na 2 knieblessures in april moet ik langzamer en met kleinere passen lopen van de fysio). Ik heb wel altijd mijn iPod op met een aerobic cd, die dus de hele tijd door blijft gaan zonder pauze tussen de nummers. Ik moet het alleen wat consequenter doen, heb er eigenlijk te weinig tijd voor. Ik heb nu een sportbroek aan, een sportshirtje (zonder mouwen) en een fleecevestje, maar dat vind ik eigenlijk nu alweer te warm, dus ik ga mijn hardloopjasje (van H&M, heel fijn en niet duur) weer dragen. En loopschoenen van Nike. Ik draag een lichtgevend bandje om mijn armen.

Ik word ook altijd helemaal gestoord van die toeterende auto's, alsof ze nog nooit een lopende vrouw hebben gezien! Laatst kwam er een Poolse auto naast me rijden, en die bleef me net zo lang volgen en me aangapen tot er een auto achter hem kwam rijden en toen moest hij wel doorrijden. Ik vind dat dan best een beetje bedreigend. Met skeeleren heb ik het nog erger, is dat nou zoiets raars?? Misschien omdat ik in een dorp woon en je hier niet zoveel hardlopers ziet ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  PrimaBella do 13 jan 2011 - 5:04

Ik ben ook weer gestart met rennen. Ik heb ook start to run gedownload en vind het een erg fijne manier om je conditie weer op te bouwen.
Maar ik heb eigenlijk nog een vraagje; Hoe weten jullie hoever je rent? Ik vind het heel erg moeilijk in te schatten wat voor route ik kan gaan rennen met iedere les. Want je bouwt het op dus je start niet meteen met een route van 5 km toch?!
Hoe doen jullie dit?
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Pancake do 13 jan 2011 - 5:28

@aardbei: Met www.afstandmeten.nl kan je meten hoe lang een bepaalde route is. Als je weet hoe hard je ongeveer loopt dan weet je of het een goede route is voor een bepaalde les.

Ik ben ook begonnen mey start to run en ben er heel enthousiast over. Inmiddels loop ik al 2 jaar en heb ik het programma niet meer nodig. Veel succes voor de starters!

In de uitgaan en vrije tijd pijler is trouwens ook een hardlooptopic, misschien nog wel handig om tips oid uit te wisselen.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 6:14

Ik ben sinds vorige week weer begonnen met STR. Heb vorig jaar een keer tot les 18 gevolgd. Heb nu de eerste twee lessen alweer achter de rug en ga morgen voor de derde les. Ik loop overigens niet buiten maar in de sportschool op de loopband (wel minder mooi uitzichten, maar wel droog Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  lyke vr 14 jan 2011 - 0:10

Ik ga zo les 15 weer lopen.
Had 3 weken niet gelopen dus ben weer een paar lessen terug gegaan.
het bevalt mij erg goed!
Nu het zo koud is heb ik wel speciale hardloopkleren om een beetje warm te blijven.
En k heb hardloopschoenen die precies goed voor mijn voeten zijn.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  lyke do 20 jan 2011 - 2:23

ik mag niet meer hardlopen!!! Sad
heb een geirriteerde spier in mijn scheenbeen.. en moet van de huisarts nu 6 weken rust nemen..
Hij zei dat het misschien ook verstandig was om een andere sport te zoeken.. Sad
K was net zo lekker bezig!
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Caro do 20 jan 2011 - 3:59

lyke86 schreef:ik mag niet meer hardlopen!!! Sad
heb een geirriteerde spier in mijn scheenbeen.. en moet van de huisarts nu 6 weken rust nemen..
Hij zei dat het misschien ook verstandig was om een andere sport te zoeken.. Sad
K was net zo lekker bezig!

Oh ja: die ken ik. Die heb ik ook..maar ik weiger op te geven. alleen toen ik de 10 km aan het lopen was afgelopen september ging het helemaal mis en moest ik lange tijd absolute rust houden.
Nu ga ik het langzaam weer opbouwen.

Zoek eens op tips voor 'shinsplint' of gewoon op hardlopen en scheenbeenpijn/ spierpijn. Dan krijg je wel tips wat je kan doen om enigszins de schade te beperken.
Vervelend is het absoluut!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Guus di 25 jan 2011 - 1:01

ik wil het ook gaan proberen!

waar kan je het downloaden? kan het nergens vinden op internet (alle linkjes die ik vind doen het niet Sad) en ben niet zo'n download persoon dat ik er speciale programma's voor heb...

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Guus di 25 jan 2011 - 1:23

ik lees dat ze via Itnues podcast te vinden moeten zijn... maar bij mij zitten ze er niet tussen!

hmmboe! waarom ben ik geen computer nerd, en waarom is mijn vriend geen computer nerd!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Niekske di 25 jan 2011 - 4:23

Ik heb ook start to run gedaan, ik vond het erg goed werken! Door de muziek krijg je ook een lekker tempo en het helpt echt dat er iemand je blijft aanmoedigen smile alleen mag ik op dit moment helaas niet meer rennen en blijft het voorlopig bij fietsen en cross-trainer...

Dat start to run mikt erop dat je 5 km kan rennen aan het einde van de lessen (of tien na de tweede serie) maar eigenlijk train je om uiteindelijk een half uur aan één stuk te kunnen rennen (of een uur na de tweede serie). Omdat 10 km/u voor een vrouw een gemiddelde snelheid is, zeggen ze dus 5 km en 10 km. Als je het tempo van de muziek aanhoudt klopt het nog vrij aardig ook heb ik eens uitgerekend smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Mysterious wo 26 jan 2011 - 23:25

Ik doe ook start to run. Morgen ga ik les 18 doen.
Opzich vind ik het prima te volgen alleen heb ik echt pijn in mijn scheenbenen.

@ goochempie: misschien kan ik hem inpakken en naar je toe sturen? stuur maar een pm als je interesse hebt.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  lyke do 27 jan 2011 - 0:06

Mysterious schreef:Ik doe ook start to run. Morgen ga ik les 18 doen.
Opzich vind ik het prima te volgen alleen heb ik echt pijn in mijn scheenbenen.

@ goochempie: misschien kan ik hem inpakken en naar je toe sturen? stuur maar een pm als je interesse hebt.

met die last van je scheenbenen moet je uitkijken, ik heb het ook en mag 6 weken niet meer hardlopen van de huisarts.
K zou rustig aan doen als ik jou was.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Guus do 27 jan 2011 - 5:52

Mysterious schreef:Ik doe ook start to run. Morgen ga ik les 18 doen.
Opzich vind ik het prima te volgen alleen heb ik echt pijn in mijn scheenbenen.

@ goochempie: misschien kan ik hem inpakken en naar je toe sturen? stuur maar een pm als je interesse hebt.

Merci! Je hebt PM!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:11

Ik heb de eerste les geluisterd bahaha, erg he... Ik denk niet dat ik het volhou eerlijk gezegd maar mss dat ik het van de week weer eens ga proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:16

Zusje van Bert schreef:Ik heb de eerste les geluisterd bahaha, erg he... Ik denk niet dat ik het volhou eerlijk gezegd maar mss dat ik het van de week weer eens ga proberen.
Als je het niet vol houdt, ga je het gewoon anders proberen.
Ga eerst eens lekker stevig wandelen. Stukje bij beetje een klein stukje hardlopen. Belangrijk is dat je het wel vol houd. Als je jezelf helemaal afpijgert dan wordt je er waarschijnlijk niet blij van.
Maar als je op je eigen tempo opbouwt en bijv eerst maar 20 sec hardloopt en 5 min wandelen... Dan is dat ook prima. Ik denk dat het belangrijkste is dat je er plezier in houdt en dat je er een goed gevoel aan over houdt.
En volgens mij als je gaat hardlopen en het te zwaar is, je eerder weer op geeft dan dat je de lat gewoon een stuk lager legt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:17

Als je gaat hardlopen en het gaat goed, dan blijf je het leuker vinden dan dat je denkt: OMG die 2 min hardlopen zijn écht veel te zwaar!
Ik begon ook maar met een paar sec. Had echt een condite van een slak nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  SoCali zo 30 jan 2011 - 7:12

Ik wil het ook gaan doen maar kan het ook niet vinden...?
Is er iemand die het me misschien kan emailen? (via wetransfer.com kan je grote bestanden in 1x doorsturen)
SoCali
SoCali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to run Empty Re: Start to run

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum