Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

+34
Star007
Aimee
Steep
Urban Naked
Pineco
Bolleke
nillis
Filoria
_Lana_
Twellie
Flower_L
SarahKey
Liadan
chipa
Coco
Lady4
Happydobby
Razz
Parel
PapillonRose
Annemie
kwak
Parisienne
koNijntje
Jasmine
Printje
Tiara
M@niek
Theeleut
studiebol
NoMercy
Linda
Tania
loesje
38 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? - Pagina 6 Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Twellie zo 14 apr 2013 - 8:18

Dubbel.

Laatst aangepast door Twellie op zo 14 apr 2013 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten? - Pagina 6 Empty Re: hoelang blijven jullie peuters aan tafel zitten?

Bericht  Twellie zo 14 apr 2013 - 8:18

Printje schreef:Ik bedoelde ook echt meer over dat eten in het geval van keuzevrijheid. Ik weet zeker dat echt iedereen heel raar zou kijken wanneer ik zou vertellen dat R s' ochtends zulke dingen mag eten. Bovendien zou ik die geur zelf in de ochtend ook echt niet hoeven.

Oh zo whaha, ik zet al even mijn hele opvoeding uiteen en je bedoelde gewoon met eten. Tsja, ook eigenlijk ook al nooit wat van gehoord, ik weet ook niet of ik dat wel eens aan iemand verteld heb.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Printje zo 14 apr 2013 - 8:19

Twellie, maar dat vind ik hier ook. Ik kijk naar R en N en bekijk wat bij hun past maar ik denk ook dat je ze ook een flink deel wel kunt vormen zoals jij dat wilt. Bepaalde dingen vind ik prima, andere wil ik gewoon echt niet hebben, ik denk dat mede daardoor R een makkelijk, sociaal ventje is.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco zo 14 apr 2013 - 8:44

Er zijn er eigenlijk niet zoveel van op de hoogte behalve mijn ouders. Mijn moeder vond het eerst wel wat vreemd, maar nu ze ziet dat het heel goed werkt vind ze het alleen maar heel goed. Mijn vader eet altijd graag een hapje met de kinderen mee als ze warme hap als ontbijt nemen. Maar met een warme maaltijd blijven we bij hun wel aan tafel zitten tot iedereen klaar is. Bij een brood/crackers etc maaltijd niet, maar dat doen ze zelf ook niet.

Mijn man is niet anders gewend, die is wat eten betreft zelf zo opgevoed.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Coco zo 14 apr 2013 - 8:48

Lennox schreef:Als je op gezette tijden eet, krijg je uiteindelijk op diezelfde gezette tijden trek. Ik zou het mezelf als ouder later niet moeilijker maken dan nodig is, eten doen we dus met z'n allen. Ik vind het nu al niks als ik eerder zou eten dan m'n vriend.
Ik vind er eigenlijk niks moeilijks aan. Ik kook 1 keer per dag, af en toe 2 keer (als we bezoek krijgen, dan kook ik wanneer we eten en warm ik niet op.
Ik kook alleen vaak al 's morgens en hoef het dus alleen maar op te warmen. Dat levert verder ook geen zooi op.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Tania zo 14 apr 2013 - 8:50

Ik denk dat mijn kinderen het geweldig zouden vinden. Die zouden de hele dag door eten Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 9:02

Coco schreef:
Lennox schreef:Als je op gezette tijden eet, krijg je uiteindelijk op diezelfde gezette tijden trek. Ik zou het mezelf als ouder later niet moeilijker maken dan nodig is, eten doen we dus met z'n allen. Ik vind het nu al niks als ik eerder zou eten dan m'n vriend.
Ik vind er eigenlijk niks moeilijks aan. Ik kook 1 keer per dag, af en toe 2 keer (als we bezoek krijgen, dan kook ik wanneer we eten en warm ik niet op.
Ik kook alleen vaak al 's morgens en hoef het dus alleen maar op te warmen. Dat levert verder ook geen zooi op.

Ik hou niet van opgewarmd magnetron-eten, die straling lijkt me op frequente basis door je eten ook niet echt geweldig, eigenlijk. Hier hebben we een magnetron, maar om eten op te warmen gebruiken we hem echt maar 1x in de maand. Er hangt echt een soort typerende magnetronsmaak aan, anders.

Gast
Gast

Bericht  Parel zo 14 apr 2013 - 9:09

Opwarmen kan ook au bain marie of gewoon het vuur nog even aan.

Printje, ik denk dat je je kinderen gewoon goed opvoedt hoor maar dat het meer met hun karakter te maken heeft dat ze zo makkelijk en sociaal zijn, dan door de regels die je stelt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Printje zo 14 apr 2013 - 9:11

Parel schreef:Opwarmen kan ook au bain marie of gewoon het vuur nog even aan.

Printje, ik denk dat je je kinderen gewoon goed opvoedt hoor maar dat het meer met hun karakter te maken heeft dat ze zo makkelijk en sociaal zijn, dan door de regels die je stelt.

Parel, misschien ook wel hoor maar ik denk el dat opvoeding een rol speelt, ik zie namelijk heel veel verschillende gezinnen natuurlijk em bij bepaalde gezinnen zie je een bepaald gedrag vrijwel niet bijv.
Wij zijn zelf eigenlijk ook wel erg makkelijk dus het is wel herkenbaar hoe ze zijn. R is ook even stronteigenwijs als zijn moeder hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bolleke zo 14 apr 2013 - 9:12

Ik ben het eens met Artemis en Printje. En een zware maaltijd als ontbijt lijkt me echt niet gezond, ookal zitten er heel veel groentes in.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 9:24

Ik pas mijn thuissituatie niet aan naar normen van buitenaf. Dat is het omdraaien van wat ik zeg.

Gast
Gast

Bericht  Coco zo 14 apr 2013 - 9:50

Artemis schreef:Ik pas mijn thuissituatie niet aan naar normen van buitenaf. Dat is het omdraaien van wat ik zeg.

Nee ik zeg ook niet dat jij dat doet. Ik doe en wil dat ook niet, dus daarom is het bij ons thuis anders dan bij vele anderen thuis. Waarom zouden wij dat wel doen als dat niet de normen zijn die wij willen hanteren? Want dat is eigenlijk wat wij zouden moeten doen volgens jou zodat onze kinderen zich "fatsoenlijk" kunnen gedragen bij een ander thuis. Dat was toch het punt dat je wilde maken?

Lennox, er zijn meer mogelijkheden dan een magnetron.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco zo 14 apr 2013 - 9:53

Bolleke schreef:Ik ben het eens met Artemis en Printje. En een zware maaltijd als ontbijt lijkt me echt niet gezond, ookal zitten er heel veel groentes in.

De belangrijkste maaltijd van de dag is nog altijd het ontbijt...ontbijten als een koning. En ze krijgen natuurlijk geen 500 gram spaghetti op hun bord gekwakt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Printje zo 14 apr 2013 - 9:54

Coco schreef:
Bolleke schreef:Ik ben het eens met Artemis en Printje. En een zware maaltijd als ontbijt lijkt me echt niet gezond, ookal zitten er heel veel groentes in.

De belangrijkste maaltijd van de dag is nog altijd het ontbijt...ontbijten als een koning. En ze krijgen natuurlijk geen 500 gram spaghetti op hun bord gekwakt.

Ja maar dan nog..maar nogmaals misschien omdt ik het niet gewend ben maar blijf het bijzonder vinden, ik zou echt niet eens tegen die geur kunnen in de ochtend.

Ik denk trouwens niet dt onze Willem ontbijt met spaghetti Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ zo 14 apr 2013 - 10:03

Ik hoop niet dat je het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden hoor Twellie, want zo is het absoluut niet bedoeld.
Maar hoe kan jouw jongste dochter zo goed aangeven wat en wanneer ze wil eten?
En vanaf hoeveel maanden deed je dat?

Mijn kinderen zijn 14,5 maand en die kunnen echt niet aangeven wat ze willen eten, alleen hoeveel ze willen eten. Ze doen het met wat ik ze aanreik.
Ja en natuurlijk willen ze alles eten wat ik ook eet, maar betekent dat dat ze echt honger hebben? Ze zijn gewoon nieuwsgierig.

Ik vraag het me echt oprecht af, want al zou ik het willen, dan zou het hier nog niet eens mogelijk zijn.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Twellie zo 14 apr 2013 - 10:17

Zo voelt het niet hoor, je vraagt het gewoon.

Mijn dochter is nu 16 maanden en als ze iets wil eten, wijst ze bijvoorbeeld een kast of de koelkast aan. Soms wijst ze dan ook aan wat ze wil, maar vaak pak ik ook gewoon wat voor haar. Ook als ik of mijn oudste dochter wat eet, merken we het vanzelf als ze trek heeft want dan gaat ze wel aan mijn broekspijp hangen of hele zielige geluiden produceren.

Dus vaak is het niet zo dat ze precies weet wat ze wil, maar gewoon dat ik merk dat ze trek heeft en dan geef ik haar wat. En als ze bijvoorbeeld al een paar uur niets gegeten heeft en ontzettend chagrijnig wordt, geef ik haar ook wat te eten omdat dat dan meestal het probleem is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: